Witam Was serdecznie,
Spełniam swoje marzenie motoryzacyjne czyli posiadanie auta tylko do zabawy.
Mój wybór padł na to cudo które w temacie jest wpisane. Poczciwy borewicz ma sie przeobrazić w piękną rajdówkę nawiązującą do repliki rajdówek z czasów świetności tegoż samochodu. Piszę nawiązującą bo na replikę mnie nie stać.
Zakupiony już jest Polonez, zakupiony jest silnik do niego 1800DOHC z fiata 132, skrzynia biegów, wał napędowy gotowy.
Moje pytanie tutaj głównie dotyczy Waszej opini i podpowiedzi na temat przeróbek i ulepszenia silnika.
Na początek chciałbym troszkę doprzęzyć silnik. Niestety nie uda się chyba dostać tłoków od 1.6 którymi mógłbym to zrobić więc skończy się delikatnym splanowaniem głowicy.
Wałki sportowe napewno będą ,oczywiście wszystko przeplatane z remontem silnia. Chciałbym także nieco powiększyć zawory.
Mój glówny problem to kwestia gaźników. Bardzo chciałbym aby były 2 podówjne gaźniki jednak pojawia się problem aparatu zapłonowego który trzeba przenieść na druga stronę silnika z bloku w okolice głowicy przy kolektorze wydechowym. Czy ktoś miał jakieś doświadczenia w tej kwesti?
Główne pytanie brzi jak wiele zmienia 2 gaźniki?Os tego zależy czy bedę się teoretycznie i magazynowo przygotowywał do dośc mocnej jak dla mnie przeróbki aparatu zapłonowego.
Bardzo proszę także o wszelkie sugestie co zrobić aby było szybciej mocniej lepiej i taniej
Nie tylko kwestii silnika ale także skrzyni, zawieszenia, hamulców itp...
W tym momencie jestem na etapie zbierania częsci i dokładnego planowania co chcę i jak zrobić stąd moje nieco chaotyczne pytania.
Za wszelkie odpowiedzi z góry dziękuję.