Autor Wątek: Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.  (Przeczytany 7439 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« dnia: Styczeń 19, 2010, 22:12:30 pm »

mafiu1991

  • Gość
Witam posiadam poloneza Caro z 97 roku wtrysk i nie pracuje mi na jednym cylindrze nr.3 siwece zmieniałem kable tez nic to nie daje w ogóle cewka nie daje prądu proszę o pomoc

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 19, 2010, 22:13:49 pm »

Offline SeBa

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1049
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSOAK
    • Polonez 1.4 GTi 16V'97 i 2.0 GLI'95
    • http://www.fsoautoklub.pl
a cewke podmieniales ?
Cytat: Szymon
Rover ma jedną zasadniczą przewagę, jak po pijaku dasz w pizdę na zlocie na jakimś kretowisku to będziesz miał szacun, a z OHV cię wyśmieją, żeś wieśniak i biedak.

Auto Detailing-info PW

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 19, 2010, 22:28:09 pm »

mafiu1991

  • Gość
nie bo nie mam na wymiane

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2010, 11:51:00 am »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
jesli padła cewka, to nie powinien palic na 2 cylindry anie tylko na jeden, bo cewka jest wspólna na 2 cylindry...
Powered by Lpg.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2010, 12:45:32 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Znajdź sobie jakąś luźną świecę, zdejmij przewód zapłonowy z świecy tego cylindra, który nie pracuje, natknij go na tą luźną świecę i i połóż ją gwintem na masie silnika. Musi na niej wtedy strzelać iskra. Jeśli nie będzie iskry - patrz przewód WN, może ma przerwę, może cewka (ale pracują one parami w tym silniku) ma przerwę, nie dochodzi do niej zasilanie, może przebicia już międzyzwojowe ma, itd..
Jeśli będzie iskra na świecy, a cylinder nie będzie pracował (sprawdza się to ściągając po jednym przewodzie zapłonowym ze świec na pracującym silniku i oceniając wizualnie-słuchowo jego zachowanie po zdjęciu przewodu) - to wtedy patrz na zawory, pierścienie na tym cylindrze, tudzież na przedmuchy, itd..
Sprawdź ciśnienie sprężania na garach (na ciepłym silniku, po wykręceniu wszystkich świec, akumulator naładowany, przepustnica powietrza całkowicie otwarta) - to może wiele powiedzieć.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2010, 19:39:19 pm »

Buszek

  • Gość
Jak 97 rok to pewnie bosch , a jak bosch to nie ma wspólnych 2 cylindrów . Mi też padła w tamtym roku cewka , i też na jednym wyjściu nie było WN . Ja podjechałem na szrot i za 10 zł facet dał mi na podmiankę kilka do sprawdzenia - Tobie też polecam , i lepiej kupić nową oryginała , używana nie wiadomo ile pochodzi ...  :(

Ps u mnie też na 3 cylindrze  :twisted:

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2010, 19:57:40 pm »

Offline radosław91

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 551
  • Płeć: Mężczyzna
  • Aktualnie posiadany: PN caro+ '99 1.6 GLi
Buszek, mozliwe, ale kolega napisał caro 97r wiec to powinien byc abimex, no chyba, ze zapomnial napisac, ze to plus jest
Powered by Lpg.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2010, 21:18:38 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
wszystkie polonezy ohv na wtryku maja podwojna cewke i pad cewki oznacza prace na 2 cyl ,
ale moze tez uszkodzic sie polaczenie wewnatrz cewki (choc to nie powino sie zdarzyc) ,albo poprostu styk z przewodem WN mogl skorodowac
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 20, 2010, 22:21:58 pm »

mafiu1991

  • Gość
http://www.allegro.pl/item880562244_polonez_1_6gli_cewki_zaplonowe.html
tak wyglada moja cewka jest to Caro z 97 roku z GLI nadal nie chodzi na 3 cylindrze wiec stoi w garazu jutro mam zamiar to robić więc jak uda mi się naprawić to napiszę co było przyczyną awarii

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 20, 2010, 23:28:05 pm »

Online KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13965
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
masz abimexa ,
mozesz zamienic cewki miejscami i sprawdzic ,czy na tym samym wyjsciu dalej nie bedzie iskry
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2010, 13:37:30 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
zielony przewód między aparatem zapłonowym a modułem.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2010, 14:30:04 pm »

piotr3

  • Gość
zapomniałem dopisać ... wymieniłem zielony przewód między aparatem zapłonowym a modułem

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 26, 2010, 14:42:32 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
hmmm. sprawdź połączenia cewki zapłonowej, może się któryś przewód upalił, następnie cewka w aparacie zapłonowym (zmierz opór i przejście), cewka zapłonowa (to samo co w tej w aparacie) i moduł.

[ Dodano: 26 Sty 2010 14:46 ]
Morawskiego masz? tam jest instrukcja jak po kolei sprawdzać, a jak nie to na szrot i po kolei części wymieniaj, najbardziej podejrzewam tą cewkę w aparacie.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 26, 2010, 15:05:38 pm »

piotr3

  • Gość
Cewki wiem jak sprawdzić - na opór, ale nie wiem jak sprawdzić moduł??? Przewody dochodzące do cewki sprawdzone i oczyszczone.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 30, 2010, 22:51:42 pm »

mafiu1991

  • Gość
koledzy już wszystko działa poszła cewka z modułem założyłem nową i jest extra hehe teraz klakson przestał trąbić chyba się spalił a moze ma oddzielny bezpiecznik??

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 30, 2010, 23:54:00 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "mafiu1991"
koledzy już wszystko działa poszła cewka z modułem założyłem nową i jest extra hehe teraz klakson przestał trąbić chyba się spalił a moze ma oddzielny bezpiecznik??

sprawdz przekaznk, moze Ci nie łączy

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 31, 2010, 20:50:39 pm »

piotr3

  • Gość
Sprawdziłem cewkę jest ok, zdjąłem kopułkę i palec wszystko oczyściłem, a i jeszcze nasmarowałem te półksiężyce w aparacie zapłonowym...a auto jak szarpało przy dodawaniu gazu tak szarpie:/ nie mam pojęcia co to może być.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 31, 2010, 21:03:24 pm »

dzvonec

  • Gość
Jak szarpie to albo dostaje za mało paliwa albo przerwy na świecach trzeba ustawić w moim 1.5 sle ustawiłem przerwę na 1mm trochę dużo ale pomogło natomiast drugi 1.6 gle pracuje na przerwach 0.8 mm, 1 mm  było dla niego za dużo. Oba jeżdżą na gazie.

Polonez nie pracuje na jednym cylindrze.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 07, 2010, 20:15:19 pm »

piotr3

  • Gość
zwiększyłem dawkę gazu...niestety nie pomogło auto nadal szarpie, wykręciłem świece i sprawdziłem przerwy  0,8mm świece mają kolor złocisto brązowy.dziś znów zrobiłem nim 200km i szlak mnie trafia jeszcze raz dokładnie się przyglądałem obrotomierzowi oto moje obserwacje: na każdym biegu do 2tyś nic nie szarpie, od 2tyś do ok 3tyś auto szarpie obrotomierz wariuje (skacze do ok 6tyś) po czy po przekroczeniu ok. tych 3tyś obrotomierz się uspokaja i zaczyna w górę wskazywać normalnie. i jeszcze jedno spostrzeżenie jadę 90km/h tylko dotykam gaz żeby utrzymać prędkość obrotomierz wskazuje ok 2,5tyś ale gdy lekko wcisnę gaz aby przyspieszyć obrotomierz skacze do 6tyś i auto zaczyna szarpać. Czyli jakby były jakieś zakłócenia elektryczne podczas obciążenia.Proszę o pomoc

[ Dodano: 08 Lut 2010 15:25 ]
już znalazłem przyczynę przerywania auta i "skakania" obrotomierza. Uszkodził się moduł, kupiłem "nowy" za piwo i wszystko działa jak się należy żadnych szarpnięć i obrotomierz chodzi płynnie.