Autor Wątek: Papiery a swap z 1.4 na 1.6  (Przeczytany 9050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« dnia: Grudzień 11, 2009, 08:31:18 am »

Offline Fist

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 574
  • Płeć: Mężczyzna
    • Rover 25 1.6 16v
    • http://www.TutorialsBase.pl
Tak jak w temacie czy trzeba przerejestrowywać samochód / zmieniać ubezpieczenie po zrobieniu swapu z silnika rovera 1.4 na 1.6?
Rover 25 1.6 16v
Cytuj (zaznaczone)
"J: Do 100 i ja odpuszczam
G: Ja nie patrze na zegary "

Re: Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 11, 2009, 09:13:12 am »

Offline Pio555

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 276
  • Płeć: Mężczyzna
  • RENAULT SCENIC 1,6 dci
Cytat: "Fist"
Tak jak w temacie czy trzeba przerejestrowywać samochód / zmieniać ubezpieczenie po zrobieniu swapu z silnika rovera 1.4 na 1.6?

teoretycznie tak w praktyce nie-bo nikt sie nie kapnie,że zmieniłeś silnik

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 11, 2009, 09:43:57 am »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
Ja tam bym sie niczym nie przejmowal Teraz w dowodzie nr silnika niema , czyli jest traktowany jako czesc wymienna.Zreszta z wygladu zewnetrznego malo kto rozroznia roznice w pojemnosci
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 11, 2009, 12:00:08 pm »

Offline Cyneq

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 503
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p '79
Po co chcecie kombinować, skoro można coś zrobić w prosty sposób?
Szkopuł w tym że jeśli tego nie przeprowadzicie, w razie konieczności skorzystania z OC jak to wyjdzie, to ubezpieczyciel sie wypnie.
A zrobić to prosto:
- na rpzegłąd trzeba jechać do OSKP. Zgłaszacie zmianę silnika. Być może trzeba dopłacić za "przegląd rozszerzony", być może nie. Zależy od diagnosty, bo jak stwierdzi zę "wymiana silnika na inny konstrukcyjnie przewidziany przez producenta" to może sobie tą dodatkową opłatę odpuscić. Na kartce wpisuje nową moc i nową pojemnośc. Idzie się z tym do WK. Niestety adnotacji nie chcą robić najczęsciej, moze  sie skonczyć na nowym dowodzie. WK jak ma papier z OSKP to sie o nic nie pyta.
W cdiagu 30 dni trzeba zeskanować nowy dowód i wysłać zawiadomineine do ubezpeiczyciela. Z tym moze być problem, jak ubezpieczasz sie online, jak im nowa pojemność nie wyskakuje w comboboxie to mają biedaczki problem. Płacisz stawkę OC jak za normalne 1.6, wiec chyba bez zmian.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 11, 2009, 12:55:04 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "Cyneq"
Po co chcecie kombinować, skoro można coś zrobić w prosty sposób?
Szkopuł w tym że jeśli tego nie przeprowadzicie, w razie konieczności skorzystania z OC jak to wyjdzie, to ubezpieczyciel sie wypnie.
A zrobić to prosto:
- na rpzegłąd trzeba jechać do OSKP. Zgłaszacie zmianę silnika. Być może trzeba dopłacić za "przegląd rozszerzony", być może nie. Zależy od diagnosty, bo jak stwierdzi zę "wymiana silnika na inny konstrukcyjnie przewidziany przez producenta" to może sobie tą dodatkową opłatę odpuscić. Na kartce wpisuje nową moc i nową pojemnośc. Idzie się z tym do WK. Niestety adnotacji nie chcą robić najczęsciej, moze  sie skonczyć na nowym dowodzie. WK jak ma papier z OSKP to sie o nic nie pyta.
W cdiagu 30 dni trzeba zeskanować nowy dowód i wysłać zawiadomineine do ubezpeiczyciela. Z tym moze być problem, jak ubezpieczasz sie online, jak im nowa pojemność nie wyskakuje w comboboxie to mają biedaczki problem. Płacisz stawkę OC jak za normalne 1.6, wiec chyba bez zmian.


W W-wie taka operacja kosztuje co najmniej 280pln  (przy lpg) - dzwoniłem do OSKP, i raczej auto sprawdzą pod każdym względem strasznie starannie, żadnych tam pająków czy skrętek kabli, robią wtedy normalny przegląd plus "badanie" pod kątem wymiany silnika. Do tego trzeba doliczyć nowy dowód rejestracyjny, czyli jak pamiętam 48pln. Suma sumarum przeszło 320zł. IMHO nie opłacalne :P A co do wypadku czy coś takiego, kumplowi skasowali auto, przyjechał rzeczoznawca, jedynie spisał licznik, zrobił ogólne fotki, sprawdził tylko vin, nt. silnika zupełnie nie było gadki, wizualnie pasował do fabrycznego. Więc w tym przypadku podejrzewam byłoby podobnie biorąc pod uwagę umiejscowienie numerów na bloku K-serii (tuż przy zamachu pod kolektorem wydechowym) trzeba by wyciągnąć silnik żeby się do nich dobrać, nikomu by się nie chciało na szybko tego sprawdzać, biorąc pod uwagę, że pod maską jest przypominający silnik fabryczny motor.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 11, 2009, 14:24:48 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Seria K ma to do siebie że da się tak zrobić że rozróżnić się da tylko po numerze i osiągach  :lol: . Kto widział mój silnik pod maską ten wie...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 11, 2009, 14:26:58 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Bocian_s#313, no Ty masz roverka a rover to zazwyczaj 1.4  :wink:

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 11, 2009, 14:30:15 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytuj (zaznaczone)
Bocian_s#313, no Ty masz roverka a rover to zazwyczaj 1.4 :wink:

Nie przypuszczasz chyba że autor tematu zamienia 1,4 rovera na 1,6 OHV
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 11, 2009, 14:31:49 pm »

Offline Piotrek#1923

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 831
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 1.4_1.6_1.8
Nie. Ja bym nic nie działał w tej kwesti.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 11, 2009, 14:45:28 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "Cyneq"

Szkopuł w tym że jeśli tego nie przeprowadzicie, w razie konieczności skorzystania z OC jak to wyjdzie, to ubezpieczyciel sie wypnie.


To ja mam pytanie jak to może "wyjść" ?
Chyba, że sam autor tej przekładki będzie czekał na nieszczęście i potem pod.pier.doli się zamiast wziąć odszkodowanie
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 11, 2009, 15:42:08 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A ja bym to po prostu uczciwie zgłosił do firmy, w której płacę OC i zmienił składkę. W sumie dla tej nędznej kasy nie warto bawić się w oszusta. :roll:  Co do zgodności OC z dowodem rejestracyjnym to wcale jej być nie musi - całe lata miałem Ładę 2104 1300, której jakiś palant wpisał do dowodu 1500...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:21:47 pm »

Offline OZi1845

  • MG
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1171
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo S80 2.4 20V :P
Ciekawe czy w druga strone tez to dziala, nie wyplaci skladki bo sie placilo za wiekszy silnik :roll:
Był: Polonez Caro Plus 1.4GTi [109KM]
Było: BMW 318TDS Touring
Jest: Volvo i DL650

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:34:00 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
1.4 i 1.6 są w tym samym przedziale skladkowym.....

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:37:38 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
silniki nie do odróznienia :) a jak ktoś ma rurowca wydecha to nikt o zdrowych zmysłach nie bedzie zagladać na numery :D

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:39:22 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Oszustwem to jest ustalanie wysokości składki od pojemności...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 11, 2009, 16:43:24 pm »

Offline mateo#1939

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1340
  • Płeć: Mężczyzna
    • C22XE
sie przejmujeta, gosciu na stacji diagnostycznej nawet nie zauważył ze w kombi jest rover. a policjant ktory mnie ostatnio capnol zajzal pod maske zeby sprawdzic nr. nadwozia bo jezdzilem z 3 umowami i nie przerejestrowanym autem. tak samo zero reacji.
Cytat: Senn#1869
A to SS-man sie nam pojawil

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 11, 2009, 20:19:50 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ciekawi mnie reakcja takiego asa, jakby pod maską było np: V6 2,9 :lol:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 11, 2009, 20:44:13 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Stingerek"
1.4 i 1.6 są w tym samym przedziale skladkowym.....

Wcale nie. To zależy w jakiej firmie. Ja np płacę mniej za 1500 niż bym płacił za 1600.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 11, 2009, 21:49:40 pm »

Offline Van

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1714
  • Płeć: Mężczyzna
    • LANOS 00 1.4 16v
obecnie silnik nie musi miec numerow. dla spokoju kontowka i zjechac nadlew. Anglicy robia tak laczac to z N9 bo rozrusznik tam wypada i sie nie miesci, wedy pojemnosc nie do ustalenia.

Papiery a swap z 1.4 na 1.6
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 12, 2009, 17:14:41 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

Wcale nie. To zależy w jakiej firmie. Ja np płacę mniej za 1500 niż bym płacił za 1600.

Kurcze, gdzie bym nie zapytał, mówiono mi co innego. Muszę zweryfikować oferty towarzystw.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...