Autor Wątek: Z 1.6 gle na abimex lub bosch  (Przeczytany 11601 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #40 dnia: Grudzień 25, 2009, 21:34:42 pm »

Grejfrut

  • Gość
Plus.... nie unoś się :) nie uraziłem chyba Twojego auta i Ciebie  :D

Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 18, 2011, 12:01:14 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
Podłączę się :) Przymierzam się do zmiany 1.6 GLE na Abimexa.

Pytanie brzmi:

Jakie konkretne elementy będę potrzebował?
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego

Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 18, 2011, 14:02:42 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Podłączę się  Przymierzam się do zmiany 1.6 GLE na Abimexa.

Pytanie brzmi:

Jakie konkretne elementy będę potrzebował?
Zależy co konkretnie chcesz zrobić - jeśli blok i głowicę zostawić to pozostaje zaopatrzyć się w kompletny kolektor dolotowy z abimexa, moduł z cewkami, koło pasowe, CPWK, "komputer" i w czorta drobiazgów typu zaślepki po pompie paliwa czy napędzie aparatu zapłonowego.

Nie dalej jak wczoraj robiliśmy to samo tylko na Boscha. Jako, że Boscha kompletnego miałem a chodziło tylko o zmianę bloku i głowicy to było dość prosto.

Sugestia tylko dla potomnych - boschowski CPWK najlepiej przełożyć z obudową rozrządu inaczej trza rzeźbić wspornik.

Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 18, 2011, 14:11:36 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To wszystko już było (dwa lata temu)...
I zdarzy się ponownie... (bo nie czytają)

I ponownie się zapytam. Jakie korzyści będą z tej zamiany ?
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 18, 2011, 17:47:36 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
To wszystko już było (dwa lata temu)...
I zdarzy się ponownie... (bo nie czytają)

I ponownie się zapytam. Jakie korzyści będą z tej zamiany ?
Możesz się precyzyjniej zapytać? Chodzi Ci o kolegi czy moją zamiankę?


Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 18, 2011, 18:15:04 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Chodzi mi o powtórzenie obywatela Tybek. Dwa lata temu tak rozpoczął się ten watek. Zostały udzielone odpowiedzi. Wszystko co można napisać to tylko powtórzyć to co już zostało napisane a potem ponownie komentować co gorsze Bosch czy Abimex albo raczej dlaczego Bosch ma być gorszy.

I pytam czy przeróbka tak sobie po prostu z gaźnika na monowtrysk ma jakieś wymierne korzyści aby ponosić tego koszty. System zasilania gaźnikiem ma tą zaletę, że nie posiada kilkunastu czujników z "komputerem" włącznie więc nie trzeba się o to martwić. Argument, że jest to niezawodne jak się dba ma tą wadę, że "jak się dba". Jak się dba o gaźnik, wymienia "zielony kabelek" też nie ma problemu. I teoretycznie mocy trochę więcej tak brakującej w polonezach... A aparatem mogę sobie ustawiać zapłon jaki chcę... Akumulator odłączam bez martwienia się o ustawienia "komputera"...
Wszystko ma swoje wady i zalety. Nie ma systemu zasilania tylko z zaletami. Dlatego pytam gdzie jest tak istotna różnica dla której naprawdę warto zamieniać gaźnik na wtrysk ? Po prostu też chciałbym wiedzieć...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 18, 2011, 18:21:23 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13899
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
nie wiem jakie sa motywy zamiany GLE na GLI ,ale tak czy siak zostawilbym aparat zaplonowy i zastapil jedynie gaznik wtryskiem,
w takiej operacji latwiej bedzie to zrobic boschem niz abimexem ,ale jezeli juz ktos ma abimexa w czesciach ,to chyba nie ma co sie skupiac na wymienianiu elementow ,ktorych troche jest,
i tak trzeba miec w reku wiazke i isc po niej zarowno przy demontażu jak i montażu

a tak na marginesie to moj Bosch nie ma spalania stukowego i tyle w temacie,
raz mial jak ciagnalem spora przyczepe i gaz sie skonczyl ,a w baku byla Pb92
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 18, 2011, 21:02:30 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1908
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Nie wiem jak kolega Tybek ale u mnie powód był prozaiczny. Miałem GLE stojące w garażu i zarastające kurzem. Bosch pod moją maską praktycznie umarł. Sens wymiany panewek, uszczelniaczy i innego gówna sami znacie. Stąd u mnie zapadła prosta decyzja o wsadzeniu serca GLE z osprzętem od GLI. Przerzucenie wszystkiego z GLI do GLE jak również sama operacja zajęła jeden dzień. Ponownie tu dziękuję fafikowi i młodemu z Sekcji za nieocenioną pomoc.

Tak, jestem wygodny i jestem przyzwyczajony do wtrysku - stukowego również w moim nie zauważyłem (ani na kompie 001 ani na 002). Być może dlatego, że mój bosch dziwnie brzmiał po przekroczeniu 3500rpm więc wyżej go nie kręciłem... Jedyna niedogodność to głowica bez hydro ale kto wie - jak siebie znam to pewnie z czasem też wskoczy pod maskę - okaże się jak szybko jak tylko odpalę GLEi (nowe oznaczenie do opatentowana - zastrzegam prawa autorskie ;))


Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 19, 2011, 00:09:30 am »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1029
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
To jest zupełnie inna sytuacja. po prostu mając już auto przystosowane do GLI przerobiłeś silnik GLE na GLI czyli odkręciłeś kilka elementów i zastąpiłeś je innymi. Dużo prostsze i logiczne. Mojemu koledze zepsuł się GLI Bosch a ja mam wolny silnik od GLI Abimexa. Więc prawdopodobnie przerzucimy osprzęt i dalej będzie jeździł...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Odp: Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 19, 2011, 20:20:03 pm »

Offline Tybek

  • 126p 1.1 SPI+ 2x 125p
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 383
  • Płeć: Mężczyzna
A więc tak :) po pierwsze mój silnik chodził na wtrysku (jeździ w kancie na gaźniku mechanicznym i elektronicznym zapłonie, a pochodzi z polda 1.6 z 96 roku GLI) Chodziło mi o przełożenie samego osprzętu. Powód? Prosty- bo może chcę mieć wtrysk w 125p i chcę zrobić wstępny wywiad jakie elementy będę potrzebował ? Idąc tokiem myślenia że jest to bez sensu, to równie dobrze można stwierdzić że jakiekolwiek grzebanie w FSO jest bez sensu robotą i w ogóle samo posiadanie FSO jest bez sensu, bo w tych pieniądzach można mieć zachodnie auto, z lepszym zawieszeniem, lepszym silnikiem, sztywniejszą budą... ;-|
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2011, 20:22:01 pm wysłana przez Tybek »
126p 1.1SPI FL 1989 (sprzedany)
125p 1.6 16v (rajdówa- niestety j.w)
125p 1.6ME (seria)
GSF1200S
www.facebook.com/coztego