Autor Wątek: zawór zwrotny paliwa  (Przeczytany 6344 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

zawór zwrotny paliwa
« dnia: Kwiecień 07, 2010, 21:06:05 pm »

jarzy

  • Gość
Jakoś nie mogę znaleźć nic podobnego - jak było to sorry....

Temat jest taki, że trudno jest mi rozpalić fiaciora na benzynie po dłuższym postoju.
Kręci jak szalony, ale nie pali. Pompka paliwa nowa - fabryczna. Wygląda mi ma to, że benzyna wraca do baku, więc pomyślałem o zaworku zwrotnym benzyny.
Jak myślicie taki się nada?
http://allegro.pl/item991617632_zawor_zwrotny_paliwa_6mm_audi_vw_opel_mazda_saab.html

(to sumie jedyny, który mi wygląda na taki co go można zamontować przy gaźniku)

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 07, 2010, 22:03:42 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie ma to nic do rzeczy że paliwo wraca do baku.
W komorze pływakowej gaźnika zawsze zostaje około 100ml benzyny. Wystarcza to na pracę silnika przez kilkanaście sekund spokojnie.
Po dłuższym postoju (np po nocy) zdejmij górny dekiel z gaźnika i zobacz czy jest w komorze benzyna.. jak nie ma.. szukaj wycieku.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 07, 2010, 22:09:07 pm »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3413
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 07, 2010, 22:15:24 pm »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2611
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
a co on ma dawać, bo nie rozumiem.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2010, 22:32:31 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
ma dawać nie wracanie paliwa do baku.... NIEISTOTNE TO JEST !:)

Więc nie ma sensu ciągnąć dyskusji na temat "słuszności projektu"
Nie trzeba i tyle, od tego jest komór pływakowy.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 08, 2010, 00:31:45 am »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jak pompa nie ma zaworków takich jak być powinny, to gdy auto stoi całe paliwo z układu paliwowego łącznie z filtrem paliwa potrafi spłynąć z powrotem do baku. Pompa taka z nie całkiem domykającymi się zaworkami potrzebuje dobrych parunastu sekund na napełnienie gaźnika, z którego na moje oko to benzyna chyba po prostu gdzieś sobie wypływa, (a może odparowuje?) bo po paru dniach stania zwyczajnie jej nie ma. Założenie tegoż zaworka może sprawić, że benzyna będzie sobie grzecznie stała w przewodach pompie i filtrze i w efekcie skrócić czas na "chechłanie" rozrusznikiem.

Usiłuję sobie przypomnieć jak to było w poprzednich moich samochodach, ale chyba tylko w jednym było tak że można go było uruchomić od razu - niezależnie jak długo stał nie ruszany. Reszta wymagała dopompowywania ręcznie (tak było w Skodzie i Ładzie) albo rozrusznikiem. Dlatego fajnym pomysłem jest pompa elektryczna podłączona równolegle do mechanicznej i włączana tylko przed rozruchem.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 08, 2010, 08:28:53 am »

jarzy

  • Gość
Cytat: "jimo#1921"
jarzy, cena nie powiem - cenzura...
http://allegro.pl/listing/search.php?sg=0&string=zaworek+zwrotny+paliwa :>


Dzięki - też mi się zdawało, że coś drogo. Po prostu dałeś inne słowo w wyszukiwarce. No i odbiór możliwy w ulubionym sklepie na Kowieńskiej.....

Spróbuję coś z tym podziałać, bo za 10 zeta można się pobawić.
Wydaje mi się, że z osprzętem powinno być OK, bo pompka nowa - nie powinna puszczać, a gaźnik po regeneracji na Szarych Szeregów, więc też tam wszystko z nim jest OK.
Fiata nie da rady zapalić na benzynie po tygodniu postoju. Na gazie - od obrotu rozrusznikiem. Żeby przeskoczyć na benzynę rozpędzam się i dopiero mogę spróbować przełączyć.

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 08, 2010, 08:33:43 am »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1211
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
przerabiałem taki zaworek bo problem z odpływaniem paliwa jest standardem jeśli auto postoi kilka dni, niestety u mnie ten zaworek nie zdał egzaminu, obecnie, gdy auto stoi dłużej niż tydzień nawet nie bawię się w kręcenie tylko zaraz wtryskuję trochę beny do gaźnika i zapala od strzału. Można też pokombinować z pompkami paliwa z łady, mają one możliwość ręcznego podpompowania paliwa.
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2010, 14:01:33 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Ale kupić działającą pompę do Łady to jest raczej ciężko.  :? Mnie się np jak miałem owo auto nie udało i w końcu miałem pompę od malucha. A taką średnio działającą jak silnik pompuje to jeszcze jakoś to działa, ale ręcznie to można się zamachać na śmierć... :mrgreen: Ja myślę o założeniu elektrycznej pompki.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 09, 2010, 20:28:39 pm »

jarzy

  • Gość
Poszukam jeszcze tej pompki do łady, ale zaworek już nabyłem - jutro podziałam.
Co do elektrycznej, to trochę szkoda forsy, a i montaż nie jest najfajniejszy.
Nie jeżdżę w sumie na benzynie, ale jak do tej pory nie udało mi się ustalić spalania (zawór w butli nie zawsze odbija) i nie chciałbym aby gdzieś niespodzianie gaz się skończył.
Bo to, że z rozrusznika na benzynie nie zapalę to już wiem.... :D

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 09, 2010, 21:58:54 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Montaż elektrycznej to nie jest problem, bo to nie jest taka do baku, tylko zwyczajna pompka przelotowa montowana pod maską. :)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 09, 2010, 22:57:10 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
Cytuj (zaznaczone)
Montaż elektrycznej to nie jest problem, bo to nie jest taka do baku, tylko zwyczajna pompka przelotowa montowana pod maską. :)

tylko trzeba założyć główkę gaźnika z powrotem i powrót dociągnąć do baku aby było idealnie .
Do tego przekaźnik małogabarytowy 10A i podpinasz sobie przez przekaźnik pompę - sterowanie przekaźnika z centralki gazu . Jak włączysz na bene uruchamia się pompa . Jak jeździsz na gazie pompa milczy .

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 09, 2010, 23:10:19 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Albo tak jak jest zrobione w czarnym - pompka mechaniczna, a założony bak z pompą od abimexa sterowaną osobnym włącznikiem.
Po dłuższym postoju, włącza się na 2-3 sekundy pompę dla dopompowania wahy do gaźnika, a potem już przy napełnionych rpzewodach mechaniczna świetnie sobie radzi.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 10, 2010, 15:34:36 pm »

jarzy

  • Gość
Cytat: "diodalodz"
Cytuj (zaznaczone)
Montaż elektrycznej to nie jest problem, bo to nie jest taka do baku, tylko zwyczajna pompka przelotowa montowana pod maską. :)

tylko trzeba założyć główkę gaźnika z powrotem i powrót dociągnąć do baku aby było idealnie .
Do tego przekaźnik małogabarytowy 10A i podpinasz sobie przez przekaźnik pompę - sterowanie przekaźnika z centralki gazu . Jak włączysz na bene uruchamia się pompa . Jak jeździsz na gazie pompa milczy .


Właśnie nie bardzo mi się chce w to bawić.  :D
Mały update - pompa paliwa nie jest nowa, pomyliły mi się już wozy.
Aleee - ciekawe spostrzeżenie, nie wiem czy tak być powinno:
- nie mam przelewu na gaźniku
- nie mam przelewu na pompie paliwa
- mam wyciek w okolicach pompki  :D
Czy może tak być, że nie ma przelewu? Jeszcze takiej wersji nie widziałem.
Przewodu powrotnego do baku nie ma, więc chyba było tak fabrycznie. Powiedzcie, czy jak założę pompkę z przelewem, dodatkowo zamontuję dekiel gaźnika z przelewem i to połączę, to zagra? Będzie przelew na pompce i nie powinno być wycieku.

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 10, 2010, 15:45:41 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Kiedyś nie było przelewu ani tu ani tu, potem wprowadzili gaźniki z przelewem, a potem wprowadzili pompy z przelewem, gaźnik dając bez. Albo tu przelew, albo tu możesz założyć i musisz mieć do tego przewód powrotny do baku.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 10, 2010, 21:14:11 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
tylko poco taki manewr . Rozbierz pompę i zmień jej membrany i zaworki a bedzie jeszcze długo pracowć bezawaryjnie .

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 10, 2010, 21:30:08 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Jak znasz miejsce, w którym można kupić niecieknące zaworki to ja poproszę 3 komplety.  :mrgreen:
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 12, 2010, 11:57:01 am »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
one sa płytkowe więc nie maja wysokiej szczelności bez ciśnienia . Ale komora pływakowa jest kondensatorem który daje czas na zalanie pompy .

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 12, 2010, 13:06:34 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Teoretycznie. W praktyce to jak do tej pory działało mi to tylko w dwóch autach. 125p kombi i Skodzie 100. Do pozostałych nie udało mi się kupić mechanicznej pompy, która by w czasie wystarczającym na spalenie benzyny ze zbiorniczka w gaźniku potrafiła na bieżąco dociągnąć potrzebną ilość. Oczywiście chodzi mi o sytuację, w której auto stoi np tydzień.

(Ja wiem, że strasznie tu wychodzę na uparciucha co do niego nic nie dociera, ale autami z gaźnikiem to ja jeżdżę już ponad 20 lat...)
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

zawór zwrotny paliwa
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 12, 2010, 21:15:45 pm »

Offline diodalodz

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2083
a regulowałeś wysokość podkładki ?