Autor Wątek: Budowa rajdówki - POLONEZ  (Przeczytany 21867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #100 dnia: Styczeń 01, 2010, 15:54:39 pm »

marcij

  • Gość
Blok jest napewno inny , kanaly wodne sie nie zgadzaja i nie posadzisz czapki 16v na blok 8v i na odwrot. Co do skrzynii , to nie wiem , ale jakies konkretne przeszkody we wcisnieciu silnika 16v do poloneza wydaje mi sie , ze sa. Jakie , to dokladnie opisza Ci Alex lub swiety , jak sie pojawia, bo to wszystko rozwazali.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #101 dnia: Styczeń 02, 2010, 09:26:39 am »

bodzik

  • Gość
Taa, śmiałe stwierdzenie.

Oczywiście, że 16v pasuje na stary blok 8v, oczywiście z nic nie szkodzącym zaślepianiem kanałów, i zostało to już wielokrotnie udowodnione. Znając życie to pewnie nikt z użytkowników tego forum nie zna projektu sprzed 4-5 lat Poloneza Caro Plusa 2.0 16v. Była tam właśnie głowica 16v z nowych dohców (bo starych masowych nie było, jedynie abarth i fiat robili do rajdów) posadzona na starym bloku z fiata 132.
Jak pogrzebiesz trochę w necie to też zobaczysz projekty np w Australii, Nowej Zelandii, Anglii czy na Węgrzech, które obalają tezę "że się nie da".

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #102 dnia: Styczeń 02, 2010, 20:44:57 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
bardzej mi chodzi o blok w sesie mocowania łap i skrzyni..  to że siądzie w komoze rozmawialem  juz kiedys z chłopakami z tarnowa( i okolic)  co do skrzyni i sprzeghła to zostaje z poloneza. do tej pory niemialem z tym wiekrzych problemow. owszem ze zrywu nieprzenosi całego momentu. al eto moze i lepiej.  przynajmije skrzynia wał i most niecierpia. a j arajdowac tym niezamierzam.
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #103 dnia: Styczeń 02, 2010, 23:45:12 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "bodzik"
Znając życie to pewnie nikt z użytkowników tego forum nie zna projektu sprzed 4-5 lat Poloneza Caro Plusa 2.0 16v. Była tam właśnie głowica 16v z nowych dohców (bo starych masowych nie było, jedynie abarth i fiat robili do rajdów) posadzona na starym bloku z fiata 132.
Projekt Bodzia ? Generalnie z tego co pamietam to trzeba bylo przerobic na 100 % smarowanie i obieg wody oraz pokombinowac z wydechem aby ominac aparat zaplonowy

Cytat: "bodzik"
Jak pogrzebiesz trochę w necie to też zobaczysz projekty np w Australii, Nowej Zelandii, Anglii czy na Węgrzech, które obalają tezę "że się nie da".

Pewnie ze sie da ale trzeba posiadac odpowiednia wiedze co z czym i zaplecze pewnych okreslonych czesci z odpowiednich roczników róznych fiatów, tyle ze na dzien dzisiejszy jest to srednio oplacalne, chyba ze ktos ma dojscia na złomie i graty za pół darmo bo inaczej to zamiast jezdzic to kombinujesz co i jak a auto stoi...
Nie bede pisał co i jak bo bylo to juz opisywane wielokrotnie, nie wiem tylko czy jest sens sie bawic w 16 V skoro jest tyle pracy a te glowice sa dosc delikatne, do 2.0 lepiej juz chyba dac draw-thru albo kompresor, choćby eatona 65. Pamietajcie ze 16V sie wysoko kreci ale , przez slabe smarowanie i dlugi skok tloka dostaja w dupe panewki w starym typie bloku 2.0- ten nowszy ma juz zupełnie inaczej rozwiazana pompe oleju i uklad olejenia a  nie jest to bez powodu. Po prostu obroty zabijaja silnik z tak dlugim skokiem tloka, wiec dla mnie jest to sztuka dla sztuki, da sie, rezultat niezły ale do mnie jakos to nie przemawia mimo wszystko
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #104 dnia: Styczeń 03, 2010, 01:50:33 am »

Michael

  • Gość
Jakby zastosować blok starego dohca na nowym smarowaniu pompa pedzona z wału plus wał od 2.0 ale juz 16V to moze by to grało ale wtedy z kolei jedyna rada to zwiekszenie kompresji przez garbate tłoki bo na nominałach tak jak Elwood pisze nie ma sensu jezdzic.Z draw thru bym nie ryzykował bardzo długo rozważałem taki układ i wiele osób odradza tego typu zabawy ze wzgledu na gaznik a skolei kompresor to fajna sprawa ale nie wiem czy lepiej nie sprawuje sie w silnikach lubiacych wysokie oborty.Pozdrawiam Michał

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #105 dnia: Styczeń 03, 2010, 09:47:23 am »

Buszek

  • Gość
Z tym draw thru to bym nie przesadzał jeździ klika samochodów z tym systemem i nic złego się nie dzieje i nic nie wybucha. Jedynym mankamentem to chyba fakt ,że nie można zainstalować bov-a choć dv też potrafi dać ładny dźwięk  :twisted:

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #106 dnia: Styczeń 03, 2010, 13:13:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Jak sie bawic w 16V to wydaje mi sie ze duzo lepsza baza do takich modów jest silnik 1756
-po rozwiercie na 86mm masz juz "pelne" 1800cm3
-sam blok jest nizszy i sztywnijszy niz blok 2.0 oraz sporo lzejszy, dodatkowo duzo lzejszy jest wał i koło zamachowe
-silniki 1800 zazwyczaj nie maja problemow z panewkami w przeciwienstwie do 2.0 ktorym nie zaleca sie przekracac 5500obr/min
-stosujac 1800 masz duzo lepsze parametry skok tloka/srednica co przy wysokich obrotach ma bardzo duze znaczenie tj 84mm/79.2 vs 84mm/90
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #107 dnia: Styczeń 08, 2010, 22:47:55 pm »

Offline Zuczek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 836
    • Polonez 2.0Turbo, Syrena 1.0, Tarpan2.9v6 4x4
    • FSO KLUB MAŁOPOLSKA
co do draw thru. to j amam osobscie w polonezie i nie narzekam na to rozwiazanie. bo z ni akutay zadnuych poblemow niemialem od kilku lat. jak posiadam.
co do kmpresora to on własnei lepiej współpracuje z silnikami nisko obrotowymymi. (posiadam taki w nisko obrotowym  MB)
polonez 2.0 DOHC Turbo
Syrena 105 1.0 pyr pyr,Tarpan2.9v6 4x4
punto 1.2 - Qatro in progress
ford escort MKIII 1984 1.6 Automatic
wigry 2, clk