Autor Wątek: Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.  (Przeczytany 28493 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 06, 2010, 19:02:17 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "polmo"
Sklep Chemiczny. Marek Wielogołaski
Adres: Okrzei 7, 03-715 Warszawa

Byłem tam dzisiaj i zostawiłem dobre 160zł. Zobaczymy czy nie na darmo.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 06, 2010, 23:10:40 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Cytat: "sova"
czyli fosol scierasz niedługo po nałożeniu, póki nie zaschnie

Nie wiem czy szybkie ścieranie tego środka ma sens. Zauważyłem, że te środki jak już zaczną reakcję chemiczną to potrafi ona dość długo trwać. Jak się ładniejsza pogoda zrobi to pokażę Wam fotki jak RR potraktował moje elementy.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 09, 2010, 20:04:53 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
No i cześć elementów zamalowana. Na początek szczota na kontówce. Potem stary fosol. następnie woda pod dużym ciśnieniem i jakiś uniwersalny płyn do mycia aby zneutralizować kwas. Poleżało to sobie na słońcu i momentalnie zaczęło korodować. Odtłuszczenie NITRO.

Na koniec poszedł novol 340 pędzlem. położyłem dwie warstwy tylko nie wiem czy nie za grubo. Zobaczymy co z tego będzie.

A i jeszcze jedno. Ten wash primer z zapachu przypominał mi jakąś corrinę. Zresztą kolorem i konsystencją też.

No i potwierdzam że coś jest w ocynku w blachach polda. Błotniki tylne myte  po wewnątrz fosolem praktycznie były niewzruszone. Jakby była jednostronnie ocynkowana.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 09, 2010, 21:14:44 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytuj (zaznaczone)
No i cześć elementów zamalowana. Na początek szczota na kontówce. Potem stary fosol. następnie woda pod dużym ciśnieniem i jakiś uniwersalny płyn do mycia aby zneutralizować kwas. Poleżało to sobie na słońcu i momentalnie zaczęło korodować. Odtłuszczenie NITRO.


W cale się nie dziwię,że ruda tak szybko zaatakowała.Fosolem się tego nie robi,przecież to kwas,i to bodajże na bazie HCL,a jest to kwas silnie żrący .W swoim czasie moja żona używała,go do czyszczenia blachy na wypieki ,bo był on przeznaczony do użytku domowego,i nigdy go nie stosowałem przy odrdzewianiu blach.Do trawienia blach samochodowych są inne do tego celu środki,które dodatkowo,wchodzą w reakcję z tlenkiem żelaza,wiążąc go.Mam taki,Niemieckiej firmy,ale nazwy w tej chwili nie pamiętam.Jak znajdę to odpiszę.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 09, 2010, 22:55:49 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "mardas"
Cytuj (zaznaczone)
No i cześć elementów zamalowana. Na początek szczota na kontówce. Potem stary fosol. następnie woda pod dużym ciśnieniem i jakiś uniwersalny płyn do mycia aby zneutralizować kwas. Poleżało to sobie na słońcu i momentalnie zaczęło korodować. Odtłuszczenie NITRO.


W cale się nie dziwię,że ruda tak szybko zaatakowała.Fosolem się tego nie robi,przecież to kwas,i to bodajże na bazie HCL,a jest to kwas silnie żrący .W swoim czasie moja żona używała,go do czyszczenia blachy na wypieki ,bo był on przeznaczony do użytku domowego,i nigdy go nie stosowałem przy odrdzewianiu blach.Do trawienia blach samochodowych są inne do tego celu środki,które dodatkowo,wchodzą w reakcję z tlenkiem żelaza,wiążąc go.Mam taki,Niemieckiej firmy,ale nazwy w tej chwili nie pamiętam.Jak znajdę to odpiszę.

wg mne to tu nie chodzi o to ze fosol to kwas, tylko o to ze bocian splukal fosol woda. a chyba wiadomo jak musi zachowac sie gola blacha potraktowana woda.  :wink:  :wink:

ja fosol zmywam rozpuszalnikiem i nic nie rdzewieje. gola blacha jest czysta przez dluugi czas (garaz). wiem, ze ma sie zmywac woda, zeby niby przerwac reakcje, ale po jakiego grzyba odrdzewiac cos, i zaraz polac to woda. glupia robota wg mnie.
poza tym fosol to kwas fosforowy
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 10, 2010, 08:12:42 am »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Teraz to i tak po ptokach. Zobaczymy jak to będzie. I tak gorzej nie powinno być.

Z resztą ideą podkładu reaktywnego jest wiazanie rdzy więc było sporo do wiązania świeżej korozji. Wolałem nie mieć kwasu pod podkładem a jakoś nie wierzę że rozpuszczalnik by to zmył. W końcu jest wiele farb "prosto na rdzę". No chyba że się mylę.

Z resztą co by nei robił to i tak lepiej jak zostawić element niezabezpieczony.

[ Dodano: 2010-05-10, 08:22 ]
Teraz to i tak po ptokach. Zobaczymy jak to będzie. I tak gorzej nie powinno być.

Z resztą ideą podkładu reaktywnego jest wiazanie rdzy więc było sporo do wiązania świeżej korozji. Wolałem nie mieć kwasu pod podkładem a jakoś nie wierzę że rozpuszczalnik by to zmył. W końcu jest wiele farb "prosto na rdzę". No chyba że się mylę.

Z resztą co by nei robił to i tak lepiej jak zostawić element niezabezpieczony.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 10, 2010, 11:25:13 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "-Marcin-"
poza tym fosol to kwas fosforowy


Po kwasie fosforowym,na pewno by nie rdzewiała !!!!!!!!!!!!!!

[ Dodano: 10 Maj 2010 11:30 ]
A do odtłuszczania,najlepsza jest benzyna ekstrakcyjna ,lub aceton[tylko nie do paznokci] ,najlepiej cz.d.a.Rozpuszczalnik nitro jest "tłustym" rozpuszczalnikiem,i nie bardzo nadaje się do tego.Lepiej rozcieńczać nim farby.

[ Dodano: 10 Maj 2010 12:14 ]
Ten specyfik,który używam,to "ROST-UMWANDLER" Firmy NIGRIN.Przesłał bym fotkę,ale póki co te nie wiem jak to zrobić ?
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 10, 2010, 12:56:54 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
Cytat: "Excalibur#1937"
. Jeśli ktoś chce użyć RR to niestety cierpliwość, cierpliwość i jeszcze raz cierpliwość. .


co to RR?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 10, 2010, 14:33:23 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7254
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
Cytat: "mardas"
Rozpuszczalnik nitro jest "tłustym" rozpuszczalnikiem,i nie bardzo nadaje się do tego.Lepiej rozcieńczać nim farby.
A po czym to poznać. Jak rozmawiałem w sklepie chemicznym o odtłuszczaniu to padło hasło extrakcyjna, nitro i denaturat. To kupują u nich lakiernicy. Gdzieś też wyczytałem że pod ten rektywny nowola był problem po odtłuszczeniu bezyną tylko nie pamiętam którą.
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 10, 2010, 15:06:12 pm »

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1905
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 10, 2010, 19:39:05 pm »

Offline maciejowski

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 2979
  • Płeć: Mężczyzna
    • 125p '75 | 125p '78 | 125p '80 | 125p '90 | 126p '78 | caro '96 x2 |
Bocian_s#313, być może chodziło o lakową, ona jest jakby tłusta i wolno paruje.
jak chcesz mieć 100% pewności to kup zmywacz do silikonu http://www.novol.pl/strony/1/i/1153.php
Cytat: KGB
wtedy moze okazac sie ,ze pelno Nm ,a jakoby zadnego nie bylo - jedna malutka przekladnia ,tak wiele ubylo ...

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 10, 2010, 19:44:07 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1561
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
Cytat: "mardas"
Cytat: "-Marcin-"
poza tym fosol to kwas fosforowy


Po kwasie fosforowym,na pewno by nie rdzewiała !!!!!!!!!!!!!!


no przeciez Ci napisalem, ze blacha nie rdzewieje po fosolu, tylko po zmywaniu go woda  :roll:  

poczytaj w necie to zobaczysz, ze fosol to glownie kwas fosforowy  :roll:  :roll:

tak na szybko
http://allegro.pl/item1031351855_fosol_hobok_29l.html

a o nitro nic nie pisalem, ja odtluszczam zmywaczem silikonowym novolu (5l 60zeta; i zeby nie bylo to NIE jest zmywacz na bazie silikonu, tylko zmywa tez silikon i odtluszcza lepiej niz inne odtluszczacze  ;) ;) ;) )

Bocian, wash primer z tego co wiem w utwardzaczu ma kwas fosforowy, wiec tak czy siak masz kwas, czy go zmyjesz czy nie ;) ;)

jak juz pisalem wczesniej, ja do niczego nikogo nie namawiam, robcie sobie jak chcecie, napisalem tylko jak ja robie, a staram sie to robic najlepiej jak tylko mozna ;) ;)
to ja, byly Marcin#839

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 11, 2010, 10:44:31 am »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "Bocian_s#313"
A po czym to poznać. Jak rozmawiałem w sklepie chemicznym o odtłuszczaniu to padło hasło extrakcyjna, nitro i denaturat. To kupują u nich lakiernicy. Gdzieś też wyczytałem że pod ten rektywny nowola był problem po odtłuszczeniu bezyną tylko nie pamiętam którą.
.

To co mówią w sklepie,jest zwykłym uproszczeniem.Jestem z wykształcenia chemikiem,ze specjalnością zabezpieczenia antykorozyjne,i wiem jakie produkty chemiczne najbardżej nadają się do tego celu.Pisząc "tłusty" napisałem to w cudzysłowie.Bo ten produkt akurat przede wszystkim stosuje się do rozcieńczania farb,ze względu na wyższą temperaturę odparowania niż, benzyna ekstrakcyjna ,lub aceton.I jako środek do odtłuszczania,kwalifikuje się jako ostatni w użyciu.Denaturat w ogóle nie nadaje się do takich celów,gdyż po odparowaniu zostawia osad na powierzchni.
Cytat: "-Marcin-"
poczytaj w necie to zobaczysz, ze fosol to glownie kwas fosforowy


Ostatnio do czynienia z Fosolem miałem ,chyba 15lat temu,i z doświadczenia  wiem że ten produkt się nie nadaje do przygotowania blach samochodowych pod lakierowanie .Nie pamiętam składu chemicznego tego produktu,być może, że go zmodyfikowano przez te 15 lat.Wiem jedno ,że po użyciu ,nawet po dokładnym umyciu, blacha korodowała.I w cale nie neguję że jest w nim zawarty kwas fosforowy ,tylko oprócz tego są inne substancje chemiczne .Jeżeli w tej kompozycji zawarty jest HCL,to HCL ma to do siebie ,żę trawi blachę od wewnątrz,a nie powierzchniowo.Dlatego ,po takim trawieniu,trzeba dokładnie płukać ,i suszyć,a następnie jak najszybciej zabezpieczyć blachę podkładem.

[ Dodano: 11 Maj 2010 10:44 ]
Cytat: "Bocian_s#313"
A po czym to poznać. Jak rozmawiałem w sklepie chemicznym o odtłuszczaniu to padło hasło extrakcyjna, nitro i denaturat. To kupują u nich lakiernicy. Gdzieś też wyczytałem że pod ten rektywny nowola był problem po odtłuszczeniu bezyną tylko nie pamiętam którą.
.

To co mówią w sklepie,jest zwykłym uproszczeniem.Jestem z wykształcenia chemikiem,ze specjalnością zabezpieczenia antykorozyjne,i wiem jakie produkty chemiczne najbardżej nadają się do tego celu.Pisząc "tłusty" napisałem to w cudzysłowie.Bo ten produkt akurat przede wszystkim stosuje się do rozcieńczania farb,ze względu na wyższą temperaturę odparowania niż, benzyna ekstrakcyjna ,lub aceton.I jako środek do odtłuszczania,kwalifikuje się jako ostatni w użyciu.Denaturat w ogóle nie nadaje się do takich celów,gdyż po odparowaniu zostawia osad na powierzchni.
Cytat: "-Marcin-"
poczytaj w necie to zobaczysz, ze fosol to glownie kwas fosforowy


Ostatnio do czynienia z Fosolem miałem ,chyba 15lat temu,i z doświadczenia  wiem że ten produkt się nie nadaje do przygotowania blach samochodowych pod lakierowanie .Nie pamiętam składu chemicznego tego produktu,być może, że go zmodyfikowano przez te 15 lat.Wiem jedno ,że po użyciu ,nawet po dokładnym umyciu, blacha korodowała.I w cale nie neguję że jest w nim zawarty kwas fosforowy ,tylko oprócz tego są inne substancje chemiczne .Jeżeli w tej kompozycji zawarty jest HCL,to HCL ma to do siebie ,żę trawi blachę od wewnątrz,a nie powierzchniowo.Dlatego ,po takim trawieniu,trzeba dokładnie płukać ,i suszyć,a następnie jak najszybciej zabezpieczyć blachę podkładem.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 11, 2010, 13:26:50 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a odtłuszczanie acetonem to dobry pomysł właśnie?
bo mam baniak 5L :-)
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 11, 2010, 13:32:32 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4126
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "mardas"
Cytat: "-Marcin-"
poza tym fosol to kwas fosforowy


Po kwasie fosforowym,na pewno by nie rdzewiała !!!!!!!!!!!!!!

A do odtłuszczania,najlepsza jest benzyna ekstrakcyjna ,lub aceton[tylko nie do paznokci] ,najlepiej cz.d.a.Rozpuszczalnik nitro jest "tłustym" rozpuszczalnikiem,i nie bardzo nadaje się do tego.Lepiej rozcieńczać nim farby.

Ten specyfik,który używam,to "ROST-UMWANDLER" Firmy NIGRIN.Przesłał bym fotkę,ale póki co te nie wiem jak to zrobić ?

Preparaty firmy Nigrin są TUTAJ :) A ów produkt jest pierwszy od dołu.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #35 dnia: Maj 11, 2010, 15:07:16 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Cytat: "sova"
a odtłuszczanie acetonem to dobry pomysł właśnie?
bo mam baniak 5L :-)


Bardzo dobry pomysł.Tylko używaj czystego,nie technicznego.Najlepiej cz.d.a[czysty do analizy]

[ Dodano: 11 Maj 2010 15:14 ]
Cytat: "Grzech#1938"
Preparaty firmy Nigrin są TUTAJ :) A ów produkt jest pierwszy od dołu.

 
Wszystko się zgadza.Mam taki produkt od paru lat ,i jestem z niego zadowolony.Stosuję go przede wszystkim,do zaprawek lakierniczych,kiedy jest czasami dość trudno dokładnie oczyścić podłoże,świetnie wiąże pozostałości korozyjne.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #36 dnia: Maj 11, 2010, 15:50:47 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Jeszcze jedna uwaga,co do acetonu.Nie należy go stosować,do odtłuszczania tworzyw sztucznych,przeznaczonych pod malowanie.Jedyny wyjątek stanowią tu laminaty.Bo może tworzywo rozpuścić.Stalowe blachy,i.t.p można bez obaw odtłuszczać

[ Dodano: 11 Maj 2010 16:05 ]
Cytat: "Grzech#1938"
Skoro jesteś chemikiem to proponuję popełnienie jakiegoś artykuliku w temacie. Z łopatologicznym wyjaśnieniem czemu nie Fosol i inne a czemu benzyna i inne.


Grzech 1938.Proponuję Ci posurfować po necie,a sam znajdziesz odpowiedż.Chemika ,to ja kończyłem 34 lata temu,i mam trochę luki w pamięci,tm bardziej że nie pracuję w swoim wyuczonym zawodzie.A opisywać co,i dlaczego-sory-nie chcę mi się.Przecież sam też miałeś w szkole chemię,odrobine chęci ,a sam znajdziesz odpowiedż.Ja tak robię jak mam jakieś wątpliwości.Cytować z książek to niema sensu,na forum,Lepiej sięgnąć do lektury bezpośrednio.Mogę polecić Technikę Przeciwkorozyjną,ale autora za chiny nie pamiętam.Może są jeszcze inne publikacje o których nie wiem.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #37 dnia: Maj 11, 2010, 16:36:29 pm »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
a jak mam akurat techniczny to jest jakiś kłopot?
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #38 dnia: Maj 11, 2010, 16:55:13 pm »

Offline Mardas#1946

  • Witajcie !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 785
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + GSI 1,6,2000 r. LPG-AL 700,70U,klimatyzacja Fab. kontrolka AFR
Tyle tylko,że ma dodatkowo zanieczyszczenia.Ja bym nie ryzykował.Używam czystego.W sklepach chemicznych powinien być,lub w hurtowniach z odczynnikami chemicznymi,w litrowych butelkach,albo w innych opakowaniach.
Mardas- Jimi wiecznie żywy !!!!!!!!!!!! ,a moje ATU nie do zdarcia !!!!!!


http://www.polskajazda.pl/Samochody/FSO/Polonez_ATU/108123

Jak zabezpieczyć elementy progów przed wspawaniem.
« Odpowiedź #39 dnia: Maj 12, 2010, 09:14:19 am »

Offline sova

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 667
  • Płeć: Mężczyzna
  • wychowany na tylnym napędzie
    • PN Coupe--> home made
no to ja wczoraj powalczyłem, i poszedłem jeszcze inną droga wykluczając fosol, bo skoro grunt też ma w sobie kwas to właśnie poto jest żeby niewidoczne nawet ogniska korozji zneutralizować.
 nowe progi wymyłem acetonem, potem przejecałem papierem  włókniną ścierną i  zmyłem jeszcze kilka razy zmywaczem (anty)silikonowym. Przerąbane żeby  doprowadzić blache do stanu w którym już nie brudzi papieru, poszło mnóstwo ręczników papierowych i moich  nerwów.
i na taka sterylną błyszcząca blachę wash primier NOVOL 340
FSO Motoklub Polska---> www.fsomoto.xip.pl
Mercedes C180 Esprit kombi
Historia mojego PN 1,4 Coupe zaczyna się tu ->www.fsomoto.xip.pl/forum/viewtopic.php?t=1143&postdays=0&postorder=asc&start=360