Autor Wątek: twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji  (Przeczytany 4435 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« dnia: Luty 12, 2010, 20:59:35 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czy jeżeli spaliny przedostają się do układu chłodzenia to pomiar kompresji   będzie dawał wynik słabszy na tym cylindrze z którego walą czy raczej nic nie wykaże?
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 12, 2010, 21:07:54 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
spaliny do ukladu chlodzenia :?: masz na mysli bombelkowanie w zbiorniczku wyrownawczym :?: wynik kompresji moze byc co najwyzej nieco zanizony
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 12, 2010, 21:49:52 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
tak mam na myśli przedostawanie się spalin do układu chłodzenia. zaraz wrzucę filmik  jak to wygląda bo nie wiem co jest przyczyna tak twardego węża na wysokich obrotach rzędu 4 tys
 a z tą próbą szczelności to o czym Daro mówisz o wodzie wapiennej?
co do pomiaru 12, 11.8, 11.8, 12
próba olejowa 12.5,1 2.2, 12.2, 12,2
czy to normalne żeby robił się taki wir że aż wszystko w zbiorniku fruwa?
MOV00206.MP4
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 12, 2010, 21:59:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
na pierwszy rzut oka wyglada ze zawory sa nie szczelne :D znajac zycie to wydechy sa do roboty ale to chyba standart w Roverku :D skoro weze sa twarde to to znaczy ze cos nie halo. wyjmij termostat i zobacz czy bedzie tak samo

[ Dodano: Pią 12 Lut, 2010 ]
szkoda ze nie mam w czym odtworzyc MP4 :roll:
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 12, 2010, 22:02:42 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
a zapomniałem dodać że mówimy tutaj jeszcze o ohvce. termostat nowy wymieniony a twardy jest tylko wąż od termostatu do chłodnicy ten na dole jest miękki co  wraca nim płyn do układu
MP4 odtwarza np winamp
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 12, 2010, 22:04:32 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no to bracie wyjmij termostat i zobacz czy bedzie tak samo. moze byc jeszcze tak ze chlodnica jest zawalona syfem i nie robi dobrego obiegu

[ Dodano: Pią 12 Lut, 2010 ]
P.S nie posiadam Winampa bo mam za slaby sprzet :D
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 12, 2010, 22:08:58 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
cały układ chłodzenia nowy  łącznie z chłodnicą  nagrzewnicą przewodami zbiornikiem korkiem została tylko pompa
ciśnienie i twardy wąż zaczyna się robić dopiero w chwili otwarcia termostatu  jak obieg jest tylko przez silnik wąż jest miękki.
sytuacja ta jest o tyle dziwna żę poprzedni wąż strzelił  i boje się teraz że jak gdzieś bende dalej jechał  sytuacja  może się powtórzyć.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 12, 2010, 22:12:27 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
skoro wczesniej strzelil wąż to cos nie halo. pozostaje sprawdzic pompe wody. moze nie robic obiegu. w najgorszym przypadku uszczelka pod glowica
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 12, 2010, 22:15:35 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jakby pompa nie robiła obiegu to chyba by wężykiem górnym do zbiorniczka nie wracał płyn a tym samym  chłodnica  by się nie nagrzewała i łapał szybko temperaturę ponad normę a tu wszystko jak narazie działa jak należy. o to chodzi że uszczelkę złożyłem dosłownie z miesiąc temu przejechałem nim z 50 km i wąż pieprzną.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 12, 2010, 22:20:34 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
sprobuj bez termostatu
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 12, 2010, 22:24:16 pm »

dzvonec

  • Gość
A korek na zbiorniku wyrównawczym czy tam chłodnicy jest na pewno ok, czyli puszcza jak ciśnienie cieczy chłodzącej przekroczy jakąś tam wartość? Kiedyś kumpel nie wiedział czemu węże twardnieją, zmienił uszczelkę pod głowica, termostat, węże chłodnicze i dalej nic powodem był właśnie za szczelny korek chłodnicy.

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 12, 2010, 22:26:01 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
fakt dzvonec,  dobrze mowi. nie pomyslalem o tym
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2010, 22:29:36 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
mam 2 na podmianę nowy i stary  nie dają efektu zarówno na 1 jak i 2 to samo się dzieje
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 12, 2010, 22:34:46 pm »

Offline śledzik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2874
  • Płeć: Mężczyzna
    • Honda Accord CL9 05r +200KM
no to pozostaje tylko ten korek. sprobuj nagrzac silnik do temp. optymalnej na odkreconym korku
Był: PN Caro 95r 1.6 OHV -> 1.4 16V -> 1.4 16V -> 1.6 16V PN Caro 96r 1.8 16V -> 2.9 12V V6 PN Caro Plus 01r 1.6 16V -> 1.8 16V VVC 160KM
PN Caro 96r 1.6 8V + LPG -> 1.4 16V
Jest: PN Caro 96r 1.8 16v - Big valve i ostre walki. Nie długo dostanie turbo :)

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2010, 22:41:29 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
jest tak że im cieplejszy silnik tym wąż robi sie twardszy pracując na wolnych obrotach
odkręcam korek wąż robi się miękki
ale jak dodam gazu nawet bez korka ( niezależnie czy on jest czy go nie ma) to wąż robi sie tak samo twardy i mięknie po zmniejszeniu obrotów
tak jakby się naprężał im wyżej silnik chodzi i wracał spowrotem do swojego pierwotnego stanu jak silnik zejdzie do biegu jałowego.
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 13, 2010, 05:02:45 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1173
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
A zaciągnij delikatnie noskiem, co to się dzieje w zbiorniczku , czy czuć spaliny.Bo jak czuć to poszła uszczelka pod głowicą i dlatego masz takie objawy. Możesz mieć jeszcze niedokładnie odpowietrzony układ i robi się gdzieś czop z powietrza. Sprawdż termostat czy jest dobry , gotując go w pojemniku jakimś i obserwując jego działanie. Czasami i nowy może być walnięty. Chociaż może i chłodnica jest przytkana , nawet nowa.

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 14, 2010, 12:11:26 pm »

Offline Mariusz#

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2287
  • Płeć: Mężczyzna
    • POLONEZ Atu+ 1.6 GSI
czy może ktoś kiedyś rozbierał pompę wody ?
kolega multec podpowiada że jest tam podobno w niej jakiś zawór redukcyjny który odpowiada za ciśnienie jakie pompa wytwarza, czy może ktoś to potwierdzić
i jeszcze 1 sprawa na Allegro są pompy ale różną się  tym osadzeniem koła talerzowego w w tej trzpień jest wystający (wygląda mi ona raczej na rzemiechę)
http://www.allegro.pl/item904171838_pompa_wody_polonez_fabryczna_kv4.html
a w tej na równi
http://www.allegro.pl/item922354657_pompa_wody_polonez_801205.html
 która to ta właściwa ? czy to nie robi róznicy
Pan inżynier widzę, że lubi jeździć tym polonezem

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 14, 2010, 12:32:09 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
Zawór od regulacji ciśnienia to raczej w pompie oleju a nie wody
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 14, 2010, 12:36:04 pm »

Offline Multec

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 3767
  • Płeć: Mężczyzna
    • E46 325Ci | ROVER 45 1.8 | C+ 98 | Caro 1996 1.6 16V
Ojciec mi to zasugerował.  :P W sumie też nie za bardzo pamiętam, żeby coś było, ale dokładnie się nie przyglądałem. Widocznie coraz gorzej u Niego z pamięcią...
"JAZDA PRÓBNA" c.d nastąpi...

twardy wąż od układu chłodzenia a pomiar kompresji
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 14, 2010, 12:56:34 pm »

Buszek

  • Gość
Mariusz właśnie rozebrałem tą pompę bo miałem oryginalną w garażu i nie ma tam żadnego zaworka .