Autor Wątek: Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.  (Przeczytany 2985 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« dnia: Luty 12, 2010, 13:03:26 pm »

poldondrift

  • Gość
Witam, mam problem ostatnio z moim GLI z 96 roku. Jako ze sniegu duzo ostro dostaje po garach bo lubie nim latac bokami. Od pewnego czasu jednak zauwazam ze samochod zaczyna sie grzac. Wczesniej jakies 3-4 miechy temu wymienilem chlodnice bo ciekla i nowa doskonale dzialala, samochod trzymal temp max 90 stopni. Teraz natomiast cos sie mu zrobilo ze przy nawet minusowej temperaturze strasznie sie grzeje, praktycznie wskazowka nie schodzi ponizej 90 stopni nawet podczas normalnej jazdy. Musze ciagle schladzac go wlacznikiem wiatraka z kabiny ktory sobie zrobilem. Gdy wlaczam nagrzewnice czesto jest tak ze leci z niej zimne powietrze a za jakis czas znowu daje cieplym. Nie wiem czego to wina prosze doradzcie mi czy warto wymieniac termostat czy to moze juz objawy uszczelki pod glowica.

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2010, 13:19:58 pm »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Właściwa temperatura pracy silnika spalinowego we współczesnych samochodach to właśnie 90 stopni. Jeśli układ chłodzenia jest sprawny, termostat działa jak trzeba, itd.. to powinna być osiągalna dość szybko i powinna być praktycznie niezmienna podczas pracy silnika bez i z obciążeniem, o co dba też pompa cieczy chłodzącej, chłodnica i czasami, wentylator chłodnicy.
Przy obecnej pogodzie wentylator w sprawnym układzie chłodzenia ma prawo włączyć się jedynie wtedy, gdy silnik dość długo pracuje przy nieporuszającym się pojeździe, a włączać się na nie więcej, jak kilkanaście sekund.
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2010, 13:21:54 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

o co dba też pompa cieczy chłodzącej, chłodnica i czasami, wentylator chłodnicy

A termostat ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2010, 15:28:15 pm »

Offline hans

  • go hard or go home !
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 969
  • Płeć: Mężczyzna
    • ulep
poldondrift, no to uszczelka cała. Wymień termostat i odpowietrz układ.
nie masz hebla w gazie?! To narazie!

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2010, 16:19:39 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
a czy czasem auto nie dymi nagminnie na biało ? czy nie ubywa ci płyn ? jeżeli nie to musisz dobrze odpowietrzyć i sprawdzić termostat  :wink:

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 20, 2010, 13:22:47 pm »

KonikFSO

  • Gość
witam cieknie mi nagrzewnica ale nie wiem jak sie do niej dostać.. POTRZEBUJE POMOCY :)

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 20, 2010, 20:02:39 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
KonikFSO, zmiłuj sie, było z 50 razy. Poszukaj!!

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 20, 2010, 21:14:22 pm »

KonikFSO

  • Gość
FaZi szukałem lecz nie mogę znaleźć. Jeśli wiesz jak się dostać do nagrzewnicy to wytłumacz będę bardzo CI wdzięczny.

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 20, 2010, 21:36:45 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Odkrecasz konsole srodkową. To chyba wiesz jak? Radio wyjmujesz jesli masz, i nad radiem są 2 sruby po bokach i na dole sa tez 2 (pod biegami). Wtedy wyjdzie Ci sam srodek konsoli, odpinasz kabelki od podswietlenia, linki cięgieł mozna tez. I pozniej znow sa 2 sroby schowane u gory i 2 na dole (za tym pojemnikiem, kapniesz sie). I masz dostęp czesciowy do nagrzewnicy. I teraz zaczynaja sie schody jezeli tego nie robiłes. Masz ta cała kolumne podzielona na 2 czesci. Dolna (ta gdzie wychodza papierowe rury) jest przypieta to gornej zapomoca metalowych spinek. Trzeba je odpiąc. Ale najpierw jakos trzeba te rury wyjąc, zeby miec dostep do bocznych zapinek. Jest ich 6 sztuk. 2 po lewej, 2 po prawej, i 2 z przodu. Jezeli to odpeniesz to sciagniesz dolna czesc (z wentylatorem). I tu jeszcze jedna sprawa. Zeby wyjac calkiem, trzeba odkrecic licznik, i znalezc kabel od wentylatora negrzewnicy. I odpiac ta kostke, bo inaczje nie wyjmiesz bo kabel trzyma. I ujjrzysz nagrzewnice.

Dalej to nie wiem jak tos ie robi, bo nigdy nie mialem nagrzewnicy przymocowanej tymi blaszkami jak powinny być. Ja mam wcisniętą.

Ale co Ty chcesz zrobic z ta nagrzewnicą? Zalozyc nową?

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 20, 2010, 22:28:27 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Jako ze niedawno zmieniałem u siebie to pstryknąłem kilka fotek: chronologicznie wraz z zaznaczonymi śrubkami.




Od tego zaczynamy
Pamietaj że bardzo łatwo połamać zaczepy ktore trzymają gumowy mieszek, w związku z tym ODKRECASZ GALKĘ od lewarka, i sciagasz mieszek razem z konsolą, cieżko przeciągnąć przez lewarek ale da się jak bedziesz robił to znajdziesz sposob

Krok drugi:



Na czerwono zaznaczyłem śrubki na zielono zaczepy dolnej obudowy nagrzewnicy
zaczepów jest sześć, 2 widoczne, dwa z prawej i dwa z lewej.
Aby się do nich dostać trzeba zdjąć papierowe rury nawiewów po trzy z każdej strony



Ostatni krok to wymontowanie nagrzewnicy z obudowy, to jest niemożliwe jeżeli wcześniej nie zdemontujesz schowka. Należy odkrecic srubkę która trzyma linkę.



Oraz oczywiście odkrecić opaski trzymające węże nagrzewnicy pod maską (przekichany dostęp)




A tak wygląda nagrzewnica , nówka sztuka polmo kalisz 193zł.



Cytuj (zaznaczone)

I tu jeszcze jedna sprawa. Zeby wyjac calkiem, trzeba odkrecic licznik, i znalezc kabel od wentylatora negrzewnicy

Nie nie nie szanowny kolego, u mnie przewody wentylatora nagrzewnicy są połączone z resztą instalacji fabryczną kostką dwupinową, która znajduje się na wysokości rur od nawiewów.
2 godzinki roboty.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 21, 2010, 01:48:25 am »

KonikFSO

  • Gość
Panowie dziękuje Wam bardzo w poniedziałek biorę się za nagrzewnice :) Bardzo dziękuje Koledze za zdjęcia i koledze wyżej za dokładny opis jak tam się dostać. FaZi nagrzewnice chcę wymienić. Pozdrawiam w razie kłopotów będę pisał ;)

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 21, 2010, 09:30:09 am »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "Stingerek"
Nie nie nie szanowny kolego, u mnie przewody wentylatora nagrzewnicy są połączone z resztą instalacji fabryczną kostką dwupinową, która znajduje się na wysokości rur od nawiewów.

no tak, taka wlasnie kostka :) ale ja mam to na wysokosci licznika. Za licznikiem (obok linki od predkosciomierza).

Cytat: "Stingerek"
Pamietaj że bardzo łatwo połamać zaczepy ktore trzymają gumowy mieszek, w związku z tym ODKRECASZ GALKĘ od lewarka, i sciagasz mieszek razem z konsolą, cieżko przeciągnąć przez lewarek ale da się jak bedziesz robił to znajdziesz sposob

heh, jeszcze sie z takim czyms nie spotkałem :) Od dołu sie ciagnie ten mieszek, i wychodzi z zaczepów.

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 21, 2010, 09:33:58 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6139
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
FaZi wychodzi na to że miałeś jakieś lepsze ramki mieszków :D Jeszcze mi się nie udało go tak wyciągnąć żeby nie połamać :D

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Grzeje sie a nagrzewnica czasami zimna.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 25, 2010, 14:14:36 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4132
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Bo to trzeba delikatnie podważyć, a nie ciągnąć na siłę... Nigdy żadnego nie połamałem, a Poloneza mam już 8 lat... :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap