Autor Wątek: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.  (Przeczytany 28491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« dnia: Kwiecień 27, 2010, 09:39:52 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Witam.

Jako że zdecydowaliśmy z żoną ratować najstarszego (starzem) poloneza w klubie zanabyłem okazyjnie potrzebne elementy blacharskie. Niby nowe ale niestety już wiiekowe i mają na sobie ślady korozji. Do wymiany są progi i lewy tylny błotnik.

W zwiazku z tym że główne prace planuję w polowie czerwca chciałem przygotować to co mam do wymiany. Korozja na "nowych" elementach jest powierzchowna więc bez problemu wycyzszcę to do gołej blachy.

No i przechodzimy do sedna. Czym takie wyczszczone elementy pomalować aby zabezpieczyć to przed wspawaniem. Jakie środki polecacie przed i po wspawaniu. Jak zabezpieczyć miejsce łączenia blach w progach aby na spawach nie korodowało. Czy taka farba podkładowa nie spali się od spawania migomatem

Czytałem że brunox jest dobry ale tylko na rdzę a nie na oczyszczoną blachę.

Chciałbym aby to auto jeszcze pośmigało dlatego licze na was i wasze doświadczenia w tej sprawie.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 27, 2010, 13:08:14 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
przed wspawaniem jakiś wash primer np novol novol 340 lub 360
(dzieki-Marcin_ z podpowiedź)  potem wspawać, miejsca spawania znów poprawić novolem i już podkładem  a na koniec po wspawaniu progu zewn (od srodka już zapodkładowanego) całość od środka konserwą  i gorącym olejem.

ja tak planuję
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 27, 2010, 13:39:03 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Do konserwacji progu od środka fajny jest środek Bolla z dłuuuugim wężykiem w komplecie.
Fajność tego preparatu polega na tym, że klei się on skutecznie do wszystkiego, łącznie z powierzchnią i paluchami obsługującego puszkę :mrgreen: , i zasycha mając później lepkość miodu i elastyczność. Po wtryśnięciu w próg, zdarza się że wypływa z progu, mimo uszczelnienia masą spawów - nie trzeba się tym przejmować :wink: . Zabieg można powtórzyć po wyschnięciu poprzedniej warstwy - jak jest ciepło to nawet po pół godziny, a na pewno przed zimą.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 27, 2010, 14:38:19 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "sova"
przed wspawaniem jakiś wash primer np novol novol 340 lub 360
A jaką to ma wydajność?? ile tego zakupić aby starczyło na progi i błotnik i jeszcze trochę korozji??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 28, 2010, 22:28:26 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
wydajnosc ma duza bo to sie kladzie w cienkich warstwach.
mniej niz 1/4 puszki zuzylem na prog wew. i zew., caly plat podlogi, caaaly tunel wraz z poprzecznym wzmocnieniem tunelu (wiec troche powierzchni do malowania bylo), podszybie i jeszcze jakies inne pierdolki.
co prawda niby on trawi blache, ale rdze powierzchniowa najlepiej usunac do golej blachy, bedzie lepiej sie trzymac.
ja robilem tak ze najpierw  czyscilem blache fosolem (lub podobnym) i dopiero wash primer.
drogi dosyc jest bo 0,8 litra (i tyle Ci spokojnie powinno wystarczyc, i jeszcze zostanie sporo) kosztuje okolo 60zl, ale warto.

a jak chcesz miec zajedwabiscie zabezpieczone blachy przed ruda, to na wash primer kladziesz podklad epoxydowy, z tym ze mala uwaga- po pomalowania wash primerem MUSISZ!! posezonowac pomalowana blache troche zanim polozysz epoxydowy. inaczej wszystko zlezie. generalnie novol nie poleca takich laczen, ale tylko novol, inni producenci nie maja przeciwskazan.
 moja teoria jest taka, iz podklad epoxydowy ma zajedwabista "nieprzepuszczalnosc", a jak wash trawi blaszke to powstaja pewnie jakies gazy, i jak sie polozy za wczesnie epoxyd, to gazy nie maja gdzie uciekac, i robi sie kupa. (to tylko moja teoria, i moge nie miec racji, ale mi to pasuje :) )
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 29, 2010, 09:12:53 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
A gdzie można dostać w wawie produkty novola o których piszecie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 29, 2010, 10:03:49 am »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "-Marcin-"
ja robilem tak ze najpierw  czyscilem blache fosolem (lub podobnym) i dopiero wash primer (...) na wash primer kladziesz podklad epoxydowy

Mógłbyś podać konkretne produkty, które sprawdziłeś i wiesz, że są dobre? Będę wdzięczny.

Cytat: "-Marcin-"
po pomalowania wash primerem MUSISZ!! posezonowac pomalowana blache troche zanim polozysz epoxydowy

Kaś o tym czytałem więc pewnie masz rację. Pytanie - jak długo powinno trwać to "sezonowanie"? Pytanie drugie - czy sam wash primer jest odporny na warunki atmosferyczne? Znaczy czy można z nim "na wierzchu" normalnie auto użytkować?

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 29, 2010, 14:33:35 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Cytat: "Excalibur#1937"
Pytanie drugie - czy sam wash primer jest odporny na warunki atmosferyczne? Znaczy czy można z nim "na wierzchu" normalnie auto użytkować?
nie można, wszystkie podkłady z wyjątkiem epoksydu przepuszczają wodę.
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 29, 2010, 18:49:31 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Dodam tylko do wypowiedz maciejowskiego, ze wash primer ma zerowa odpornosc mechaniczna, dlatego trzeba polozyc na to jakis podklad.

novol 340 (wash primer) i novol 360 (epoksydowy). taki uzywam.
a sezonowanie to wiadomo, im dluzej tym lepiej. ja tak staral bym sie conajmniej 2 tygodnie. slyszalem wypowiedzi, ze niektorzy nie sezonuja i nic sie nie dzieje, ale ja tam bym wolal nie ryzykowac ;) , bo to rozni ludzie roznie mowia.
poza tym tak jak napisalem, tylko novol zabrania klasc epoxyd na wash primer (kiedys nie bylo z tym problemu, ale od jakies czasu novol zmienil zdanie i zabronil, moze byly reklamacje albo cos), inni producenci w kartach technicznych swoich produktow nie zabraniaja kladzenia epoxydu, nawet jak zrobisz to tego samego dnia, jak kto woli ;).
jak ktos nie zamierza klasc podkladu epoksydowego tylko zwykly akrylowy, to nie musi sezonowac blach.
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 29, 2010, 20:08:18 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Ale nadal nie wiem gdzie to dostać w wawie??
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 29, 2010, 20:46:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ja Ci nie pomoge bo tez nie wiem. ja kupuje w kraśniku, bo tam jest zajefajny sklep lakierniczy (i tani).
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 29, 2010, 20:53:17 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Zawsze można kupić z allegro, od sprzedającego w Wawie :)
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 30, 2010, 09:33:36 am »

Offline polmo

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 111
Produkty Novola sa do kupienia tutaj na 100% bo sam kupowałem. Bocian_s#313, a tak swoja droga to cudów się po nich nie spodziewaj u mnie wyszło po roku a robiłem reaktywnym i później takim szarym chyba akrylem.
Sklep Chemiczny. Marek Wielogołaski
Adres: Okrzei 7, 03-715 Warszawa
Telefon: (22) 818-28-68
Godziny otwarcia:
poniedziałek-piątek: 09:00-18:00, sobota: 09:00-13:00

http://www.novol.pl/att/1/karty_techniczne/LI-02-03_PROTECT_340.pdf

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 30, 2010, 11:51:15 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Chłopy, bo problem jest w syfiastej jakości blasze, z której reperaturki są wykonane, niestety :evil: Ale porządna konserwacja po pospawaniu, wierzchnim zabezpieczeniu nie zaszkodzi - mam na mysli od środka :wink: , czyli wszelkiego typu środki do profili o konsystencji miodu (po zaschnięciu), można też rozgrzany olej wtrysnąć pod ciśnieniem - kiedyś tak robiono i zdawało to egzamin, trzeba tylko dobrze spawy i styki blach uszczelnić :!:
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 30, 2010, 12:15:56 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Marcin, czyli rozumiem że podkład akrylowy też przepuszcza wilgoć?
więc do wewnątrz progów najlepiej 340, potem epoksyd 360 i konserwacja  a jeśli akryl to lepiej jeszcze coś na niego dać?


jako ciekawostke dodam, że miałem duży problem zamówić ten wash primer 340 (udało się w trzecim sklepie) i w mieszalni lakierów facet nie wiedział do czego to służy i mi wciskał odrazu 360kę do stosowania na gołą blachę...
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 30, 2010, 15:30:25 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
jak kupisz litra akrylowego za 30zl to za "szczelny" on nie bedzie. tanie podklad maja to do siebie ze najwiecej w sobie maja wypelniaczy, drozsze maja juz jakies dodatki antykorozyjne itp. drogi akryl pewnie tez by wystarczyl. ale ja wole epoxyd ;) ;)

czy cos dac na akryl trudo mi powiedziec, bo juz za bardzo nie ma co oprocz epoxydu lub bazy

ja tam wieze w wash primer i epoxyd i nikt mnie nie zniecheci ;)
najpier fosol (z tym ze ja fosolu nie zmywam woda, tylko rozpuszczalnikiem,bo po wodzie on blacha natychmiast znowu koroduje, a po rozpuchu nie), potem wash primer i na koncu epoxyd i nie ma prawa pojawic sie rdza :)
tak uwazam. i nikog nie namawiam do stosowania.

Sova, jezeli wash primer+akryl, to ja juz bym chyba wolal sam epoxyd polozyc na gola blache  w sumie.
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 05, 2010, 16:04:31 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
fosolem malujesz tylko rdzawe miejsca czy całośc gołej blachy
i ile dajesz czasu fosolowi na schnięcie?

czyli na wash primer (np ten novol340) dajesz  epoksyd 360?

czy nanoszenie podkładu wash primer pędzlem (na puszcze pokazany tylko natrysk) będzie przejawem skrajnego debilizmu i mija się z celem? np zrobi sie zbyt gruba powłoka która będzie odpadac czy cos?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 05, 2010, 16:11:24 pm »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4230
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Cytat: "sova"
czy nanoszenie podkładu wash primer pędzlem (na puszcze pokazany tylko natrysk) będzie przejawem skrajnego debilizmu i mija się z celem? np zrobi sie zbyt gruba powłoka która będzie odpadac czy cos?
Możesz nanieść pędzlem, to nie ma znaczenia, można przemalować dwa razy. Jak źle odtłuszczone to odpadnie czy pomalujesz pistoletem, czy pędzlem.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 05, 2010, 21:29:09 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
fosolem (a w zasadzie Korreadorem, chyba troszke mocniejszy niz fosol) pokrywam cala blache, a mokra od fosolu blache przecieram wloknina scierna, i rdza ladnie schodzi (oczywiscie ta powierzchniowa).
na wash primer daje epoxyd.
czasem jak pistoletem nie dotre w niektore miejsca to maluje pedzelkiem, ale nie za grubo, tak zeby tylko pokrylo blache.
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 06, 2010, 11:23:32 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
czyli fosol scierasz niedługo po nałożeniu, póki nie zaschnie
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360