Autor Wątek: Rover - korek miski olejowej  (Przeczytany 2183 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover - korek miski olejowej
« dnia: Październik 28, 2009, 12:50:00 pm »

Lukasz

  • Gość
cala historia od poczatku. przy jakiejś naprawie "flachowcy" zgubili oryginalny korek. zastapili go jakims smieszna mosiezna ( chyba ) srubka i dobili przecinakiem. przy wymianie oleju x lat temu nie nadawal sie do wkrecenia. kombinowalem, dorabialem wieksze mosiezne srubki, dawalem podkladki miedziane i aluminiowe. nic kapie sie dalej.

wielkiej straty nie ma. litr na 2 - 3 miesiace i wielka plama w garazu.

zawsze przed zima staralem sie wymieniac olej ale no z tego wzgledu jest w obiegu i tylko dolewam a teraz chcialbym wreszcie wylac ta "smole" i zalozyc nowy filtr i oczywiscie zrobic porzadek z tym korkiem.

pytalem sie znajomego mechanika. powiedzial ze mozna nakretke przyspawac do miski i dac nowa dobra srube albo w ogole tego nie ruszac i wyciagnac olej gora zalac nowym i jezdzic tak jak jest.

a moze Wy macie jakies inne pomysly albo rozwiazania tego problemu??

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 28, 2009, 20:05:17 pm »

marcij

  • Gość
Mi sie zdarzylo przekrecic gwint przy dokreceniu korka  kluczem 10-cio centymetrowy. I tez troche kapalo , wiec ogolnie to lipne to mocno jest. Przyspawanie nakretki wydawaloby sie najsensowniejszym rozwiazaniem , nie wiem jednak z jakiego materialu wykonana jest miska ? Czy nie jest ona przypadkiem aluminiowa ? A jak nie , to moze hydraulicznym sposobem , czyli na pakuly , albo tasme teflonowa ? Powinno trzymac .

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 28, 2009, 21:02:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Zrób to tak jak być powinno.
Idź na szrot, zapłać za miskę 30zł wymień uszczelkę i olej. Koszt najwiekszy ale 100% pewność i święty spokój.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 28, 2009, 21:09:04 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Zrób to tak jak być powinno.
Idź na szrot, zapłać za miskę 30zł wymień uszczelkę i olej. Koszt najwiekszy ale 100% pewność i święty spokój.


Żeby to było takie proste... Nie zapominaj o tym , że aby wymienić miskę trzeba podnieść silnik do góry lub opuścić belkę na dół... Ja bym chyba jednak wolał dospawać do niej nakrętkę :P

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 28, 2009, 21:13:55 pm »

compile

  • Gość
Mogę Ci korek spylić.

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 28, 2009, 22:07:08 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
albo wymienic sam korek
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 28, 2009, 22:23:48 pm »

Lukasz

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
albo wymienic sam korek


tak ale po tych przezyciach nie wiadomo jak wyglada gwint w misce ja sam nie moge sobie przypomniec w jakim jest stanie

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 28, 2009, 22:30:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2889
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Lukasz, sprawa jest prosta. zabierz sie za znalezienie korka spustowego oleju do rovera. Kup nowy olej wraz z filtem, spusc stary przepracowany olej i sproboj wkrecic drugi, oryginalny korek. jesli uda Ci sie dokrecic go rekoma to potem dokrec go na wyczucie kluczem. Pamietaj zaloz nowa miedziana podkladke. Dla pewnosci mozesz wkrecic to na minimalna dawke silikonu badz Loctite. W razie braku gwintu zawsze mozna zastosowac wieksza srube gwintujach uprzednio miejsce w misce olejowej uwazajac aby jak najmniejsza ilosc opilków po gwintowaniu wpadla do miski. jest to realne.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 29, 2009, 09:22:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Tak przy okazji jak o korkach już mowa. TO u mnie też ciekło troszkę i nowe podkładki miedziane nie dawały efektu. Od pewnego czasu zawsze skręcam wszysto z odrobiną sylikonu i działa.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 29, 2009, 10:02:19 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
miedziane podkłaki gówno dają jak masz dorabiany korek  to zastosuj hydrauliczna podkładkę takie jak stosują  hydraulicy w bateriach wannowych koszt ok 2 zł za 5 szt do kupienia w każdym hydraulicznym i masz święty spokój,  podkładka nie może być tylko z gumy a ze specjalnej woskowanej tektury ( takie  czerwone)
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Rover - korek miski olejowej
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 30, 2009, 08:51:40 am »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
owiń gwint korka teflonem !!
czyli skrec to na teflon
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350