Autor Wątek: doładowanie dynamiczne  (Przeczytany 10800 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

doładowanie dynamiczne
« dnia: Październik 22, 2009, 07:52:01 am »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
Ludziska, chodzi mi po głowie taka kwestia. Takie niby turbo dla ubogich:) Konkretnie aby w jakiś sposób skonstrukować dolot, aby otwarta jegoczęść byłą wystawiona strumień wiatru powstalego podczas jazdy. Czyli tak jakby troche powstale nadcisnienie nad zwezka pomagalo w ruchu powietrza do silnika. W efekcie bedzie to zubażać mieszankę - miałem to zrobione za pomocą rury od odkurzacza poprowadzonej pod zderzakiem na lpg 1 gen, i jak jechałęm ok 80 km/h na luzie to mi gasł silnik z powodu ubogiej mieszanki. Zatem pytanie, czy jeżeli miałbym sonde lambda ktora czuwalaby nad sytuacją i cos co reguluje sklad mieszanki, to silnik miałby prawo pracować stabilnie oraz czy wiele by to wniosło do mocy przy wiekszych predkosciach ?

(edit, sorki ze pomyliłęm dział ogolnie, przypadek)

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 22, 2009, 11:22:43 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Zastosować stale bogatą mieszankę?

FSO stosowało coś takiego. Początkowo w wyścigach, później miał to prototypowy Ogar

Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 22, 2009, 12:42:32 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
nie tyle bogata, co na tyle stechiometryczna, aby silnik mogl dalej pracowac stabilnie.
zubozenie powstale przez wiatr skompensowac lekkim wzbogaceniem , zeby wyszo ilosciowo na to samo, a jakby ulzyc silnikowi w procesie ssania

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 22, 2009, 13:33:50 pm »

STax

  • Gość
Takie systemy są z powodzeniem stosowane w motocyklach. Nie wiem jak w gaźnikowcu, ale na pewno w aucie z wtryskiem można by coś takiego zastosować (albo sonda sama dobrała by mieszankę, albo napisać i wgrać do komputera odpowiedni program sterowania wtryskiem).

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 22, 2009, 15:58:01 pm »

marcij

  • Gość
Ja mysle , ze kompensacja cisnienia na parowniku powinna bardzo pomoc, jelsi nie rozwiazac sprawe.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2009, 18:01:35 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
dokładnie trzeba doprowadzić wężyk z "drugiej strony" parownika, by nadciśnienie popychało membrane. drugi koniec w tą rure zasysającą powietrze. Pytnie tylko w którym miejscu.
tak czy siak-niewiele to da, jeśli wogole coś odczuwalnego
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 22, 2009, 18:59:03 pm »

STax

  • Gość
Stingerek, ale to nie ohv tylko rover, dobrze widzę?

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 22, 2009, 19:02:32 pm »

Offline bisz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 342
    • http://marekd.chrobry.pl
to fiatowski dohc z tego co widze

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 22, 2009, 19:09:21 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "bisz"
to fiatowski dohc z tego co widze

No w każdym razie jakieś 16v, czyli silnik sporo mocniejszy od ohv, a przy takim doładowaniu to różnica chyba tym większa im większa moc na początku.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 22, 2009, 19:10:49 pm »

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 854
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
STax, fiat
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013
Peugeot 308 2.0 2015

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 22, 2009, 19:15:12 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
TO jest 2.0 DOHC z Fiata 132 (i nie tylko ;P )
W ramach testu, żeby sprawdzić czy to "coś daje" po zakupie tej rury jechałem swoim autem około 40-50km/h i kumpel wystawił ją za okno kierując do przodu... wiało piekielnie w środku..... jak z na prawdę sporego wentylatora ! Ale przy 70 i więcej.... nie wiem do czego porównać taki pęd powietrza.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 22, 2009, 19:27:02 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
nie wiem do czego porównać taki pęd powietrza

Tylko przede wszystkim dolot musi być 100% szczelny, żeby utrzymać ciśnienie jeśli uda się je wytworzyć.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 22, 2009, 19:31:40 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3833
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Cytat: "STax"

No w każdym razie jakieś 16v


Fiatowski DOHC 8V.

Rover wygląda tak :
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 22, 2009, 19:34:03 pm »

STax

  • Gość
Stingerek, a jaką średnicę ma ta rura i jak jest połączona z puszką filtra?

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 22, 2009, 20:04:09 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
110mm średnicy.
Puszka filtra jest pozbawiona plastikowej obudowy termostatu powietrza. Rura jest przymocowana materiałem tuningowomocującym firmy Taśmex- PowerTape :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 22, 2009, 21:54:39 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Duza rura jako wlot do filtra - odtyka dolot. Ale wystawianie jej za atrapę g. daje. Próbowałem.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 22, 2009, 22:49:05 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
A ktoś się zastanawiał jak sprawa by wyglądała z blosem? Bo on zdaje się daje w stałych proporcjach paliwo, czyli teoretycznie powinien dawać radę ze zwiększającym się przepływem...

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 22, 2009, 22:49:08 pm »

STax

  • Gość
Cytat: "OLO"
Duza rura jako wlot do filtra - odtyka dolot. Ale wystawianie jej za atrapę g. daje. Próbowałem

Jeśli nie zlikwidowałeś tego rozejścia tzn termostatu powietrza to na pewno nie było to szczelne więc nie mogło nic dać.

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 23, 2009, 00:01:58 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6762
  • Płeć: Mężczyzna
Jeżeli coś się da wystroić pod turbo to pod dynamika też się da.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

doładowanie dynamiczne
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 23, 2009, 11:27:45 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytuj (zaznaczone)
No w każdym razie jakieś 16v
to jest osiem zaworów, a nie 16 :!:

to że silnik jest DOHC, nie oznacza że jest 16V :wink:
Ford też montował 2.0 DOHC w Sierce/Scorpio i było najpierw 8V, a potem w nowszych Scorpio 16V.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja