Autor Wątek: Black Pearl & Traczyna by Nikita  (Przeczytany 6987 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« dnia: Styczeń 24, 2010, 15:50:43 pm »

Nikita

  • Gość
Witam chcialem sie dzisiaj pochwalic moim polonezikiem















chwilowo temacik troszke sie rozmija ze stanem faktycznym bo poldus jest zielony nie czarny ale bedzie czarny

zaczynam jego historie tutaj opisywac w dosc nietypowym momencie bo nie od dnia zakupu tylko od dnia remonciku

ale od poczatku

Pare suchych faktow:

Polonez Caro Plus

1,6 benzyna + LPG

Monotronik bosch hydrauliczne popychacze jak w kazdym plusie :D

rozcznik 1997

przebieg 200 000



no i wlasnie od tego przebiegu wszystko sie zaczelo jak stuknela dwojka z przodu to poleciala mi uszczelka pod glowica

no to ja do zmiany mysle przy okazji sprawdze reszte silniczka

i tu sie zalamalem im glebiej zagladalem tym gorzej

uszczelki pod glowka praktycznie nie bylo

tak jak uszczelniaczy zaworowych

wszelkiego rodzaju uszczelki zastapione czerwonym silikonem (nawet pod wyjsciem do filtra oleju)





tak bylo a tak jest po wstepnym czyszczeniu



ok to by byla gora to zagladam od drugiej strony

micha pogieta na rancie i niedokrecona w paru miejscach

pierscienie a raczej to co z nich zostalo starte do takiego stopnia ze tlok ocieral o cylinder



panewki na korbowodach pieknie rzegrzane jak i panewki glowne





simering od kola zamachowego jak sito

jeszcze nie zagladalem do rozrzadu ale to na dniach zrobie :D

wiec tym sposobem przy 200 tysiacach kilometrow polonezik dorobil sie generalnego remontu silnika a ze ide za ciosem to potem do sprawdzenia skrzynia do zrobienia blacha malowanie zawieszenie i wnetrze

wiec w tym temaciku na bierzaco bede dodawal zdjecia i wszystkie relacje z postepu prac

zastrzegam ze moze to byc rozciagniete w czasie poniewaz robie autko na warsztacie na ktorym pracuje i tak srednio godzinke dziennie moge poswiecic na autko jak nie mniej :D i dwa razy w miesiacu jeden pelny dzien

a i jeszcze nie wspomnialem ze mialem problem z ogrzewaniem ktorego nie bylo ale po wyciagnieciu chlodniczki z nagrzewnicy okazalo sie ze byla jeszcze fabryczna zatkana po same rureczki :D

nie pytajcie jakie sa planowane przerobki bo tego nie wiem wszystko wychodzi podczas pracy :D

wiem tylko ze bedzie dobrze jezdzil bedzie czarny z dobrym sprzetem grajacym :D

a powiedzcie mi jeszcze co oznacza ta cecha wybita na glownych mocowaniach walu





numer 106

[ Dodano: 24 Sty 2010 16:19 ]
a i jeszcze jedno pytanko jak jest hydraulika to jaki luz zaworowy nalezy ustawic na koniach ???

zerowy???

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2010, 13:33:55 pm »

wito

  • Gość
dokręcasz do skasowania luzu, następnie wkręcasz 2,5 obrotu i kontrujesz tak sie przynajmniej robi jak wkładasz nowe hydra

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 25, 2010, 16:19:06 pm »

Nikita

  • Gość
to przy nowych a przy starych tak samo????

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 25, 2010, 16:54:06 pm »

wito

  • Gość
Ja robiłem według tego skopiowałem to z innego forum, na dole jest podpisany autor żeby nie było mowy o jakimś plagiacie.
Hydrauliczne popychacze zaworów w polonezie

Po przeczytaniu kilku postów na temat regulacji zaworów z hydraulicznymi popychaczami postanowiłem przeszukać dokumentację techniczną na temat napraw silnika samochodu POLONEZ i podzielić się z wami tymi informacjami.

W procesie naprawy silnika samochodu POLONEZ 1.6 z hydraulicznymi popychaczami należy pamiętać aby podczas zdejmowania zespołu dźwigienek zaworowych nie poruszyć śrub regulacyjnych dźwigienek.

W przypadku naprawy elementów układu rozrządu należy postępować wg procedury:

1.1.1. Jeżeli z powodu uszkodzenia konieczna jest wymiana takich elementów jak: popychacz, głowica, dźwigienka zaworowa, śruba regulacyjna i zawór musimy dokonać ponownej regulacji luzu roboczego popychacza tego, z którym wymienione elementy współpracują; Pozostałe popychacze nie podlegają regulacji.

1.1.2. Montaż popychaczy zalanych olejem niskolepkościowym:
Popychacze hydrauliczne dostarczane przez producenta do pierwszego montażu powinny być napełnione olejem niskolepkościowym SHELLSOL. Należy je przechowywać w położeniu pionowym tak aby olej nie wydostawał się na zewnątrz popychacza. Przed zamontowaniem popychacza należy sprawdzić czy tłoczek nie ugina się pod naciskiem palca. Gdy trafi się na taki egzemplarz należy go napełnić olejem niskolepkościowym.
Klawiaturę przygotowujemy wykręcając wszystkie śruby regulacyjne dźwigienek tak aby sfery śrub regulacyjnych znajdowały się jak najbliżej dźwigienek czyli wykręcamy śruby do końca.

1.2. Zakładamy zespół dźwigienek zaworowych zwracając szczególną uwagę na prawidłowość osadzenia drążków w popychaczach, następnie dokręcamy klawiaturę sprawdzając czy w końcowej fazie dokręcania nie występuje blokowanie sprężyn zaworowych (dźwigienki nie naciskają na zawory. Dlatego, jak już wspomniałem trzeba wykręcić śruby regulacyjne). Po przykręceniu obracamy delikatnie wałem korbowym 2 razy. W przypadku stwierdzenia oporu należy sprawdzić czy wszystkie drążki są na swoim miejscu. Jeśli tak, to znaczy, ze blokuje sprężyna zaworowa. Dzieje się to dlatego, że przed montażem do silnika tłoczek popychacza jest maksymalnie wysunięty z korpusu i oparty o pierścień zabezpieczający a znajdujący się w popychaczu gęsty olej silnikowy nie pozwala na jego natychmiastowe skrócenie. Należy odczekać około 15 min. W tym czasie popychacze powinny ulec skróceniu. Po tym czasie obrócić wałem korbowym, który powinien obracać się swobodnie.
Trzeba w tym miejscu trzeba przypomnieć o istotnej różnicy pomiędzy właściwościami popychaczy napełnionych olejem niskolepkościowym a popychaczy napełnionych olejem silnikowym. Olej silnikowy z dużym trudem wydostaje się z komory wysokiego ciśnienia poprzez szczelinę pomiędzy korpusem popychacza a tłoczkiem. Z tego powodu czas opadania tłoczka pod działaniem sprężyny zaworowej w temperaturze pokojowej wynosi ok 40 - 50 minut a w temperaturze 80 °C - ok. 5 minut, w zależności od rodzaju oleju.

1.3. Regulacji popychacza należy dokonać w następujący sposób:
Wkręcić śrubę regulacyjną do momentu zetknięcia z drążkiem popychacza dla regulowanego popychacza a następnie wkręcić jeszcze 2 i 1/2 obrotu i zakontrować.

1.4. Regulację przeprowadzić tylko dla popychaczy gdzie były wymienione części.

1.1.1. Inne popychacze regulacji nie wymagają. Uwaga: Przy przekręcaniu silnika do regulacji następnego popychacza należy zwrócić uwagę aby nie nastąpiło zablokowanie układu przez mocno ściśniętą sprężynę zaworową.

1.5. Po dokonanej regulacji sprawdzić czy wał korbowy obraca się bez przeszkód.

1.6. Uruchomienie silnika może nastąpić po upływie ok. 40 - 50 minut po właściwym osadzeniu popychaczy

Uwaga:

1. Po uruchomieniu silnika po dłuższym postoju samochodu może wystąpić metaliczny stuk pochodzący z układu rozrządu. Jest to spowodowane tym, że po zatrzymaniu silnika pewna ilość krzywek wałka rozrządu znajduje się w położeniu, w którym zawory pozostają otwarte. Sprężyny tych zaworów systematycznie dociskają tłoczki do dna korpusów popychaczy wytłaczając z nich olej. Po uruchomieniu olej ten jest uzupełniany i stuk powinien ustanąć po kilkunastu sekundach. Zimą kiedy olej jest gęstszy czas występowania stuków może wydłużyć się do 30 sekund.
Utrzymanie się stuku przez dłuższy czas świadczy o uszkodzeniu popychacza.

2. Należy zachować czystość montażu silnika. Cząsteczki większe niż 15 mikrometrów mogą zablokować popychacz.


Przygotował na podstawie materiałów serwisowych Daewoo FSO
ADMIRAŁ

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2010, 16:17:02 pm »

Nikita

  • Gość
ok dzieki wielkie pomoe mi to wiele :D

pozatym dzisiaj dorwalem na necie 4 tloki z pierscieniami nominal i sworzniami funkiel nowka za 50 zlotych komplet z przesylka :D

wydaje mi sie ze to dobry interes bo widzialem oferty jednego tloka ze sworzniem i pierscieniami po 30 zlotych bez przesylki :D

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 04, 2010, 17:25:13 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356
interes dobry ale ja bym się nie pchał w OHV   :D  . Przeszczep rovera , jak juz rozdłubujesz auto . Żeby nie było że jestem roveromaniakiem sam mam ohv pod maska  :) ale rover  to naprawdę lepsza opcja . Szczególnie do dupowozu .


pozdrawiam

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 04, 2010, 20:40:27 pm »

Nikita

  • Gość
to ma byc autko dla mojej zonki i dla niej robie zeby nic jej nie pierdyklo w najmniej nieoczekiwanym momencie daltego jest to remoncik auta z malowankiem bo ja osobiscie ogolnie nie pchal bym sie w pluszaka :D bo mnie osobiscie nie podoba sie wykonczenie :D

bez obrazy dla urzytkownikow pluszakowk ktorym ja tez jestem :D

a dla siebie planuje minuska w diezelku akie z 90 konikow minimum :D

[ Dodano: 09 Lut 2010 20:31 ]
no to dzisiaj zamowion paneweczki glowne i korbowodowe i nagrzewnica mysle ze do piaku przyjda i silniczek bedzie w sobote poskladany a w przyszlym tygodniu uruchomione autko :D

[ Dodano: 12 Lut 2010 19:14 ]
no i dzisiaj przyszly nowe paneweczki i nagrzewniczka i jutro zabieram sie za skladanie wszystkiego do kupy :D

[ Dodano: 12 Lut 2010 19:19 ]
a oto moje nowe tloczki :D



[ Dodano: 15 Lut 2010 21:26 ]
dzisiaj zmienione tloki panwki i simering od strony sprzegla jutro rozrzadzik i glowica i skladanko :D

[ Dodano: 19 Lut 2010 15:16 ]
no i dol silniczka poskladany teraz wsadzic do autka zalozyc glowice i jezdzic

oto fota jak sie prezentuja nowe tloki jak jest poskladany :D



tylko zanim wsadze silniczek to sie musze uporac z jednym problemem bo jak pisalem wczesniej wymienilem tloki i pierscienie panewki glowne i korbowodowe wszystko zgodnie z oznaczeniami nominal i po skreceniu i dokreceniu wszystkiego razem nie moge obrucic walem we trzech chlopa sie staralismy i nie pojdzie nawet milimetr wczoraj zalany zostal przepalonym olejem do pelna moze przejdzie do zakamarkow i jutro nim obruci jak nie to bedzie dupa :D

[ Dodano: 23 Lut 2010 20:43 ]
no i dzisiaj wstepnie silniczek wsadzony do autka jutro poskrecac jak trzeeba i odpalac :D



a nie obylo sie bez przygod bo chcielismy wsadzic bez sciagania maski ale przy obracaniu silniczka maska nam przyklinowala rure na ktorej nieslismy silniczek wiec silnik spadl w pozycji poprzecznej mialismy sie ze przerabiamy poldka na FWD :D

ofiary: krociec od parownika urwany ale mam drugi wiec nie ma problemu

potem druga proba i silniczek bez problemow dal sie odwrocic oczywiscie juz maski nie bylo :D

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 05, 2010, 20:22:33 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
I jak tam udało sie rozpalic czy porażka??, ja 2 miesiace temu to przerabialem ,tez ciezko sie krecil ręcznie ,ale obylo sie bez problemow i hula teraz az miło, polecam zalac elfa sporti 15w 40 ;), po dotarciu

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 05, 2010, 20:32:41 pm »

Nikita

  • Gość
na wstepne dotarcie idzie lotos 15w40 po 2500 km moze rozwaze ta propozycje

a odpalal bede jutro bo braklo paru szczegolow na hurtowni i czekalem na dostawe :D

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 05, 2010, 20:48:19 pm »

200sx

  • Gość
Cytat: "Nikita"
na wstepne dotarcie idzie lotos 15w40 po 2500 km moze rozwaze ta propozycje
nie ma nic lepszego? nie lepiej dopłacic?

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 05, 2010, 20:54:58 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
piątka Castrola 15W40 kosztuje w tesko 89zł. Myślę że warto dopłacić.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 05, 2010, 21:20:06 pm »

Offline show

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 745
    • FSO 1500
Ja na dotarcie dałem lotosa tez, tylko nie ten zielony tylko jeszce tanszy jakis ,za 4 dychy, zrobilem 1500 i zalalem elfa po obczytaniu tegoż oto forum ,dodałem tez militeca ,i pracuje idealnie, od wlania oleju nie dolewałem jeszcze tj przez jakies 2 tyś,moim zdanie jesli silniczek po reemoncie to mozna doplacic te 20 zl i zalac lepszy , no ale wasz wybór :mrgreen:

[ Dodano: 05 Mar 2010 21:22 ]
jesli jeszcze filtra nie wkrecales to nalej olej i do niego ,bedzie krocej na sucho chodzil....powodzenia w odpalaniu !! :wink:

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 05, 2010, 21:23:56 pm »

mark76

  • Gość
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jak już wkładałeś nowe tłoki to nie lepiej było przeszliować (mierzył to ktoś ).

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 05, 2010, 21:27:31 pm »

200sx

  • Gość
ja leje gtx magnateca w cenie 140zł za 4litry, raz na jakis czas moge odżałować sobie pare piw i zalac lepszy olej, nie wiem czemu oszczędzacie na takich rzeczach....

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 06, 2010, 09:27:38 am »

Nikita

  • Gość
jezeli chodzi o olej to on i tak po 2 tysiach z filtrem do kosza idzie

jezeli chodzi o cylindry to mierzoe byly i nie trzeba bylo szlifowac :D

ide skladac do konca i odpalanko pozniej napisze co i jak :D

[ Dodano: 06 Mar 2010 15:28 ]
no i odpalil za pierwszym razem wszystko chodzi jak w zegarku :D

[ Dodano: 06 Mar 2010 17:31 ]
no musi sie jeszcze ulozyc troszke go drgawki biora ale wszystko sie ulozy i bedzie okio :D

[ Dodano: 28 Mar 2010 14:31 ]
no i dzisiaj po dokreceniu glowicy wyskoczyl mi jeden pret od popychacza i zagielo mi jeden zawor  i jesk kicha

[ Dodano: 08 Cze 2010 21:19 ]
no to dalszy ciag chwalenia sie jak niektorym wspominalem mialem zamiar kupic traczyne i dzisiaj dopiolem swego

na poczatek pare danych podstawowych

Polonez Truck LB

1.6 gaznik czysta benzynka

2.5 metrowa paka

rocznik 1995

przebieg 195500

poprzedni zaklad pracy: piekarnia

teraz foteczki













usterki

BLACHA!!!!!!!!!!!!!!!!!

zalety

pojemny

zdrowa konstrukcja nosna

plany

wymiana wszystkich zjedzonych blach

zmiana silnika (narazie na 1.6 abimex z gazem bo takowy posiadam na podworku ale w przyszlosci cos mocniejszego)

a z reszta sopraw to sie zobaczy :D

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 08, 2010, 21:20:03 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Fajny - zawsze chciałem mieć taki licznik.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 08, 2010, 21:22:41 pm »

Offline matucha

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2701
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro '96
    • http://www.osp.piaski-wlkp.pl
podciągam  :wink:

[ Dodano: 08 Cze 2010 21:23 ]
Stingerek, byłeś jednak pierwszy :P
Ktoś, kto zaprojektował Poloneza, wiedział, że się kiedyś urodzimy...

Polonez Caro 1,6 GLI LPG, Polonez KOMBI 1,6 MPI LPG & Dacia Sandero Stepway 1,6MPI LPG
Lublin 3 KOMBI 2,4TD & Renault KANGOO Fairway 1,5 DCI Privilege ;)

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 08, 2010, 21:25:16 pm »

Nikita

  • Gość
no licznik ma tez maly minus nie chodzi licznik kilemetrow dzienny jak widac na zdjeciu kilkakrotnie byl zerowany i dochodzil do tego jednego kilometra z  kawalkiem  stoi ale licznik ogolny dziala prawidlowo :D

a nie napisalem najważniejszego

cena z ubezpieczeniem na pol roku za traczyne to 550 zlotych
:D

[ Dodano: 08 Cze 2010 21:25 ]
czekam na komentarze :D

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 08, 2010, 21:41:08 pm »

Nikita

  • Gość
nie ma to jak pozotywne komentarze od ludzi nie rozumiejacych pasji drugiego czlowieka :D

Black Pearl & Traczyna by Nikita
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 08, 2010, 22:27:27 pm »

Offline danieldeni20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1083
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu(-) ABIMEX [*] / E46 Touring
I co z tym Caro +??Fajnie miec taki silniczek po kapitalce..Dotrzec i mozna mu nie załowac ;)
Cytat: KGB
JA mam w OHVce 5W40 i nie mam wskaznika to sie nie martwie :mrgreen:

Moje auta :

BMW E46 2002 2.0D: http://www.autocentrum.pl/awc/danieldeni20/bmw-seria-3-2002/