Autor Wątek: Wycieraczki nie działają  (Przeczytany 4913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wycieraczki nie działają
« dnia: Kwiecień 22, 2010, 00:57:30 am »

punisher

  • Gość
Padły mi wycieraczki - nie działają wogóle, silnik się nie odzywa, ani drgną. Miesiąc temu regulowałem je, smarowałem elementy  wymieniałem ramiona, było wszystko OK. Dziś podczas jazdy nawet nie uruchomiły się ani na jednym ani na drugim biegu jak zaczął padać deszcz. Sprawdziłem bezpieczniki - wszystkie całe, akumulator w porządku, światła działają, wszystko inne działa, próbowałem pomóc im ruszając ręką - nic z tego nie słychać żadnego odgłosu pracy silniczka, ani nie działają podczas pracy silnika ani podczas postoju na wyłączonym silniku. Gdzie jest problem? Za co się zabierać?

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 22, 2010, 01:41:03 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Może sprawdź czy jest napięcie na kostce przy silniczku?

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 22, 2010, 09:40:39 am »

Offline Jaro

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 718
  • Ukryta opcja niemiecka
    • Caro Orciari OHV
Cytat: "DF"
One zawsze się psują jak są potrzebne...


Amen, srał je pies :?

Jak na moje silnik padł, mogło być też tak, że porozłączały się ramiona, ale wtedy raczej słyszałbyś, że silnik pracuje.
LOW & SLOW

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2010, 13:48:37 pm »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
Ewentualnie cos sie stalo z samym pająkiem, można by spróbować sprawdzić na schemacie, gdzie przychodzi napięcie na silnik, i połączyć na krótko z akumulatorem.

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 22, 2010, 13:55:04 pm »

Offline KubaPsk

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 515
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU+ '98r. 1.6GLI
Witam, ja swego czasu miałem podobny problem, miałem wymieniany silnik wycieraczek i po pewnym czasie raz pracował raz nie jak mu się chciało, i w pewnym momencie stanął i d*pa nie chodzi. Okazało się że się spalił bo nie był dobrze tą folią owinięty i zaśniedziały tamte styki wszystkie w płytce sterującej. Pewnie i u Ciebie silnik padł bo u mnie też było tylko słychać jak przekaźnik daje prąd ale silnik cisza.
Trzy genialne stwierdzenia które idealnie do siebie pasują :D
Basta - "Nic się nie ryj"
Zoltan#1930 - "Będzie dobrze"
Stingerek - "Dogadamy się" :D

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 22, 2010, 15:09:46 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
punisher, weź kawałek przewodu i z pod plusa aku podaj na szary przewód silnika prąd jak zacznie kręcić to winna jest inst. elektryczna, a jak nie to wyciągnij silnik, sprawdź czy nie jest zatarty, sprawdź stan szczotek (czy nie za krótkie) i czy komutator nie jest wypalony.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2010, 16:22:52 pm »

punisher

  • Gość
Już chciałem rozkręcać ramiona wycieraczek i wyciągać silnik ale sprawdziłem -  tylnią wycieraczkę i także nie działa -  nawet się nie ruszy. Więc skoro bezpieczniki całe to być może przekaźniki? Wyciągnąłem wszystkie przejrzałem styki, włożyłem spowrotem i nic, przednie i tylnie wycieraczki nie pracują, silniczki nie buczą.

Otworzyłem książkę Morawskiego gdzie opisany silnik gaźnikowy taki jak ja mam MR91 i widzę że nie ma przekaźnika od wycieraczek, są tylko od:
- szyby ogrzewanej (u mnie zaznaczone jako nr. 1)
- światła przeciwgłowe nr. 2
- świateł mijania nr. 3
- wentylatora chłodnicy nr 4
- trąbika nr. 5
- świateł drogowych nr. 6



Przekaźniki w kolorze zółtym mają schemat na górze widoczny
Przekaźniki w kolorze ciemnym mają starte na boku schemat
Kolega któremu nie ufam w wiedzę mechaniczną sprawdził miernikiem każdy przekaźnik i na dwóch pinach każdego z nich dostał przejście (te piny obok siebie odwrócone do siebie tak samo). Stwierdził że przekaźniki są raczej dobre.

Sprawdziłem też kostkę od silniczka czyli ta biała pod przekaźnikami i jest tam 6 pinów, na chybi trafił sprawdziłem prąd i występował na dwóch pinach pierwszym górnym i ostatnim dolnim. Na pozostałych pinach na chybił trafił nie zauwazyłem przejścia. Ta kostka u mnie jest taka:



Panowie:
a. Zatem jak mogę sprawdzić który przekaźnik padł? Jak sprawdzić czy przekaźnik cyka i jest sprawny?
b. Skoro nagle przestały działać przednie i tylnie wycieraczki naraz to raczej silniczki powinny być w obu dobre, prawda?
c. Maxiu: o którym przewodzie szarym piszesz? W kostce czy już w rozebranym silniku? Szary to znaczy który, bo szary to kolor wpadający w czarny i brązowy a takie są na kostce
d. Czy biała kostka pod przekaźnikami obsługuje silniczek wycieraczek przednich i wycieraczek tylnich? stad dlatego aż 6 pinów?

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2010, 16:44:14 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
Cytat: "punisher"
c. Maxiu: o którym przewodzie szarym piszesz? W kostce czy już w rozebranym silniku? Szary to znaczy który, bo szary to kolor wpadający w czarny i brązowy a takie są na kostce

ten już od silniczka, ale podaj plusa bez odłączania tej kostki.
Przekaźniki nie mają nic do wycieraczek.
Cytuj (zaznaczone)
d. Czy biała kostka pod przekaźnikami obsługuje silniczek wycieraczek przednich i wycieraczek tylnich? stad dlatego aż 6 pinów?

tylko przód.
Cytuj (zaznaczone)
b. Skoro nagle przestały działać przednie i tylnie wycieraczki naraz to raczej silniczki powinny być w obu dobre, prawda?

no to ci już napisałem co masz zrobić, żeby się dowiedzieć czy masz uwalony silnik czy instalacje.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2010, 17:59:17 pm »

punisher

  • Gość
Problem rozwiązałem  dzięki radzie Maxia za co serdecznie dziękuję.

Podczas zastanawiania się jak wyjąć silnik od wycieraczek postanowiłem wg. wskazówki na krótko spiąć  kawałkiem druta plus z akumulatora z szarym przewodem który przebiega przez białą kostkę silniczka wycieraczek, ale bez jej rozpinania. Rzeczywiście w kostce jest przewód o kolorze szarym - ciemnym ale nie czarnym, ale samej kostki nie rozłączałem po prostu jeden koniec przewodu wciśnąłem w metalowe szybkozłącze kostki szarego przewodu a drugi koniec podłączyłem do plusa akumulatora - zaiskrzyło na plusie akumulatora i wycieraczki ruszyły z kopyta. Odłączyłem prowizoryczny drut wsiadłem do kabiny i wycieraczki przednie i tylnie pracują jak trzeba. Odpaliłem silnik, wycieraczki i tu i tam chodzą jak trzeba. Zamknąłem maskę, odczekalem trochę czasu, przeprowadziłem test ponowny, wycieraczki działają.

Wniosek: Najpraw. mam gdzieś problem z instalacją elektryczną w wozie, podłączony drut być może wywołał na moment jakieś spięcie w układzie. Nie wiem o co chodzi do dziś, jak na razie wycieraczki działają z przodu i z tyłu, być może do czasu...

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2010, 18:50:00 pm »

Offline Maxiu

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1061
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez Caro MR 91
weź sprawdź bezpiecznik, poruszaj nim i dla pewności wyciągnij, wyczyść miejsca styku i podegnij trochę blaszkę od gniazda bezpiecznika. Najprawdopodobniej w tym miejscu nastąpiła przerwa w obw. a wzbudzenie przez podanie + na silnik chwilowo załatwiło sprawę. Ja miałem przypadek taki, że przy włączeniu świateł drogowych nagle gasła mi prawa lampa z przodu i długo głowiłem się o co chodzi do momentu poruszania bezpiecznikiem. :twisted: Bartek#1925 o ile dobrze pamiętam miał to samo z tą lampą.
FSO Polonez Caro 1.6 k16 :) lpg 92' L-46
4 elektryczne szyby , wspoma, lusterka elektryczne, podgrzewane, IG Standard podgrzewane, podłokietnik
były #1935

Wycieraczki nie działają
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2010, 19:08:58 pm »

punisher

  • Gość
Tak zrobię Maxiu, dzięki za wszystkie podpowiedzi. I gratuluję obycia i doświadczenia.
Rzeczywiście: lekkie poruszenie blaszek w który wpięty jest bezpiecznik  "L" odpowiedzialnego za wycieraczki powoduje że albo wycieraczki działają albo nie. Muszę to wyczyścić papierem.