Znajdź sobie jakąś luźną świecę, zdejmij przewód zapłonowy z świecy tego cylindra, który nie pracuje, natknij go na tą luźną świecę i i połóż ją gwintem na masie silnika. Musi na niej wtedy strzelać iskra. Jeśli nie będzie iskry - patrz przewód WN, może ma przerwę, może cewka (ale pracują one parami w tym silniku) ma przerwę, nie dochodzi do niej zasilanie, może przebicia już międzyzwojowe ma, itd..
Jeśli będzie iskra na świecy, a cylinder nie będzie pracował (sprawdza się to ściągając po jednym przewodzie zapłonowym ze świec na pracującym silniku i oceniając wizualnie-słuchowo jego zachowanie po zdjęciu przewodu) - to wtedy patrz na zawory, pierścienie na tym cylindrze, tudzież na przedmuchy, itd..
Sprawdź ciśnienie sprężania na garach (na ciepłym silniku, po wykręceniu wszystkich świec, akumulator naładowany, przepustnica powietrza całkowicie otwarta) - to może wiele powiedzieć.