Autor Wątek: 1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają  (Przeczytany 11470 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 29, 2009, 11:02:02 am »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1713
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
to przez ten czas zepniesz elektrykę w V1 :)

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 31, 2009, 19:25:57 pm »

Piotr

  • Gość
Niedawno wkladałem K16 do DF i co do zawiasu to najszybciej i najwygodniej jest wspawać uchwyty do starej belki. Ja jednak przełożyłem belke i górne wachacze, nic nie trzeba przespawywać spokojnie da się je "napchnąć" w miejsce fiatoskiego mocowania. Efekt jest dokładnie taki jak napisał wyżej Pan KraseK kierownica sama nie chce się prostować jednak w normalnym użytkowaniu nie ma to żadnego znaczenia. Jenynie żmudne i nieciekawe jak już odkręcisz wachacze jest ustawienie Kąta tymi podkładkami. Jeszcze musiasz bardzo uważać jak będziesz ściskał sprężyny by nie dostać "w zęby" jest to najbardziej ryzykowna operacja podczas zabawy z przednim zawiasem.
Jak bedziesz miał silnik na wierzchu wymien termostat bo jak włożysz jest tam mało miejsca. Troszkę ciasno jest też przy pracy z kolektorem wydechowym przydają się ręce jak MrGadżet. Musiasz się zaopatrzyć w stapilizator bo fiatoski będzie haczył o miskę, oraz ten długi drążek kierowniczy nie wiem jak on się dokładnie nazywa ale fiatoski będzie haczył o sktzynię biegów. Co do górnych wahaczy to jak dobrze pamiętam wystarczy tylko koszyk mocujący bo sam wahacz jest taki sam długi jak polonezoski.

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 01, 2009, 21:50:05 pm »

bing17

  • Gość
A jak wygląda sprawa z obrotomierzem ? Mam w swoim 125p zegary okrągłe i chciałbym podpiąć oryginalny obrotomierz pod K16. Podobno są z tym kłopoty. Prawda to ??

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 01, 2009, 21:52:41 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie to nie prawda. Obrotek działa tak samo i bez problemów.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 02, 2009, 17:42:09 pm »

lisu

  • Gość
Piotr,  to mówisz że stabilizator przekładać i długi drążek? a jak sie ma to po przełożeniu trzeba ustawić zbieżność? oczywiście w wąskim zawiasie bo ja pezespawywuje mocowania :D

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 02, 2009, 19:28:57 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
stabilizator przekładać
Inaczej nie będzie miejsca na miskę olejową i koło pasowe. Jest tylko jedno ale. Stabilizator będzie za szeroki więc trzeba będzie jakoś go dogiąć. U mnie bynajmniej ktoś się postarał i mam go poprawionego.
Druga opcja to dorwać stabilizator do diesla lub forda z wąskiego zawiasu. Ale to jak wygrać 5-tkę w lotto...

Cytat: "lisu"
długi drążek? a jak sie ma to po przełożeniu trzeba ustawić zbieżność? oczywiście w wąskim zawiasie
Biorąc pod uwagę tolerancję FSO to są takie same elementy tylko inny kształt ma środkowa część. Zatem można uznać że nie trzeba regulować...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 02, 2009, 19:33:16 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Bocian_s#313"
Stabilizator będzie za szeroki więc trzeba będzie jakoś go dogiąć. U mnie bynajmniej ktoś się postarał i mam go poprawionego.


Szeroki stab wchodzi, tylko trzeba sie trochę namęczyć żeby go wsadzić ;)

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 02, 2009, 22:22:36 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
Maxiu#1935,  nie było Cię i musiałem sam foty zrobić... a więc tak: wiercisz takie otworki w komorze silnika:

a później jeszcze kilka od strony zawieszenia, kilka zgrabnych ruchów kontówką i wyciągasz to:

lecz wyjdzie to pewnie w kilku kawałkach... :wink:

a póxniej wstawiasz z szerokiego zawiasu:

trochę marna jakość bo ciemno było... tylko że przednie mocowanie górnego wahacza też trzeba od przedniego pasa (trąbki) "odczepić" bo inaczej nie chce wejść...
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 03, 2009, 18:27:37 pm »

Piotr

  • Gość
Co do drążka tak jak napisał kolega jest duża szansa że zbieżność Ci się nie zmieni. Jednak z założeniem staba do wąskiego zawiasu nie pójdzie już tak łatwo. Jeżeli już zamierzasz go jakoś upchnąć to przyda Ci się pomocnik "fizyczny" - nie będzie to operacja łatwa.
Rozcięcie i pospawanie stabilizatora na pewno uprości montaż ma też pewną zaletę jeżeli pospawasz go tak że nie pęknie w trakcie użytkowania, będziesz miał twardszego od serii, bo stal się zahartuje podczas spawania.
Silnik wkładasz do tej sanitarki z awatara?

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 03, 2009, 18:30:56 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Ja musialem ustawiac zbierznosc, na temat czego nawet diagnosta sie dziwil bo to niemozliwe zeby sie przestawilo ulozenie kol skoro drazek jest taki sam, no ale jadnak
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 01, 2009, 18:29:55 pm »

bing17

  • Gość
Jak wygląda sprawa dwuwentylatorowej chłodnicy w 125p z K-serią pod maską ?? Dzisiaj byłem na szrocie i facet mówił że były dwa typy chłodnic, nowsza i starsza. O co tutaj chodzi ?? Którą wybrać ??

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 01, 2009, 22:58:24 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2227
szeroka nie wejdzie

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 02, 2009, 18:08:43 pm »

bing17

  • Gość
A która to ??

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 02, 2009, 18:11:02 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Szeroka to chłodnica nowego typu.
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 02, 2009, 19:20:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "bing17"
A która to ??

szersza od tej DF-owej.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:30:39 pm »

bing17

  • Gość
A były wąskie chłodnice z dwoma wentylatorami ??

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:36:54 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "bing17"
A były wąskie chłodnice z dwoma wentylatorami ??


NIE, bywały szerokie z jednym i z dwoma.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 03, 2009, 21:38:54 pm »

lisu

  • Gość
panowie ja mam zwykłą chłodnice od DF-a ale z wentylatorem od espero. co o tym myślicie?
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/125P/Galeria/54504,636226

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 03, 2009, 23:45:50 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
ja mam chlodnice od 125p z wentylatorem od poldorovera, czyli cus podobnego, przez to ze chlodnica jest mniejsza, silnik znacznie czesciej lapie wyzsza temp (np w korku, albo przy wjechaniu z trasy do miasta) niz jak byl w poldoroverze, wentylator czesciej sie wlacza
ale daje rade
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

1.4 16v w DF jakie niespodzianki mnie czekają
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 03, 2009, 23:50:27 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A ja mam pytanie-przespawanie przedniego mocowania rozumiem, ale jak sprawa się ma przy tylnym mocowaniu? wymienia się tą "miskę" przykrecaną do podłużnicy czy jak
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r