Autor Wątek: Pompka paliwa wariuje  (Przeczytany 4260 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompka paliwa wariuje
« dnia: Grudzień 17, 2009, 10:56:07 am »

kukulek5

  • Gość
Witam
Rano gdy wyjezdzam do pracy, lub tez wieczorem gdy z niej wracam. Po kilka krotnym przekreceniu zaplonu nie slychac buczacej pompki paliwa. Po dluzszym  kreceniu czasami zaczyna pracowac, lub tez gdy jakims cudem uda sie zapalic na gazie. Jak juz zatrybi ten pierwszy raz to potem juz bez problemu.
Co to moze byc?
Wadliwa pompka, cos z elektryka, czy tez cos od lpg?

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2009, 12:27:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
masz miernik ?
Dogrzeb się do kostki pompy przy zbiorniku. I sprawdź czy się tam napięcie pojawia po przekręceniu kluczyka, jeśli tak "winna pompa" jeśli nie "szukamy dalej"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2009, 14:39:29 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
Ja u siebie mam tak, że:

przekrecam kluczyk, pompe słychać, co fam kluczyk. Przekrecam jeszcze raz pompy nie słychać ale silnik odpala normalnie. Nie wiem czy tak powinno być, ale ważne że odpala :)
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2009, 17:03:53 pm »

kukulek5

  • Gość
Sprawdziłem próbówką-żarówką prąd jest

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2009, 17:08:56 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
kukulek5, no to bedzie tak jak napisał Stingerek, walnieta pompa paliwa.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2009, 17:52:45 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Powinno być tak:
Włączasz zapłon - pompa chodzi okolo 3 sek.
Po wylaczeniu zaplonu i wlaczeniu jeszcze raz pompa nie ruszy przed upływem około 10-15 sekund zanim nie "odpuści" przekaźnik pompy.
Dlatego właczasz zapłon, czekasz, wyłaączasz czekasz 10-15 sekund i po ponownym włączeniu pompa znowu dobije ciśnienie.

Jeśli prąd we wtyczce jest to problem wystepuje między wtyczką a pompą.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2009, 19:29:39 pm »

kukulek5

  • Gość
Stingerek masz racje wszystko  sie zgadza i dokładnie u mnie tak jest 8)
po uderzeniu w pompke zaczeła pracować
wyglada na to że się zawiesza :wink:

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2009, 21:33:58 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Wygląda na to że jest przytarta albo poprostu przewody są popękane i któryś nie łączy.
Wiesz co oznacza zwarcie i iskra wewnątrz zbiornika ?
Zdejmuj zbiornik i wyjmuj pompę, tylko niech ci do głowy nie przychodzi żeby ją na sucho odpalać bo ją zatrzesz.

Przeważnie szczotki wtapiają się w plastikową obudowę i jest to "teoretycznie do zrobienia" ale ja próbowałem (w ramach eksperymentu) i niestety nie trzymała szczelności.
Jeśli to pompa... to szukaj drugiej.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2009, 19:20:29 pm »

kukulek5

  • Gość
Czy ktoś może mi jakąś polecić z allegro?

Re: Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 23, 2009, 12:51:47 pm »

qru_kkk

  • Gość
Dzień dobry Wszystkim:)

Cytat: "kukulek5"
Witam
Rano gdy wyjezdzam do pracy, lub tez wieczorem gdy z niej wracam. Po kilka krotnym przekreceniu zaplonu nie slychac buczacej pompki paliwa. Po dluzszym  kreceniu czasami zaczyna pracowac, lub tez gdy jakims cudem uda sie zapalic na gazie. Jak juz zatrybi ten pierwszy raz to potem juz bez problemu.
Co to moze byc?
Wadliwa pompka, cos z elektryka, czy tez cos od lpg?


Mam podobny problem jak opisany wyżej. Z tą różnicą, że u mnie nie dochodzi prąd do pompy i dłuższe kręcenie nie pomaga.

Jak ciepły silnik i/lub jak ciepło jest na dworze to prąd dochodzi i nie ma probelmów z odpaleniem na benzynie, jak zimno na dworze i zimny silnik, to prąd gdzieś po drodze ucieka.

Nie znam się na elektryce, więc nie wiem za bardzo gdzie szukać. Wyciąłem nawet kostkę i spiąłem na sztywno kabelki i nic (wcześniej kostka nie łączyła i dlatego taki zabieg drastyczny). Zdesperowany podłączyłem plus pompy z plusem od akumulatora przewodem (kilka minut sztukowałem, ponieważ nie byłem u siebie tylko u dziewczyny, a u niej długigo kabla nie było) na sztywno i pracowała. Czyli masa dochodzi do pompy.

Myślałem, że to może przekaźnik, ale jak przekręca się kluczyk w stacyjce, to coś w nim "pstryka". Profilaktycznie miałem go wymienić, ale jeszcze nie zdążyłem.

Czy może Ktoś z Was miał już coś podobnego? :|

Przepraszam, za przydługi post. :oops:

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 24, 2009, 11:47:00 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jeżeli to Abimex, to zespół przekaźników pompy paliwa jest za schowkiem, są tam dwa przekaźniki i cztery bezpieczniki.
Przekaźniki są identyczne jak te od świateł długich czy ogrzewania tylnej szyby (można podmienić)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 27, 2009, 22:46:08 pm »

qru_kkk

  • Gość
Cytat: "Stingerek"
Jeżeli to Abimex, to zespół przekaźników pompy paliwa jest za schowkiem, są tam dwa przekaźniki i cztery bezpieczniki.
Przekaźniki są identyczne jak te od świateł długich czy ogrzewania tylnej szyby (można podmienić)


Tak, to jest Abimex. Dziękuję za informacje o przekaźnikach :) . Jak tylko będę miał okazję, to spróbuję podmienić któryś i sprawdzę czy działa. Jeśli nie będzie działało, to wypruję instalację elektryczną, albo jakiś "patent" zrobię :evil:  Na razie zrobiło się ciepło, więc wszystko działa... Aż miło posłuchać... Nie rozumiem już o co jej chodzi... :roll:

Pozdrawiam:)


05.01.2010
Musiałem trochę poczekać, aż jakiś mróz się zrobi i oczywiście miałem problem z pompą. Jak pisałem na zimno nie chce pracować. Zrobiłem wg rady Stingerka i podmieniłem przekaźniki i zaczęło działać. Czyli winny był przekaźnik, który tylko udawał, że pracuje. A przynajmniej na razie wydaje się, że to przekaźnik... Jak mi coś jeszcze wyjdzie, to opiszę więcej.

Dziekuję za radę i pozdrawiam:)

Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 09, 2010, 22:19:31 pm »

kukulek5

  • Gość
Cierpliwość mi sie juz kończy. Nowa pompka i 2 przekazniki od pompki nie pomogly. Jak zimny dalej nie chce zapalac :)
grozby ze pojdzie na żyletki nie pomagaja,
chyba przejde do czynow  :P

Odp: Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 30, 2014, 12:03:49 pm »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Jeżeli to Abimex, to zespół przekaźników pompy paliwa jest za schowkiem, są tam dwa przekaźniki i cztery bezpieczniki.
Przekaźniki są identyczne jak te od świateł długich czy ogrzewania tylnej szyby (można podmienić)

Odświeżę trochę temat.Czy aby na pewno te przekaźniki są zamienne ? Przekaźnik grzania szyby ma oznaczenie 541 a od pompy 561.Czy nie będzie to wpływało niekorzystnie na pracę całego układu ?

Odp: Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 30, 2014, 12:31:31 pm »

Offline Tomasz#1969

  • Moderator
  • Wiadomości: 3011
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96 & Truck '93 & N126e '83 & 960'95 & E430'98 & Rexton'02 & 1/2CCS 1.2 16V
A ciężko spojrzeć na schemat działania przekaźnika? jest na każdej obudowie.

Zależy jak tam one działają, nie uczę się takich rzeczy na pamięć to nie wiem.


Aha, można da drugi tego samego typu sprawny - żeby sprawdzić.
OHV roxx


Cytat: turbonez
Forum nie jest od bicia konia tylko od konstruktywnych komentarzy .

Odp: Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 30, 2014, 17:37:26 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Z tego co kojarzę, to przekaźniki za schowkiem nie są zamienne z resztą - mają styki zwierne i rozwierne, a czarne przekaźniki w skrzynce bezpieczników mają tylko styki zwierne. To co jest za schowkiem to typowy przekaźnik samochodowy.

Odp: Pompka paliwa wariuje
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 31, 2014, 09:32:16 am »

Offline Janusz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 307
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 96 2.0 DOHC abimex
Maurer dzięki za odpowiedź  <ok>