Autor Wątek: Obrotomierz Diesel  (Przeczytany 11579 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Obrotomierz Diesel
« dnia: Luty 16, 2010, 21:55:19 pm »

Offline Łukasz!842!

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 609
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO POLONEZ 2000/TC/MPI
    • http://www.fso.ptk.prv.pl
Nie znalazłem tematu takiego więc zaczynam :mrgreen:  kiedyś troszkę myślałem i się zastanawiałem by do benzyniaka przeszczepić obrotek od diesla ponieważ nie każdy kręci powyżej 6tys. i ta skala jest zupełnie nie potrzeba a ładny był by efekt jak by tak na każdym biegu dało się zamykać obrotomierz, jeszcze można by było napisać na tarczy no limit   :twisted: co o tym myślicie może jakieś pomysły? jak to przerobić by dobrze to pokazywało, ja jestem trochę cienki z elektryki by samemu ruszyć temat  :P

Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 16, 2010, 22:09:28 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 17, 2010, 13:28:00 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Przy zmianie biegu tak sie huśta.  Ciekawe dla czego.

A efekt jest super :)

Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 17, 2010, 14:27:08 pm »

Chudson

  • Gość
a jak jest sterowany obrotek w poldku dieslowym ? bo w niektórych autach jest impulsator dający sygnał taki jak w benzyniaku natiomiast niektóre mają sygnał z alternatora ,który jest całkiem inny

Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 17, 2010, 16:05:27 pm »

snikers

  • Gość
Cytat: "Chudson"
a jak jest sterowany obrotek w poldku dieslowym ? bo w niektórych autach jest impulsator dający sygnał taki jak w benzyniaku natiomiast niektóre mają sygnał z alternatora ,który jest całkiem inny


jest czujnik podobny do czujnika polozenia walu z benzyny. na kole zamachowym sa wyciecia (2 imp na obrot) czujnik jest podpiety z jednej strony do masy a z drugiej do obrotomierza ktory podciaga napiecie. pojawienie sie szczeliny powoduje spadek napiecia. oscylogram wyglada okolo tak

"----------_----------_--------_----------_-------_"

Re: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 18, 2010, 22:08:40 pm »

Offline martinez#1970

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 308
Cytat: "Łukasz!842!"
Nie znalazłem tematu takiego więc zaczynam :mrgreen:

Ja znalazłem: http://www.fsoptk.pl/forum2/viewtopic.php?t=14988&postdays=0&postorder=asc&start=0
Cytat: Macki
Nieuchronnie nadchodzą czasy, kiedy to Poldasy bardziej spawać niźli ciąć opłacać będzie się... :]

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2011, 18:09:05 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Odkopie... Bedzie dla potomnych :)

jako ze nie mam juz co robic z Polonezem wzialem sie za obrotomierz :D zakupilem od kolegi z forum dieslowy obrotek wyskalowany do 6tys z Plusa.
Po otrzymaniu ujrzalem ze rozni sie od benzyniaka. Probowalem go jakos przerobic, podpialem na chwile go tak na szybko czyli plus to nozki plusowej, minus do GND i impulsy z cewki do nózki TACHO. Jak wiadomo nie zadziałało to :D Ale zaciekawilo mnie to, ze gdy ten kabelek od TACHO dotykalem i zdjemowalem szybko z nozki cewki to wskazowka drgała ku gorze.

Mam rovera i teraz pytanie, czy impulsy da rade wziac z CPWK? Czy skad ewentualnie?

Z gory dzieki za odpowiedz ;)

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2011, 18:17:29 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
FaZi, też mam w planach taką przeróbkę :d tylko jeszcze obrotomierza nie mam w łapkach :P chętnie poczytam jakieś wskazówki jak to zrobić, żeby pokazywało prawdę...
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 12, 2011, 18:24:20 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Jaki tego sens? chcecie zamykać obrotek ?? :d
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 12, 2011, 18:29:50 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
damian6819, otóż to :) 6000 i zmiana biegu :d , a czasem nawet kawałek dalej, jeśli by zaszła potrzeba :P
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 12, 2011, 19:00:48 pm »

Offline P!otrek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1948
  • Płeć: Mężczyzna
  • GSI power :P
    • malinka metalik :)
z tego co widzialem kolega w GSI mial obrotek z diesla z takim go kupil od kogos nie wiedzial jak to dziala ale dziala :P
FSO Polonez 1.6GSI 280000km praktycznie 340000 Rest In Pepperoni... jeszcze doczeka się następcy :)
wiem że nie powinienem ale kupiłem passata :D

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 12, 2011, 19:06:46 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
Swojego czasu był filmik na YT właśnie był obrotek z diesla w abisexie..., tylko nie umiem tego filmiku znajść
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 12, 2011, 19:16:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Swojego czasu był filmik na YT właśnie był obrotek z diesla w abisexie..., tylko nie umiem tego filmiku znajść
To se job twa mać przewiń temat do góry ;-|
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 12, 2011, 19:41:56 pm »

Offline damian6819

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1260
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4 95' PB/ LPG =>swap 1.6 16v LPG
job twa mać

ej ej ej...

zmęczenie daje się we znaki SORY !
totalitarne forum fso jednak zweryfikuje wszystkich - pełna lustracja
Samochód jest dla człowieka, a nie człowiek dla samochodu.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 12, 2011, 19:52:57 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
Ten obrotek  działa prawdopodobnie na takiej zasadzie jak Abimexa . Spróbuj wsadzić obrotek w licznik , zdjąć wskazówkę ,odpalić auto , ustawić  wskazówkę  na odpowiednie obroty. Obrotek z abimexa działał w roverku tak przynajmniej było u kolegi Pioterkk tyle że było przekłamanie ... dlatego  trzeba było zdjąć wskazówkę i ustawić.  Chyba że na filmie jest obrotek abimexa  a tylko przełożona tarcza 100%  pokazuje bzdury ...   
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2011, 20:03:29 pm wysłana przez Arti28 »

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #15 dnia: Listopad 12, 2011, 20:21:09 pm »

kazko kk

  • Gość
Ale np: obrotek z gaźnika nie pasuje do abimexa po odpaleniu jest 1000rpm, a jak się przykazuje spada do 0rpm i jak wraca na wolne obroty to wraca z powrotem na 1000rpm i tak cały czas. :d

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #16 dnia: Listopad 12, 2011, 20:25:15 pm »

Offline Arti28

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1011
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1996r. 1.6 16V GLI
No bo Abimex  ma całkiem inne zasilanie ... w abimexie masz dwie osobne cewki a w gaźniku jedna . Rover działa na takiej samej zasadzie jak gaźniczek  :-)
« Ostatnia zmiana: Listopad 12, 2011, 20:28:51 pm wysłana przez Arti28 »

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #17 dnia: Listopad 12, 2011, 20:45:23 pm »

kazko kk

  • Gość
Z tym, że rover nie posiada modułu tylko cpwk.

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 12, 2011, 20:46:38 pm »

Offline Brysiek#1957

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1047
  • Płeć: Mężczyzna
  • Zostań ninja
    • Borek 87' X20SED, Atu+00'GSI, S210 e430 4Matic
ale impuls jest brany z cewki
Pozdrawiam Dominik
www.youtube.com/user/brysiekFSO
Cytat: dr. Grejfrut
.... jedynie słuszne dogmatyczne gadki zachowaj na czas zatwardzenia...

Odp: Obrotomierz Diesel
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 12, 2011, 20:48:24 pm »

kazko kk

  • Gość
Tego to nie wiem, ale cpwk daje ilość obrotów silnika do kompa i z kompa idzie do cewki chyba.