Autor Wątek: Rover brak iksry, a wczesniej palił  (Przeczytany 3281 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« dnia: Kwiecień 13, 2010, 20:31:47 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Witam!

Na wstępie prosze moderatorów o nieusuwanie tego tematu. Niestety szukanie czegos interesujacego (o ile takie sie znajdzie) zajeło by mi z tydzien...

A wiec, znalalazlem na zlomie dawce, buda zgnita, silnik (only PB) w porządku  (tak mowili goscie). Na placu smigał elegancko. Wszystko spoko. W koncu skonczyla im sie benzyna. Stał 2 dni, i przyjechalem po niego, zaholowalem do mnie. Kupilem 5l benzynki, nalałem. I proba. Jedno, druga trzecia, dupa... Przypomne ze przed skonczeniem sie benzyny palił spoko. Nie kupielm kota w worku, bo tez samochod jest narazie "za darmo". Jak bedzie wszystko ok to sie rozlicze. Zapewniali ze wszystko jest ok.

A wiec sprawdzalem swiece. Oczywiscie klucz połamałem, swiecy nie wykrecilem :/ I pierwsze pytanie:
- jaki jest numer klucza do odkrecenia swiecy? 16?
- jak poprawnie zdejmowac kabel WN ze swiecy. Trzeba ciagnac za kabel, bo inaczej sie nie da :| nie da sie zlapac za to okrągle, gdyz to siedzi głebiej w otworze.
- to po lewej na sciance komory silnika (tam gdzie OHV ma regulator napiecia) to jest ten wylacznik bezwladnosciowy PB? Wtyczka jest na nim odpieta. I taka byla. Moze tak zostać?
- po otwarciu puchy filtra powietrza, ukazało mi sie tam w srodku mokre od oleju (nie tak bardzo) . Czy to swiadczy o zlej kondycji silnika?

Na poczatku iskry nie ma. Nie wiem jakim cudem. Sprawdzalem, nie ma. O dziwo cewka działa.

Co sie moglo stać? Co moge sprawdzic? Prosze o porady.

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 13, 2010, 20:38:01 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Chyba 15 klucz
Pasuje łapać za to okrągłe podsadzić może czymś albo coś
Musi być tam podpięta wtyczka bo ten włącznik przekazuje prąd do pompy paliwa  
Kopułkę przewody WN i świece przepatrz

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 13, 2010, 20:56:01 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytuj (zaznaczone)
Musi być tam podpięta wtyczka bo ten włącznik przekazuje prąd do pompy paliwa
bez tego pompa działa. slychać ją.

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:01:15 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
To na to wychodzi że te kable są jakoś połączone bo ten włącznik łączy je właśnie

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:03:46 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Dobra, i tak mi to nie potrzebne. W OHV nie mialem to i tu nie bede mial.

Cytuj (zaznaczone)
Kopułkę przewody WN i świece przepatrz
pod jakim katem?

Dziwi mnie to ze wczesniej dzialal a teraz dupa :/

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:06:46 pm »

Offline damian9838

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 179
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.4
Czy na kopułce jest prąd miernikiem możesz sprawdzić np A przewody czy ten prąd przewodzą

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:08:13 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Aha dodam jeszcze jedno. Ze spradzalem cewke pod katek iskry. Ominalem tak jakby rozdzielacz. Kabel od cewki przylazylem do bloku silnika, zeby zobaczyc czy jest iskra. I tez nie ma :|

i jeszcze jedno. Czy skrzynka bezpieczników Roverka (ta kolo kolumny kierownicy) jest identyczna jak od Diesla? Czy rozni sie czyms? Bo mam od Diesla razem z opisem. Bo w roverku nie mam opisanego co jest do czego...

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:17:49 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
skoro niema iskry na cewce to musisz szukac gdzieś wcześniej. sprawdz czy podłączony jest czujnik położenia wału. może jakimś cudem się odłączył. przy wymianie skrzyni u kolegi pawlack przecieliśmy kabel od CPW. i tez nie było iskry na cewce.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:20:19 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "kapsel"
sprawdz czy podłączony jest czujnik położenia wału
ok, tylko powiedz mi gdzie jest on usytuowany :) bo nie znam JESZCZE tego silnika :)

Cytat: "kapsel"
przecieliśmy kabel od CPW
cpwk? I co to w ogole jest? :D bo czytalem o tym, kazdy pisal a nie wiem. To jest ten czujnik polozenia wału?

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:28:26 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
tak. CPW to w skrócie czujnik położenia wału korbowego. jest on usytuowany z tyłu silnika z prawej strony. tzn od strony kolektora ssącego. bierze on sygnał z koła zamachowego. powinno z niego wychodzic 2 kabelki w jednej izolacji. czujnik jest przykrecony na jedna lub 2 małe śrubki. nie pamiętam teraz. napewno łatwo go znajdziesz. :)
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:37:54 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Cytat: "kapsel"
est on usytuowany z tyłu silnika z prawej strony. tzn od strony kolektora ssącego
chyba wydechowego? :) skoro z prawej to wydechowy :) czy na odwrót?

I dokad te kabelki od cpw idą? :) da sie jakos sprawdzic sprawnosc tego cpw?

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 13, 2010, 21:55:04 pm »

Offline kapsel

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 268
  • Płeć: Mężczyzna
    • Volvo 740
ssącego. od strony pasażera jak kto woli. ogólnie to się łączy z wiązka silnika. jeżeli chodzi o sprawdzenie czujnika to najlepiej użyc do tego miernika uniwersalnego i sprawdzic jego rezystancje miedzy stykami wtyku do komputera. rezystancja powinna wynosic 1,476 ohma miedzy stykami 31 i 32.
OBRsOWO- ośrodek badawczo rozwojowy samochodów osobowych w obrowie

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 14, 2010, 20:58:09 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
no, odpaliłem!! :)

nie wiem jakim cudem. Wtyczka od tego wylacznika bezwladnosciowego byla wylaczona caly czas. i oni na tym zlomie odpalali tak. A ja juz nie moglem :/ przepatrzylem wszyyyystkie kable, i w koncu zwarłem "na ryja" ta wtyczke z tego wylacznika. A momencie zapalił :D Dodam ze pompa paliwa jest tam zrobiona osobno. Plus ze stacyjki i juz. Bez podpiecia tego bezwladnosciowego...

Ale, pali mi na 3 gary. Trzyma obroty ale chodzi jak traktor. Czasem sie na chwileczke wlaczy ten 4 gar i wylacza. Podejrzewam swiece. Musze je przepatrzeć.

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 14, 2010, 21:02:51 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Sprawdź wtyczki od wtryskiwaczy
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Rover brak iksry, a wczesniej palił
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 14, 2010, 21:20:02 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
Maxiu#1935, ok sprawdze :) jutro wszystko po kolei na spokojnie sprawdze. Ale jestem zadowolony ze w koncu zagadał :)

i na ktoryms zaworze czy czymś, slychac wyrazne stukanie. I wlasnie ktos tutaj opisywal takie cos, ze puka, a przy hamowaniu silnikiiem nie puka. Mam identycznie. Czy to ta słynna szklanka?