Autor Wątek: wycieraczki  (Przeczytany 4282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wycieraczki
« dnia: Październik 11, 2009, 21:25:11 pm »

radziu

  • Gość
problem polega na tym że nie działa mi czasówka i nie wracają na swoje miejsce....co to może być??????

wycieraczki
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 11, 2009, 21:30:29 pm »

misiek_staszic

  • Gość
Moduł. Miałem identiko, a także problem ze światłami stop ("pedał"). Działa spryskiwacz, pozycja czasowa jest martwa, no i jak się wyłączy to zostają tam gdzie aktualnie są - tak jakby wyłączyć zapłon.

Zapewne możesz też z pozycji zerowej (wycieraczki wyłączone) pryskać spryskiwaczem a wycieraczki nie startują aby wytrzeć.

wycieraczki
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2009, 21:42:18 pm »

radziu

  • Gość
moduł czyli???? sory ale jestem ciemny w te klocki prosze wybaczyć :D

wycieraczki
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2009, 22:00:32 pm »

wito

  • Gość
moduł czyli urządzenie mikroprocesorowe niebieskie duże w skrzynce bezpieczników mam takie na stanie mogę Ci oddać za 60 zł, tylko ono jest do Caro+ czy do Atu podpasuje niech sie inni wypowiedzą

wycieraczki
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 11, 2009, 22:02:15 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
albo sam silniczek ma wypalone, wytarte, zabrudzone ścieżki.
Rozebrałbym i wyczyścił.
A dla beki całkiem podłączył inny sprawny i silniczek i urządzenie byłoby od razu wiadomo co i jak.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wycieraczki
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 11, 2009, 22:07:06 pm »

radziu

  • Gość
Cytat: "wito"
moduł czyli urządzenie mikroprocesorowe niebieskie duże w skrzynce bezpieczników mam takie na stanie mogę Ci oddać za 60 zł, tylko ono jest do Caro+ czy do Atu podpasuje niech sie inni wypowiedzą


jak już to do Atu plus :D  a silniczek miałem inny i też nic nie dało wiec spowrotem zamontowałem ten co był....a też przeszło mi przez myśl że może wiązka kabli  co jest w kierownicy może one szwankują co wy na to??????????

wycieraczki
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 11, 2009, 22:27:50 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
to też możliwe (dziwie się ze nie wspomniałeś o tym ze to sprawdziłeś na poczatku)
Otóż do wycieraczek prad idzie bezposrednio przez pajaczka.. i czesto styki sie wypalają.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

wycieraczki
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 11, 2009, 23:11:08 pm »

bromhit

  • Gość
Kiedyś  miałem identyczny problem z wycieraczkami, po sprawdzeniu wszystkiego co się dało wyszło, że to moduł. Padła w nim dioda prostownicza  nie przewodziła w żadną stronę, był mały problem z wlutowaniem drugie,j bo jest mało miejsca, ale się udało. Od tamtej pory wycieraczki chodzą jak należy.

wycieraczki
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 15, 2009, 19:33:02 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Podepne sie, nie chce robic nowego tematu ;)

Mam problem z wcyieraczkami... Mialem zmiane podszybia z metalowego na plastikowe, a co za tym idzie zmiana wycieraczek i silniczka. Od poczatku chodziły one "słabo"... I teraz jak przejalem auto, to chce cos z tym zrobic, bo to wkurza naprawde. Na wilgotnej szybie na "szybkim biegu" czyli ostatniej pozycji idą powoooooli, czasem sie nawet na chwile zatrzymuja :/ Na mokrej w deszcz, prawie to samo, strasznie wolno chodza. Nie wiem czemu, ale mala przegazowka wtedy pomaga :/ Od razu sie zrywaja. Maly eksperyment przeprowadziłem, podpialem pod kostke bezposredniu plus z akumulatora, chodzily jak glupie, na suchej szybie (wiem wiem, nie powinno sie tak robic). I moje pytanie. Poszukuje dokladnego schematu (opisu kostki) co jest do czego. Z szerokiego Caro i z waskiego. TO na pewno pomoze mi usunac problem. Bo jak przyjdzie snieg to bedzie masakra... Bede recznie snieg zgarniał z szyby...

wycieraczki
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 15, 2009, 19:40:13 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
u mnie w Borku pomogła dodatkowa masa na silnik - od razu nabrały wigoru, ale nie wiem jak jest z Caro..
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

wycieraczki
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 16, 2009, 14:17:45 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ewidentnie zaśniedziałe styki i to niekoniecznie na kostce.
Mam pytanie, czy przy przeróbce na silniczek z MR93 kable były lutowane :?: jeśli było tylko skręcone, to taki efekt się pojawi. Polecam wstawić sobie przekaźniki, to bardzo pomaga, nawet przy starego typu silniczku, zasuwa jak w każdym normalnym aucie :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

wycieraczki
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 17, 2009, 09:38:41 am »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Samrujemy czasami ośki wycieraczek i przeguby?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

wycieraczki
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 17, 2009, 11:30:49 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
U mnie jest jakoś dziwnie.
Jak włączy najszybszy bieg to chodzą cały czas tylko tak jak to nazwać "powoli" ale równo bez zacinania.
Smarowanie nic nie dało.
Pomysłów brak.

wycieraczki
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 17, 2009, 18:57:42 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
OLO, nie :D ale pisalem, ze jak sie poda plusa z aku prosto to zasuwaja normalnie... BARTEK#1925, normalnie były lutowane. A jak ten przekaznik sie daje? Wytlumaczycie? Dajcie schemat tego najlepiej. Cos z ojcem wykombinuje, ale schemat potrzebny!

wycieraczki
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 17, 2009, 19:38:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W starych Polonezach schemat podłączenia wycieraczek jest przekombinowany - zasilanie idzie przez niesamowitą ilość styków. Mam to nawet rozrysowane razem z tym jak przerobić pod nowszy przełącznik, ale chwilowo rysunek jest w zbyt roboczej wersji by to pokazywać... Do tego stary silnik w przeciwieństwie do nowszego jest większy za to chodzi wolniej...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

wycieraczki
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 17, 2009, 19:46:28 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Grzech#1938"
Do tego stary silnik w przeciwieństwie do nowszego jest większy za to chodzi wolniej...


Z tego co napisales powinienem miec lepiej. Stary silnik chodzi wolniej, wiec nowszy (z szerokiego caro) chodzi szybciej. Tak z tego mozna wnioskowac. Prosilbym o udostepnienie tego schematu :)

wycieraczki
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 17, 2009, 20:06:05 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2229
więcej przewodów bo stary silnik ma hamowanie zrobione przez podanie masy przez przełącznik zespolony . dość dziwny pomysł , bo wycieraczki maja bezwładność i zatrzymują się w połowie szyby zamiast na dole .

wycieraczki
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 17, 2009, 20:07:46 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Nie no one dzialaja dobrze. Wszysyko dziala, czasówka itp. Tylko mulą... Maja lagi czasem :D Zawieszaja sie, przy czasowce, ze rusza ze 2 cm i zatrzymaja sie na 2 sekundy i pozniej wykonuja swoj ruch.

wycieraczki
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 17, 2009, 20:14:21 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Zrób tak: włącz sobie wycierajki na 2 bieg i weź kawał przewodu do aku i podłącz pod szary przewód od silnika, jak zaczną zapierd.... to sobie zrób układ z przekaźnikami i już, wymiana samego silnika przy nie do końca sprawnej instalce dużo Ci nie da. Jak masz tak, że np. w środku biegu wycieraczki wyłączysz je i się zatrzymają na środku szyby to do sprawdzenia krańcówka w silniku.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

wycieraczki
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 17, 2009, 20:55:10 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Maxiu#1935"
Jak masz tak, że np. w środku biegu wycieraczki wyłączysz je i się zatrzymają na środku szyby to do sprawdzenia krańcówka w silniku.


Nie, tak nie ma. Wszystko jest wlasnie dobrze.