Autor Wątek: Odkręcanie śruby koła pasowego  (Przeczytany 16629 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 31, 2009, 17:23:24 pm »

polofix

  • Gość
oprawca,wiem ze kazdy doradza ci jak to zrobic,i to jest wkurzajace lekko.
WYJMIJ CHLODNICE,WEZ PORZADNY KLUCZ,NP OCZKOWY WYGIETY,MLOTEK DO TEGO I MUSI POJSC!!!!!!!!  MOWIE WAM NIE MA LEPSZEGO NARZEDZIA DO ODKRECANIA JAK MLOTEK I PRZECINAK. W TYM PRZYPADKU MLOTEK I KLUCZ.NO MUSI POJSC NIE MA WALA!!! pukaj przy poczatku klucza,czyli blizej sruby. nie rzadne  trzymetrowe klucze,albo krecenie rozrusznika.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 31, 2009, 17:34:15 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
tak bedzie najlepiej. wyjmij chlodnice, zdjemij zderzak wez rure metrowa, przyłóż do sruby zapi....dol jej pare razy w czoło zeby sie odbila i potem krec.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #22 dnia: Styczeń 01, 2010, 23:19:30 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Poczytaj moje posty - przecież dwa razy wyjmowałem z niego chłodnicę, odkręcałem silnik od belki przedniego zawieszenia, by podnieść czoło koła pasowego ponad pas przedni, próbowałem i z kluczem oczkowym typu "Z" 22 na 24, a potem z profesjonalną nasadką nr 22 Honiton i rurą przedłużką, oburącz udawało mi się rękami zrywać siłę sprzęgła (wymieniałem na nowe w lipcu 2008) - a ta śruba jak nie drgnęła - tak nie drgnie.
Ratuje mnie teraz - tylko - albo klucz pneumatyczny do ciężarówek (moment rzędu 500 Nm) albo jeżdżenie nim dotąd, aż trzaśnie pasek i sprawa rozwiąże się sama.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #23 dnia: Styczeń 01, 2010, 23:32:33 pm »

e1mo

  • Gość
bierzesz klucz nasadowy 22, zakładasz na koło pasowe, bierzesz auto na hol, wrzucasz IV bieg, nabieracie do kilku km/h, puszczasz sprzęgło, słyszysz huk, wciskasz sprzęgło. I tak do skutku. Sprawa rozwiązuje się sama :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #24 dnia: Styczeń 02, 2010, 08:37:46 am »

polofix

  • Gość
to nie da efektu.ja mowie i podtrzymuje.-krotki dobry klucz i mlotek.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 02, 2010, 13:12:33 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "polofix"
to nie da efektu.ja mowie i podtrzymuje.-krotki dobry klucz i mlotek.


ehhh, czytales link na roverkach ?? opisalem tam moj przypadek, odkrecil srube tylko spory klucz pneumatyczny i to w dodatku bez przedluzek, bo z nimi sila gdzies sie tlumila i moglem pukac tak 10 min
jesli porownujesz pukanie mlotkiem w klucz do 5kg mlota pneumatycznego to gratuluje

moda prosze o wydzielenie tego offtopa do nowego watku
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 02, 2010, 16:03:36 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "polofix"
to nie da efektu.ja mowie i podtrzymuje.-krotki dobry klucz i mlotek.


Nie ma sprawy. Dam ci młotek, klucz. A jak odkręcisz tą śrubkę - to stawiam 0.7
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #27 dnia: Styczeń 02, 2010, 19:26:38 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Grzech#1938"
(Sorki za lekki OT - wygaśnie). Oprawca - pojedź wreszcie z tą śrubą do jakiegoś warsztatu, a nie już na kolejnym forum na nią narzekasz... Użyją klucza pneumatycznego i Ci to odkręcą w 5 minut.


Byłem, u siebie. Zażyczyli sobie 250 PLN za "wymianę rozrządu", choć pokazywałem im, że mam pasek i pompę swoją, a zapłacić chcę jedynie właśnie tylko za ODKRĘCENIE tej zafajdanej śrubki. Podziękowałem.
Teraz nie będę nim jeździł, a jak zrobi się ciepło, to zajmę się tym, będę też chyba zdejmował głowicę, bo na pierwszym, drugim i czwartym garze mam kompresję 1.4 MPa (nominał) a na trzecim 1.1, podejrzewam zaworki, bo oleju silnik nie bierze.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #28 dnia: Styczeń 04, 2010, 05:20:10 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1188
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Ja bym nie mógł spać jak by mi coś w poldeczku szwankowało i nie było zrobione. Wziął bym wreszcie nawet kupił porządny klucz udarowy i 5 kg młotek i musiało by pójść z tą śrubą. Wyjął bym chłodnicę popukał zdrowo w śrubę  coby rdzę rozruszać i niema bata dała by się odkręcić.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #29 dnia: Styczeń 04, 2010, 18:27:48 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "mareks#1181"
coby rdzę rozruszać


jaka rdze, to fabrycznie jest skrecone na klej typu loctite
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 05, 2010, 06:19:13 am »

sebek1989

  • Gość
Jak szkoda wydać 200zł za odkręcenie to za 1/4 kup sobie klucz kowalski 22 i przypiernicz porządnie kilka razy młotem i zobaczysz że pójdzie tylko trzeba siły a nie szukania problemów, nie takie się odkręcało śruby zapieczone skorodowane że przy odkręcaniu można było sobie palce poparzyć ale konkretne uderzenie młotem i szło.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #31 dnia: Styczeń 05, 2010, 19:40:42 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "mareks#1181"
Ja bym nie mógł spać jak by mi coś w poldeczku szwankowało i nie było zrobione. (...)

Dla uzupełnienia obrazu dodam, że pierwszy post Oprawcy o tym problemie pojawił się na Wolnym Forum Miłośników FSO z datą: 2009-01-23 - naprawdę przez prawie rok to chyba można jedną śrubkę odkręcić... :roll:


A pomożesz mi w odkręceniu tej za***anej śrubki? Zapraszam! Teraz trzymam Poldka w Nowym Dworze. Jak uda Ci się ją ruszyć - stawiam 0.7 żubrówki, dokupuję dwa litry soku i wlewam w Ciebie osobiście.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #32 dnia: Styczeń 05, 2010, 19:44:18 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "oprawca_1978"
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "mareks#1181"
Ja bym nie mógł spać jak by mi coś w poldeczku szwankowało i nie było zrobione. (...)

Dla uzupełnienia obrazu dodam, że pierwszy post Oprawcy o tym problemie pojawił się na Wolnym Forum Miłośników FSO z datą: 2009-01-23 - naprawdę przez prawie rok to chyba można jedną śrubkę odkręcić... :roll:


A pomożesz mi w odkręceniu tej za***anej śrubki? Zapraszam! Teraz trzymam Poldka w Nowym Dworze. Jak uda Ci się ją ruszyć - stawiam 0.7 żubrówki, dokupuję dwa litry soku i wlewam w Ciebie osobiście.


Żeby nie było tak daleko to bym Ci odkręcił ta śrubę :]

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #33 dnia: Styczeń 05, 2010, 19:53:50 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Barnii"
Cytat: "oprawca_1978"
Cytat: "Grzech#1938"
Cytat: "mareks#1181"
Ja bym nie mógł spać jak by mi coś w poldeczku szwankowało i nie było zrobione. (...)

Dla uzupełnienia obrazu dodam, że pierwszy post Oprawcy o tym problemie pojawił się na Wolnym Forum Miłośników FSO z datą: 2009-01-23 - naprawdę przez prawie rok to chyba można jedną śrubkę odkręcić... :roll:


A pomożesz mi w odkręceniu tej za***anej śrubki? Zapraszam! Teraz trzymam Poldka w Nowym Dworze. Jak uda Ci się ją ruszyć - stawiam 0.7 żubrówki, dokupuję dwa litry soku i wlewam w Ciebie osobiście.


Żeby nie było tak daleko to bym Ci odkręcił ta śrubę :]


O! A skąd masz klucze od T-72? Albo od parowozu?
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #34 dnia: Styczeń 05, 2010, 19:56:23 pm »

e1mo

  • Gość
Cytat: "oprawca_1978"

Żeby nie było tak daleko to bym Ci odkręcił ta śrubę :]


O! A skąd masz klucze od T-72? Albo od parowozu?[/quote]

Cytuj (zaznaczone)
bierzesz klucz nasadowy 22, zakładasz na koło pasowe, bierzesz auto na hol, wrzucasz IV bieg, nabieracie do kilku km/h, puszczasz sprzęgło, słyszysz huk, wciskasz sprzęgło. I tak do skutku. Sprawa rozwiązuje się sama :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 05, 2010, 20:00:36 pm »

Barnii

  • Gość
Cytat: "oprawca_1978"

O! A skąd masz klucze od T-72? Albo od parowozu?


Nie potrzebne by mi do tego były żadne klucze od parowozu :) Zwykły nasadowy 22. Zapiać go na linke, założyć klucz na śrubę, wrzucić czwrókę i nie ma opcji zęby sie nie odkręciło ;]

Przez ten czas przez który poświęciłeś na pisanie, że nie możesz jej odkręcić zdarzył byś już 10 razy ten rozrząd wymienić:)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 06, 2010, 01:43:57 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "oprawca_1978"
A pomożesz mi w odkręceniu tej za***anej śrubki? Zapraszam! Teraz trzymam Poldka w Nowym Dworze. Jak uda Ci się ją ruszyć - stawiam 0.7 żubrówki, dokupuję dwa litry soku i wlewam w Ciebie osobiście.

Dziękuję za takie tortury... Sorki ja to w takich przypadkach sam się nie męczę. Podjechał bym nie do jednego, tylko do wszystkich warsztatów w okolicy. (W okolicy Legionowa są co najmniej 3 sensowne), - w którymś na pewno potrafią odkręcić jedną śrubę i nie wziąć za to 200zł...

A żeby nie było, że tylko gadam to jeden jest przy Słonecznej, jeden przy wiadukcie, a jeden w Michałowie-Reginowie fabryczny FSO.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 06, 2010, 02:00:30 am »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Ja odkręciłem tą dziadowską śrubę innym sposobem.
Silnik z OHV rozbieram więc zablokowałem koło zamachowe śrube chwyciłem kluczem francuskim i przedłużka rura 1,2m i szarpałem szarpałem aż puściło :D

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 06, 2010, 08:10:15 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Zawsze można zrobić to jak podaje instrukcja. Wyjąć skrzynię i przykręcić blokadę koła zamachowego.

Jak wymieniałem rozrząd w 1,8 to zrobiłem w podobny sposób tyle że koło zamachowe zablokowałem łapiąc za kołek ustalający docisku sprzęgła. 160Nm bez problemu utrzymał i nic się nie działo.

Przy skręcaniu zastosowałem klej do gwintów czerwony. Było na nim napisane że śruby sklejone takim klejem da się odkręcić tylko specjalistycznymi narzędziami. Ciekawe co ja będę przechodził jak zechcę zmienić rozrzad kolejny raz...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 06, 2010, 08:17:39 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
E.. To prędzej wypuszczę z niego resztkę benzyny i podpalę. Bardziej to już wolałbym wyjąć rozrusznik i na jego miejsce coś wstawić. Ale jak to zrobić, skoro nie mam kanału, a tarzać się po ziemi w styczniu przy -17 stopniach raczej nie uśmiecha mi się. Przy okazji mierzyłem mu kompresję. Na wszystkich garach prócz trzeciego jest 1.4 MPa, na trzecim 1.1 MPa. Silnik więc jest w dobrym stanie, na trzecim podejrzewam zaworki, bo kiedyś wpadły mi do cylindra drobinki plastiku od przewodów WN i zamiast je wyssać czymś, odpaliłem silnik. Raczej na pewno to zaworki, bo oleju on nie bierze.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!