Autor Wątek: Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(  (Przeczytany 10880 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 15, 2009, 22:15:38 pm »

sebek1989

  • Gość
A może warto zajżeć do rozrządu może małe koło się wyrobiło i w złym momencie dostaje iskre, u siebie jak miałem wyrobione koło i duży był luz na wale to auto po dodaniu gazu się dławiło, rozgrzanego ciężko było uruchomić i różne bajki się działy obroty również falowały. A jeśli chodzi o krokowy to czy rozbierałeś przepustnice i odkręcałeś potencjometr ja u siebie jak odkręciłem i po przeczyszczeniu ponownie przykręciłem to podkładka dystansowa ocierała o obudowe potencjometru i nie do końca się zamykała, a pomogło poluzowanie blaszki co mocowana jest na ośce w przepustnicy kilkakrotne wykonanie pełnego ruchu dokręcenie, i ośka się ustawiła jak należy pięknie odbija zero zacięcia, i autko obroty trzyma zero falowania i problemów z uruchamianiem.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 19, 2009, 23:07:20 pm »

masa_aj

  • Gość
witajcie ponownie.dzisiaj przelozylem cala przepustnice razem z krokowcem i teraz sytuacja przedstawia sie tak:
jak auto jest zimne to zeby odpalic musze dodac lekko gazu i chwile go przytrzymac.potem lapie rowniutko 900 obr. i trzyma je caly czas.chociaz i czasami zdarzy mu się zgasnac.zniknal problem falowania i nierownej pracy.ale zastanawiam sie co zrobic zeby odpalal bez dodawania gazu i zeby nie zdarzalo mu sie zgasnac? dodam ze jeszcze przed wymiana przepustnicy jak zrobilem na podworku ostra przegazowke to na ziemi zostal slad jakby czarna farbe rozlal;/

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 19, 2009, 23:31:38 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
zresetowales krokowca i przepustnice po tym czyszczeniu????
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 20, 2009, 06:49:12 am »

sebek1989

  • Gość
Przy tym półksiężycu co zakładasz linkę od gazu masz taką śrubkę którą trzeba wyregulować ona po przeczyszczeniu prxzepustnica bardziej się domyka więc trzeba ją bardziej dokręcić żeby czpien silniczka krokowego dolegał do niej przy maksymalnym zamknięciu przepustnicy może nie do końca dolegał ale tą śrubą skoryguj ustawienia i dopiero wtedy zróbreset przepustnicy również może masz za bardzo wkręconą śrubkę regulującą kanalik obejściowy.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 20, 2009, 08:03:15 am »

masa_aj

  • Gość
chodzi o ta srubke imbusowa?

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 20, 2009, 08:52:54 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "masa_aj"
chodzi o ta srubke imbusowa?

Tak
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 23, 2009, 19:43:01 pm »

masa_aj

  • Gość
no i znowu problemy.samochod kopci jak porypany, pali ok 10-12l na trasie,na półgazie przerywa jak cholera a silnik na wolnych obrotach aż skacze po komorze.śrubkę od krokowca doregulowałem tak że trzpień styka się z półksiężycem...
normalnie płakać mi się chce bo mam już dość tego auta....

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 23, 2009, 19:57:26 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ewidentnie go zalewa.
Kolego , wyciągnij listwę wtryskową KOMPLETNĄ połóż na silniku i spróbój zakręcić.
U mnie tak było jak lał jeden wtryskiwacz (cały czas, kopcił na czarno szarpacł kichał prychał)

Wymień filtr paliwa na dzień dobry, zalej świeżej benzynki.
Zrób pare kilometrów na benzynie i wyjmij listwę wtryskową.
Tak powinny sikać przy kręceniu rozrusznikiem:
http://img194.imageshack.us/i/20091003037.mp4/

Jeżeli któryś leje , lub w ogóle nie sika, to można spróbować go wyczyścić.
Potrzeba trochę benzyny, zapałka, deska i karton i w najlepszym przypadku kompresor.

Namaczasz wtryski w benzynie, następnie tym końcem który wchodzi w listwę, NAPIER*** dalasz w karton położony na desce. Celowo użyłem tego słowa żebyś się nie bał i nie stukał puk puk tylko fest kilkanaście razy każdym trzepnął. Zobacz czy syf nie wylatuje.

Następnie bierzesz aku lub inne źródło napięcia 12V podłaczasz wtryskiwacz pod kompresor w kierunku wstecznym, czyli wężyk z powietrzem podłączasz tam gdzie powinna wylatywać benzyna,  dmuchasz kompresorem i jednocześnie krótkimi impulsami otwierasz i zamykasz wtryskiwacz (dotykasz kabelkami )  potem to samo w drugim kierunku i tak kilka razy.

Możes także sprawdzić (jeśli którys w ogole nie sika) najpierw podlaczysz do pradu, kazdy ma wyraźnie cyknąć. jak cyknie to 90% że działa, potem bierzesz albo kompresor... albo dmuchasz we wtryskiwacz i podlaczasz.... bedziesz wiedział czy przepuszcza czy nie.. jak nie... powtórz kroki jeszcze raz. Jak nie zadziała, kup drugi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #28 dnia: Grudzień 16, 2009, 23:12:20 pm »

igor1906

  • Gość
podpinam sie.. chlopaki pomocy! Poldorover mi ukleknal.. auto na zimnym silniku elegancko jezdzi, tak od 70* cos zaczyna przerywac, a jak osiagnie optymalna temperature czyli 90* to juz nic tylko plakac.. odpalic odpali, ale przy dodaniu gazu nawet lekkim, obroty zamiast isc do gory spadaja i auto gasnie, albo zapala sie kontrolki jakby zgasl a silnik jeszcze chwile idzie i strasznie halasuje, po czym gasnie.. nie wiem co mu jest.. co mu sie moze dziac? prosze o pomoc..

ogolnie to juz od jakiegos czasu cos bylo nie tak, przy dodaniu gazu do deski obroty nie lecialy do odcinki, nawet stojac w miejscu, strasznie go dlawilo. czasami tez strzelil z wydechu.. czasami szedl idealnie do odcinki, bez zadlawienia.. nie wiem co sie dzieje..

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #29 dnia: Grudzień 16, 2009, 23:26:29 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
igor1906,  CPWK - czujnik polozenia walu korbowego

[ Dodano: Sro 16 Gru, 2009 ]
albo wina palca i kopulki. przejrzyj caly uklad zaplonowy. czy styki nie sa powypalane itp.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #30 dnia: Grudzień 16, 2009, 23:30:22 pm »

igor1906

  • Gość
moze wymienie swiece i palec i kopulke? bo kable wymienialem niedawno..

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #31 dnia: Grudzień 16, 2009, 23:33:14 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
to zmien. jak nic sie nie poprawi to stawiam na CPWK. po rozgrzaniu zaczynaja sie cyrki. to sa objawy uszkodzonego czujnika polozenia walu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #32 dnia: Grudzień 17, 2009, 01:02:56 am »

igor1906

  • Gość
wolalbym trafna diagnoze bo groszem teraz nie smierdze ;) to co robic?

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #33 dnia: Grudzień 17, 2009, 08:07:18 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Statystycznie PWK prowadzi.

MI też auto głupiało i gasło jak się zagrzał. 5 minut przerwy i znowu kilka km jazdy.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #34 dnia: Grudzień 17, 2009, 11:58:06 am »

igor1906

  • Gość
ale filtr paliwa wymienialem jakos w lecie..

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #35 dnia: Grudzień 17, 2009, 12:24:57 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Ja też tak wymieniałem filterek co chwila, dopóki nie zmieniłem zbiornika.
Zardzewiały był. Sprawdź filtr, najtaniej i najszybciej. Może to da jakiś ogląd na sprawę.
A czujnik... łatwo sprawdzić - trzeba podmienić... nie mieszkasz "na poligonie nasyberii" więc jakiś klubowicz czy użytkownik forum chętnie pozwoli na taki manewr ze swoim autem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #36 dnia: Grudzień 17, 2009, 13:36:24 pm »

sebek1989

  • Gość
Sprawdż ustawienia rozrządu bo to też może doprowadzić do celu u mnie na zimnym palił a na rozgrzanym już kompresji mu brakowało bo nie domykał do końca zaworów. może być tylko różnica jeden ząbek na małym kole lub delikatny luz

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #37 dnia: Grudzień 19, 2009, 00:00:36 am »

igor1906

  • Gość
dodam ze duzo ostatnio palil, jakies 11,5 w trasie, moze cos ze sonda?

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #38 dnia: Grudzień 19, 2009, 10:36:49 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
igor1906,  nikt tu nie jest czarodziejem. Jestes ze slaska. Jest tam sporo osob z forum z nimi napewno sie dogadasz na podmianke CPWK. Dodam ze sonda nie ma nic do tego ze powyzej 70 stopni silnik gasnie.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #39 dnia: Grudzień 20, 2009, 16:13:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "igor1906"
dodam ze duzo ostatnio palil, jakies 11,5 w trasie, moze cos ze sonda?
A świece nie są czarne??

Nie ma problemów z opalaniem jak jest zimny??

MOże czujnik temperatury. jak padnięty to komp uznaje że silnik ma 60st. niezależnie od faktycznej temperatury silnika.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.