Autor Wątek: Alex, Polonez Caro+, 2.0 8v turbo z Lanci Dedra.  (Przeczytany 23560 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Alex, Polonez Caro+, 2.0 8v turbo z Lanci Dedra.
« dnia: Listopad 07, 2009, 00:22:12 am »

alex

  • Gość
A więc tak... Silnik to 2.0 8v turbo z Lanci Dedra.
Silnik o seryjnej mocy 163 koni. Odpięte wałki wyrównoważające, co według różnych źródeł daje dodatkowe 5-7 koni mocy.
Kolektor ssący przespawany, przepustnica przeniesiona na drugą stronę. Kolektor wydechowy własnego pomysłu i konstrukcji.
Wydech 2.5 cala
Turbina oryginalna od tego silnika, sterowana mbc. Na razie "dmucha" 0.7 bara.
Wiązka pod maską oryginalna od tego silnika, komputer seryjny, jedynie map sensor zrobiony przez kolege Świętego, bo oryginalnego na razie nie mogę nigdzie dostać.
Skrzynia od Fiata 131 wersja Abarth z pionowym drążkiem.





A wsadzone jest to do takiego oto poloneza:

Do dopracowania jest jeszcze wiele szczegółów, ale jak wiadomo, przy takich projektach wiele rzyczy wychodzi już w trakcie ekspoatacji auta.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2011, 08:50:43 am wysłana przez ajk#1212 »

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 07, 2009, 00:39:06 am »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
No w końcu się pochwaliłeś  :D
projekt bardzo ciekawy

podziwiamy i zazdraszczmy  :mrgreen:
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 07, 2009, 00:48:58 am »

Offline Master82

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Pabianice
i Święty sie na gadulcu nie chwalił  :P  Będzie miał opier..l  :mrgreen:
wszyscy mają tajne projekty, mam i ja ;)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 07, 2009, 02:17:32 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
moje najszczersze gratulacje..
nie za "mam kase, mam plan bede robil pomózcie.."
tylko "patrzcie co wydumałem" !
Na prawdę chciałbym zobaczyć to caco w akcji i chylę czoła przed wkładem pracy i kasy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 07, 2009, 09:22:21 am »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Najmocniejszy na tym forum a przy tym bardzo dobrze wyglądający. Mógłby być wzorem dla innych jak powinno się przyciemniać szyby :D W miejscu po seryjnym lewarku można zmodzić jakiś przydatny schowek.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 07, 2009, 11:45:05 am »

alex

  • Gość
Szyby sam przyciemniałem folią.
Hamulce przód z fiata coupe turbo o średnicy 284, tył standardowe bębny.
Zawieszenie: przód - sprężyny truck diesel, ucięte. Tył - dołożone krótkie pióro, sklepane.
Samemu przy takich projektach nie wiele się zdziała. Bez paru ważnych kolegów projekt by nie powstał.

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 07, 2009, 12:04:28 pm »

Offline święty

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1161
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez S1600 powerd by LANCIA 1.6 16v EFI
    • http://www.kswiecicki.prospect.pl
Heh , nie chwaliłem się bo po co dużo mówić, lepiej pokazać jak będzie gotowe , alex zresztą tak wolał.
Z takich wydumek to zaznaczam że nie tylko sam silnik z lancii turbo był potrzebny, bo kupa rzeczy poszła z innych silników fiata - np stopka filtra oleju z fiata argenty z wyjściem na wspomę, musiała zostać troszkę podszlifowana w jednym miejscu gdyż kolidowała z miską olejową. Sama miska została zapodana z fiata 131 ohv/132 Dohc - są takie same - niestety bez cięcia i spawania się nie obyło - w misce trzeba było nawiercić 4 nowe otwory oraz wyklepać na smoka. Do tego wspawanie nowych przegród oraz wyspawanie samego smoka z seryjnego. Mocowanie dolne alternatora zostało dorobione z kawałka blachy i 2 tulejek. Górny widzę że wyspawany na podstawie seryjnego.Z tyłu wału musiała zostać wyciągnięta tulejka centująca a w jej miejsce trafilo łożysko. To nie wszystko bo wałek sprzęgłowy musiał zostać skrócony o ok 5-7 mm z tego co pamiętam.To tak na początek tego co nas czekało składając dół. Same łapy poszły z fiata argenty , nie obyło się bez wiercenia i gwintowania bloku.

Tak nawiasem mówiąc to jak zobaczyłem pierwszy raz blok pod maską to mnie przeraził ogrom roboty z zabudowaniem tego wszystkiego. Zresztą co tu dużo mówić - najwięcej do projektu się przycznił kolega Bubu z nowego wiśnicza. A tak reasumując to chcąc się zabrać za taki projekt trzeba mieć praktycznie cały osprzęt z jakiejś padaki tylnonapędowej typu DOHC, kupę czasu , nerwów , kumpli , dojścią na szrocie, oraz znajomego tokarza,spawacza i ślusarza :P
"jest ryzyko , jest zabawa"

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 07, 2009, 16:50:03 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Wielkie gratki, oby więcej takich ciekawych projektów.
Powiedź tylko na jakim moście to śmiga?

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 07, 2009, 17:33:00 pm »

marcij

  • Gość
Narazie na standardowym. Z tego co wiem , to sa plany zwiazane z mostem od argenty td.

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 07, 2009, 18:11:59 pm »

JaCoB

  • Gość
Cytat: "marcij"
to sa plany zwiazane z mostem od argenty td.


Czyli przełożenie 3.73? A przy ilu silnik ma odcinke? zapewne przed 7tys.
Sensowne prędkości to będzie uzyskiwać z tą skrzynką, Trójeczka to będzie cudny bieg do wyprzedzania w zakresie od 60 do 160 ;D
Gratuluje realizacji, samochodzik ładnie się prezentuje - obniżony i na tych kółeczkach, podoba się, że jest cichociemny i delikatnie zliftowany :) Rozumiem, że naklejeczka 1.6 została na klapie? ;) Teraz tylko dopracowac wnętrze, "cichość" - komfort xD i pare bzdetów ;)

Miło jest popatrzeć na kogoś kto wrzuci te ponad 5tys. w PNa i nie żałuje tego :) Tak naprawde to jest mizerna kwota jak na takie przeróbki. Pamiętajmy, że silniczek ma potencjał i historie mimo, że 8vt ;)

Także życzę dalszych modów, większych turbin, doładowań itd. itd. ;D

PS. Jedyne za co możesz zebrać bęcki to jest kurna komora silnika ! :evil:  Nosz Panie mógłbyś Pan ją poczyścić jak komora była pusta.. ( taki minus na zachęte w dopieszczaniu swojego projektu ) ;))

Jeszcze raz pogratulować ;)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 07, 2009, 18:32:46 pm »

marcij

  • Gość
Cytat: "JaCoB"
...
PS. Jedyne za co możesz zebrać bęcki to jest kurna komora silnika ! :evil:  Nosz Panie mógłbyś Pan ją poczyścić jak komora była pusta.. ( taki minus na zachęte w dopieszczaniu swojego projektu ) ;))
...


heh. Mowilem to samo. Ale nie bylo na to warunkow, bedzie wyczyszczona w niedlugim czasie. ;)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 07, 2009, 20:34:10 pm »

polon

  • Gość
Wow. Gratulacje :) a jak kiedys Ci sie zechce policzyc te koszta to prosze napisz, o ile to nie tajemnica :)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 07, 2009, 21:33:43 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Fantastyczny samochód i duży potencjał do dalszego rozwoju.

Ale naklejka 2.0T byłaby bardzo adekwatna. Nie dość o silnik ale samochód wygląda jakby taki wyjechał z fabryki no i tuning jest jak widać kompleksowy. Dopracuje się słabości "wieku dziecięcego" i to będzie samochód marzeń konstruktorów FSO  :) .
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 07, 2009, 21:42:06 pm »

JaCoB

  • Gość
BXMaster,  

Dopracuje się słabości "wieku dziecięcego" i to będzie samochód marzeń konstruktorów FSO  .

Myślę, że nie doceniasz konstruktorów FSO, a ich marzeń to już w ogóle ;)
Samochód jest fajny ale nie aż do tego stopnia xD Pare możliwości modyfikacyjnych przed nim ;)

A ja chciałbym zapytać się właściciela, a tak prawdę mowiąc to poprosić o wstawienie fotek juz upchniętej motorowni razem z całym osprzętem, jak został zamontowany intercooler, itd. itd ;)

Filmik też by się przydał dla "ogólnego zarysu prac" nie musi być na YT, wystarczy wysłać na jakiś serwer i pokazać tylko nam na razie ;) A jak się dopracuje to posłać w świat i sie chwalić ;)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 07, 2009, 21:42:46 pm »

alex

  • Gość
Most mam seryjny, jeszcze zdrowy wiec na razie nic mu się nie dzieje mimo brutalnego czasem traktowania. Zobaczymy za ile będzie zmiana.
Komora silnika była dużo bardziej czysta, ale po złożeniu wszystkiego 3 razy ( !!! ) pękło przedłużenie węża od wspomagania z pompy i obrzygało mi wszystko :P Teraz jest wąż ciśnieniowy z ciągnika na specjalnie dorabianych, wkręcanych końcówkach i mam nadzieje, że z tym będzie spokój.

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 07, 2009, 21:44:14 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jak się coś takiego robi to się zazwyczaj nie liczy, ja pakując dohc pod machę do dziś nie wiem ile mnie to tak naprawdę kosztowało wiem jedno pierwsze odpalenie  pierwsze jazdy i wrażenia bezcenne  :twisted: Jak na razie masz problem z licznikiem to choć nagraj z zewnątrz jak to się odpycha a przynajmniej jak pracuje  :wink: co z układem wydechowym jakieś modyfikacje zdjęcia  ?jakieś modyfikacje w karoserii ?

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 07, 2009, 21:50:40 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a ja mam pytanie. planujesz moze zalozyc intercooler  :?:  bo chyba nie masz go teraz zamontowanego
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 07, 2009, 21:56:28 pm »

alex

  • Gość
Jest intercooler, tylko z powodu kończących się funduszy nie jest on za wielki (pochodzi z turbo diesla jakiegoś, obecnie nie pamiętam co to było ). W planach będzie coś pod całą dolną część zderzaka :)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 07, 2009, 22:01:55 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2902
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
ja narazie montuje od Forda. Maly, miesci sie w kratkach seryjnego zderzaka od "minusa"
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Polonez 2.0T
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 08, 2009, 16:24:03 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "alex"
Jest intercooler, tylko z powodu kończących się funduszy nie jest on za wielki (pochodzi z turbo diesla jakiegoś, obecnie nie pamiętam co to było ). W planach będzie coś pod całą dolną część zderzaka :)

przy takim doladowaniu z diesla bedzie dobry, diesle maja wieksze doladowanie i im wystarczaja :)