Autor Wątek: Problemy z akumulatorem  (Przeczytany 5821 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Problemy z akumulatorem
« dnia: Listopad 28, 2009, 10:50:44 am »

reggaeman18

  • Gość
Od miesiąca czasu jestem posiadaczem Poloneza Atu 1.6 GLI rocznik 96. od początku akumulator (45Ah) mi nie trzymał. musialem codziennie brykac i ładować go. pozyczyłem od kolegi większy(72Ah) i też nie trzyma jak powinien. jak jest ciepło to potrzyma te 24h a pozniej znowu trzeba ładowac a nie możliwe jest żeby alarm w nim rozładował akumulator do końca. może wiecie czym jest to spowodowane?

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 28, 2009, 12:33:34 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Umiesz korzystać z miernika ?
JEśli nie.. nikt ci nie pomoże.

Nalezy sprawdzić:
- napięcie łądowania
- pobór prądu w spoczynku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 28, 2009, 15:02:04 pm »

reggaeman18

  • Gość
a co dalej robic jak to sprawdze?

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 28, 2009, 15:56:37 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Jak ci wyjdzie duży pobór znajdź element który ten prąd tak zżera czyli miernikiem musisz zmierzyć pobór na poszczególnych urządzeniach elektrycznych w samochodzie

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 28, 2009, 17:12:38 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
napisać nam.
I wtedy będziemy dumać.

Jak wyjdzie duży pobór w spoczynku, to gdzieś masz zwarcie albo coś jest cały czas włączone. wyciagasz po kolei wszystkie bezpieczniki i przekaźniki i obserwujesz miernik.


Jak wyjdzie niskie napięcie łądowania to alternator i wszelkie połaczenia pomiedzy nim a aku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 29, 2009, 09:31:41 am »

reggaeman18

  • Gość
no z tego co mi wiadomo to tylko alarm caly czas chodzi. ale posprawdzam i napisze co mi wyszlo

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 29, 2009, 11:04:59 am »

Tomek_

  • Gość
ja mam podobny problem
rano wyjechałem bez problemow z garażu, wsadziłem ten kawałek tapicerki co jest pod deską rozdzielczą (nie pamiętam nazwy) oraz przykręciłem pasy i fotel pasażera

godzine poźniej rozrusznik wogóle nie przekręcil - jedyne co może być to jakieś zwarcie

aku miał 11,58, po odpięciu klem miał 11,78
czy to jest duża róznica ?
wczorja miał ~12,52 i też nie odpalił (odpięty)

edit
podładowałem go troche, ale i tak za mało
miał 11,93
więc posprawdzałem bezpieczniki
tylko jeden powodowałe wzrost napięcia na multimetrze
bezpiecznik od awaryjnych :|

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 29, 2009, 22:24:15 pm »

wito

  • Gość
nie masz mierzyć napięcia tylko prąd. czyli odpinasz jedną klemę i wpinasz między nią a zacisk akumulatora amperomierz, sprawdzasz po kolei bezpieczniki i obserwujesz amperomierz, jednak musisz uważać z tego co piszesz aku pada Ci w godzinę czyli prąd będzie znaczy więc może spowodować uszkodzenie miernika. Można to zrobić inaczej odpinasz kleme i sprawdzasz bezpieczniki po wyjęciu każdego sprawdzasz czy klema iskrzy, w sprawnym aucie nie powinna wogole, może tam przeskakiwać minimalna iskra spowodowana podtrzymaniem radia.

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 01, 2009, 16:04:20 pm »

reggaeman18

  • Gość
a moze byc tak ze szczotki na alternatorze sa juz do wyrzucenia i jak sie wstawi drugie to bedzie dobrze? albo rozrusznik za duzo pradu bierze bo przy uruchamianiu lapie w nim bendix

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 01, 2009, 21:06:11 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
zmierzyłes ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 03, 2009, 16:23:51 pm »

reggaeman18

  • Gość
no wlasnie mierzylem. woltomierz podpiety do akumulatora pokazywal mi ~14.15V gdy silnik pracowal a przy zgaszonym silniku ~12.8V. sprawdzilem tez bezpieczniki na kazdym bylo po 0V tylko na klaksonie pokazywalo 0.02V a na wszystkich przekaznikach po ~12.6-12.7V

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 03, 2009, 18:36:29 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A amperomierz masz? Taki ze skalą w Amperach? (Literka A).
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 03, 2009, 21:33:23 pm »

reggaeman18

  • Gość
Napisane było aby zmierzyć napięcie, a napięcie mierzy się w voltach, ale spróbuję jeszcze wykombinować amperomierz i zmierze jeżeli to trzeba.

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 03, 2009, 21:38:03 pm »

wito

  • Gość
reggaeman18, mowa była o prądzie.. patrz mój post tam masz wszystko napisane mój post odnosi sie do Ciebie i kolegi Tomka, każdy marketowy multimetr ma opcje pomiaru prądu, więc nie powinno być z tym problemu ;]

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 03, 2009, 21:49:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Napisane było aby zmierzyć napięcie, a napięcie mierzy się w voltach, ale spróbuję jeszcze wykombinować amperomierz i zmierze jeżeli to trzeba.

Coś kolego czytasz po łebkach.



Cytuj (zaznaczone)

Nalezy sprawdzić:
- napięcie łądowania
- pobór prądu w spoczynku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 05, 2009, 17:15:18 pm »

platinum

  • Gość
witam
ja mam podobny problem, cos mi "kradnie" prad
jedno wiem napewno,  przy podlaczaniu przewodu do akumulatora widac wyrazne iskrzenie, mam radio na czuwaniu oraz centralke - rowniez na czuwaniu gdyz w garazu nie wlaczam ani centralnego ani alarmu,
napiecie na akumulatorze spadlo mi juz do 12,04- wczesniej bywalo rowne 12,00 V
ladownie dobre, 14,22- przy wlaczeniu wiekszosci odbiornikow napiecie utrzymuje sie na poziomie powyzej 14  V(alternator byl robiony),  podobnie rozrusznik ostatnio regenerowalem

jaki powinien byc max pobor pradu, gdy tylko jest podlaczone radio na czuwaniu i centralka??

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 06, 2009, 15:16:08 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ZMIERZCIE POBÓR PRĄDU !!!! A NIE NAPIĘCIE !!!!

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 06, 2009, 22:07:53 pm »

majkel12341

  • Gość
Zrób prosty test a dowiesz sie czy coś w twojej instalacji nie zrzera prądu lub masz akumulator do wymiany.Poprostu jak zostawiasz auto na parę dni to odłącz klemy ale akumulator zostaw w aucie.Jak nie zapali po paru dniach to akumulator,a jak zapali to znakiem tego coś ci prąd wpiernicza.Ja polecam baterie firmy Banner wiem co mówie bo pacuje w sklepie motoryzacyjnym.Centra to badziew słyszałem że sześć najpopularniejszych typów robią w chinach a tu na miejscu naklejki tylko naklejają.

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 07, 2009, 01:01:40 am »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Cytat: "platinum"

jaki powinien byc max pobor pradu, gdy tylko jest podlaczone radio na czuwaniu i centralka??

Pobór prądu na postoju nie powinien przekraczać 0.05A, większy rozładuje Ci aku po kilku dniach. Z własnego doświadczenia stawiam na radio, na próbę pojeździj z tydzień bez radia (wyciągnij bezpiecznik) i zobacz czy problem nie zniknie.
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Problemy z akumulatorem
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 07, 2009, 13:44:24 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
PRoba próba.. odepnij to czy tamto...

weź chłopie do ręki amperomierz, podłącz miedzy słupek aku + a klemę. Powiedz co pokaże. Jak więcej niż 0.1A to zacznij po kolei odłączac wszystkie bezpieczniki....
Jak po wyjeciu np bezp od radia pobór spadnie to masz winowajce..

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...