Autor Wątek: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.  (Przeczytany 11374 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 19, 2011, 11:39:57 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Koło jest już u tokarza może będę je miał dzisiaj ale maks na jutro :)
że też wcześniej o tym nie pomyślałem :D

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 19, 2011, 18:43:35 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
na klucz 10
Tyle tylko że może okazać się że przy docisku pod tarczę 200mm takie śruby ze zwykłym łebkiem nie podejdą... Jednak torx ma mniejszy łepek.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 19, 2011, 19:07:06 pm »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Zawsze można dać na impus

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 19, 2011, 23:17:53 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
dokładnie imbusowe śruby klasy 10.9 albo przynajmniej 8.8 (klasy twardości). Te pierwsze są twardsze i ja bym takich poszukał. W czerniewicach pomysłodawcą po piwku ]:-> <lol>
« Ostatnia zmiana: Maj 19, 2011, 23:21:56 pm wysłana przez manieko58 »
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 20, 2011, 07:07:45 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Koło wczoraj odebrane, tokaż powiedział że było już wyrobione o 0,2mm
Łącznie zebrał zaledwie 2mm materiału, wygląda super. (przy okazji jest lżejsze hehe o parę gram ]:-> )


Uploaded with ImageShack.us

Co do trzpieni ustalających to myślałem dorobić je z "resztek" wiertła mam kilka o odpowiednim wymiarze wystarczy dociąć i nabić
Bo jeśli w cale nie będzie tych trzpieni to się coś poważnego przecież nie stanie

temat można już zamknąć albo zmienić jakoś jego tytuł i przenieś do innego działu, daje już wolną rękę moderatorowi

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 20, 2011, 09:53:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Pozwoliłem sobie nieco pokleić i poskładać bo temat godny uwagi i zapamięania.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 20, 2011, 10:07:32 am »

Offline gateway

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 256
Rozumiem, że teraz idzie tarcza 200mm z roverów do k-serii i docisk także z tych aut?

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 20, 2011, 10:10:14 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Pozwoliłem sobie nieco pokleić i poskładać bo temat godny uwagi i zapamięania.
No i super chyba w tej kwestii jest już wszystko wyjaśnione.

Rozumiem, że teraz idzie tarcza 200mm z roverów do k-serii i docisk także z tych aut?

No po to była toczone koło lub przekłada się wieniec, aby mieć większe, a co za tym idzie mocniejsze sprzęgło.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 20, 2011, 10:18:35 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
dokładnie imbusowe śruby klasy 10.9 albo przynajmniej 8.8
Dodam tylko jeszcze że gwint to M7/1 czyli śruba 7 skok gwintu 1 mm
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 20, 2011, 15:08:11 pm »

Offline Seba OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 501
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro (L-205) 1.8 16V
    • OBR Garages
Mysza, jak już poskładasz to do kupy, to zdaj relacje jak sprawuje się to sprzęgło, a potem niech ludzie zamkają temat

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 20, 2011, 21:34:43 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Dodam tylko jeszcze że gwint to M7/1 czyli śruba 7 skok gwintu 1 mm
takie śruby spotkałem na kole pasowym w vektrze A i to na torxa były, ostatecznie można przerobić je na imbusowe M8 /1.25 . Już tak robiłem właśnie w tej vektrze bo torx w środku wyrdzewiał i nie było jak odkręcić , ani dokrecić  :]
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 23, 2011, 07:00:17 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Mysza, jak już poskładasz to do kupy, to zdaj relacje jak sprawuje się to sprzęgło, a potem niech ludzie zamkają temat
OK ale to gdzieś za 2-3tygodnie jak dokończę auto.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 24, 2011, 22:54:07 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
Ja podtaczałem u siebie ten "nadlew" pod 190mm i mam założony zestaw (oczywiście bez łożyska bo nie pasuje) od rovera 1.6 - 200mm. Dodatkowego podebrania pod docisk nie robiłem i jest wszystko ok - w sumie zapomniałem o sprzęgle po tej operacji :)
Dodam, że już ponad rok na tym jeżdżę i nic się nie dzieje.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 24, 2011, 22:55:58 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dodatkowego podebrania pod docisk nie robiłem
Lepiej było zrobić bo tak to dobrze docisk nie będzie pracować, narazie może tarcza zdrowa to jest ok lub jeździsz sam, ciekawe jak by to sprzęgło chodziło przy pełnym załadunku lub mocno dociążonej przyczepie?
Ja wolałem nie ryzykować i zrobiłem jak oryginał, praca i koszta te same a po co cudować.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 24, 2011, 23:06:08 pm »

Offline Golden

  • Nowicjusz
  • Wiadomości: 85
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1.8
No nie powiem: opcja z podebraniem pod docisk jest na pewno pewniejsza. Pełne obciążenie wytrzymuje bez problemu, haku nie mam więc nie sprawdzę. Chciałem tylko zaznaczyć że taka połowiczna opcja też daje radę, choć świadom jestem tego że sprzęgło szybciej się skończy.
Na szczęście mam drugie koło i w wolnej chwili zrobię sobie zapasowe z dwoma podebraniami. Jak skrzynia dokończy żywota będzie jak znalazł :)

A, holowanie ciągnika C330 sprzęgło wytrzymało bez problemu :)

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 30, 2011, 22:48:17 pm »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Dorzucę jeszcze ze dwie fotki
dwa zestawy rover 190mm i 200mm (nowy LUKa)


Uploaded with ImageShack.us

Stara tarcza 190mm na nowym docisku, widać różnicę...



Uploaded with ImageShack.us

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #36 dnia: Lipiec 01, 2011, 07:14:12 am »

Offline myszaradom

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1971
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldorover 1,8
Mysza, jak już poskładasz to do kupy, to zdaj relacje jak sprawuje się to sprzęgło, a potem niech ludzie zamkają temat
Jeździłem autem więc zdaję relacje, sprzegło sprawuje się super, auto od razu przybrało na mocy, nic nie puka nic nie stuka, wszystko do siebie pasuje a i pedał sprzegła nie chodzi cieżko

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #37 dnia: Lipiec 01, 2011, 08:36:17 am »

Offline jimo#1921

  • Administrator
  • Wiadomości: 3412
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro 1.6 16V
auto od razu przybrało na mocy
;)
U mnie chodzi trochę ciężej, kwestia docisku.
  • Prowadzę dystrybucję wysyłkową gadżetów FSO-PTK! Podkładki pod tablice rejestracyjne (1-/2-rzędowe), latarki LED/otwieracze/breloki, naklejki... Zapraszam do kontaktu na PW.
Pozdrawiam Michał aka jimo
"A"It's a hundred and six miles to Chicago, we've got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark, and we're wearing sunglasses."
Były: A+ 1,6ohv; C 2.0dohc;V 745; A 1,8 K4F; YP250; C+ 18K4F; N126N
Są: C 16K4F; FZ6 SAHG; "pierdziawka", 3.6V6;

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 08, 2017, 08:42:26 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Taki odkop zrobię bo ostatnio ktoś mnie zagadnął o koło ;).

Przy okazji udzielania odpowiedzi przyszło mi do głowy takie coś, że jeśli w miejscu gdzie siada docisk sprzęgła zbierzmy nieco więcej materiału niż ze środka dla tarczy 200 to powinniśmy uzyskać przesunięcie punktu pracy słoneczka w kierunku większej siły docisku.

U mnie w borkostworku siedziała tarcza która miała 9mm i współpracowała z seryjnym dociskiem 200mm z rovera. Dało to przesuniecie słoneczka o ok. 2mm więc sporo. Nie było najmniejszego problemu z wysprzęglaniem a sprzęgło przenosiło ok. 200Nm mimo mniejszej tarczy. Mam też wrażenie że jak zjechałem tarczę do ok. 7mm (jak seryjna rovera) to auto powoli zaczynało się ślizgać.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Pełnowymiarowe sprzęgło 200mm w poldroverze.
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 08, 2017, 09:11:39 am »

Offline Zoltan#1930

  • Administrator
  • Wiadomości: 3185
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sport&Classic Workshop
Tylko że nie zawsze większe "dociśnięcie" znaczy większa siła. to zależy od docisku. warto, by przed takimi eksperymentami wypowiedział się ktoś, kto regeneruje sprzęgła.
Ja uważam, że najlepiej zastosować set seryjny z rovera i hula.
Cytat: KGB
GAZ rzadzi ,GAZ radzi ,GAZ nigdy was nie zdradzi  :twisted:

Polski Fiat 1977r, Polonez 1600 L 1980r, Volvo 945 2300 GL 1992r, Mazda Bongo SD1D32 2200D->2000i 1994r, Iveco Daily Max 2800TD 1997r Chrysler Town&Country 3300 LX 2001r