Autor Wątek: kostka stacyjki  (Przeczytany 11795 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

kostka stacyjki
« dnia: Październik 17, 2009, 17:04:20 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dziś normalnie miałem zamiar wypchnąć go na środek podwórka i podpalić  zawsze coś wymyślą co musi człowieka  w...ć niesamowicie. ostatnio nagrzewnica niezłożona do tej pory dziś kostka stacyjki
nie wiem jak to zdemontować a właściwie jak wyjąć te bolce zaznaczone w czerwonym kwadracie na zdjęciu czy trzeba to rozwiercić? k...a jak to zrobić od 2 strony? jak tam wsadzili jakieś gówno co trzyma  plastik osłaniający stacyjkę. wiertarką nie da się podejść za ...........
wychodzi na to że trzeba by zdemontować cała stacyjkę z kolumny kierownicy w tym przypadku chyba trzeba usunąć te nity zaznaczone  w żółtych kwadratach.  A w zielonym kwadracie była kiedyś kostka dopóki mnie nie w....a.  Niech ktoś podpowie bo normalnie mnie krew zalewa z tym samochodem.  a  jakby co to ten nity w żółtych kwadratach to się ścina czy trzeba rozwiercać?  
http://img202.imageshack.us/img202/7505/obraz003wr.jpg
http://img70.imageshack.us/img70/2574/obraz004d.jpg
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

kostka stacyjki
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 17, 2009, 17:18:40 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
By zdemontować cała stacyjkę z kolumny trzeba odkręcić te 2 śruby co zaznaczyłes. Tak to są sruby, mają specjalne zabezpieczenie w postaci zrywalnych łebków, które jak widać są juz urwane. Śruby te maję LEWY gwint. Możesz je naciąc diexem i wykręcić śrubokrętem.
kostka jest "zabolcowana" najprościej jest te bolce rozwiercić, potem dać jakieś inne a najlepiej nagwintować dziury i dać srubki.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

kostka stacyjki
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 17, 2009, 17:29:40 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
ale  naciąć z góry czy od dołu? i prrobować wykręcać
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

kostka stacyjki
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 17, 2009, 17:39:21 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Chodzi mi o śruby na tym http://img70.imageshack.u...4/obraz004d.jpg zdjęciu. Wydaje mi się, że najlepsze by było cięcie równoległe do kolumny kierowniczej. Jak masz Dremela z mała tarczką to sobie elegancko natniesz tylko śruby, ale diaxem z mała, zużytą tarczą też da rade.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

kostka stacyjki
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 17, 2009, 18:56:59 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zrobiłem
 kilka spostrzeżeń
śruby trzeba ciąć od góry jak sie natnie od dołu to potem nie przykręci się tej  pod którą jest kostka stacyjki   po zdjęciu tego ustrojstwa  jeśli chodzi niby o  zakołkowanie kostki stacyjki to z tyłu jest niby taka śrubka z nacięciem która można wykręcić cieniutkim  śrubokrętem po jej wykręceniu kostkę można wyjąć  z korpusu aluminiowego.  Włożyć nową wkręcić śrubkę i wcisnąć ten bolec z przodu( nie trzeba nic rozwiercać ani wypychać bolca)
Dzieki zoltan za podpowiedź bo z tymi nitami nigdy bym nie doszedł  jeśli chodzi o gwint
Swoją drogą co za dekiel wymyślił coś takiego czy on naprawde myślał że złodziej kradnąc auto zostanie przez to powstrzymany? że niby co stacyjkę będzie zmieniał? cóż głupota nie zna granic można było to przecież zrobić na normalnych ampulach i po temacie.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

kostka stacyjki
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 17, 2009, 19:23:38 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Cytat: "Mariusz#1926"
że niby co stacyjkę będzie zmieniał?


teoretycznie chodzi o blokadę kierownicy.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

kostka stacyjki
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 17, 2009, 19:58:25 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "Daro"
Cytat: "Mariusz#1926"
że niby co stacyjkę będzie zmieniał?


teoretycznie chodzi o blokadę kierownicy.


a praktycznie to taka blokada ze brecha idzie ukrecic, w TVN byl reportaz. Fakt, faktem immo, komputery, itp tez sa zrywalnymi srubami przykrecane. niewiadomo po co, skoro wtyczke mozna odpiac i podpiac wlasny komp/immo ;)

kostka stacyjki
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 17, 2009, 20:03:18 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Mariusz#1926, Dobrze, że się udało.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

kostka stacyjki
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 17, 2009, 23:06:16 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13824
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
zaraz zaraz - tam jest normalny gwint ,a nie lewy - w starej i nowej (plus) stacyjce sa prawe gwinty
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

kostka stacyjki
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2009, 11:58:02 am »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Czyli nie da sie wymienic samej kostki stacyjki bez rozwiercania srob ,bo cos ja trzyma od srodka??Nie zakumalem, a chyba mnie tez to czeka, bo ostatniio przekrecam kluczyk , a tu nic:/Kontrolki nie przygasly,Jeszcze raz -nic:/Mysle fakin szit i jeszcze raz ,tylko ze kluczyk na maksa  w gore uzywajac  troche sily  i odpalil...

kostka stacyjki
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2009, 15:03:51 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "skyer"
Czyli nie da sie wymienic samej kostki stacyjki bez rozwiercania srob
oczywiście, że się da!
Od strony wałka kolumny kierowniczej jest malutka śrubka/wrkęt - nie pamiętam teraz, bodajże na ampula i ją również trzeba odkręcić, kostka wychodzi bez najmniejszego problemu. Tak jest w stacyjce z plusa. Czy są jakieś różnice w caro/atu to nie wiem.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

kostka stacyjki
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2009, 15:56:22 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4120
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
W "nieplusie" kostka jest mocowana na śrubki dwie - takie zwyczajne pod śrubokręt.  Wymiana kostki to chwilka. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

kostka stacyjki
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2009, 15:58:28 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
no wlasnie tak czytam te posty i sie zastanawiam OCB ,kumpel pamietam zmienial ze dwa razy pod rzad kostke i nic nie cudowal
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

kostka stacyjki
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2009, 16:05:01 pm »

Piotrekk

  • Gość
kostkę stacyjki zmienia się w chwilkę odkręcając 2 śrubki na płaski śrubokręt. dostęp do nich jest normalny.

kostka stacyjki
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2009, 16:43:00 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
2 srubki i chwilka  - oczywiscie  , ale w   minusie.W plusach jest kostka daewoo i nie ma zadnych widocznych 2 srubek. http://allegro.pl/item774862562_kostka_stacyjki_polonez_caro_atu_truck_nowa.html
Sie przestraszylem po przeczytaniu tego watku , ze to jakies problematyczne jest;)

kostka stacyjki
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 18, 2009, 23:10:33 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Śrubki są widoczne i wykręcenie ich to chwila gimnastyki. Tzn u mnie była jedna śrubka i jeden bolczyk bez gwintu.

kostka stacyjki
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 19, 2009, 12:13:56 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
no w plusie jest problematyczne jak cholera, w każdym razie bez zdjęcia stacyjki z kolumny kierownicy kostki nie wymienicie. a jak było  we wcześniejszych  poldkach  to nie wiem bo nigdy nie wymieniałem. Potwierdzam że jest 1 śrubka z jednej strony i bolczyk z 2 od strony kierownicy ale na kolumnie kierownicy tej śrubki co trzyma kostkę nie wykręcisz bo  przeszkadza  mocowanie osłony kolumny kierownicy więc podejścia wkrętakiem nie ma, tak samo jest z bolczykiem dopóki nie wykręcisz śrubki z bolczyka nie ściągniesz. tak czy inaczej zdejmować stacyjkę trzeba.
widzicie to  białe gówno w zielonej elipsie na zdjęciu to właśnie ono przeszkadza w wykręceniu tej  śrubki
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

kostka stacyjki
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 19, 2009, 19:05:02 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Ja bez problemu zdjąłem kostkę, wystarczyło trochę zwichnąć rękę i śrubokrętem takim zegarmistrzowskim dotrzeć... :roll:

kostka stacyjki
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 19, 2009, 23:40:55 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Mariusz#1926, nie wiem co Ty masz za konstrukcję, ale ja u siebie w plusie bez problemu wymieniłem nie raz samą kostkę - czynność prosta i łatwa. Nic mi nie przeszkadzało :|...
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

kostka stacyjki
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 21, 2009, 07:39:23 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2277
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
niewiem może  stacyjka z GSI różni się od pozostałych stacyjek swoją budową w sumie w tym modelu jest najwięcej udziwnień.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem