Autor Wątek: Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(  (Przeczytany 10879 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« dnia: Listopad 08, 2009, 23:09:51 pm »

masa_aj

  • Gość
witajcie.mam wielki problem z moim poldkiem.otoz wymienialem w nim ostatnio tarcze sprzegla.i po poskladaniu wyszly jaja z odpalaniem autaa.Gdy silnik jest zimny np.postoi przez noc albo chociaz pare godzin to moge sobie krecic rozrusznikiem w nieskonczonosc a i tak nie odpala.jak mu psikne odrobine samostartu(wiem ze szkodliwe ale co zrobic jak auto potrzebne) to odpala od strzała, ALE- dopoki silnik nie osiagnie temperatury 90 st. to silnik pracuje bardzo nierowno i czasami jakby na 3 cylindry ale tylko na wolnych obrotach, na wyzszych obrotach jest w miare ok.jak silnik jest rozgrzany to odpala po pol obrotu walem.Mysle ze moze to byc jedna z 2 przyczyn ale glowy nie daje:
1)nie wiem czemu ale zostala mi niepodpieta brazowa kostka z dwoma przewodami w tylnej czesci silnika
2)korzystajac z okazji ze auto stalo rozebrane to wypsikalem caly silnik krokowy WD-40, bo wczesniej zdarzalo mu sie falowanie obrotow na biegu jalowym.
Pomozcie koledzy bo nie wiem co moglem tam zrobic nie tak skoro przed wymiana tarczy sprzegla silnik palil od strzala i oprocz falujacych obrotow to wszystko bylo ok:(

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 08, 2009, 23:17:46 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
czujnik temperatury nie podpięty!!!
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Re: Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 08, 2009, 23:18:57 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "masa_aj"

1)nie wiem czemu ale zostala mi niepodpieta brazowa kostka z dwoma przewodami w tylnej czesci silnika


I to jest cały twój problem, masz niepodłacozny czujnik temp ktory podaje dane do komputera. Wepnij ta kostkę w czujnik który znajduje się z tyłu silnika, na takim trójniku od wody.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 08, 2009, 23:48:52 pm »

Offline Dj. Illusion

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 535
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polski Fiat 125p 1980 zwany Boguś
Co do falujących obrotów to wyczyść silnik krokowy i całą przepustnicę. U mnie było falowanie obrotów i nawet gaśnięcie silnika. Po zdjęciu przepustnicy okazało sie że było tam aż czarno od syfu. Po wyczyszczeniu nie było już falowania obrotów.
Polonez wymaga miłości! Mści się jeśli jej nie dostaje!
Był FSO 1500 85 r swap na 1.6 GLI
Był FSO Polonez Atu 96 1.4 GLI
Był Pushapek 1.4 GTI 16V

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 09, 2009, 09:36:34 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Podłącze się do tematu.
Odpięcie czujnika temperatury może spowodować aż takie problemy z odpaleniem auta ?!

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 09, 2009, 10:26:27 am »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Jak widać tak ....

Bardzo możliwe, że w przypadku twojego problemu Stingerek winny może ten właśnie czujnik.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 09, 2009, 11:08:35 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Przy okazji gdzie znajdę parametry tego czujnika ? Bo jak już się do niego do gryzę... bo dostęp jest straszny.. to bym sobie go kurcze pomierzył i od razu wymienił.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 09, 2009, 11:25:52 am »

Offline krecik71

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 105
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 16V 94r.
Jedyne co znalazłem gdzieś tu na forum zresztą :

temperatura płynu: na trójniku wodnym na wyjściu z głowicy schowany za głowicą na wysokości wałka wydechowego (tragiczny dostęp). Wtyczka koloru brązowego 2-wu przewodowa. Rezystancja kilka kiloomów na zimnym silniku i kilkaset omów na ciepłym.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 09, 2009, 11:29:41 am »

jnsp

  • Gość
Mam na zbyciu czujnik temp. powietrza.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 09, 2009, 12:16:10 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Na razie odpiąłem wtyczkę :)  czekam aż auto ostygnie i później się przejade.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 09, 2009, 15:29:50 pm »

masa_aj

  • Gość
oki dzieki panowie jak tylko wpiąłem wtyczkę auto odpaliło.tylko że teraz strasznie przerywa jak mu się doda gazu i często gaśnie(nie trzyma obrotów) a czasami złapie obrotu na poziomie 1000 i ładnie trzyma na tym poziomie:(

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 09, 2009, 15:50:03 pm »

sebek1989

  • Gość
Zdejmnij kleme na 15 minut. i potem załóż ją z powrotem zrób reset przepustnicy 5X na włączonym zapłonie pedałem gazu aż zachrobota odpalisz i czekasz aż załączy się wentylator gasisz i autko powinno trzymać obroty no chyba że gumowy wężyk od ECU masz odpięty.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 09, 2009, 16:10:02 pm »

Offline Wojt@s

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 749
Cytat: "sebek1989"
Zdejmnij kleme na 15 minut. i potem załóż ją z powrotem zrób reset przepustnicy 5X na włączonym zapłonie pedałem gazu aż zachrobota odpalisz i czekasz aż załączy się wentylator gasisz i autko powinno trzymać obroty no chyba że gumowy wężyk od ECU masz odpięty.


Takim odłączaniem klemy i czekaniem aż siewłączy wentylator to nie zresetujesz roverka i nie pozbawisz go błędów... takie rzeczy to w abimexie ;]
1.4 K16
1.6 K16
1.6 OHV
1.6 T  in progress...

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 09, 2009, 16:30:18 pm »

sebek1989

  • Gość
ale po kilku uruchomieniach poprawnego wskazywania czujników auto  wróci do normy, też mi się zdarzyło na uruchomionym silniku kostkę zdjąć i po założeniu przeszedł w tryb awaryjny po zdjęciu klemy i ponownym uruchomieniu sprawdzając miernikiem wartości się zmieniały i na map sensorze i na sondzie lambda i potencjometrze przepustnicy również. A zaóważ że nawet po ponownym założeniu klemy krokowy delikatnie się odezwie. Więc jeżeli wszystkie czujniki będą sprawne to auto samo przejdzie z trybu awaryjnego na normalny tryb pracy. Blędy może i będą ale auto będzie pracować jak należy ale przepustnica się zresetuje.

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 09, 2009, 18:13:29 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A ja właśnie odpiąłem ten czujnik temperatury..
autko odżyło i normalnie odpalił zimny i nie gasł i nie szarpał.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 09, 2009, 20:30:37 pm »

masa_aj

  • Gość
no dobra bo juz teraz zgłupiałem.zdejmuję klemę na 15 minut na zgaszonym.pozniej jak zaloze kleme to wlaczam zaplon i pedalem gazu ,,pompuje" az zachrobocze a pozniej odpalam i czekam az sie wentylator wlaczy?

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 09, 2009, 20:36:52 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Cytat: "masa_aj"
no dobra bo juz teraz zgłupiałem.zdejmuję klemę na 15 minut na zgaszonym.pozniej jak zaloze kleme to wlaczam zaplon i pedalem gazu ,,pompuje" az zachrobocze a pozniej odpalam i czekam az sie wentylator wlaczy?
sciagasz minusowa kleme na zimnym silniku na 15 minut. Podlaczasz kleme, wlaczasz zaplon, wciskasz 5 razy pedal gazu w podloge, slyszysz chrobotanie przepustnicy jak wszystko ucichnie odpalasz silnik bez dodawania gazu  :!:  czekasz az wlaczy sie wiatrak, gasisz i po chwili znow odpalasz i jedziesz Mariusz
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 09, 2009, 23:30:48 pm »

Offline Senn#1869

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1388
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1500C Rover 820Si MG ZS180
masa_aj, reset przepustnicy zrob a odlaczanie klemy sobie daruj bo to nic nie da. Ile razy panowie trzeba to pisac ze odlaczenie napiecia nie ma zadnego wplywu na pamiec MEMSa.
Były: C+1.4 K16 DOHC C1.6 K16 DOHC C+1.8 K16 DOHC Jest Polonez 1500C
Rover 820Si LPG
MG ZS180 PB
Renault Espace IV Pb

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 15, 2009, 21:05:41 pm »

masa_aj

  • Gość
reset przepustnicy probowalem zrobic ale musialem po odpaleniu caly czas delikatnie trzymac na gazie zeby nie zgasl i czekalem az sie wentylator wlaczy.
w koncu po 3 probie wkurzylem sie i podciagnalem linke od gazu zeby nie gasl.odpala obroty w miare trzyma ale przez pierwsze chwile po odpaleniu strasznie przerywa,i jak w czasie jazdy gaz sie trzyma delikatnie to objawy jakby nie mial paliwa po przerywa(ale nie szarpie!). no i oczywiscie falowanie obrotow;/
Juz sam nie wiem co mam robic.gdzie rece wlozyc zeby autko pracowalo rowno i przyjemnie.?

Polonez rover wielki problem pomozcie koledzy!:(
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 15, 2009, 21:09:47 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
a moze krokowy jest zesrany i nie uchyla przepustnicy  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)