Autor Wątek: Składamy wydech do 2.0 ...  (Przeczytany 10831 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Składamy wydech do 2.0 ...
« dnia: Luty 10, 2010, 23:08:51 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Tak mówicie o tych tłumikach i obliczeniach pod pojemność a nasze FSO Polonezy jakie miały zestawy do silników forda, citroena i rovera  :P  ze tak powiem był uniwersalny zestaw optymalny do wszystkich  :twisted:




wydzieliłem naszą dyskusję :wink:

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 11, 2010, 10:24:36 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "Łukasz!842!"
był uniwersalny zestaw optymalny do wszystkich :twisted:
czyli do pupy :lol:

ja mam już części - rury, kolanka, tłumiki (część w drodze) - o średnicy 55 mm (wew) i myślę że to podoła dwójce forda z dopieszczoną czapką i ostrzejszym wałkiem, ale to czas pokarze.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2010, 12:48:00 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Hehe dokładnie, Bartek chwal się co tam będziesz zakładał  :wink: jakie tłumiki z czego w jakiej ilości ? Jak wiesz, ja tez mam dwójkę z przodu  :P tylko ja planuje opracować wydech na 50 mm, choć zawsze decyzje można zmienić  :twisted:

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2010, 15:51:56 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Łukasz!842!, ja kupiłem u gościa na allegro, który ma uniwersalne tłumiki, kolana i rury o różnych wymiarach. Gość ma nick na allegro: davcat, polecam przejrzeć jego ofertę, ma tłumiki od 45 zł za sztukę w niemal dowolnych średnicach przelotu, tłumiki przelotowe w kształcie kata - niewiele droższe - i różne inne elementy niezbędne do wyspawania wydechu :)

AHA, rury i tłumiki są aluminiowane.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2010, 19:44:28 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
Łukasz!842!, podaj mi średnicę zewnętrznych przylgni zaworowych dolotowych w głowicy dohcowej to Ci policzę średnicę rury na wydech :P

Przeliczyłem dla Roverka i wychodzi, że Brytole jednak myśleli przy projektowaniu k-serii ;) moje wyniki potwierdziły to co jest w seryjnym układzie Rovera, niestety Polacy musieli pomącić i zmniejszyć średnicę w dalszej części układu wydechowego :(. No ale to tak poza tematem :)
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 13, 2010, 10:23:28 am »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Jimo podam ci w poniedziałek muszę tylko głowice zdjąć  :P  a dlaczego dolotowych a nie wydechowych ? i dlaczego średnice zewnętrzną a nie wewnętrzną  ? tak na poważnie mam drugą głowice w piwnicy więc mogę pomierzyć  ją tylko nie mam pewności czy mam takiej samej wielkości zawory w tej co jest na aucie  :P Ja wiem jedno, mój układ wydechowy jest jednym wielkim nie porozumieniem jeżeli chodzi o ten silnik, ale z drugiej strony można się narobić i nic nie zyskać   :?

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 13, 2010, 14:49:23 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Łukasz!842!, Twój wynik z hamowni potwierdza, że masz wydech który ewidentnie dusi silnik :!:
Ja daję 55 mm, w nosie mam szczerze mówiąc wyliczenia :P bo korzystam z dobrych rad człowieka z forum capri.pl , który startuje Capri 2.0 w pucharze Classic Auto i o tych silnikach ma naprawdę ogromną wiedzę - bazuję na niej i wiem czego się spodziewać.
Poza tym wydech o tej średnicy występuje w fordowskim DOHCU 2.0 i jest często przeszczepiany do OHC w sierrach :)
U mnie wydech będzie oparty na trzech tłumikach przelotowych.
Zaletą układu jest to, że nie dusi silnika - sprawdzone, OHC wkręca się o wiele chętniej do góry niż na serii - i można z czasem zapodać soft turbo i zmieniać znowu średnicy układu.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 13, 2010, 22:54:36 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Wynik z hamowni jaki był taki był ale był, dyplom dostałem i miałem jednego z mocniejszych poldków na zlocie  :P  silnik zamiast osiągać maksymalną moc przy 5300 osiąga przy 6 a moment jest przy 5 więc troszkę brakuje temu silnikowi do seryjnego :P  już troszkę  poprawiłem rzeczy które były do zmiany ale jeszcze troszkę zostało grunt to zmiana wydechu najgorszym faktem jest że wszystko trzeba zrobić od podstaw i patrzeć by za dużo na to nie wydać  :P  powiem ci że obecne osiągi auta są dość wystarczające jak na poloneza przy obecnym przełożeniu skrzynia piątka zamyka się na 6 tys. dalej nie mam odwagi  :P tylko jak to zawsze jest chce się więcej  :wink:  co do średnicy kolektor od bmw 318 is (140 konny) ma średnice wydechu 48mm a na nim chciałem oprzeć dalszą drogę. Bartek robisz układ na dwa tłumiki ? komorówka wchodzi w grę ?

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 14, 2010, 11:58:28 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Tłumiki będą trzy, wszystkie przelotowe, ostatni będzie, męczony przeze mnie od ponad dwóch lat, mugen ze zwężką :)
Wydech buduję według sztuki rajdowej lat 70-tych.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 14, 2010, 15:57:00 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
no ja jednak chciałbym zrobić w miarę cichy układ  składając się z dwóch tłumików jeden przelotowy robiący za komorę rozprężna a drugi komorowy ostatnio się zastanawiałem czy czasem seryjnego z poloneza nie rozpruć i nie przerobić na wieszką średnicę  :twisted:

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 14, 2010, 17:02:33 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Łukasz!842!, tak czy siak lepiej zrób tak:
1. tłumik przelotowy - sekcja rozprężna (tak jak w GLE, ale większa średnica),
2. przelotowy,
3. komorowy - jak ostatni w CARO, ale większa średnica niż w OHV.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 14, 2010, 19:18:38 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
ja mam dość tego trzeciego tłumika  :P  zawsze nim zaczepiam, fiaty DOHC miały najczęściej dwa tłumiki nawet polonezy do 90 roku miały dwa ten trzeci w gle to tak myślę że powstał w lukę katalizatora i by troszkę wyciszyć układ  :wink:  nie wiem wszystko narazie w głowie plany jakieś są podpowiedzi mile widziane  :mrgreen:

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 14, 2010, 23:24:44 pm »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
Że się tak zapytam, a gdzie (w którym miejscu wydechu) robicie te komory rozprężne i jak je liczyliście? Bo tak "na oko" to bym nie liczył na żadne zjawiska falowe  :D I tylko marnowanie czasu i środków.
Łukasz, masz ostre wałki, żeby mieć takie czasy współotwarcia, żeby w ogóle czuć tą komorę rozprężną?
zdr

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 15, 2010, 19:27:12 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Maniek wałki wydają się normalne, nie przyszło mi do głowy by je pomierzyć, skoro mówisz żeby komora rozprężną sobie nie zawracać głowy to co radzisz ? Moze chcecie na polibudzie Białostockiej opracować wydech do poloneza 2.0 DOHC chętnie urzecze auta na taką prace i badana ;) młody olek może masz jakiś filmik jak to pracuje ?

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 15, 2010, 20:33:50 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Łukasz!842!,  jak poskladam i odpale to bydle to postaram sie cosik wrzucic :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 15, 2010, 20:44:34 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Olek a ty dwójkę zakładasz ?

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 15, 2010, 20:54:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2861
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
Niestety jednak nie. Zaaplikowalem 1.8
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 16, 2010, 00:16:20 am »

Offline xmaniekx

  • Macher
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 658
    • C+ pinto turbo
A co ja mam do radzenia, ja jeszcze zielony chłopak w temacie jestem :) Tylko sugeruję, że nie odczujesz zjawisk falowych bez dokładnego zaplanowania tej komory rozprężnej (bo po to się ją montuje). Zdławić nic nie zdławi, więc raczej nie zaszkodzi (chyba, że przyjdzie Ci do głowy dać gdzieś na wydechu średnicę mniejszą, niż gniazda zaworów wydechowych). A co do PB i Poloneza, to nie potwierdzam i nie przeczę, może coś z tego wyjdzie. Póki co to zapraszam na majowe Forum Motoryzacji przy Juwenaliach, może będziesz mógł się za free/po kosztach hamować. I coponiektórym opornym łbom wytłumaczyć, że w polonezie jednak warto modzić, bo mi już brakuje cierpliwości :). zdr

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 09, 2010, 09:51:29 am »

Offline konrad1981

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 113
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1983 2.0 DOHC
Odświeżę temat, udało się komuś ogarnąć sprawę wydechu do 2.0 fiata na kolektorze wydechowym z BMW IS-a? I co dalej? trzy/dwa tłumiki, jeden przelotowy czy jak?
Średnica wew 50 będzie ok? Kolektor mam, flansze mam i zastanawiam się co dalej - u mnie warunek konieczny (oczywiście poza lepszym uwolnieniem spalin)- ma być cicho. Może ktoś się podzielić swoimi doświadczeniami co i jak?

Składamy wydech do 2.0 ...
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 09, 2010, 10:37:26 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Z mojej wiedzy 50 mm to minimum poniżej którego nie należy schodzić.
Warto policzyć wydech, jeżeli chcesz wydusić wszystko co się da.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja