Autor Wątek: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice  (Przeczytany 6444 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« dnia: Grudzień 02, 2009, 15:37:58 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Witam, mam teraz u siebie przekładnie ZF i mam strasznie mały skręt, mam możliwość załatwienia przekładni JKC od plusa, czytałem że one mają większy skręt niż te ZF.
Czy to prawda?

Czy długość wałka z przegubami jest taka sama do przekładni JKC jak do ZF?

Z podłaczenie m nie będzie problemu, podobno wyprowadzenia są takie same.

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 02, 2009, 16:11:17 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
JKC niema ogranicznika i ma chlodnice oleju z przodu przed normalna montowaną
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 02, 2009, 21:16:13 pm »

Grejfrut

  • Gość
a wyjście z pompy ZF a JKC jest inne....

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:09:50 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
JKC ma wbudowane ograniczniki, co do skrętu to nie wiem,poza tym przekładnie sa calkowicie do podmiany, wiem bo niedawno zmienialem u siebie, z całego układu ZF wymieniłem samą przekładnię na JKC.

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 02, 2009, 22:48:21 pm »

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1175
Wiem co piszę - pisze co wiem :/
JKC i ZF są zamienne jeśli chodzi o połączenia hydrauliczne. Bedziesz musiał wymienić gumę we wsporniku pedałów, lub uszczelnić starą. Tego jeszcze nie próbowałem.
Wałki chyba są podobnej długości. Jeśli różnica to da sie to zniwelować ustawieniem kolumny.
Co do samego zachowania. JKC ma przełozenei 15,7, ZF 14,5. W praktyce nie zauważa sie różnicy między siłą kręcenia ani w "bezpośrednosci" działanai układu. Natomiast JKC jest zwrtoniejszy. Pompa też potrafi zabuczeć przy oporze, ale łatwiej sięzmieścić między krawęnikami.
Jakbym miał wybierać to JKC. Milej m isiez tym jeździło.
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 03, 2009, 16:25:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
a co ma przelozenie do max skretu ? skret zalezy od kata na jaki moze wychylic sie lapa ,
JKC chodzi lzej niz ZF i i trzeba wiecej krecic kierownica (to od przelozenia - 15.2)
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 03, 2009, 20:42:11 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
Cytat: "KGB"
max skretu

to że w JKC można wykręcić ograniczniki :) i cieszyć się końcówkami przez 10 tyś km i wymiana :)

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 03, 2009, 22:39:54 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "diodalodz"
Cytat: "KGB"
max skretu

to że w JKC można wykręcić ograniczniki


W jaki sposob?:)

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 04, 2009, 16:26:31 pm »

Fistasz

  • Gość
pewnie pomylil pzekladnie. W ZF-ie sa zewnetrzne ktore mozna wykrecic w JKC sa wewnetrzne, nie da sie ich ruszyc.

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 04, 2009, 19:52:40 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A tym wewnętrznym ogranicznikom w JKC można zaufać, jak na chwilę dokręce kierownicę na maksa to ciśnienie w układzie nie rozwali czegoś?

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 05, 2009, 02:57:25 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2078
Prawdopodobnie pomyliłem się :) i to jest ZF  Sami popatrzcie . z wąsa wywalasz śrubę i po ograniczniku .
http://www.allegro.pl/item807822082_polonez_caro_plus_przekladnia_wspomaganie.html

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 06, 2010, 19:23:44 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
ta na zdjeciu to jest JKC, to jest ZF:
http://allegro.pl/item854...polonez_zf.html

[ Dodano: 05 Sty 2010 22:20 ]
Jeszcze takie pytanie:
Ile macie pbrotów kierownicą w swoich przekładniach ze wspomaganiem?
Tylko napiszcie jaką macie przekładnie, ja mam tą dużą ZF (taka: http://allegro.pl/item854...polonez_zf.html )
i mam 1 i ćwierć obrotu na stronę więc wychodzi 2,5 obrotu.

Dorwałem książkę Morawskiego w której jest opisany plus (on ma przekładnie JKC) i tam pisze że w tamtej jest 3,3 obrotu.

To jest własnie ta ćwiartka której mi brakuje w ZF i nie wiem czy mam walnięta przekładnie czy ten typ tak ma.

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 06, 2010, 19:59:10 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
moze masz ograniczniki zle ustawione ,
u mnie na ZF (sadze ,ze przekladnia jest ZF skoro zbiorniczek i pompa taka wlasnie) mam ciut ponad 3 ,ale przy okazji jeszcze sprawdze ,bo dawno temu sprawdzalem
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 06, 2010, 21:09:13 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
no właśnie ograniczników na wąsach ja w ogóle nie mam

[ Dodano: 10 Kwi 2010 23:38 ]
W końcu zmeiniłem przekłądnie na JKC. Powiem Wam że jest o niebo lepiej! Nawet o 2 nieba.. skręt jest dużo dużo większy. W końcu moge normalnie sie zawrócić i wykręcic pod supermarketem na parkingu ;P

Odp: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 21, 2020, 19:13:35 pm »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Zrobię odkop roku, a może i lepiej :) Jestem w trakcie kończenia remontu Plusa ze wspomaganiem ZF. Niestety nie zapisałem sobie jak powinny być ustawione ograniczniki kąta skrętu w "wąsie" od przekładni i od wspornika dźwigni pośredniej. Może ktoś podpowiedzieć, jak to ustawić?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Przekładnie kierownicze JKC i ZF różnice
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 21, 2020, 20:39:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2863
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Na wąsie od przekładni masz nabity znak. Ustawiasz przekładnie tak, aby kręcąc w każdą stronę było po równo obrotów. Nakładasz was na przekładnie i znak z wąsu powinien się zlicowac że znakiem na przekładni. Ograniczniki skrętu regulujesz tak, aby w każdą strone można było kręcić tyle samo obrotów, a zapasu na kierownicy zostawić możesz chyba do 40 stopni.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)