Ten spoiler co był w licytacji wygląda jak coś innego. Nie wiem czy to jest odpowiednio wyprofilowane by spełniać tę rolę ale...
Umieszczenie spoilera na tylnej klapie Poloneza atu nic nie zmienia poza balansem masy bo spoiler znajduje się w strefie oderwania strugi. Podobny problem miała Subaru Impreza, stąd te cholernie wielkie skrzydła. Problem rozwiązano w przedostatnim modelu, z tym że wielkie skrzydło zostało za to wzrosła efektywność. Jak to zrobiono:
Dodano na końcu dachu spoiler powstrzymujący oderwanie strugi od nadwozia. Ten trick stosowano wcześniej w samochodach Fiat 131 Abarth, Polski Fiat 125p GTI i Łada VFTS.
Ten spoiler do Poloneza właśnie przypomina coś takiego z tym że klapa caro schodzi łagodnie i zaczyna się takim obniżeniem. Prawdopodobnie więc struga się nie odrywa albo nieodrywa całkowicie. Jeżeli tak to faktycznie ten spoiler jest bez sensu.
Swoją drogą zabawne że nawet kiedy wszystkie polonezy miały już te duże skrzydła na końcu tylnej klapy to żaden rajdowy Polonez 2000 ani 2000 Turbo nie miał tylnych spoilerów. Co najwyżej przednie które przy okazji kierowały powietrze do wyciętych pod zderzakiem kanałów. Osobliwe, praktycznie liczący się konkurenci Poloneza w latach 70tych i 80tych mieli tylne spoilery. Escort, Kadett GTE, Manta, Sunbeam Lotus, o potężnych B grupach nie wspominam choć Audi Quattro nie miało przedniego spoilera (poza modelem S1 E2) tylko tylny ,a było potwornie podsterowne.