Autor Wątek: Odkręcanie śruby koła pasowego  (Przeczytany 16630 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odkręcanie śruby koła pasowego
« dnia: Grudzień 30, 2009, 17:19:00 pm »

polofix

  • Gość
a napisz jedno;czemu nie mozesz wymienic paska?

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 30, 2009, 17:24:11 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "polofix"
a napisz jedno;czemu nie mozesz wymienic paska?


A odkręcisz mi w nim śrubkę koła pasowego? Flaszkę stawiam. Ale wątpię, czy Ci się to uda.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 30, 2009, 18:01:00 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Nie ma problemu z odkreceniem śruby. zakłada się klucz, tak by się zapierał o belkę, kręci rozrusznikiem i jest odkręcona. jesli sie nie uda to ustawić klucz tak by silnik najpierw zrobił z 1/4 obrotu zanim klucz się zaprze.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:02:57 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "Zoltan#1930"
Nie ma problemu z odkreceniem śruby. zakłada się klucz, tak by się zapierał o belkę, kręci rozrusznikiem i jest odkręcona. jesli sie nie uda to ustawić klucz tak by silnik najpierw zrobił z 1/4 obrotu zanim klucz się zaprze.


Już testowałem, bez powodzenia. Dalej w ten sposób próbował nie będę, bo praca rozrusznika w stanie zwarcia przy naładowanym akumulatorze o pojemności 62 Ah =  prawie pewnym trwałym uszkodzeniem zarówno tego urządzenia, jak i samego akumulatora, oraz wysoce prawdopodobne sprokurowanie pożaru.
Ratuje mnie tylko profesjonalny, ciężki klucz pneumatyczny. To ostateczne rozwiązanie, bo dalej zostają metody, zarezerwowane dla pirotechników, saperów i artylerzystów.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:08:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
oprawca_1978,  to to znaczy ze sruba jest sklejona. uwazam ze nawet pneumat tego nie ruszy. dobra nasadka i blokada kola zamachowego i odkrecisz
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:11:09 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ale Wy macie problemy w tych roverkach, ja w fordowskim 2.0 odkręcam tą nakrętkę na wale lekkim szarpnięciem klucza z ramieniem 25 cm, tam nie potrzeba ogromnego momentu bo się potem nie odkręca :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:13:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
BARTEK#1925,  ale w roverze to kolo potrafi sie odkrecac  :wink: widzocznie ktos o tym wiedzial i dobrze zabezpieczyl ta srube zeby sie nie odkrecila
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:14:43 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ktoś mógł użyć locktite i do tego mogło przyrdzewieć/zapiec się  :roll:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:15:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
dlatego napisalem ze pewno jest sklejona
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:21:10 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Wtedy wbija się czwarty bieg, ręczny albo kogoś kto będzie cisnął hamulec nożny, przedłużkę do klucza minimum 1 metr, można więcej i musi puścić, a jak nie to diaksem nacinamy nakrętkę, po rozgrzaniu puści, wymieniamy pasek, składamy i przykręcamy koło nową nakrętką z użyciem wspomnianej rury jako przedłużki klucza.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:24:43 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
BARTEK#1925,  w roverze jest sruba :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:29:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
O QRWA, no to macie problem :mrgreen:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:32:11 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no popatrz popatrz :D same gwiazdy  :mrgreen:  do takiego czegos to ja sprobowalbym blokady kola zamachowego stosujac spory przecinak albo srubokret taki fest aby sie nie zgial i zaczepil o zeby do rozrusznika  :?:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:36:28 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
To w takim razie nie da rady wymienić paska bez odkręcania koła pasowego?
nigdy nie przyglądałem się temu pod tym kątem, ale sądzę , że jakby dolną osłonę przeciąc/przełamać na poł i wyjąc to pasek dało by rade wymienić.
Osłone jakoś potem można przykręcić
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 30, 2009, 21:42:13 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2901
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Zoltan#1930,  w roverze nie zmienisz paska dopuki nie zdejmiesz kola pasowego. powod jeden. pompa oleju. ma taka jakby oslonke malego kola zebatego. nie przecisniesz paska miedzy kolem pasowym a ta oslonka. oslonka ta jest jednolita z pompa oleju.
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 30, 2009, 22:19:45 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
co ja, albo raczej my sie bedziemy powtarzac

http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=35439&highlight=ko%B3a++wale

dodam ze mi sie udalo wymienic pasek bez sciagania kola, malo tej oslonki nie polamalem, ale ja jakos wyjalem i zalozylem spowrotem

uparasza sie o nie robienie tu offtopa
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 30, 2009, 23:37:43 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Cytat: "BARTEK#1925"
Wtedy wbija się czwarty bieg, ręczny albo kogoś kto będzie cisnął hamulec nożny, przedłużkę do klucza minimum 1 metr, można więcej i musi puścić, a jak nie to diaksem nacinamy nakrętkę, po rozgrzaniu puści, wymieniamy pasek, składamy i przykręcamy koło nową nakrętką z użyciem wspomnianej rury jako przedłużki klucza.


DWA RAZY - maj i czerwiec br - odpuszczałem z silnika borygo, wyjmowałem z samochodu chłodnicę, odkręcałem dwie poduszki silnika od podłużnicy, podnosiłem go za występ miski olejowej podnośnikiem hydro, by koło pasowe raczyło wyjść swym majestatem powyżej czoła pasa przedniego nadwozia samochodu, zakładałem porządną nasadkę nr 22 (Honiton), przedłużkę (Honiton) i nań rurkę, 3/4 cala, stojąc na komorze silnika i szarpiąc oburącz za to urządzenie, NIE UDAŁ mi się nawet RUSZYĆ tejże magicznej śrubki, choć wrzuciłem w skrzyni piąty bieg, pod WSZYSTKIE koła pojazdu podłożyłem porządne cegły, ręczy zaciągnąłem na maxa (robiłem go w maju br, jest brzytwa, na piachu oba koła blokuję już po trzech zębach - wyregulowałem go prawie na "styk", lepiej nie było z nim nawet jak Poldi z taśmy zjeżdżał). Jedynym efektem mego natężania się nad tą śrubką było zrywanie przeze mnie SIŁĄ RĄK sprzęgła, które trzeszczało jak stara szafa (wymieniałem je osobiście w lipcu 2008). Czyli moment na śrubie rzędu co najmniej siła moich obu rąk (więcej, niż sam ważę) razy dźwignia (rura) - nie spowodowała nawet drgnięcia tejże magicznej śrubki.

ps. Ma ktoś pożyczyć klucz nasadowy nr 22 z przedłużką od KRAZ-a, albo od T-72 ?
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 30, 2009, 23:50:36 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
oprawca_1978, też tak próbowałem i nie dało rady. Szarpałem się długo i nic.

Nawet przeczytałem temat o tej śrubie na roverkach :) uznania dla paska :)
teraz na poważnie-nie odkręcisz w ten sposób!
mi poszło rozrusznikiem, ale nie tak jak piszesz-położenie klucza na belce i juz- silnik ma zrobic 1/4 lub nawet poł obrotu zanim klucz się zaprze. to wcale nie rozrusznik ma to odkręcić a bezwładnośc silnika!
ja odkręcałem własnie taką odgiętą 22-idealnie tam pasuje, kawałek drewienka na belkę, by lakieru nie odbić i musi się odkręcić.
nawet jak silnik odpali, to momentalnie go gasisz i nic się nie dzieje-odkreci tylko bardziej srube.
I nie bój się, bo chyba lepiej złamać klucz czy coś, niż ma się pasek urwać i rozwalić cały motor.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 31, 2009, 00:11:17 am »

Barnii

  • Gość
Już raz też mieliśmy problem z ta śrubką, rozrusznik nie dawał rady, wieszanie się na przedłużce również. Zapieliśmy auto na hol, założyliśmy klucz na śrubę, wrzuciliśmy czwórkę. Strzał ze sprzęgła przy około 30km/h i śruba odrazu się odkręciła:)

Odkręcanie śruby koła pasowego
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 31, 2009, 00:33:07 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
To chyba jedyny sposób na tą dziadowską śrubkę. Tylko wykorzystanie bezwładności toczącego się pojazdu, czyli 1.1 tony żelastwa, rozpędzonej do prędkości "rowerowej".
Generalnie - jakby na me zmagania nie patrzeć - za mocno mi na nim nie zależy. To jest co prawda, mój pierwszy (i jedyny!) pojazd, który nabyłem za własne, zarobione pieniądze, lat temu ponad pięć - i mam go do dziś dnia, wstawiwszy mu zaraz po zakupie gazownię, ale szkoda mi go skazywać na śmierć mechaniczną tylko z racji niemożności ruszenia tejże zafajdanej śrubki, bo łączą mnie z nim nie tylko związki transportowo-merkantylne, ale i sentymentalno-retrospektywne, jakoże - czemu nie zaprzeczam, nie zatajając tego jednocześnie, psułem w zaciszach jego przepastnego wnętrza niejedno młode dziewczę naiwne, będące obecnie młodą panią, może nawet i matką i mężatką, będące, acz na pewno posiadające w swej pamięci chwile stosownie do właściwości swoich, trudno w niepamięć zapadające.. Evoe!
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!