Autor Wątek: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.  (Przeczytany 30115 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 29, 2011, 21:39:37 pm »

Offline Marcin OBR

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 419
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu 1.4 16V GTi
O.k dzięki za odp

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #81 dnia: Marzec 30, 2013, 07:44:39 am »

Offline MichalSW

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 857
  • Płeć: Mężczyzna
Chcę wymienić progi w Polonezie. Wspawanie będzie polegało na przewierceniu kołnierza poszycia co ileś cm i pójdzie spaw punktowy. Wiadomo, że blachy nie są do siebie idealnie spasowane, bo zawsze jest jakaś szczelina. Pytanie: czy połączenia blach (np poszycie progu) z nadwoziem należy przed wspawaniem uszczelnić jakąś masą uszczelniającą? Jeśli tak, to jaka pasta wytrzyma temperaturę w okolicach miejsc spawania?
Pomóżmy Jackowi!

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #82 dnia: Marzec 30, 2013, 12:50:19 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ostatnio o podobną sprawę pytałem Kolegi który jest dobrym fachowcem w kwestii odratowywania "zagruzowanych" przez "fachowców" aut.
Dla potomnych, kolega ma ksywkę Zapek i udziela się na forum capri.pl
Ale do rzeczy. Zapek poradził mi aby obie powierzchnie styku, które będą spawane (progi), pomalować podkładem reaktywnym firmy Troton, następnie nawiercamy otwory w miejscu zgrzewów i spawamy.
Po wspawaniu elementu wtryskujemy wosk do profili tak, aby wypłynęło. Wosk ma dokładnie spenetrować powstałą pachwinę, czyli lejemy obficie aż zacznie wypływać.
Dlaczego akurat Troton? Sprawdzony, prawie w ogóle się nie wypala wokół miejsca spawania.
Co bardzo ważne, fajne i istotne, na podkład reaktywny firmy Troton, można kłaść podkład epoksydowy tej samej firmy i nie nastąpi żadna niepożądana reakcja.
Malować można też w sytemie "mokro na mokro", czyli na reaktywny Trotona mozna połozyć "na mokro" epoksyd Trotona i na epoksyd też w systemie "mokro na mokro" podkład akrylowy Trotona (2K).

Po więcej pytań polecam uderzyc do Zapka z forum capri.pl oraz prześledzić jego najświeższą relację z odbudowy Forda Granady na w/w forum ;)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #83 dnia: Marzec 31, 2013, 00:49:26 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6622
  • Płeć: Mężczyzna
Ale epoksyda to chyba lepiej rozpylić jakąś cwaną końcówką po wspawaniu.
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #84 dnia: Marzec 31, 2013, 19:30:04 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
BARTEK#1925, reaktywny novola tez sie nie wypala.
ja polecam tak zrobic, bo robie u siebie i jest ok - podklad reaktywny, a na to cienka warstwa cynku w sprayu. wypala sie tylko punktowo (tak samo jak tylko z samym reaktywnym). zawsze to lepsze niz sam reaktywny, ktory nie jest odporny na wode itp. (w sensie ze jak kapnie na niego woda, to bedzie korodowalo tam)
nie polecam klasc np reaktywnego+ epoksyd i dopiero spawanie, bo po podgrzaniu blachy epoksyd zlazi razem z rektywnem, i robi sie czysta blaszka ;D (czyli epoksyd dopiero po spawaniu)
to ja, byly Marcin#839

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 01, 2013, 11:25:34 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
A po co epoksyd do środka? Zdajecie sobie sprawę z tego że epoksyd po zaschnięciu tworzy mało przyczepną powierzchnię? TAK WŁAŚNIE JEST.
Profil pomalowany reaktywnym po zamknięciu zalewamy woskiem do profili i koniec!
Zauważcie co się jeszcze stanie z epoksydem po jego wyschnięciu. Powierzchnia staje się śliska, twarda i trzeba dużo pracy żeby ją zmatowić - to taka przestroga na przyszłość przy malowaniu powierzchniowym.
Stąd system "na mokro" który poleca TROTON.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 01, 2013, 12:45:01 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1566
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
farba cynkowa daje dodatkowa ochrone (nie mowie ze ten cynk cos daje antykorozyjnego, ale po prostu nie wypala sie podczas spawania)
a zawsze lepiej jest miec 3 warstwy (reakt, cynk, wosk) ochrony niz 2 (reakt+wosk)
ja zdecydowanie to polecam. pewniejsze niz popsiukanie samym woskiem i modlenie sie o to zeby pokryl wszystkie wewnetrzne blachy idealnie... ;)
to ja, byly Marcin#839

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 01, 2013, 16:22:10 pm »

Offline FaZi

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1127
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez, Mercedes, Fiat 125p
ja jak wspawywalem całe nowe progi to dałem to wszystko w reaktywny, na to podkład akrylowy i na to lakier akryl :) po wspawaniu wypaliło się to miejscowo (tak jak mówiliscie wyżej). Pozniej poszło obficie wosku do profili zamkniętych i nie ma prawa gnic. Narazie poszło 2 kg w progi, na wiosne przed złożenie auta dopsikam jeszcze drugie tyle (oczywiście na gorąco).
Sam reaktywny nie daje dobrej ochrony.
z epoxydem nie miałem do czynienia więc sie nie wypowiadam :)

dobrą ochroną również było by zastosowanie reaktywnego + podkład akrylowy + wosk. Akryl ma to do siebie że znacznie chłonie wode. Także po obiftym zapsikanikaniu, wosk ładnie się "wtopi" w podkład akrylowy.

Odp: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #88 dnia: Kwiecień 05, 2013, 20:31:32 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 681
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
ja podobnie jak fazi, wszystkie elementy miałem pomaolwane reaktywnym i epoksydem chyba, ponawiercałem, pospawałem momalowałem miejsca spawania reaktywnym bardzo obficie i potem wosk w psikadle juz do środka profila  zaspawanego
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360