Autor Wątek: centralny zamek do plusa  (Przeczytany 5450 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

centralny zamek do plusa
« dnia: Luty 07, 2010, 20:49:45 pm »

slawekk1975

  • Gość
witam mam dwie wersje na oku centralnego zamka,która była by wystarczająca,interesuje mnie raczej ta tansza ale facio z allegra pisał że do ploneza ta mocniejsza musi byc ,proszę o opinię-
http://allegro.pl/item881362646_centralny_4drzwi_8kg_uciagu_2_plaskie_piloty.html
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=898966398&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2010, 20:52:26 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Moze byc i tak słabsza, ja mam np 4kg i bez problemu sie otwiera. Tylko najwazniejsze! przed zalozeniem centralnego trzeba zamkni wykrecic, wymyc dokladnie i nasmarowac! Zeby dzialaly leciuko, bez oporów.

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2010, 21:41:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Kolego , instalowałęm już kilka centralnych zamków w poldkach i chciałem się z tobą podzielić kilkoma spostrzeżeniami:

- 4kg RZECZYWISTEGO uciągu mam u siebie w drzwiach, przy otwieraniu i zamykaniu walnięcie jest taki jakby ktoś młotkiem skoble wbijał-  wniosek jest taki że 8Kg to przerost formy nad treścią.

- firmę polecam bo kupuję od nich od jakiegoś czasu i nigdy nie miałem żadnych problemów. Dodatkowo dostaniesz precyzyjną instrukcję i pomoc techniczną przez telefon.

- do roboty przygotuj sobie
 dwie diody prostownicze do podłączenia wyjścia kierunkowskazów
 taśma izolacyna
 około 60-70cm sztywnego miedzianego drutu (bardzo przydaje sie przy prowadzeniu przewodów)
 dobrze jest mieć miernik żeby wiedzieć skąd pociągnąć plus do zasilania.
 można też podłączyć do wyjścia na kierunki syrenkę (będzie pikać przy otwieraniu i zamykaniu)
 śrubokręt płaski
 śrubokręt krzyżakowy
 brzeszczot lub dobre obcęgi do docięcia płaskowników i drutów cięgien siłowników
 benzynę ekstrakcyjną
 nożyk ostry
 kombinerki
 klucz 13
 wkrętarka lub wiertarka
 raczej blachowkręty lub śruby i nakrętki bo przy znitowaniu znacznie ograniczysz sobie
 możliwość regulacji siłowników

 



- przed zamontowaniem siłowników zwłaszcza w tylnych drzwiach powinieneś wymontować przekładanię rygla , czyli to co jest nakrętką trzynastką przykręcone pod skoblem. W tym mechaniźmie jest taka okrągła sprężynka , należy ją wyjąć i wyrzucić a całość przesmarować. Identycznie w samym zamku w tylnych drzwiach jest taka sprężynka i też polecam ją wyrzucić i dokładnie wszystko przemyć w benzynie i przesmarować.

- musisz także pamiętać o tym gdzie zamontować siłownik w tylnych drzwiach.
Kolega zamontował, wszystko cacy, okazało się że nie pomyślał i umieścił siłownik dokładnie tam gdzie popielniczka co wyszło dopiero przy zakładaniu boczków :)

- przy siłownikach tylnych drzwi (bedą wyskawiwac "do tyłu" przy otwieraniu) dlatego trzeba zamienić ze sobą przewody (zielony do niebieskiego i vice versa) inaczej przednie drzwi będą się zamykać wtedy kiedy tylne będą się otwierać.

- z przodu nie należy wyjmować tych sprężynek z tego względu że wtedy zamki chodzą za luźno i mogą się same zaryglować (uwierz mi że wyjmowanie ostatniej szyby przy -10 stopniach mrozu z kluczykiami zatrzaśniętymi w aucie i odpalonym silniku to nic przyjemnego)

- sterownik centralnego zamka umieść za licznikiem,

- przeprowadzając przewody do tylnych drzwi BARDZO ŁĄTWO można połamać zaczepy w plastikowych osłonach słupków, nic na siłę wszystko dokładnie porozbieraj.

- po robocie sprawdź 20 razy czy wszytko działa przed założeniem boczków otwierając i zamykając drzwi zarówno z kluczyka jak i z pilotów OBU !

- jeżeli twoja centralka jest dwukanałowa (dodatkowy przewód na który podawany jest sygnał masy sterowany osobnym guzikiem) czyli ma wyjście do otwierania klapy bagażnika sterowane masą to możesz je wykorzystać do klapy oczywiście, lub ....
.. możesz przewód ten podłączyć bezpośrednio do przewodu który wychodzi z czujnika krańcowego otwarcia drzwi kierowcy. Efekt będzie taki że po przestawieniu lampki wewnątrz na "otwarcie drzwi" (czyli jak będzie sie zapalac razem z otwarciem drzwi) to po nacisnieciu guziczka na pilocie do otwierania auta, wewnątrz zapali się od razu światło. Gadżet ale ciekawy :)

Ciekawa przypadłość:
- jeżeli masz otwarte tylne drzwi i zamniesz centralnym zamkiem (skoble pójdą w dół) to po trzaśnięciu tylnymi drzwiami dalej będzie można je otworzyć :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2010, 23:16:44 pm »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
polecam  http://moto.allegro.pl/item900461013_zamek_4drzwi_sterowanie_z_pilota_kierunki_metal.html smiga pol roku i jak otwiera to słychac;) Kupilem , bo mial fajnego pilota;)Nie zakladalem co prawda na tylne drzwi ,bo jezdze glownie sam i mi sie nie chcialo

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2010, 23:59:31 pm »

Buszek

  • Gość
Dokładnie , mam ten sam centralny CarProtecta już około rok i w zimę przy -30 wszystkie bolce zawsze wyskakiwały .

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 08, 2010, 10:30:19 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
temperatura nie ma znaczenia przy centralnym bo tam nie ma co przymarznąć.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 08, 2010, 12:03:34 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Niestety może przymarznąć
W jednym z moich siłowników stała woda na szczęście uszczelniłem to przed zimą  :)
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 08, 2010, 14:25:05 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
A to chyba że sam siłownik :) ale w mechaniźmie zamka to oprócz wkładki to nic nie ma takiego.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 08, 2010, 15:02:50 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "skyer"
polecam  http://moto.allegro.pl/item900461013_zamek_4drzwi_sterowanie_z_pilota_kierunki_metal.html smiga pol roku i jak otwiera to słychac;) Kupilem , bo mial fajnego pilota;)Nie zakladalem co prawda na tylne drzwi ,bo jezdze glownie sam i mi sie nie chcialo

identyczne siłowniki mam, ta sama firma, tylko sterownik zamka centralnego sie rozni (ale to nie zmienia nic, tylko mam inne piloty). Przy mrozie jest ok! :) Raz tylko mnie zaskoczyło, ale to była wina aku, byl za słaby i chcał otworzyc a nie mogl :D Polecam.

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 08, 2010, 18:34:46 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Cytat: "Stingerek"
temperatura nie ma znaczenia przy centralnym bo tam nie ma co przymarznąć.


Powiedz to mojemu centralnemu:)

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 08, 2010, 21:05:58 pm »

slawekk1975

  • Gość
dzięki panowie za wyczerpujące podpowiedzi :idea:

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2010, 21:05:57 pm »

fred 12345

  • Gość
no niema za co

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2010, 21:16:24 pm »

Offline Pudzian#1942

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 215
  • Tył napęd rządzi :D
    • C+, Omega BFL, Borat TDI XD
A ja mam TYPE R i śmiga już z 5 lat do tego ma tzw. sprzęgło i uciąg kolo 7kg i nie słychać syreny tylko jak trzepią rygle w drzwiach...  :P  Tylko z przednimi drzwiami uważaj bo z regulacją się troche schodzi a do tego lepiej zamki przesmarować jak chłopaki piszą bo mogą źle działać... Co do tylnych drzwi ja mam zamontowany w miescu gdzie w caro była popielniczka jak chcesz jutro cykne fotki bo mam akurat boczek sciągnięty, a co do tych tylnych to też uważaj na śrube która odpowiada za rygiel ja miałem mocno dokręconą i nie chciał cykać poźniej przesmarowałem, wyregulowałem i lata...  :twisted:  jescze w drugim są chyba 4 kg to ciężko im otwierac tylne drzwi ale jak amsz dobrą baterie i do tego podlłączysz z akumulatora prosto albo z pod kabelków znajdujących się za schowkiem będzie gitara... powodzenia...
Jest C+ 1.6 GLI "97 :D
Full opcja bez skóry, klimy, grzanych foteli.
Opel Omega
B FL 2.5td Caravan
Borat 1.9 TDI

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 10, 2010, 21:35:36 pm »

fred 12345

  • Gość
kupiłem ten co SKYER podał pare postów wyzej i w instrukcji jest opis całej tej kostki sterującej w której sa dwie wtyczki z tej drugiej wychodządwa kable i pisze kierunkowskazy -gdzie to podłączyc ,a z tej pierwszej wychodzi 8 kabli i dwa z nich są dla mnie niejasne jeden pisze "otwieranie" a drugi "zamykanie" no i tez gdzie to podłączyc a poza tym wszystko kapiszi. ta ściąge od kolegi STINGEREK juzskopiowałem.
PS.wstawił bym fotkę z tym rysunkiem ni cholery nie wiem jak to zrobic :(

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 10, 2010, 22:39:17 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
FOtkę wrzuć na jakiś serwer.

Kable do kierunkowskazów podłączasz poprzez diody prostownicze do wyjścia wyłącznika świateł awaryjnych (najłatwiejszy dostęp) , miernikiem obadaj który kabelek to lewy a ktory prawy kierunek bo to dwa osobne obwody.

W wiekszości zamków masz 4 przewody "główne"

Niebieski przewód sygnałowy do siłownika
Zielony przewód sygnałowy do siłownika
Biały przewód sygnałowy otwarcia (nie pamietam czy tam się pojawia masa czy +)
Brązowy przewód sygnałowy zamknięcie (j.w.)
Albo odwrotnie :) z tym białym i brązowym.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 10, 2010, 23:49:51 pm »

fred 12345

  • Gość
stingerek to jest ten rysunek;
http://www.megaupload.com/?d=T4CER4C9

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 11, 2010, 00:13:12 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
"miszczu" - rozpiskę ci dałem z pamięci i się zgadza.
Dodatkowy biały i brązowy to wyprowadzenia do np alarmu który ma opcję sterowania centralnym zamkiem.
Jak nie jesteś daltonistą i kolorki dopasujesz jak trzeba to ma działać.

Jak sam złożysz, to zobaczysz za co ludzie biorą 200zł w "zakładach pracy chronionej"

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 11, 2010, 01:05:12 am »

Offline skyer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 124
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A3 1.8T
Dodam tylko , ze ta centralka zawiera w sobie 2 diody prostownicze do kierunkowskazow(otworzylem;)
Ja sobie podlaczylem tylko jeden kabelek do przednich halogenow.

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 11, 2010, 17:47:44 pm »

fred 12345

  • Gość
tak też się mi wydawało ze te diody są w środku ale nie byłem pewien,no nic panowie mniej lub więcej wiem o co loto ,w sobote biore się za demolke poldka i będę montował jak bym miał jakis  :mrgreen: problemik będę pisał narazie wielkie dzięki.

centralny zamek do plusa
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 13, 2010, 17:00:11 pm »

fred 12345

  • Gość
eeee to nie taki diabeł straszny proste to jak drut jak dla mnie laika ,zacząłem o 9-tej gotowy byłem na 16-stą z przerwami oczywiście bo zima sroga tak że polecam dla tych którzy nie mają pojęcia zielonego,montowac we własnym zakresie bo gostek u mnie zawodowo montuje C Z i śpiewa 180 zeta.
PS;dzięki za pomoc