Autor Wątek: Malowanie zacisków  (Przeczytany 8383 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Malowanie zacisków
« dnia: Styczeń 15, 2010, 21:14:54 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Witam,
Opiszę jak pozbyć się rdzy oraz jak przygotować zacisk pod malowanie.
Mam nadzieję że komuś się porada spodoba.





Na początku musimy przygotować narzędzia jakie będą nam potrzebne mianowicie:
1) 3 zestawy papieru ściernego o gradacji 40/80/150
2) Wiertarkę i szczotkę drucianą na wiertarkę (twardą, nie tą gęstą o luźnych drucikach)
3) Młoteczek, 1-2 płaskie śrubokręty
4) Kawałeczek drewienka
5) Oświetlenie

Ja robiłem bez imadła w piwnicy bo ciepło  :mrgreen:  Imadło by się przydało by trzymać zacisk.

1. Usuwanie największej rdzy i oględziny zacisku
Najpierw oglądamy dokładnie zacisk i patrzymy gdzie jest najwięcej rudej oraz czy zacisk nie wymaga reperaturki. Po obejrzeniu za pomocą śrubki lub papieru zasłaniami otwór wężyka. Dzięki temu mamy pewność że nie naleci nam syfu.





Pracę rozpoczynamy młotkiem i płaskim śrubokrętem. Za pomocą uderzeń o płaski usuwamy z grubsza płaty rdzy a niektóre bezpośrednio młotkiem (nie walić na chama). Po takiej operacji z naszego zacisku usuniemy ok. 30% rdzy.



Następnie za pomocą wiertarki i nasadki szczotki usuwamy resztę twardej rdzy. Przy tej operacji należy uważać na gumy przy tłoczku.


(zacisk po prawej to ten którym się zajmujemy)

Teraz najbardziej pracochłonna robota. Rdze na prowadnicy tarczy usuwamy za pomocą papieru ściernego nałożonego na deseczkę. Pracę rozpoczynamy papierem ściernym o gradacji 40, następnie 80 a na koniec 150. Po takiej operacji nasz zacisk wygląda tak:



I to było w pierwszej części.
W drugiej części zajmiemy się odtłuszczaniem i malowaniem.

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 15, 2010, 21:26:54 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
To jest hamulec systemu Lucas?

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 15, 2010, 21:28:15 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
nie to nie lucas
ja zamiast wiertarki proponuje użyć flexa z taką samą szczotką przystosowaną do niego   ma więcej obrotów i dokładniej zdziera,
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 15, 2010, 21:56:15 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Ten po prawej którym się zajmowałem to Lucas :)
Ten po lewej to chyba ATE i szukam zacisku Lucasa by mieć takie same z tyłu zaciski.

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 15, 2010, 21:57:49 pm »

bodzik

  • Gość
a ja polecam piaskowanie, tanio i bardzo dobrze

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 15, 2010, 22:21:46 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "bodzik"
a ja polecam piaskowanie, tanio i bardzo dobrze

Ja usunąłem rdze w godzinę czasu za niecałe 5zł :)

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 15, 2010, 22:24:09 pm »

Barnii

  • Gość
Skoro wypiaskowanie jednej felgi kosztuje 15 zł to wypiaskowanie takiego zacisku nie będzie droższe jak to 5 zł które wydałeś na materiały, a przynajmniej zrobią Ci to w 10 minut  :)

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 15, 2010, 22:43:20 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Cytat: "Barnii"
Skoro wypiaskowanie jednej felgi kosztuje 15 zł to wypiaskowanie takiego zacisku nie będzie droższe jak to 5 zł które wydałeś na materiały, a przynajmniej zrobią Ci to w 10 minut  :)

Eee tam przesadzasz, samemu też jest pociecha że "samemu" hehe ;)

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 15, 2010, 23:10:31 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
A ja mam dwie uwagi.
1. Dodaj zdjęcia jako miniatury, będą się znacznie szybciej wczytywać i nie zamulać strony.
2. Ja przyzwoicie usunąłem rdzę z zacisku wyłącznie wiertarką ze szczotką i to bez konieczności demontażu zacisku więc da się szybciej i prościej. Wiertarkę miałem taką samą jak Ty, a ze zdjęciem koła wychodziło po 20 minut na zacisk.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 15, 2010, 23:16:13 pm »

Offline Gandziorz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 401
Zacisk mam wymontowany bo na razie samochód na dwóch szpilkach stoi bez układu hamulcowego.
Zacisk jest u mnie w domu :)

Czerwone zaciski po to by nie rdzewiało i jako tako mi się podoba taki kolorek.

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 16, 2010, 09:45:19 am »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99

Czyszczone tylko szczotką na wiertarce, odtłuszczane rozpuszczalnikiem, kilka warstw sprayu wysokotemperaturowego motipa.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 16, 2010, 17:55:30 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
A ja sczyściłem szlifierką ze szczotką drucianą taką kręconą i wszystko zeszło bez problemu i bez młotka, później odtłuszczone, zapodkladowane jak i pomalowane żaroodpornym lakierem... A efekt taki:

A tak wygląda bęben tak samo czysczony i malowany:
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 16, 2010, 19:09:07 pm »

Offline Mr.D

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1036
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu + '99
Z pomalowanym klockiem nie wygląda to za ciekawie, trzeba było go obkleić papierową taśmą.
"Cars have never been about brand association: it's about culture and expression. It's about the people, the scene, the community, and friends."   Mike Burroughs

"simple and clean look will never go out of style."    Elvis Skender

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 16, 2010, 19:28:18 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
Cytat: "Mr.D"
Z pomalowanym klockiem nie wygląda to za ciekawie, trzeba było go obkleić papierową taśmą.


wszystko było rozłożone i oddzielnie malowane i czyszczone jak i klocek a nie na zacisku... Mi tam się podoba nie jest źle chociaż się nie wyróżnia...
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 16, 2010, 22:22:21 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
bębny trzeba pomalować na czarno bo pasują jak świni siodło ja teraz będe malował je na czarno
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 17, 2010, 12:36:46 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Ja dałem do piaskowania i po sprawie. Zero syfu i wneriwania sie :mrgreen:


Malowanie zacisków
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 17, 2010, 13:03:30 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Marcin OBR, ile zaplaciles za pisakowanie tego wszystkiego?

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 17, 2010, 13:49:40 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
Tego i paru innych rzeczy zapłaciłem 60zł. Ogólnie za wszystkie rzeczy co wypiaskowałem w tamtym roku dałem koło 200zł :mrgreen:

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 17, 2010, 14:15:35 pm »

Offline Kapitan

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 274
  • Płeć: Mężczyzna
    • caronez 95r. 1.8 16V
Zaciski najpierw maluje się jakimś podkładem czy od razu spray wysoko temp.? Spray chyba nie zabezpiecza przed rdzewieniem, chyba, że się mylę...
czarna wołga :) już jeździ ale jeszce nie do końca:)

Malowanie zacisków
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 17, 2010, 16:04:38 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2283
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
odrazu motip i po problemie  może być jeszcze foliatec ale jest droższy za to ma więcej kolorów.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem