Autor Wątek: problem wzmacniacz i tuba  (Przeczytany 9748 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

problem wzmacniacz i tuba
« dnia: Listopad 11, 2009, 11:37:36 am »

fazer151

  • Gość
przez jakiś czas dobrze grało ale teraz to włacze radio przez pare sekund pogra i sie tuba wyłącza a na wzmacniaczu nie pali sie swiatelko Power
a jak gra przez te pare sekund to swiatelko Power przygasa tzn pulsuje ale nie mocno az sie wyłączy i tuba nie gra w czym leży problem
jest tak jak silnik wyłączony lub zimny niechce grać ale jak pojezdziłem troche wyłączyłem i włączyłem radio i tuba grała.. neiwiem to przez łądowanie?? (jeszcze nie wymieniłem regulatora) jak jeździłem to kontrolka nie przygasala power od wzmacniacza
dlatego że wzmacniacz zimny?? niewiem

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 11, 2009, 12:28:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Logika podpowiada, że prądu brak... Ile mocy żre ten Twój wzmacniacz?
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 11, 2009, 12:39:26 pm »

fazer151

  • Gość
max 370 W czyli RMS jakieś 170 około
a te ładowanie to spadek mam jak załącze bo mam normalnie 13.8 a jak włacze radio to jest 11 z hakiem.. może jest za małe ładowanie i wzmak sie wyłącza bo niedostaje prądu ciekawe czy jak zmienie regulator coś pomoże

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 11, 2009, 13:03:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
To nie jest pobór tylko ile oddaje. Poboru może być i dwa razy tyle w zależności od tego jaką sprawność ma wzmacniacz... Nic dziwnego, że jak włączysz coś co żre kilkaset watów i pewnie jeszcze jest podłączone niezbyt grubymi przewodami to spada na tym napięcie...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 11, 2009, 13:13:05 pm »

fazer151

  • Gość
PRZEWÓD ZASILAJĄCY : GRUBOŚĆ 5,5mm / DŁUGOŚĆ 6,1m
PRZEWÓD MASOWY : GRUBOŚĆ 5,5mm / DŁUGOŚĆ 1,2m
PRZEWÓD STERUJĄCY : GRUBOŚĆ 2mm / DŁUGOŚĆ 6,1m
PRZEWÓD GŁOŚNIKOWY : GRUBOŚĆ 2mm / DŁUGOŚĆ 2 X 5,5m
2 X PRZEWÓD RCA CINCZ EKRAN L + R : GRUBOŚĆ 3mm / DŁUGOŚĆ 6,1m
PLASTIKOWA OSŁONA RURKOWA NA KABLE : DŁUGOŚĆ 1,8m / ŚREDNICA 1,4"
a pobór jak zmierzę woltomierzem??  przy wzmacniaczu?

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 11, 2009, 14:30:58 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Pobór powinien być w instrukcji, albo na obudowie napisany ("power consumption" po angielsku to się nazywa).

Skoro masz woltomierz, to zmierz napięcie na akumulatorze  i na końcu tych przewodów (czyli przy samym sprzęcie) najpierw przy wyłączonym, a potem przy pracującym wzmacniaczu.  Zobaczymy jaki jest spadek napięcia...
(Najwygodniej to by było zapuścić jakieś jednostajne buczenie  bo wtedy moc pobierana będzie na tym samym poziomie bez skoków).
 A potem zmierz te napięcia jak odpalisz silnik. Jak już będziemy mieli komplet 6 napięć to będzie można powyciągać wnioski. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 11, 2009, 14:33:48 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kolego, a KONDENSATOR MASZ ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 11, 2009, 14:53:49 pm »

fazer151

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Kolego, a KONDENSATOR MASZ ?

NIE

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 11, 2009, 14:55:37 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
To pożycz od kogoś.
pamietaj że każde uruchomienie takiego sprzetu powoduje ogromny pobór prądu , dlatego powinienes zastosować kondensator, ktory powinien znacznie ograniczyc tak duzy pobór prądu przy starcie , dlatego że wzmacniacz pobierze najpierw prąd z kondensatora.  sądzę że tutaj właśnie jest problem.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2009, 15:05:11 pm »

fazer151

  • Gość
hmm u mnie koledzy jak jeżdżą to bez kondensatorów więc bym musiał kupić ile takei cuś kosztuje? i to trzeba łądować czy podłączam i wsio

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 11, 2009, 15:07:47 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Prosze bardzo - poczytaj trochę
Sam się dowiesz co jak po co dlaczego i do czego :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 11, 2009, 15:12:51 pm »

fazer151

  • Gość
nom ok ale niewiesz jaki najlepiej kupić (najtanszy)

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 11, 2009, 15:16:25 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Zanim kupisz kondensator za 200 - 300 zł to pomierz napięcia... :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 11, 2009, 17:57:52 pm »

fazer151

  • Gość
a przy wzmaku napięcie jest takie  na wyłączonym silniku (włączone radio) prawie 11 ale poniżej
na zapalonym (włączone radio) jest 11 z hakiem  jak przygazuje jest (włączone radio) 13.8 a jak wyłączone radio to też jest okolo 13.8 bez gazowania

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 11, 2009, 18:05:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
No to panie kolego , pobór prądu przez ten wzmacniacz jest tak duży że alternator nie daje rady.

Wymontować, poprawić wszelkie połączenia elektryczne (wyczyścić papierem ściernym i zabezpieczyć) następnie jak już masz rozebrany warto wymienić szczotki, i ogólnie dokładnie wszystko wyczyścić, złożyć i wtedy sprawdzać.
Jeżeli dalej będzie nie tak możesz sprawdzić czy regulator napięcia już się nie kończy czasem, niestety nie inaczej niż przez podmianę na inny.
I co najważniejsze, zapewnić regulatorowi dobrą masę !

Tak samo w przypadku zasilania samego wzmacniacza i radia. DObra jakość połączeń, zwłaszcza masy to podstawa.
Dopiero wtedy można myśleć o kondensatorze.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 11, 2009, 18:13:24 pm »

fazer151

  • Gość
mase wzmaka podłączyłem do śruby od dekla tam gdzie pompa paliwa ma mase a resztę sprawdzę i przy okazji wymienie tten regulator jak to zrobię to w tedy ten temat odkopię

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 11, 2009, 21:27:31 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Stingerek, kondensator to głupota w tym przypadku. sam niepotrzebnie kupiłem. musi być odpowiednie okablowanie i na 100% sprawna instalacja elektryczna w aucie. jak masz takie spadki to jak dla mnie albo masz za cienkie przewody, albo alternator Ci nie ładuje. skoro masz spadki do ok 11V to dla mnie wina lezy po stronie altka. Wzmacniacz pewnie się gasi bo akumulator jest niedoładowany i jest zbyt mały prąd. W Twoim przypadku kabel plusowy i minusowy powinny mieć grubośc 20mm2, dodatkowo na kablu plusowym przy akumulatorze dobrze byłoby mieć bezpiecznik 30A. Co do masy to moim zdaniem też za dobra nie jest. w poldku dobra masa w tyle jest na śrubie z mocowania amortyzatora. Najlepiej żeby masa stykała się z gołą blachą, lub była założona na dobrej śrubie. Z tego co napisałeś to masz cieniutkie kabelki, więc i tutaj trzebaby było wprowadzić zmiany. Ja mam u siebie 2 wzmacniacze, brak kondensatora. do wzmacniaczy leci kabel 20mm2, minusy mam na śrubach z amorków z tyłu. moc wzmacniaczy łącznie to 600W w RMS i przy max obciążeniu spadek na woltomierzu to 0,2V

kondensator owszem, gdy sprzęt w aucie jest porządny, ale wtedy przy basie mamy spadek do 9-10V. takie coś dzieje się zazwyczaj jak moc wzmacniaczy oscyluje w granicach 1000W RMS

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 11, 2009, 22:27:00 pm »

fazer151

  • Gość
Cytat: "Seba OBR"
Stingerek, kondensator to głupota w tym przypadku. sam niepotrzebnie kupiłem. musi być odpowiednie okablowanie i na 100% sprawna instalacja elektryczna w aucie. jak masz takie spadki to jak dla mnie albo masz za cienkie przewody, albo alternator Ci nie ładuje. skoro masz spadki do ok 11V to dla mnie wina lezy po stronie altka. Wzmacniacz pewnie się gasi bo akumulator jest niedoładowany i jest zbyt mały prąd. W Twoim przypadku kabel plusowy i minusowy powinny mieć grubośc 20mm2, dodatkowo na kablu plusowym przy akumulatorze dobrze byłoby mieć bezpiecznik 30A. Co do masy to moim zdaniem też za dobra nie jest. w poldku dobra masa w tyle jest na śrubie z mocowania amortyzatora. Najlepiej żeby masa stykała się z gołą blachą, lub była założona na dobrej śrubie. Z tego co napisałeś to masz cieniutkie kabelki, więc i tutaj trzebaby było wprowadzić zmiany. Ja mam u siebie 2 wzmacniacze, brak kondensatora. do wzmacniaczy leci kabel 20mm2, minusy mam na śrubach z amorków z tyłu. moc wzmacniaczy łącznie to 600W w RMS i przy max obciążeniu spadek na woltomierzu to 0,2V

kondensator owszem, gdy sprzęt w aucie jest porządny, ale wtedy przy basie mamy spadek do 9-10V. takie coś dzieje się zazwyczaj jak moc wzmacniaczy oscyluje w granicach 1000W RMS

bezpiecznik mam bo kable kupywałem za 80 zł firmy Peying czy jakoś tak itak myśle że to regulator a kable wymienie jak wymiana regulatora nie pomoże

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 11, 2009, 22:48:05 pm »

Piotrekk

  • Gość
też jeżdżę bez kondensatora przy jednym wzmacniaczu 300rms i jest normalnie. na początek podładuj akumulator, podłącz i wtedy zaobserwuj. jak będzie git to coś masz z ładowaniem.

problem wzmacniacz i tuba
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 11, 2009, 23:55:45 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytat: "Seba OBR"
W Twoim przypadku kabel plusowy i minusowy powinny mieć grubośc 20mm2


Ile ?
Kabel 20mm2 ?
człowieku.. wiesz że takim prętem to się zasila wieżowce ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...