Autor Wątek: po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty  (Przeczytany 5760 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« dnia: Listopad 01, 2009, 20:22:39 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
Panowie po walce przez 2 dni poddałem się
Po osiągnięciu 80 stopni zaczynają falować obroty,  tzn podnosi z 1000 na 1100 i tak w kółko
do 80 stopni  obroty stoją na 1000 jak nie powiem co dopiero później zaczyna się jazda.
Sonda lata w zakresie 0,2 V do 0.8V , błędów nie wywala i nie wywalił wcześniej, krokowiec   raczej sprawny, rezystancje i napięcia pomierzone na wszystkich czujnikach wszystko w porządku, TPS wymieniony na nowy,. Najbardziej zastanawiający jest fakt dlaczego odpięcie wtyczki krokowca nie powoduje zmiany pracy silnika i wywalenia błędu oraz dlaczego odpięcie sondy tez nie powoduje zmiany pracy silnika i wywalenia błędu?
Do tego w przepustnicy przeczyściłem kanał obejściowy, czujnik temp płynu wymieniony w tamtym roku, przewody nowe  z Ełku, świece nowe NGK.
Any idea? bo ja już mam dosyć grzebania w tym zasranym GSI nie ma roku żebym w elektryce silnika nie  grzebał.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Re: po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 01, 2009, 21:59:57 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Mariusz#1926"
Panowie po walce przez 2 dni poddałem się
Po osiągnięciu 80 stopni zaczynają falować obroty,  tzn podnosi z 1000 na 1100 i tak w kółko
do 80 stopni  obroty stoją na 1000 jak nie powiem co dopiero później zaczyna się jazda.
Sonda lata w zakresie 0,2 V do 0.8V , błędów nie wywala i nie wywalił wcześniej, krokowiec   raczej sprawny, rezystancje i napięcia pomierzone na wszystkich czujnikach wszystko w porządku, TPS wymieniony na nowy,. Najbardziej zastanawiający jest fakt dlaczego odpięcie wtyczki krokowca nie powoduje zmiany pracy silnika i wywalenia błędu oraz dlaczego odpięcie sondy tez nie powoduje zmiany pracy silnika i wywalenia błędu?
Do tego w przepustnicy przeczyściłem kanał obejściowy, czujnik temp płynu wymieniony w tamtym roku, przewody nowe  z Ełku, świece nowe NGK.
Any idea? bo ja już mam dosyć grzebania w tym zasranym GSI nie ma roku żebym w elektryce silnika nie  grzebał.

Jak wszystko dobre to może komp trafnięty.

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 02, 2009, 13:24:54 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
dziś metodą  dedukcji doszedłem  do chyba słusznego spostrzeżenia że objaw zaczyna pojawiać się w momencie otwarcia termostatu w każdym razie zamówiłem znowu czujnik temp. cieczy.
tak jakby dostawał głupią informacje odnośnie różnicy temperatury w momencie kiedy jest pełny obieg płynu chłodzącego. nie znam wartości rezystancji dla silnika nagrzanego do 85 stopni bo wpoiłbym zwykły rezystor dla tej wartości i bym zobaczył objaw
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 02, 2009, 15:40:52 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Rondelek + termometr + omomierz i już znasz. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 02, 2009, 15:47:07 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
Trzeciak podaje do 60*C 600 Ohm. 100 Ohm dla 80*C napewno nie będzie za dużo :P
A sam czujnik jest zasilany prawidłowo?
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 02, 2009, 21:01:40 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Cytat: "Mariusz#1926"
w każdym razie zamówiłem znowu czujnik temp. cieczy.
tak jakby dostawał głupią informacje odnośnie różnicy temperatury w momencie kiedy jest pełny obieg płynu chłodzącego.

Jak zamówiłeś jakąś włoszczyznę, albo co gorsza chińszczyznę, to pewnie będzie świrował dalej. Kup czujnik takiego producenta jaki miałeś oryginalnie. Przez durny czujnik temperatury trzymał mi obroty na poziomie 1000, nawet jak się wentylator włączał. Stało się to zaraz po wymianie tegoż czujnika. Założyłem oryginał i jest bardzo dobrze.

Cytat: "Mariusz#1926"
nie znam wartości rezystancji dla silnika nagrzanego do 85 stopni bo wpoiłbym zwykły rezystor dla tej wartości i bym zobaczył objaw.

Szukaj w necie. Numery tego czujnika to 065145 (FSO), 12191170 (producent, chyba Delphi), a także 96181508 (Daewoo). Tu masz LISTĘ (wszelkie info) , gdzie był stosowany
Pomóżmy Jackowi!

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 03, 2009, 07:07:41 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
zamówiłem 3 sztuki
http://fox.rzeszow.pl/P-CZUJNIK-TEMPERATURY-PLYNU-12191170-96181508(4,,242451).aspx
wygląda na oryginał
wczoraj Seba wypiął u siebie wtykę od krokowca i objaw pojawił mu się identyczny jak u mnie  tak więc jak czujnik nie pomoże pozostanie jeszcze kopić krokowiec.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 03, 2009, 08:23:44 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Czy GSi cały czas chodzi na otwartej petli czy po przekroczeniu pewnej temp wskakuje z zamkniętej na otwartą?
Mariusz, ja w swoim Boschu jak się coś pier... podpinałem kompa i wszystkie parametry i ich zależności miałem na raz. może jakiś czujnik robi robotę.

Ps u kumpla w oplu też małem przeprawę.. było podobnie tylko tam dodatkowo powyzej 4 tyś obr/min przerywał i zero błedów... przyczyna  banalna. swiece a także nowe przewody o połowę za niskiej rezystancji.

wg mnie to nie czujnik temperatury.
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 03, 2009, 10:00:42 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jest tak że potem przechodzi do pętli otwartej, i to w niej zaczyna świrować
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 03, 2009, 15:32:59 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
No Własnie, czyli czujnik temperatury jest oki
czyli świruje coś co pracuje tylko w pętli otwartej.

Podłacz kompa. Jesli program jest podobny do tego z boscha to zobaczysz co bruździ.
Ewentualnie odpinaj po kolei czujniki i sprawdzaj :)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 03, 2009, 19:49:09 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Odpinałeś akumulator i po ponownym podpięciu dałeś mu zaprogramować sobie wolne obroty? Druga sprawa - są takie spraye do czyszczenia przepustnic. Z doświadczenia warsztatu, gdzie pracuję najlepszy jest ONE SHOT firmy Kent. Wyciągnij krokowca i spróbuj wyczyścić tym sprayem jego trzpień (bez rozbierania samego krokowca na części). Zobaczysz jaka smoła będzie lecieć, nawet jak wydaje się krokowiec pozornie czysty. Po tym zabiegu zaprogramuj mu obroty biegu jałowego i oceń wtedy efekty.
Pomóżmy Jackowi!

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 04, 2009, 20:49:51 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
kolejny dzień i kolejne 6 godzin walki z tym jebanym GSI a to gówno nie myśli sie poddać. Zmieniony krokowy na nowy, TPS na nowy, czujnik temp na nowy, i nic k...a. nic  niech ktoś to odemnie kupi bo mam juz dosyć tego gówna, niewiem pozostało chyba jeszcze tylko wymienić sondę i komputer, a najlepiej jak sie wk....e to wsadzę tam jakiś gaźnik i będzie święty spokój  z amatorska elektronika w wykonaniu fabryki FSO, wyreguluje się śrubą wolne obroty i będzie git. jebać ekologie i wymagania unijne.

jakikolwiek czujnik nie odepnę nie ma różnicy w pracy silnika oprócz  zderzeniowego, położenia wału, i Map  odpięcie reszty nie powoduje żadnych zmian ot to super wielopunkt.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 04, 2009, 21:19:32 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
A zadam może głupie pytanie. Nie wiem jak jest to dokładnie w GSi, ale może przez analogię z jednopunktem. Czy nie masz zbyt naciągniętej linki gazu? Zobacz czy jak ruszysz pancerzem palcami to czy coś się dzieje. Te wolne obroty na poziomie 1000 po rozgrzaniu silnika to przecież i tak za dużo...
Pomóżmy Jackowi!

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 04, 2009, 21:28:46 pm »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
lekarstwo>>>> SWAP  :)
Może elektryka to zły trop. Może to coś mechanicznego: lewe powietrze łapie np z serwa, przycinający sie wtryskiwać, cewka.
Załóż stare świece,przewody, sprawdź jeszcze połączenia przy kompie.
Robiłes rozrząd, może podparło zawory w hydraulice? sprawdż mu ciśnienie sprężania (mam manometr).
spróbuj od tej strony go podejść.
ps. kompa podpinales?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 05, 2009, 07:19:25 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
linka w dobrym położeniu sprawdzane na odpiętej lince i dzieje sie to samo, jakby coś mechanicznego efekt byłby odrazu a nie dopiero po osiągnięciu 80 stopni,  nawet jakby pracował na ssaniu jucz by podnosił obroty z racji że coś  mechanicznie było by nie tak.
Kompa nie podpinałem bo nie mam dostępu do testera a 150 zł za podłączenie w ASO to trochę sporo
cewka nowa ma z 5 miesięcy
wtryskiwacz jakby się przycinał dawał by dupy odrazu po odpaleniu
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 05, 2009, 08:36:12 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
hmm.. mechaniczna usterka może zkłócać działanie czujnika który, w pętli otwartej jest aktywny.
a ten kabelek na 3 rezystorach nie będzie chodził?
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 05, 2009, 09:05:59 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
wiem że ten program chodzi pod starym dosem w  dosie  pod windows Xp wywala błąd  tak więc nawet nie próbowałem robić kabla trzeba by jakieś stare 486 mieć żeby poszedł ten program.
kurde może to faktycznie sonda , może wskazania daje dobre ale przesunięte w częstotliwości
już nawet niechce mi się tego wyjmować.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 05, 2009, 09:44:11 am »

Offline Daro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 354
Ja mam starego laptoka z RSem  i dosem + Win Me własnie po to :) jak miałem mojego pluszaka to bawiłlem sie gazem i kasowałem sobie błedy :)
były:
>plus '97
>125p '78/'82
>caro 96
jest: Power of Dreams

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 05, 2009, 11:26:06 am »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2291
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jest jeszcze 1 bzdurna zależność dostanie obciążenia na alternator typu szyba+nawiew i obroty nawet nie drgną stoją w miejscu jak powinny, wystarczy powyłanczać odbiorniki juz jazda znowu się zaczyna( mówie oczywiście o nagrzanym silniku)
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

po osiągnieciu 80 stopni zaczynają falować obroty
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 05, 2009, 12:08:48 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1245
Przepraszam - czy istnieje w waszych zasobach soft diagnostyczny do abimexa?
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9