Autor Wątek: Z 1.6 gle na abimex lub bosch  (Przeczytany 11035 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« dnia: Grudzień 17, 2009, 22:30:42 pm »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Co trzeba kupić, ile to roboty, który tańszy i czy to da sie do niego założyć. Chodzi mi o sam zapłon, wtrysk może kiedyś lub cały silnik ale teraz tylko zapłon. Są tu mądrzejsi ode mnie więc proszę o pomoc. Za zainteresowanie dziękuje!
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2009, 22:50:10 pm »

herr_flick

  • Gość
Osobiście jeżdżę boschem (taka pralka) i nie polecam pod kątem osiągów w dodatku prędzej czy później przytrafi Ci się spalanie stukowe. Z abimexem nie miałem styczności za wyjątkiem forum, gdzie chwalą za osiągi natomiast często trafiają się pytania typu: "obroty nie spadają"  Trzeba o niego dbać. Co i jak poprzekładać to już inni koledzy a ja z chęcią poczytam bo może z boscha na abimexa bym przeszedł.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2009, 22:52:29 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Abimex bardzo ładnie chodzi i jest totalnie bezawaryjny (z wyjątkiem modułu zapłonowego). :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:04:23 pm »

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1030
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV x 2 - 2.3 LPG i 2.0 LPG
Cytat: "Grzech#1938"
Abimex bardzo ładnie chodzi i jest totalnie bezawaryjny (z wyjątkiem modułu zapłonowego). :)


Eee A skąd na forum tyle tematów o krokowcach, sondach lambda...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"  Ale dobrych już jest tak niewiele, że nic nie mogą...
Nie dajcie się zwieść - nie ma epidemii...  
Niestety wszyscy jesteśmy niewolnikami systemu. Jednak ja jestem nieposłuszny i gardzę tymi oraz szczerze nienawidzę tych dobrowolnych ścierw, które są niczym i krzywdzą innych.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:34:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Nie mam pojęcia prawdę mówiąc...  :roll:  Może ludzie nie dbają? :?:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2009, 23:39:53 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytat: "DF"
Eee A skąd na forum tyle tematów o krokowcach, sondach lambda...

Sondy padają nie tylko w polonezie (jezeli jest gaz) a sam silniczek i zespół przepustnicy dobrze jest od czasu do czasu po prostu WYCZYŚCIĆ, tak samo mase modulu zaplonowego która jest z aluminium i  po15 latach eksploatacji auta zmienić sztywny ze starości kabelek od czujnika PWK gdzie brak wykruszonej izolacji powoduje zwarcia i pad modułu po czasie -tyle ode mnie w kwesti zawodnosci -jak dbasz tak masz bo u mnie modul pracowal 12 lat a potem sprzedałem wtrysk który mialem przerobiony w 1,8 DOHC wiec nie wiem ile jeszcze pochodzil  :) Dodatkowo trzeba odpiac czujnik predkosci obrotowej zeby obroty nie swirowały oraz od czasu do czasu zresetowac kompa odpinajac aku -jakies 2/3 razy w roku co zazwyczaj robi sie przy jakiejs naprawie typu rozrusznik czy alternator

[ Dodano: 2009-12-17, 23:46 ]
Co do swapu to tylko abimex, bosch to porazka na calej lini. generalnie musisz miec caly osprzet wtrysku
-kolektor, komp, zespół przepustnicy, puche filtra, instalacje cewki, czujniki,, zaslepke aparatu obudowe rozrządu z miejscem na czujniki oraz kolo pasowe z nacieciami, do  tego bak paliwa z pompa. Po zmianie baku trzeba puscić przewód do pompy, zalozyc metalowy filtr paliwa(cisnienie) i przelozyc osprzet silnika- wszystko pasuje i puscic instal;acje wtrysku w komorze silnika oraz wpiac 5 czy 6  przewodów oraz przerzucić dwururke z sonda (jezeli wtrysk jej wymaga) .Generalnie majac wszystko to jakies kilka godzin pracy z browarem bo niespodzianek nie ma zadnych.
Jakby co to wiekszosc osprzetu do abimexa mam to puszcze to swiatecznej cenie jak bedziesz cos potrzebował(1,6 z sonda) a silnik na  wtrysku chodzi  wlasnie najlepiej na zaplonie z gaznikowca ,tyle ze traci elastycznosc na dole
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 18, 2009, 02:05:10 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Może i na forum są artykuły o krokowcach i sondach lambda, ale sonda to może paść w każdym aucie - jeden mój kolega zmieniał w kilkuletnim Uno, natomiast silnik krokowy to jest taki drobiazg. Mam Poloneza z Abimexem już 8 lat i przez ten czas w osprzęcie silnika nic poza modułem w ogóle nigdy nie ruszałem... Po prostu nigdy nie było najmniejszej potrzeby. Od czasu do czasu robię reset komputera i to wszystko. Poza tym owo auto ładnie przyśpiesza i wyjątkowo mało pali. Po mieście na ogół 9-10, a w trasie 6,5-7 /100 km (benzyny). Większe zużycie ma Corolla 1400 moich znajomych...
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 18, 2009, 09:57:57 am »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Dzięki za zainteresowanie tematem. Na razie to tego nie będę robił bo nima kasy i warunki trochę nie sprzyjają. A co z gsi bo kupiłem do plusa cały silnik i została mi cała góra, na silniku nie ma tylko cewki. Nie wiem czy ten dół od Gle podejdzie do głowicy i reszty od gsi. Silnik gsi był odkręcany cały, mam do niego koło pasowe, podejdzie ono do gle? Obudowa rozrządu też będzie żeby założyć czujnik położenia wału, jedyny problem to chyba regulacja zaworów bo kolektor trzeba zrucać?
Mam jeszcze takie pytanko mam w garażu nowy aparat zapłonowy i cewke butelkową od żuka, czy to coś sie będzie nadawać do mojego poldka to jest 1.6 gle 94 rok ma aparat zapłonowy tylko na błotniku ma jeszcze takie coś z żeberkami nie wiem co to jest bo sie za bardzo na tym nie znam :cry:
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 18, 2009, 10:21:52 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2626
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
to "z żeberkami" na nadkolu to jest moduł zapłonowy. masz elektroniczny zapłon i części od Żuka nie będą pasować. cewka ma inną oporność a aparat fizycznie nie pasuje.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 18, 2009, 10:58:17 am »

Offline miki1305

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 90
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro - 1.6 td
Dzięki za odpowiedz. Ale nadal zapłon jest ustawiany ręcznie w tym silniku?A nie wiesz czasem ile ta cewka może kosztować?
Caro+ 1.6 gli 97r
Caro 1.6TD 94r
2x 126p 98r 99r
Audi A4 1.9 TDI 96r.
Skoda felicia 1.3Mpi 99r.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 18, 2009, 11:04:01 am »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Ja mialem abimexa na zaplonie z gaznikowca i na brak dolu nie narzekalem :D ja mialem caly zakres obrotow pierwsza klasa :D po prostu czasem zaluje ze zrobilem z niego rovera  :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 19, 2009, 15:20:49 pm »

herr_flick

  • Gość
Cytuj (zaznaczone)
Jakby co to wiekszosc osprzetu do abimexa mam to puszcze to swiatecznej cenie jak bedziesz cos potrzebował(1,6 z sonda) a silnik na  wtrysku chodzi  wlasnie najlepiej na zaplonie z gaznikowca ,tyle ze traci elastycznosc na dole


Żeby z boscha zrobić abimexa potrzeba dużo więcej części niż chcesz sprzedać? w jakiej cenie?

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 19, 2009, 15:32:26 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13845
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pod wzgledem osiagow najlepszy jest zaplon z GLE i juz nawet myslalem ,zeby go wstawic do mojego Boscha ,
jezeli ktos chce zakladac zaplon od wtrysku ,to moze da sie to zrobic z Abimexem - nie sprawdzalem ,
z Boschem sie nie da ,bo potrzebny jest TPS ,czyli zostaje wlozenie calego wtrysku kompletnego ,co i tak jest latwiejsze niz wlozenie Abimexa,
moze zalozyc sam modul z Abimexa i bedzie jezdzil (bez kompa),ale bezdzie to taka zenada ,ze lepiej sobie odpuscic ,
generalnie nie zamienialbym zaplonu z GLE na ktorys z wtryskowych (mimo ,ze gle wymaga przegladu i konserwacji od czasu do czasu)
Cytat: "Elwood#1887"

Sondy padają nie tylko w polonezie (jezeli jest gaz)

a coz to za nowa teoria ? mocno bym z nia polemizowal
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 19, 2009, 16:44:38 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4130
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "KGB"

Cytat: "Elwood#1887"

Sondy padają nie tylko w polonezie (jezeli jest gaz)

a coz to za nowa teoria ? mocno bym z nia polemizowal

U mojego kolegi w Uno gazu nie ma, a sonda padła. Może nie wiedziała, że nie powinna? ;)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 19, 2009, 22:42:23 pm »

herr_flick

  • Gość
Mając boscha też muszę zmieniać kolektor?
Czy rozkład 3 śrub do zamocowania puszki na filtr paliwa w boschu i abimexie jest taki sam?

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 20, 2009, 20:57:08 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13845
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "herr_flick"
Mając boscha też muszę zmieniać kolektor?
Czy rozkład 3 śrub do zamocowania puszki na filtr paliwa w boschu i abimexie jest taki sam?

nie rozumiem pierwszego pytania ,majac boscha na co chcesz zmieniac ?
generalnie zmaina na abimexa ,multeca ,webera niesie za soba koniecznosc wymiany kolektora ssacego ,bo kazdy z nich ma inaczej mocowane przepustnice ,

w w abimexie ,boschu i weberze sa rozne ilosci i rostawienia srub w puszce filtra powietrza ,

ale co ty chcesz zmieniac na co ?
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 21, 2009, 14:58:14 pm »

herr_flick

  • Gość
Ja osobiście rozważam zamianę boscha na abimexa

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 21, 2009, 23:50:55 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13845
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "herr_flick"
Ja osobiście rozważam zamianę boscha na abimexa

ale po co ? bosch to najmniej skomplikowany i najmniej awaryjny z wtryskow montowanych w Polonezie
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 21, 2009, 23:54:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2873
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
KGB,  nie oszukujmy sie. Bosch moze i malo awaryjny. Ale  nie ma zbyt dobrych osiagów np porownujac do abimexa
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Z 1.6 gle na abimex lub bosch
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 22, 2009, 15:12:47 pm »

herr_flick

  • Gość
Pod kątem bezawaryjności to sobie kupiłem Japończyka a do katowania na KJS-ach mam FSO i jeśli jest coś plug&play bez wymiany silnika to czemu nie, kwestia jak bardzo musze ingerować w taką zamianę