Autor Wątek: Budowa rajdówki - POLONEZ  (Przeczytany 21865 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 21, 2009, 11:00:57 am »

MacGregor

  • Gość
Witam Serdecznie Wszystkich Forumowiczów!
Mój pierwszy post pod nowym nickiem.
Bawiłem się w przeróbki DOHC w Poldku, i z praktyki powiem że skoro rajdówka ma służyć do jazdy takiej do której nazwa nawiązuje to prościej ,taniej , bez kosztownych przeróbek i z większą korzyścią w stronę wykorzystania możliwości silnika, będzie założenie czterech gaźników podciśnieniowych z motocykli "japońskich".(koszt max 500zł)
Taki projekt chodzi mi po głowie również i właśnie mam zamiar zabudować takie gaźniki, polecam!

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 21, 2009, 21:39:46 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Polecał to będziesz jak to sprawdzisz, i pokażesz wyniki na hamowni przed i po rzeźbieniu.
Jak pomysł się sprawdzi to "sam się poleci"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 21, 2009, 22:40:44 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
dlatego ja nie polecam żanych rozwiązań , ja tylko mówie ze mam pare gadzetów , np głowice z dużymi zaworami  :)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 21, 2009, 23:04:18 pm »

corek

  • Gość
Witajcie ponownie.

Prace powoli ruszają - czasu mało ale ten co zostaje poświęcam na kompletne wyprucie Poldka. Następny krok to weryfikacja stanu budy i plan działania przy jej przygotowaniu.

Tak jak pisałem udało mi sie zakupić dzwon do skrzyni z miejscem na rozrusznik po stronie pasażera. Problem z walkami wyrównoważającymi jest rozwiązany. (mylę sie?)

Plan jest taki żeby kupić cale autko z DOHC TURBO - poprzecznym i wpychać silnik do Poldka wraz z całym osprzętem robiąc przy tym generalny remont i może mały tuning.

1. Jakiego auta szukać? Croma?, Tempra?, Thema?, Kappa?, Alfa 155?...
Poza kwestia walków zostaje jeszcze mocowanie silnika wzdłuż, natrysk na denka i to żeby pasował do skrzyni wzdłużnej. Stad moje pytanie co kupić na dawce? Dodam ze chętnie zostanę przy ośmiu zaworach. Dodatkowo muszę wziąć pod uwagę ze skrzynia i most ze 120 konnej Argenty musi to wytrzymać.

2. Jakie problemy czekają na mnie dalej przy montowaniu seryjnie turbionego silnika poprzecznego? Licze na pomoc kolegów którzy już to robili i chociaż pomogą wyliczyć te "1000 komplikacji" które napotkam.

Na koniec krótkie info - reklama:
NA SPRZEDAŻ: wszystko co zostaje z wyprucia Poldka Borewicza (fotele, kanapa, tapicerka, radio...) - oryginały.
Jeżeli kupie dawce to na sprzedaż będę miał silnik 2000 IE z Argenty
Niedługo będę miał na sprzedaż także silnik poloneza Borewicza typ AA ze skrzynia - przebieg 105 tys km !

Wszystkim za porady i zaangażowanie w mój temat wielkie DZIĘKI !

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 21, 2009, 23:50:53 pm »

bodzik

  • Gość
jak chcesz gotowego 2.0 8v turbo to interesuje Cię croma, delta, dedra i thema. Tempra turbiny w benzyniaku nie widziała w naszych stronach (tylko turcja i ameryka południowa), w kappie i 155 były 16v, z resztą te ze 155 w sprzedaży występują za chore pieniądze.

Pasowanie skrzyni we wszystkich będzie takie samo, te same bloki z grubsza, mogą się jedynie różnić nadlewami pod wzdłużne mocowanie. Skrzynia i most ogarnie to, jeżdżą mocne fiaty 124 16vt na skrzyniach ze 131;)
Popatrz na fotki tych silników - im więcej tym lepiej i sobie wyrobisz pogląd co potrzeba.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 22, 2009, 12:13:44 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "corek"
Prace powoli ruszają - czasu mało ale ten co zostaje poświęcam na kompletne wyprucie Poldka. Następny krok to weryfikacja stanu budy i plan działania przy jej przygotowaniu.


bardzo mnie cieszy, że mimo marudzenia niektórych userów, wziąłeś się do pracy.
Generalnie polecam temat:
http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=21771&highlight=silnik++fwd++rwd

choć to w większości luźne dywagacje, ale warto tam zajrzeć.

Miło będzie nam wszystkim, tak myślę, jak swoje posty poprzesz materiałem fotograficznym z miejsca zdarzenia :) , znaczy się z garażu :)  dokumentującymi postępy w pracach.

Polecam poczytać forum, bazę mamy dużą i sporo wiedzy tutaj jest, trzeba tylko mieć chęci i poczytać.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 22, 2009, 22:50:32 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "alex"
Elwood#1887, przecież blok z fiata coupe się niczym nie różni od mojego bloku z zewnątrz a mój siedzi przecież na takiej skrzyni

Wydawało mi się ze silnik z fiata coupe to wprawdzie 16V ale dół pochodzi już nie z rodziny dohc a z rodziny ohc fiata(fiat 128, zastawa, uno, punto 1.8, tipo i tempra chyba tez) który oprócz tego ze ma inny rozstaw to brak jest nadlewów przy konwersji na RWD ale pewnosci na 100 % nie mam

Do dłubania to lepiej szukać wersji 8V -16V maja bardzo delikatne glowice i często padają paski rozrządu w tych silnikach - z tego co wiem zaleca się wymianę co 20 tys w niektórych seriach tych motorków.
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 23, 2009, 10:47:05 am »

corek

  • Gość
Cześć, zdjęcia a i owszem będa ale póki co wszystko jest taką partyzantką że nie ukrywam nie klikam fotek ze wstydu.

Póki co Poldka musialem wyprowadzić z garazu i kilka tygodni bedzie bezdomny ale jak bank sie zlituje z kredydem to zamieszka na stałe pod krakowem :) wtedy będzie pełna relacja.

Zatem szukam 2.0 8V DOHC TURBO !

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 23, 2009, 15:34:37 pm »

e_gregor

  • Gość
A uturbisz mój silnik? To wcale nie jest tanie i proste. Gdyby było to bym moim autem irytował na światłach teoretycznie mocniejsze od poloneza auta :)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 23, 2009, 16:32:26 pm »

Offline Smar

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 135
Pinto na codzień jest  świetne ale do sportu jednak lepiej nadaje się DOHC z jednego prostego powodu: wyważenie auta. Próbowałem swoich sił w KJSach i sprinatach  jednym i drugim, i mogę śmiało powiedzieć że DOHCem jeździ się łatwiej i przyjemnie. O ile na prostej specjalnie nie poczujesz różnicy to w zakrętach ciężkie OHC da o sobie znać. Pinciak to bardziej do muscecara sie nadaje :D
Caro 1.5 GLI ("Zielony" - poległ); Caro 2.0 GLE (Poldoford - poszedł w świat); Caro 1.9D (Klekot - sprzedany); Caro 2000 DOHC (Czarny - poległ); Borewicz 2000 DOHC ("Czarnobyl"- jeździ u Hoffmana );
Caro 1.6 16v (Groszek)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 23, 2009, 17:31:48 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
no to spoko, wiem ze pinto jest ciezszy od dohc ale chodziło mi o to, ze pinto jest chyba łatwiej dostepny, nie trzeba specjalnie go przerabiac pod turbo i jest do niego skrzynia...
Powered by Lpg.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 23, 2009, 19:31:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Pinto można w miarę łatwo uturbić, zwłaszcza wersję 100-konną, która ma sprężanie na poziomie 8,5:1 (bloki o symbolu N4B, ale nie tylko), jednak wersja NET ( i inne doprężone) też dają pole do popisu (sprężanie 9,2:1). Polecam stronkę :

http://skogenracing.myftp.org/  , najlepiej wrzucić ją w tłumacza google.
Kopalnia wiedzy o uturbianiu, można się wiele dowiedzieć.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 23, 2009, 23:21:38 pm »

e_gregor

  • Gość
Jasne, ale to nie jest takie proste, banalne i tanie... A może z bracholem się na głowice zamienię? On ma w sierce właśnie 100KM N4B ;)

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 24, 2009, 16:55:12 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
e_gregor, wiem że nie jest banalne, a zamiana głowic nic Ci nie da, bo masz blok typu NET, a w N4B tłoki są niższe :!: , stąd sprężanie 8,5:1.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 24, 2009, 17:35:48 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Kolesie ze sierrafan przeciez chyba uturbiaja wszystkie 2.0 nawet dohc. Mnie głownie chodzioło o to, że pinto nie trzeba specjalnie przebudowywac pod turubo tzn zmieniac wału itp no chyba ze chciałoby sie wyciagnac 200km bo do 160 przciez wystarczyłaby seria...
e_gregor u ciebie byłaby dodatkowa rzezba zeby zamatowac wtrysk itp oto Ci głównie chodzi tak?
Powered by Lpg.

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 24, 2009, 17:57:48 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
radzio_1991, radzę Ci dokładnie poczytać wspomniane przez Ciebie forum.
Auto Kolegi Krissa jest to N4B 2.0 EFI OHC.
Na seryjnych tłokach dmuchał 0,6; 0,7 bara.
Moc to około 165 KM i 245 Nm, wyniki poparte wykresami z hamowni.
Obecnie jego 2.0 ma kute tłoki i korby z Cossiego i 1 bar, wypluwa na hamowni 195 KM i 345 Nm :!:
Te silniki mają potencjał :twisted:

Jest też jedno 2.0 DOHC Kolegi Miro.
Brak pomiaru z hamowni.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 24, 2009, 22:22:43 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
No to ja powiem tak prawie w temacie  :mrgreen:  że dmuchnięcie w
nubirowe 2,0 0,85bara daje 260KM i 350Nm  :twisted:
przy minimalnym wkładzie finansowym
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 25, 2009, 00:25:21 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
na długo :D bo nubira ma fabrycznie odprężony silnik który ma korby od c20let
i ogólnie jest dość wytrzymałą jednostką
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 25, 2009, 06:36:23 am »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "BARTEK#1925"
Te silniki mają potencjał :twisted:


Najlepsza rekomendacja jest chyba to ze na tym silniku Ford zbudował słynny YYB czyli 2.0 Cosworth który fabrycznie budowany był w wersji 500Km i to juz 20 lat temu a przy obecnym poziomie wiedzy i technologi wyciąga się z niego znacznie więcej  :) Całkiem chyba niezłe jak na konstrukcje z 1970 roku :mrgreen: Ten silnik ma tylko dwie wady- jest ciezki jak cholera i nie jest V6 :twisted:

Jeżeli chodzi o 2.0 ohc turbo w PN to bylem bardzo bliski zbudowania czegoś takiego- mianowicie 2.0 ze sprężarka TD 04H-13C z Volvo 740 2.3T o ciśnieniu 0,5 bara w systemie draw-thru z pojedynczym gaźnikiem dellorto 40DHLA- niestety nie wyrobiłem sie przed Czerniewicami 2 lata temu a wszystkie graty już miałem łącznie z uspawanym już kolektorem kolektorem  :twisted:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Budowa rajdówki - POLONEZ
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 25, 2009, 10:04:30 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6585
  • Płeć: Mężczyzna
Wszystko fajnie ale masa Forda psuje wszystko dla zastosowań rajdowych. Przy takim gdybaniu to była już mowa o silniku Hondy S2000- de facto 210KM z opcją uzyskania 240 po mod. GT ,a to nie koniec potencjału. Do tego szpera Colotti, poszycie z włókna szklanego (z 70% by chyba dało wymienić), drzwi bez podnośników z poliwęglanowymi oknami. Tylna szyba też z poliwęglanu, najwyżej płyta dociążająca pod bakiem gdyby balans stał się nieodpowiedni przez odchudzenie i suma summarum mamy drastycznie obniżony środek ciężkości. Poszerzone i dostrojone zawieszenie, konkretniejsze hamulce. Jak by to fruwało! Już na niepoprawionym silniku i stalowym nadwoziu jest na asfalcie konkurencyjność do EVO i STI. Szczególnie przy krótkiej szperze, byłby to KJSowo-trzecioligowy wymiatacz za cenę zachodniego dziadostwa z przednim napędem.
Koszt duuużo mniejszy niż rekonstrukcji 2000 Rally (przy czym prawdziwej rekonstrukcji ,a nie jakiejś tam repliki) Byłoby to jakieś 25-30tyś. (z czego połowa to silnik i skrzynia.)
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E