Autor Wątek: v6 opel w trakcie budowy  (Przeczytany 66364 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #140 dnia: Marzec 10, 2012, 23:31:48 pm »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Jeżeli chcecie czarnowidztwa to mnie raz Plusie GTI wciskali że sobie samowolnie jakiś niefabryczny silnik włożyłem... A stanęło na tym że przeszedł przegląd z nielegalnie zdemontowanym LPG, niedziałającym halogenem, luzem na kierownicy, luzem na drążku kierowniczym, bez pasów z tyłu, bez kanapy i to bez łapówki.
« Ostatnia zmiana: Marzec 10, 2012, 23:34:13 pm wysłana przez Sparrow »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #141 dnia: Marzec 10, 2012, 23:36:54 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
Jeżeli chcecie czarnowidztwa to mnie raz Plusie GTI wciskali że sobie samowolnie jakiś niefabryczny silnik włożyłem... A stanęło na tym że przeszedł przegląd z nielegalnie zdemontowanym LPG, niedziałającym halogenem, luzem na kierownicy, luzem na drążku kierowniczym, bez pasów z tyłu, bez kanapy i to bez łapówki.
Poprostu takie życie. Zależy jak trafisz. Tu nie liczą się przepisy tylko to jak ktoś je przestrzega.

U mnie na przeglądzie nie zauważono, że mam silnik inny niż w dowodzie, że nie działały halogeny, że była spalona żarówka tylnej przeciwmgielnej... A z wbitym LPG w dowód ale zdemontowanym, zapłaciłem za przegląd jak za zwykłe auto zasilane tylko benzyną...

Poprostu trzeba podejść do tego tak, że jak u jednego diagnosty się nie uda, to trzeba pojechać do kolejnego i tak do skutku.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #142 dnia: Marzec 17, 2012, 23:52:05 pm »

kihas

  • Gość
V6 gratulacje projektu, nie myślałem że ktoś to zmieścił. Zarejestrowanie to nie problem, potrzebna jest tylko faktura z warsztatu i przegląd. Większy problem będzie z OC, ale to trzeba kilka firm przelecieć i któraś ubezpieczy. Jeszcze raz gratulacje, kawał dobrej roboty.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #143 dnia: Marzec 21, 2012, 17:02:47 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
na 100% każdy diagnosta ma to zanotowane na karteczce i nosi w portfelu żeby mieć zawsze przy sobie
Jeśli stacja jest wyposażona w komputer z dekoderem VIN(a na pewno jest) to wystarczy podać vin i wyświetla się cała specyfikacja pojazdu. W niektórych nr vin aut była zakodowana informacja o wyposażeniu a nawet takim szczególe jak rodzaj tapicerki.
Natomiast zmiana na 3D + duże zmiany w konstrukcji podwozia z pewnością gładko nie przejdą...
Bardziej to pasuje na SAM niż żeby dalej Polonez się nazywało.
Jedyny jeżdżący SAM który nadal posiada licencje FSO to nasz stratopolonez- chociaż  ten nie jest dopuszczony do RD.
samochód który ma nadany vin jest praktycznie nie do przerobienia na sam
Mało czytałeś... za mało;) Nie każdy SAM musi być zbudowany od podstaw tylko i wyłącznie na podstawie własnego projektu o całkowicie indywidualnej konstrukcji. Znam przynajmniej 4 samochody w swoim województwie, które jeżdżą rejestrowane jako SAM a są zbudowane w całości na podbudowie istniejącego pojazdu z nadanym VIN - na dodatek auta wcześniej  jeżdżącego i rejestrowanego w kraju jako BMW. Chciałem kiedyś zbudować limuzynę 8m to gdy chodziłem się dowiadywać jak jest z rejestracją takiej samodzielnie przedłużanej limuzyny to dowiedziałem się, że w tym przypadku potrzebna będzie faktura za tę usługę w wyspecjalizowanym zakładzie blacharskim, który się specjalizuje w budowie i przedłużaniu limuzyn. Znalazłem więc taki zakład i gość z tego zakładu mi powiedział żeby zarejestrować taki projekt muszą przedstawić wytyczne/schemat techniki budowy oraz dobór rodzaju i grubości materiału użytego przy budowie. Głównie chodziło o sposób wykonania progów i elementów podwozia/ płyty podłogowej a niżeli kształt i drzwiowość nadwozia. Niezbędne są dane o ilości miejsc siedzących bo to trzeba zamieścić w dowodzie(oczywiście do wszystkich miejsc siedzących musza być zatwierdzone punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa. Te limuzyny też są budowane na bazie istniejących już zarejestrowanych wozów z nadanym numerem VIN i po utracie licencjonowania np. z manufacture DODGE czy BMW czy inną markę- przechodzą w kategorie SAM opierając się nadal na podzespołach i części konstrukcyjnej pochodzącej z BMW jakim było pierwotnie.
... Zarejestrowanie to nie problem, potrzebna jest tylko faktura z warsztatu i przegląd. Większy problem będzie z OC, ale to trzeba kilka firm przelecieć i któraś ubezpieczy. Jeszcze raz gratulacje, kawał dobrej roboty.
Potrzebna jest jedynie umowa kupna sprzedaży silnika- wymagane są wypełnione pola: nr silnika, pojemność. W umowie powinien być zawarty też nr nadwozia pojazdu z którego silnik pochodzi. Z tym dokumentem i z autem udajesz się na przegląd gdzie diagnosta po wcześniejszym sprawdzeniu zgodności nr zamontowanego w aucie silnika z nr silnika podanym na umowie - wydaję Ci zaświadczenie o zmianie pojemności skokowej silnika i z tymi papierami udajesz się do wydziału komunikacji gdzie na oddzielnym wniosku składasz informacje o zmianie danych rzeczywistych pojazdu w celu wydania nowego dowodu rejestracyjnego (podobna procedura jak przy założeniu haku czy lpg) Odbierasz dowód rejestracyjny i z nim udajesz się do ubezpieczalni i na podstawie danych z dowodu od pojemności obliczają Ci składkę i nikogo nie obchodzi czy masz tam 6.0 V12 z lambo czy 1.3 z mazdy. Ty masz dowód, że cała Twoja operacja SWAPu została zaakceptowana przez wydział komunikacji i pojazd został prawnie dopuszczony do ruchu więc jeśli został dopuszczony i porusza sie po drogach publicznych to podlega obowiązkowemu ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej i żaden zakład nie powinien odmówić ci zawarcia umowy. Jeśli chodzi o fakturę z warsztatu za usługę "montażu silnika w samochodzie" to nie słyszałem żeby była wymagana -
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #144 dnia: Marzec 21, 2012, 23:24:41 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Potrzebna jest jedynie umowa kupna sprzedaży silnika- wymagane są wypełnione pola: nr silnika, pojemność. W umowie powinien być zawarty też nr nadwozia pojazdu z którego silnik pochodzi.

Tak było może z 10 lat temu, mowie może bo nie wiem jak było wtedy wiem że teraz na pewno tak nie jest ;p
Silnik jest czescia wymienna wiec nie musisz miec umowy kupna sprzedazy.
Przy takich zmianach najpierw jedziesz do rzeczoznawcy ( tylko nie 1szy lepszy tylko musi być rzeczoznawca posiadajacy odpowiednie uprawnienia) który wystawi Ci oponie, że buda Ci sie nie rozjedzie od tej mocy i że hamulce Ci wydolą przy hamowaniu z v-max i z tym dopiero na okregowa stacje diagnostyczną.
Jestem umówiony na poniedziałek z takowym rzeczoznawcą, dam znac jak załatwie co i jak :)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #145 dnia: Marzec 22, 2012, 16:11:02 pm »

Offline gerfur

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
  • Psuj
    • BMW E46
JUż tu opisywałem troszkę o swapach jak mi powiedział diagnosta- Właśnie trzeba mieć opinię biegłego rzeczoznawcy i wykaz zmian technicznych z rysunkami  technicznymi i przekrojami wytrzymałościowymi dokonanych zmian w pojeździe także rzeczoznawca musi mieć ciut w głowie. A oni na stacji robią rozszeżony przegląd (jak kiedyś dla pojazdów sprowadzonych). A ubezpieczenie nie będzie proste bo musi być zatwierdzone że pojazd służy do sportu motorowego(tak mi koleżanka mówiła multibroker ubezpieczeniowy). Pozdrawiam gerfur.
Był Caro `95 abimex L-122
Był Caro `97 abimex L-146
Był Atu+ `98 boschowtrysk L-74E --> 1.4 GTI Rover ltd

Jest BMW E46`98 2.5 Pb/LPG Cosmoshwarz

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #146 dnia: Marzec 22, 2012, 19:46:51 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
Silnik jest czescia wymienna wiec nie musisz miec umowy kupna sprzedazy.
Przy takich zmianach najpierw jedziesz do rzeczoznawcy ( tylko nie 1szy lepszy tylko musi być rzeczoznawca posiadajacy odpowiednie uprawnienia) który wystawi Ci oponie, że buda Ci sie nie rozjedzie od tej mocy i że hamulce Ci wydolą przy hamowaniu z v-max i z tym dopiero na okregowa stacje diagnostyczną.

Zgadza się że silnik jest częścią wymienną i nie podlega ewidencjonowaniu w dowodzie rejestracyjnym od maja 2004r ale tu nie zmieniasz samego silnika tylko wraz z tą zmianą zmienia się pojemność która musi być uwzględniona wpisem w dowodzie (numerów silnika się NIE wpisuje w dr - podaje się jego pojemność) a umowa kupna/sprzedaży silnika jest dowodem w sprawie jego parametrów a jednocześnie świadectwem, zabezpieczeniem, że sprzedawany silnik "część wymienna" nie pochodzi z nielegalnego źródła będącego wynikiem przestępstwa - Proste pytanie o pochodzenie silnika - Rzeczoznawca zapyta: Skąd masz silnik? - Kupiłem. - Udowodnij to, skąd masz? Chciałem powiedzieć, że z d*upy go wyjąłem :D Co do rzeczoznawcy jak Ci tak diagnosta powiedział to rozumiem że to będzie auto do sportu motorowego z kubłami klatką itd a nie zwykły cywilny samochód (sam swap i nić więcej) W takim razie wiadomo, że nie pierwszy lepszy rzeczoznawca tylko najlepiej z PZM'u

A ubezpieczenie nie będzie proste bo musi być zatwierdzone że pojazd służy do sportu motorowego(tak mi koleżanka mówiła multibroker ubezpieczeniowy)
A no to widzisz się zapytają jaka kategoria samochodu -  Zwykły cywilny wóz a co innego rajdowy - na pewno zapłaci więcej i nie wszystkie ubezpieczalnie będą chciały go ubezpieczyć ze względu na zwiększone ryzyko wypadku i późniejszej ewentualnej wypłaty odszkodowania. To jak porównywać samochód Taxi z samochodem do nauki jazdy - tu auto i kierowca i tu auto i może być ten sam kierowca a składki i tak będą całkiem różne od siebie.
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #147 dnia: Marzec 23, 2012, 23:10:39 pm »

Offline pold20

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1041
  • Płeć: Mężczyzna
  • REDTOP
    • Panda I 1.2 75 fire, Borek 2.0 DOHC GSI, Caro Plus 1,4GTI 16V, Caro Plus RED TOP, Caro Plus RED TOP Turbo, Omega A 3000 24V
A jak silnik kupiło się na stacji demontażu to chyba wystarczy tylko faktura zakupu tego silnika bo niekoniecznie muszą mieć tam napisane z jakiego auta o jakich numerach vin to jest wyjęte??
Żyj tak jak jutro miał być koniec świata

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #148 dnia: Marzec 23, 2012, 23:42:11 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
A weźmy pod uwagę taka sytuacje:
Ktoś ma samochód w którym zmienia silnik np z 3.0 na 2.0 (osoba fizyczna, nie jakaś firma więc nie wystawi nam faktury ani paragonu)
My kupujemy od niego ten silnik 3.0 który wymontował i nie mamy na niego żadnej faktury. No i co nie mamy wtedy szans tego zarejestrować bo nie mamy jakiejś głupiej faktury na zakup?
To trochę tak jakby policja zabrała nam dowód np za łyse opony, zmieniamy opony i na stacji musimy przedstawić rachunek za te nowe opony.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #149 dnia: Marzec 24, 2012, 11:13:14 am »

Offline BARTEK1925

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 4228
  • Płeć: Mężczyzna
  • 000086
    • Laguna I kombi 1.8 + sekwencja 2000 r.
Ta papierologia wydaje się być śmieszna, przecież na silniku są oznaczenia które pomagają w identyfikacji typu i pojemności.
Paździoch 2.0 OHC ford 1990 r - 2003/2016 r. auto odjechało 14.05.2016 do nowego domu.
A codziennie granatowe Mondeo kombi MK1 1.6 + LPG - zwany też czołgiem-sprzedany wrzesień 2017
Obecnie: Laguna 2000 r. kombi 1.8 + sekwencja
             Berlingo 2008 r. I lift 1.6 + sekwencja

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #150 dnia: Marzec 24, 2012, 16:57:39 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Ta papierologia wydaje się być śmieszna, przecież na silniku są oznaczenia które pomagają w identyfikacji typu i pojemności.
Dokładnie ;p Gdyby to wszystko zależało od faktury to każdy by sobie załatwił jakąś lewą fakturę na 1.4 V6 albo inny wynalazek i nie trzeba by było nic kombinować ;p No ale nic ja na dniach będę to wszystko załatwiał i wtedy Wam powiem jak to dokładnie jest. :)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #151 dnia: Marzec 25, 2012, 16:23:02 pm »

kihas

  • Gość
No zobaczymy, fakturę mam, wpis do ewidencji montującego, przegląd też już jest, zobaczymy co wydział komunikacji na to, jeszcze tylko rejestracja pozostała i ubezpieczenie. Jak się uda to napiszę.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #152 dnia: Kwiecień 05, 2012, 22:58:05 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Powiem Wam ze sprawa na prawde przerabana z tym 3.0 w dowodzie. Mam opinie rzeczoznawcy opisujaca zmiany i nikt nie chce mi tego na okregowce zatwierdzic... Niektorzy wymagaja wycudowanych opinii z obliczeniami ktorych tak na prawde nie ma na jakiej podstawie zrobic, inni twierdza ze czegos takiego w ogole nie da sie do dowodu wpisac...

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #153 dnia: Kwiecień 05, 2012, 23:23:35 pm »

Offline marcin88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 303
  • Płeć: Mężczyzna
    • 3.0 12v
przyjedz do Staszowa  k Kielc  na staje pks :) tam gadałem z gościem i powiedział mi ze tylko rozszerzony przegląd musi zrobić...  jesli jest opinia i wszystko jest wykonane zgodnie ze sztuka to podbije :D  a ile opinia ze tak się zapytam ?

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #154 dnia: Kwiecień 05, 2012, 23:42:44 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
za opinie dałem 307,50zł. Objechałem prawie wszystkie okręgówki w Krakowie i na jednej gosc powiedział: rzeczoznawca wyraził pozytywną opnie wiec przeglad zrobimy. Problem tylko bedzie na tej stacji ze zmiana na 2 miejsca (bo mam 2 fotele kubełkowe i brak tylnej kanapy) wiec teraz musze od kogos pozyczyc ori fotele i tam jechac, na innej stacji znowu na 2 miejsca (bo kiedys chce wsadzic tam klatke bezpieczenstwa) i bede happy:)
Powiem Wam ze strasznie mnie to zmartwiło jak odwiedzajac ktoras z kolei stacje mowili tylko nie da rady itp. 15tys PLN  + rok pracy - szkoda zeby poszło na marne...

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #155 dnia: Kwiecień 06, 2012, 10:13:20 am »

Offline Piotr_T

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 954
  • Płeć: Mężczyzna
    • Audi A6 C6
Może ja sie podepnę do tematu z pytaniem.

Jak to jest z zalatwieniem przeglądu i WK jak zmieniłem silnik z 1,6 GLI na 1.4 Rover??  JAk to jest kiedy zmieniłem silnik na taki co był seryjnie montowany tylko o mniejszej pojemności??

Jak robię niepotrzebny OT to proszę o przeniesienie pytania do odpowiedniego działu.
Caro Plus 1.6 GLI --> 1.4 GTI 74U - był
Caro Plus 1.4 GTI 23E - był ;(
Audi A6 C6 - tatusiowóz

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #156 dnia: Kwiecień 06, 2012, 13:01:11 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Jak to jest z zalatwieniem przeglądu i WK jak zmieniłem silnik z 1,6 GLI na 1.4 Rover??  JAk to jest kiedy zmieniłem silnik na taki co był seryjnie montowany tylko o mniejszej pojemności??

Jedź na okregowa stacje diagnostyczna, oni Ci zrobia rozszerzowny przeglad i wystawia papier z ktorym idziesz do urzedu po nowy dowod.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #157 dnia: Kwiecień 07, 2012, 22:20:27 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Tak czytam ten wątek niemalże od początku i jestem pod ogromnym wrazeniem jak takiego kloca tam wsadziłeś.
Sam zamontowałem do swojego 125p 2.4 V6 12v z forda scorpio i miałem kilka zacięć ale w ostateczności silnik ze skrzynią siedzi i jest git.
Gratuluje projektu, niechaj się rejestruje i po każdym odpaleniu dale wielkiego banana na twarzy :)

Przeraża mnie troche sam proces rejestracji, również chce mieć V6 w dowodzie bo to jednak nie dohc, nie ta moc, nie ten Nm że można sobie pozwolić na samowolkę. Budę wzmocniłem, belke pod silnikiem przerobiłem bo miska zbytnio się nie mieściła i to mnie głównie przeraża ze gość do tego się uczepi, osobiście jestem przekonany ze belka nie puści ale jak przekonać do tego diagnostę czy rzeczoznawcę
Moc V-ki

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #158 dnia: Kwiecień 07, 2012, 22:47:55 pm »

Offline michal17abc

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 496
  • Płeć: Mężczyzna
  • ...
    • Nie Polonez :)
Upatrzyć takiego co na dobrą flachę przyjmie:D
Nie Polonez  <3 SDI :P

Tak po mojemu - parodia ... Zamienił stryjek siekierkę na kijek ;/

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #159 dnia: Kwiecień 07, 2012, 22:56:56 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Z rzeczoznawca nie bedziesz miał problemu bo jeśli to wszystko łądnie wygląda to on Ci opisze te wszystkie zmiany (w formiej jakby opowiadania) i wrzuci czasem w tekst zdanie ze cos jest zamontowane prawidlowo albo nie budzi zastrzezen.
Gorzej jest z przegladaem i wpisaniem tego w dowod, bo prawie wszyscy diagnosci mowia ze sie tego w ogole nie da zrobic, a jak ktos powie ze sie da to ta oponia ktora masz jest dla niego niezadawalajac, bo wymaga jakichs obliczen i potwierdzenia ze ten samochod nie bedzie stwarzal zagorzen w ruchu itp itd. A takiej oponii niestety zaden rzeczoznawca nam nie wystawi bo nie ma nawet jak zrobic takich obliczen (moze jakas politechnika za grube tysiace by zrobila rozbierajac i niszczac nam caly samochod ;p)