Autor Wątek: Ucieka prąd  (Przeczytany 3230 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ucieka prąd
« dnia: Styczeń 23, 2010, 16:49:42 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
Witam

Mam problem z odpalaniem samochodu ... Gdy mierzyłem pobór mam ponad 100 mili ... Autko czasami nie chce odpalić nawet na drugi dzień ... Zwłaszcza że mało jeżdżę i nie codziennie więc akumulator nie zawsze jest doładowany do końca.  Alarm i radio odpada bo to sprawdzone i odpięte ... Pobór spada na 40 mili w momencie wyjęcia bezpiecznika pod który podpięty jest zegarek na desce, a do 10 mili jak wyjmę kostkę od podświetlenia wnętrza. Wiem że w roverkach pobór jest większy przez pierwszą minutę po zgaszeniu bo wyłączają się jakieś przekaźniki, ale przez pierwszą minutę pobór mam ponad 200 mili. Jak tego szukać ?

Proszę o pomoc bo nie nadążam już z ładowaniem akumulatora ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Ucieka prąd
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 23, 2010, 18:11:41 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2208
100mA nie rozmontuje ci w dobę akku . Przy poborze 0,1A przez 24h to daje 2,4Ah czyli 1/10 naładowanego akumulatora przy -20 st C.

Ucieka prąd
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 23, 2010, 19:50:53 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
no akumulator mam 61Ah ... a może po czasie pobór rośnie ... to autko potrafi nie odpalić po kilkunastu godzinach ... ale nie zawsze ... raz stoi tydzień i jest wszystko ok, a raz na następny dzień nie pali :( nie wiem jak się do tego zabrać :( ... ładowanie sprawdzone ... bije 14,4V, a na włączonych światłach daje 13,8V ... akumulator jest nowy ... już 4 ... miałem boscha, centre, schnaidera i teraz jest varta. wszystkie wymienione po około miesiącu w skutek rozładowania do zera i niemożliwości ponownego naładowania prostownikiem :(
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Ucieka prąd
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 23, 2010, 20:59:47 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Ja mam w swoim Poldoroverze ZAP-a z Piastowa, 62 Ah, ma moc nawet teraz, przy -15.

Sprawdź jedną rzecz - wsiądź do samochodu, odpal go i wyłącz wszystkie światła, podświetlenie deski skręć do zera, najlepiej, jak zrobisz to w nocy. Nic nie włączaj, odpuść ręczny, żeby żadna kontrolka się nie świeciła na kokpicie. I wtedy przypatrz się żarówce od kontroli ładowania. Nie ma prawa ona zupełnie się bździć, nawet troszkę, ma być zupełnie ciemna. Oczywiście, wcześniej się upewnij, że nie jest spalona.
Jeśli będzie się jarzyć lekko - to znaczy, że któraś dioda w alternatorze ma lekkie przebicie (za duży PRĄD WSTECZNY) lub uzwojenia mają przebicia do masy.
Wypadałoby wyjąć alternator i dokładnie go sprawdzić, wszystkie diody (sześc prostowniczych i trzy wzbudzania) oraz dokładnie sprawdzić go na przebicia do masy i przebicia międzyzwojowe.
Niedawno też tak miałem, z tymże nie była to upływność na diodach alternatora, a przebicia międzyzwojowe na jednej z trzech faz stojana. Alternator nie dawał dostatecznego prądu ładowania i nie "wykarmiał" jak trzeba akumulatora.

Jeśli alternator i jego diody okażą się w porządku, to masz gdzieś upływność/przebicie w instalacji. A wtedy - trzeba punkt po punkcie przejrzeć całą elektrykę pod względem wilgoci, przetarć, przeróbek, itd.. Gdzieś prąd "ucieka"
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Ucieka prąd
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 24, 2010, 15:53:19 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
dwa lata temu zmieniałem alternator bo na zeszłym mi się właśnie jażyła ... ale ten nie jest ani nowy ani po regeneracji ... kupiony na żeraniu ... więc nic nie wiadomo ... jak patrzyłem to się nie jaży :( ...
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Ucieka prąd
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 24, 2010, 22:28:25 pm »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
A jesteś pewien, że akumulator się rozładowuje? może kwestia jest w rozruszniku-jest zużyty i potrzebuje max prądu by zaskoczyć, a już mały spadek naładowania powoduje, że nie chce kręcić, lub/i ciągnie tyle prądu, że załatwia akumulator w moment
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r

Ucieka prąd
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 25, 2010, 21:10:53 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
jestem pewien bo akumulator na około 9V jak go odepne.
tak sobie myślę bo gadałem z elektrykiem i powiedział że może alternator w ogóle nie ładuje. Ze ma zwarcie międzyzwojowe i może nie ładować pomimo tego że woltomierz wskazuje ładowanie i kontrolka się nie świeci od ładowania. Powiedział że to rzadkie przypadki ale że to możliwe. i bym kupił alternator. Tylko nie wiem czy taki od rovera będzie pasował ?
Znalazłem na allegro coś takiego:

http://www.allegro.pl/item888043657_alternator_ford_escort_fiesta_range_rover.html
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Ucieka prąd
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 25, 2010, 21:36:39 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
a jak odepnę akumulator i okaże się że nie ładuje to nie rozwalę w żaden sposób silnika ?
Przecież jest on sterowany przez komputer ? a bez prądu może być lipa :( ... no i jak wtedy z mieżyć ładowanie ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Ucieka prąd
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 25, 2010, 22:31:30 pm »

Offline AndrewS#100

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 973
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO 125p 1.4 16V MPI
    • http://www.roverki.pl
Cytat: "matucha#1931"
szakal_wawa, to odpal auto i odłącz akumulator. Będziesz wiedział, czy wogóle ładuje.


ze co ???
ma odlaczyc aku na pracujacym silniku ??
kurdeeeeeee czy Wam to juz sie nudzi, chcecie koniecznie cos uwalic w ukladzie ladowania albo elektronice ??
aku jest swego rodzaju buforem instalacji i jest niezbedny do poprawnego dzialania instalacji samochodu, a szczegolnie ukladu ladowania
Pozdrawiam Andrzej
FSO 125p 1.4 16V MPI
Rover 800 2.0 16V MPI
Jawa TS 350

Ucieka prąd
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 26, 2010, 12:35:16 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
DOkładnie. Takie numery można se było robic w maluchu z prądicą a nie w aucie z elektronicznie sterowanym silnikiem...

Cytat: "szakal_wawa"
jestem pewien bo akumulator na około 9V jak go odepne.

Że ile?? Prawidłowo naładowany akumulator ma na luzie (bez obciążenia) dobre 12,5V.

Odpinałeś przekaźniki główne i komputer na noc??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Ucieka prąd
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 26, 2010, 19:04:03 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
właśnie problem polega na tym że to nie jest regularnie ... przez tydzień - półtora jest wszystko ok a potem nagle z dnia na dzień przestaje działać.
akumulator jak naładuje prostownikiem to trzyma 12,66V i potem na odpalonym silniku ma 14,4V ... i niby wszystko ok ... mijają dni ... aku z każdym dniem coraz mniej ... aż np. któregoś dnia rano ma 12,10V ... odpala ... jest wszystko ok ... ładowanie jest ... tyle że już około 14V ... i przeważnie następnego dnia po nocy jak przyjdę (tak jak to było w zeszłym tygodniu) rano przed odpaleniem woltomierz pokazuje 9 z groszami i po przekręceniu kluczyka słychać tylko kliknięcie jakby przekaźnika od rozrusznika i decha gaśnie i koniec ... tak to wygląda ...

i teraz pomyślałem sobie że może alternator wcale nie ładuje ... autko jeździ tyle ile ma prądu w akumulatorze ... po każdej jeździe zawsze ubywa mimo że na pracującym świeci ponad 14 i przychodzi ten dzień kiedy po jeździe zostaje 12V w nocy alarm i wszystko zrobią swoje bo pobór jest około 100 mili i rano nie ma już prądu i jest lipa... nie wiem może tak sobie to tylko wytłumaczyłem ... ale chce kupić alternator ... znalazłem za 150 zł po regeneracji ... daje rok gwarancji ... gadałem ze sprzedawcą bo to altek do rovera ale numer katalogowy z tym na moim altku się zgadza ... a alternator po prostu ma jakieś przebicie do masy ...

chyba że moja teoria jest do du... ? co Wy o tym myślicie ?
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`

Ucieka prąd
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 26, 2010, 19:36:26 pm »

Offline graczol1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 563
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borek 1.4 & Caro 1.6
od alternatora duzo zależy - sam się o tym przekonałem - niby miałem ładowanie te 14V z groszami ale kontrolka się żarzyła, silnikowi było ciężko pracować na wolnych obrotach i ogólnie trochę słabiej się zbierał, a rano ciężko kręcił, ale jeszcze odpalał. Po zlokalizowaniu i usunięciu usterek w altku (zwarcie i ruszająca się dioda) aż auta nie poznałem - całkiem inna kultura pracy silnika!
nic się tak wzajemnie nie uzupełnia jak szlifierka kątowa i migomat...
...i sto koni w Borku goni...
FSO POLONEZ Your best discovery

Ucieka prąd
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 26, 2010, 19:43:56 pm »

Offline Szakal#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1669
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 4.2 V8 40V
czyli mówisz że od altka aż tyle zależy ?

mój ostatnio się jakoś wolniej zbiera ... i stawiałem że albo paliwo jest do du... bo zmieniłem stacje ... albo świece i przewody ... bo też teraz wymieniłem na NGK ... i kable i świece od nich ...

[ Dodano: 01 Mar 2010 11:15 ]
Miałeś rację ... wymieniłem alternator i po problemie :D ... rzeczywiście autko o wiele lepiej chodzi :D
Był: Polonez Caro 1.4/1.6 GLI 16V 95' L-139
Był: Polonez Atu+ 1.6 GSI 01` 42U
Był: Polonez Caro 1.4/1.8 VVC GTI 16V 97`
Był: Polonez Caro 1.4 GLI 16V 96`