Autor Wątek: Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)  (Przeczytany 5495 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« dnia: Grudzień 25, 2009, 20:04:24 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
http://allegro.pl/item848959677_pompa_hamulcowa_fiat_argenta_132a_06_78_07_86.html

Wygląda na nówkę, cena jest baaaaardzo dobra! No i średnica tłoczka to 20,64mm (a nie 19,05 jak w serii) - pasuje pod stare serwo bez żadnych modyfikacji.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 25, 2009, 20:17:14 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "jimo#1921"
http://allegro.pl/item848959677_pompa_hamulcowa_fiat_argenta_132a_06_78_07_86.html

Wygląda na nówkę, cena jest baaaaardzo dobra! No i średnica tłoczka to 20,64mm (a nie 19,05 jak w serii) - pasuje pod stare serwo bez żadnych modyfikacji.


Tylko układ dziurek odwrotny, najpierw jedna, potem dwie (od strony serwa), tak jakby najpierw pierwszą sekcją był tył  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 25, 2009, 20:22:51 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "BARTEK#1925"
Tylko układ dziurek odwrotny, najpierw jedna, potem dwie (od strony serwa), tak jakby najpierw pierwszą sekcją był tył


Tak sekcje są zamienione, ale co to ma do rzeczy? ;)
Działa lepiej i tyle, zwykła pompka ma 19,05; ta z argi 20,64, lucas 22,2 [mm].
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 25, 2009, 20:54:56 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "jimo#1921"
Tak sekcje są zamienione, ale co to ma do rzeczy?
że jak się tył rozszczelni to zostajemy prawie bez hamulców?
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 25, 2009, 22:06:04 pm »

e_gregor

  • Gość
A jakie ma znaczenie kolejność sekcji? Ok, ja nie rozbierałem nigdy pompy hamulcowej Poloneza lub Argenty, ale wygląda na to że Ty maciejowski chyba też nie. Za to rozbierałem pompę ze starej sierry bez ABS-u i sekcje są rozdzielone hydraulicznie a napędzane mechanicznie trzpieniami - pracują niezależnie w której jest płyn.

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 25, 2009, 22:13:16 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytat: "maciejowski"
Cytat: "jimo#1921"
Tak sekcje są zamienione, ale co to ma do rzeczy?
że jak się tył rozszczelni to zostajemy prawie bez hamulców?

No zgodzę się z tym, po prostu pedał będzie na dzień dobry wpadał trochę głębiej.
Nie mam przekroju przez tą pompę - bazuję na przekroju pompy z fiata 125/poloneza. Trzeba by poszukać rysunków przekrojowych tej pompy :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 25, 2009, 22:16:39 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "e_gregor"
ja nie rozbierałem nigdy pompy hamulcowej Poloneza lub Argenty, ale wygląda na to że Ty maciejowski chyba też nie.
rozbierałem dwie pompy z kanta i jedną z lamucha  :P niestety tylko jedna robiła po złożeniu.  :lol:
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 26, 2009, 10:51:34 am »

e_gregor

  • Gość
maciejowski, he he - ja nie napisałem, że ta ze sierry działała po moich operacjach ;) Pojechałem na szrot po następną. Starą chciałem bratu zregenerować, bo wyglądała jak nówka. No ale wiek zrobił swoje

Cytat: "jimo#1921"
No zgodzę się z tym, po prostu pedał będzie na dzień dobry wpadał trochę głębiej.


Słuchaj, nie wiem jak w Lukasie, ale w starych poldkowych hamplach też tak jest. Ostatnio właśnie miałem z tym problem. Tylna sekcja zapowietrzona (pomimo, że z tyłu pompy) to pedał o wiele głębiej wchodził bez oporu.

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 26, 2009, 10:54:00 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Cytuj (zaznaczone)
Słuchaj, nie wiem jak w Lukasie, ale w starych poldkowych hamplach też tak jest. Ostatnio właśnie miałem z tym problem. Tylna sekcja zapowietrzona (pomimo, że z tyłu pompy) to pedał o wiele głębiej wchodził bez oporu.

No i zgoda - ale przynajmniej w moim przypadku martwić się o wyhamowanie nie trzeba było, sam przód w zupełności wystarczał.

[ Dodano: 2009-12-26, 11:01 ]
Aha dodam jeszcze, że wyjścia z pompy są M10x1, czyli lucasy. Żeby zastosować ją pod stare zaciski trzeba pożonglować końcówkami ;)

[ Dodano: 2010-01-05, 22:11 ]
Coby podsumować:



Oraz rozpiska zamienników wraz z numerami katalogowymi:
 MAKE   .........M/C   ...........OEM   ..............LPR
BOSCH   ..........C........   0204122242...........   6755
METELLI   C   05-0067   6755
BENDIX   C   132239B   6755
CIFAM   C   202-067   6755
LUCAS-TRW   C   32966993   6755
LUCAS-TRW   C   32967363   6755
BENDIX   C   7613144   6755
BENDIX   C   791487   6755
FIAT   M   791487   6755
BENDIX   C   793244   6755
FIAT   M   793244   6755
FTE   C   H20902201   6755
DELPHI   C   LM70056   6755
SAMKO   C   P07059   6755
LUCAS-TRW   C   PMF143   6755
LUCAS-TRW   C   PMF184   6755



Producent dalej M/C nie wiem co to za oznaczenie, kolejna dana to jest numer katalogowy wg. tego producenta no i 6755 - to jest wg. nomenklatury LPR model tej pompy.

http://www.lpr.it/eng/vediidraulicaorgdalpr.asp?lpr1=&lpr2=6755&lpr3=
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 11, 2010, 14:52:27 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Odkopię trupka, tak sobie przeglądałem alledrogo i ciekawe wydają się pompy od BMW, choćby od E34, średnica tłoka to aż 25 mm, link:
http://moto.allegro.pl/pompa-hamulcowa-bmw-3-5-e34-7-e32-i1302781483.html
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2010, 22:39:30 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
to jak zastosujesz zaciski 54mm to akurat bedziesz mial taka sama sile hamowania jak w seryjnym lucasie :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 22, 2010, 20:47:47 pm »

Offline kuba9449

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 157
Tloczek w pompie powinien byc jak najmniejszy aby uzywac mniejszej sily do hamowania, za to w zaciskach powinny byc jak najwieksze.

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 23, 2010, 11:07:37 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
kuba9449, chyba jednak nie końca, bo przy pompie lukasowej jak dasz zaciski z tłoczkami 54 mm to ciężko jest zablokować koła :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 23, 2010, 18:45:29 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
Cytat: "BARTEK#1925"
kuba9449, chyba jednak nie końca, bo przy pompie lukasowej jak dasz zaciski z tłoczkami 54 mm to ciężko jest zablokować koła :!:

wlasnie ze do konca,
na mniejszej pompie trzeba poprostu wiecej wcisnac pedal ,bo objetosc plynu dla wiekszego tloka musi byc wieksza
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 23, 2010, 20:50:52 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
KGB, wiem co piszę, spytaj Vana, on przerabiał temat.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Pompa hamulcowa z fiata argenty 2.0 (122km)
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 24, 2010, 23:13:36 pm »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
pominmy temat pytania niektorych ludzi ,bo nie w tym rzecz ,
sam tez przerabialem zmiane zaciskow tylnych ,wiec moge bazowac na swojej wiedzy i doswiadczeniach ,
matematyka nie klamie ,hydrostatyka zazwyczaj tez nie ,
za to odczucia skutecznosci hamulcow o roznym skoku pedalu jest jak najbardziej subiektywna,

oczywiscie wieksze pompy montuja w wiekszych samochodach ,przy wiekszych zaciskach z jednego powodu - zeby na mniejszej pompie skoku nie zabraklo ,
ale o tym juz pisalem ,gdy wspominalem o objetosci  :P
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.