Kolego , instalowałęm już kilka centralnych zamków w poldkach i chciałem się z tobą podzielić kilkoma spostrzeżeniami:
- 4kg RZECZYWISTEGO uciągu mam u siebie w drzwiach, przy otwieraniu i zamykaniu walnięcie jest taki jakby ktoś młotkiem skoble wbijał- wniosek jest taki że 8Kg to przerost formy nad treścią.
- firmę polecam bo kupuję od nich od jakiegoś czasu i nigdy nie miałem żadnych problemów. Dodatkowo dostaniesz precyzyjną instrukcję i pomoc techniczną przez telefon.
- do roboty przygotuj sobie
dwie diody prostownicze do podłączenia wyjścia kierunkowskazów
taśma izolacyna
około 60-70cm sztywnego miedzianego drutu (bardzo przydaje sie przy prowadzeniu przewodów)
dobrze jest mieć miernik żeby wiedzieć skąd pociągnąć plus do zasilania.
można też podłączyć do wyjścia na kierunki syrenkę (będzie pikać przy otwieraniu i zamykaniu)
śrubokręt płaski
śrubokręt krzyżakowy
brzeszczot lub dobre obcęgi do docięcia płaskowników i drutów cięgien siłowników
benzynę ekstrakcyjną
nożyk ostry
kombinerki
klucz 13
wkrętarka lub wiertarka
raczej blachowkręty lub śruby i nakrętki bo przy znitowaniu znacznie ograniczysz sobie
możliwość regulacji siłowników
- przed zamontowaniem siłowników zwłaszcza w tylnych drzwiach powinieneś wymontować przekładanię rygla , czyli to co jest nakrętką trzynastką przykręcone pod skoblem. W tym mechaniźmie jest taka okrągła sprężynka , należy ją wyjąć i wyrzucić a całość przesmarować. Identycznie w samym zamku w tylnych drzwiach jest taka sprężynka i też polecam ją wyrzucić i dokładnie wszystko przemyć w benzynie i przesmarować.
- musisz także pamiętać o tym gdzie zamontować siłownik w tylnych drzwiach.
Kolega zamontował, wszystko cacy, okazało się że nie pomyślał i umieścił siłownik dokładnie tam gdzie popielniczka co wyszło dopiero przy zakładaniu boczków

- przy siłownikach tylnych drzwi (bedą wyskawiwac "do tyłu" przy otwieraniu) dlatego trzeba zamienić ze sobą przewody (zielony do niebieskiego i vice versa) inaczej przednie drzwi będą się zamykać wtedy kiedy tylne będą się otwierać.
- z przodu nie należy wyjmować tych sprężynek z tego względu że wtedy zamki chodzą za luźno i mogą się same zaryglować (uwierz mi że wyjmowanie ostatniej szyby przy -10 stopniach mrozu z kluczykiami zatrzaśniętymi w aucie i odpalonym silniku to nic przyjemnego)
- sterownik centralnego zamka umieść za licznikiem,
- przeprowadzając przewody do tylnych drzwi BARDZO ŁĄTWO można połamać zaczepy w plastikowych osłonach słupków, nic na siłę wszystko dokładnie porozbieraj.
- po robocie sprawdź 20 razy czy wszytko działa przed założeniem boczków otwierając i zamykając drzwi zarówno z kluczyka jak i z pilotów OBU !
- jeżeli twoja centralka jest dwukanałowa (dodatkowy przewód na który podawany jest sygnał masy sterowany osobnym guzikiem) czyli ma wyjście do otwierania klapy bagażnika sterowane masą to możesz je wykorzystać do klapy oczywiście, lub ....
.. możesz przewód ten podłączyć bezpośrednio do przewodu który wychodzi z czujnika krańcowego otwarcia drzwi kierowcy. Efekt będzie taki że po przestawieniu lampki wewnątrz na "otwarcie drzwi" (czyli jak będzie sie zapalac razem z otwarciem drzwi) to po nacisnieciu guziczka na pilocie do otwierania auta, wewnątrz zapali się od razu światło. Gadżet ale ciekawy

Ciekawa przypadłość:
- jeżeli masz otwarte tylne drzwi i zamniesz centralnym zamkiem (skoble pójdą w dół) to po trzaśnięciu tylnymi drzwiami dalej będzie można je otworzyć
