Witam chcialem sie dzisiaj pochwalic moim polonezikiem







chwilowo temacik troszke sie rozmija ze stanem faktycznym bo poldus jest zielony nie czarny ale bedzie czarny
zaczynam jego historie tutaj opisywac w dosc nietypowym momencie bo nie od dnia zakupu tylko od dnia remonciku
ale od poczatku
Pare suchych faktow:
Polonez Caro Plus
1,6 benzyna + LPG
Monotronik bosch hydrauliczne popychacze jak w kazdym plusie :D
rozcznik 1997
przebieg 200 000

no i wlasnie od tego przebiegu wszystko sie zaczelo jak stuknela dwojka z przodu to poleciala mi uszczelka pod glowica
no to ja do zmiany mysle przy okazji sprawdze reszte silniczka
i tu sie zalamalem im glebiej zagladalem tym gorzej
uszczelki pod glowka praktycznie nie bylo
tak jak uszczelniaczy zaworowych
wszelkiego rodzaju uszczelki zastapione czerwonym silikonem (nawet pod wyjsciem do filtra oleju)


tak bylo a tak jest po wstepnym czyszczeniu

ok to by byla gora to zagladam od drugiej strony
micha pogieta na rancie i niedokrecona w paru miejscach
pierscienie a raczej to co z nich zostalo starte do takiego stopnia ze tlok ocieral o cylinder

panewki na korbowodach pieknie rzegrzane jak i panewki glowne


simering od kola zamachowego jak sito
jeszcze nie zagladalem do rozrzadu ale to na dniach zrobie :D
wiec tym sposobem przy 200 tysiacach kilometrow polonezik dorobil sie generalnego remontu silnika a ze ide za ciosem to potem do sprawdzenia skrzynia do zrobienia blacha malowanie zawieszenie i wnetrze
wiec w tym temaciku na bierzaco bede dodawal zdjecia i wszystkie relacje z postepu prac
zastrzegam ze moze to byc rozciagniete w czasie poniewaz robie autko na warsztacie na ktorym pracuje i tak srednio godzinke dziennie moge poswiecic na autko jak nie mniej :D i dwa razy w miesiacu jeden pelny dzien
a i jeszcze nie wspomnialem ze mialem problem z ogrzewaniem ktorego nie bylo ale po wyciagnieciu chlodniczki z nagrzewnicy okazalo sie ze byla jeszcze fabryczna zatkana po same rureczki :D
nie pytajcie jakie sa planowane przerobki bo tego nie wiem wszystko wychodzi podczas pracy :D
wiem tylko ze bedzie dobrze jezdzil bedzie czarny z dobrym sprzetem grajacym :D
a powiedzcie mi jeszcze co oznacza ta cecha wybita na glownych mocowaniach walu


numer 106
[ Dodano: 24 Sty 2010 16:19 ]a i jeszcze jedno pytanko jak jest hydraulika to jaki luz zaworowy nalezy ustawic na koniach

?
zerowy?
