Autor Wątek: v6 opel w trakcie budowy  (Przeczytany 66353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #160 dnia: Kwiecień 09, 2012, 12:05:43 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
To lipnie, ze robia takie problemy. Ale w sumei spodziewalem sie teog, ze trudno bedzie zalegalizowac cos takiego :/
BTW u mnie nic nowego, ale to dlatego ze siedze aktualnie w Londynie i staram sie zarobic kase na projekt. Jak dobrze pojdzie to pod koniec czerwca wroce z nowym (mam nadzieje duzym ;) ) kapitalem na projekt ;) (miedzy innymi planuje zakup "sportowych", kutych korbowodow, zebym nie musial sie juz bawic w wywazanie i polerowanie korb..., i przynamniej dol silnika bym mial zlozony, poza tym korci mnie twin turbo, tylko maly problem z miejscem pod maska, ale moze jakies dwie male turbinki da rade zmiescic ;) ).
Tak swoja droga to jak juz ktos TO zrobil, to szczerze mowiac nie czuje juz presji i pospiechu zeby go szybko skonczyc , wiec moge sobie dumac nad roznymi rozwiazaniami ;) (aczkolwiek chcialbym juz pojezdzic nim :) )
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2012, 12:09:51 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #161 dnia: Kwiecień 09, 2012, 12:56:04 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
lepiej pomysl nad zmianą silnika na z32se bo odlewany wał w x30 nie wytrzymuje za dużo ....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #162 dnia: Kwiecień 09, 2012, 17:51:36 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
A ja bym na Twoim miejscu najpierw zlozyl to wszystko seryne, a pozniej jak juz odpalisz i zarejestrujesz to brac sie za modyfikacje.
Jeśli o mnie chodzi to jesli moj poldek pojdzie w drift to prawdopodobnie dostanie kompresor. Łatwiej to zamontować, taniej wyjdzie i przyrost taki bardziej liniowy;p Dopiero jak wybuhnie to bede zmienial na kute elementy hehe;p
Co do turbin to bedzie masakrycznie ciezko je zmiescic, pewnie trzeba bedzie boczki wycinac;p

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #163 dnia: Kwiecień 09, 2012, 20:45:37 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
jak bedziesz robił driftowóz to szybko przesiądziesz sie na z32se ...
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #164 dnia: Kwiecień 09, 2012, 21:00:33 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Dziś na zlocie rozmawiałem z diagnostą który również tuninguje swoją hondę crx de sol. Z tego co powiedział sprawa wygląda tak: Umową kupna silnika interesuje się TYLKO urząd komunikacji ponieważ niektórym z nas zależy aby nową jednostę napędową mieć w dowodzie, opinie rzeczoznawcy też możecie wyrzucić do śmieci, jest to zbędne. Diagnostę interesuje tylko auto, ma hamować, świecić, trąbic i nie zagrażać w ruchu ulicznym czyli buda ma być zdrowa w miarę sztywna. Przeróbki podłużnić czy elementów zawieszenia mają być wykonane na tyle solidnie aby diagnosta był pewny że to się nie rozleci bo on się pod tym podpisuje że dopuszcza to do ruchu. Również mi powiedział ze on osobiście nie wymaga papieru od mechanika który miał niby zrobić swap'a, jemu to nie potrzebne bo siedzi w tej branży nie od dziś i widział nie jedno auto zeszrociałe i dobrze zrobione
Moc V-ki

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #165 dnia: Kwiecień 09, 2012, 21:37:34 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
lepiej pomysl nad zmianą silnika na z32se bo odlewany wał w x30 nie wytrzymuje za dużo ....
nie martw sie Leonek ;) zalatwilem sobie do x30xe wal korbowy ze stali ;) tak wiec o to no worries  (swoj tak czy siak chcialem wymienic bo byl po szlifie juz)
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2012, 21:41:04 pm wysłana przez -Marcin- »
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #166 dnia: Kwiecień 09, 2012, 21:39:51 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
A ja bym na Twoim miejscu najpierw zlozyl to wszystko seryne, a pozniej jak juz odpalisz i zarejestrujesz to brac sie za modyfikacje.
(...)
problem polega na tym, ze nie chce mi sie bawic w pol srodki :/ od razu na tip top chce. dlatego to wszystko tyle trwa...
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #167 dnia: Kwiecień 09, 2012, 21:41:22 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
zalatwilem sobie do x30xe wal korbowy ze stali
odkuwany ? pelen custom ? można pw ile taka przyjemność ?
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #168 dnia: Kwiecień 09, 2012, 21:51:42 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
czy kuty? raczej nie. chyba po prostu zwykly stalowy ;). mozna powiedziec fabryczny ;) ile mnie kosztowal? 400zl uzywka
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #169 dnia: Kwiecień 09, 2012, 21:57:16 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
no to kicha, te wały to straszna porażka....
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #170 dnia: Kwiecień 09, 2012, 22:00:49 pm »

Offline -Marcin-

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1569
    • PN 3.0 24v, PN Truck 1.6E
ale to nie jest zwykly od x30xe. tak jak napisales, zwykle sa zeliwne, ja mam stalowy (na 100% ;) ). na razie nie moge powiedziec skad mam ;)
to ja, byly Marcin#839

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #171 dnia: Kwiecień 09, 2012, 22:09:32 pm »

Offline Leonek1321

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1116
ciekawostka...  jak stalowy to pewnie z saaba albo... w sumie to przydałby sie taki wał ;)
Polonez 93/97 r 2.0 DOHC - był...
powoli do przodu AQVR ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #172 dnia: Kwiecień 09, 2012, 23:33:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
od razu na tip top chce. dlatego to wszystko tyle trwa...
Do odpału i jazdy wkladaj nawet zatyrana serie -takie moje zdanie... Pojezdzisz, wyelimujesz bledy wieku dziewiczego (ktore beda NA PEWNO ) a w miedzyczasie mozesz szykowac motor swoich marzen- skonczysz  i w kilka godzin wkladasz jak masz juz wszystkie dorobione graty i spasowane w budzie. Nawet jezeli w wersji optymistycznej nie bedzie pomylek to wyczujesz chociaz auto podczas jazdy
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2012, 23:35:28 pm wysłana przez Elwood#1887 »
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #173 dnia: Kwiecień 11, 2012, 21:31:34 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
opinie rzeczoznawcy też możecie wyrzucić do śmieci, jest to zbędne. Diagnostę interesuje tylko auto, ma hamować, świecić, trąbic i nie zagrażać w ruchu ulicznym
Dokładnie to samo usłyszałem od swojego diagnosty w mieście -
-hamulce są?
-światła wszystkie pozycje kierunki itd. są?
-auto skręca? luzów nie ma? gumy nie wybite
wszystko gra - to w czym problem?

Również mi powiedział ze on osobiście nie wymaga papieru od mechanika który miał niby zrobić swap'a, jemu to nie potrzebne
Dokładnie tak mi mówił diagnosta (gość po 50'tce)- nie interesuje mnie to czy to był franek czy zbyszek czy jurek z pobliskiej wioski - ważne żeby nie zagrażało bezpieczeństwu w rd. Ja sobie dokładnie sprawdzę jak to zostało wykonane i ewentualnie odeślę na poprawki jeśli do czegoś będę miał zastrzeżenia.

ważne jest tez żeby nie było żadnych wycieków coby auto nie powodowało zanieczyszczenie środowiska
ale to chyba oczywiste jak przy każdym przeglądzie

diagnosta sprawdzi gumy/luzy na szarpakach- układ hamulcowy wydechowy kierowniczy itd. jednym słowem kompletny przegląd - auto które przechodzi pomyślnie wszystkie punkty z listy zostaje dopuszczone do ruchu

a na silnik to pisałem już wcześniej że umowa kupna/sprzedaży dla wydziału komunikacji co by mogli adnotacje sobie wpisać a nie faktura (w umowie k/s jest przecież kwota też podana ale to nie chodzi o to ile kosztował tylko o konkretne dane przedmiotu "części wymiennej") i nie porównuj tego do "wymiany" opon bo powiedz gdzie w dowodzie masz wpisane, że pojazd jeździ na 175/65/13 no powiedz!? a teraz zobacz czy jest w dowodzie wpisana pojemność silnika i rodzaj paliwa? Jest? no pewnie że jest! I co napiszesz teraz? a w dowodzie jest liczba miejsc siedzących? To po co jedziesz na przegląd bez tylnych siedzeń? skoro auto jest 5 osobowe a nie 2. Wywalisz sobie kanapę po przeglądzie i będzie git :)
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #174 dnia: Kwiecień 11, 2012, 21:48:39 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Objechałem wszystkie okregowki w Krakowie i nie ma mozliwosci wpisania czegos takiego do dowodu. Według prawa można sobie zwiekszyc pojemnosc o 30% i moc chyba o 25% i tyle wszystko ponad do nie ma prawa przejscia przegladu ( z tego co mi powiedzieli na prawie wszystkich stacjach, na moze 2 wymagali opinii rzeczoznawcy z obliczeniami i testami wytrzymalosciowymi ze to sie nie rozleci, a takiej oponii nie da rady zrobic chyba zaden rzeczoznawca)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #175 dnia: Kwiecień 11, 2012, 22:33:36 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Według prawa można sobie zwiekszyc pojemnosc o 30% i moc chyba o 25% i tyle wszystko ponad do nie ma prawa przejscia przegladu
Ciekawe ktory konkretnie przepis mówi cos takiego ? Jakim cudem  Atu 2.9 został zarejestrowany a w BMW E36 1.6 pakuja 4.0 V8 ? Jezdzi, jest wpisane w dowód i przeglady przechodzi.  Bujda i tyle zeby cie zbyc...
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #176 dnia: Kwiecień 11, 2012, 22:37:17 pm »

Offline Kusmier

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 183
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 3.0 V6
    • Kompletne systemy interkomów rajdowych
Jest moze na forum ktos kto ma takie cos zarejestrowane? Chetnie wziol bym od niego namiar na stacje na ktorej da rade cos takiego zarejestrowac... Nie bede przeciez dzwonil  po wszystkich stacjach diagnostycznych w kraju...

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #177 dnia: Kwiecień 11, 2012, 23:05:51 pm »

Offline ujban88

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 262
  • Płeć: Mężczyzna
    • Fiat 125p
Kuśmier, zmień rejon, jedź na północ albo zachód o 200km tam żyją inni ludzie :D
Moc V-ki

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #178 dnia: Kwiecień 12, 2012, 01:11:02 am »

Offline luka92

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 988
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1.6GLI 97'
Co do bmw :) to opcja z pojemością 30% ma racje bytu ;) bo e36 wychodził z silnikiem 3.2 w tej samej budzie :) a ten niepisany przepis ma się do tego tak że ze 30% od najwiekszego silnika montowanego seryjnie z homologacją w danej budzie ... ale w rzeczywistości różnie bywa :) ja planowałem a właściwie planuje wsadzenie diesla xud9 2.1 (gdzie moc chyba jakoś 20km się różni od 1.9) to jak pytałem na kilku stacjach to nie przejdzie w polonezie :D (założe się że do innego auta bez problemu by podbili) jakby nie patrzeć wiadomo jakie ludzie mają pojęcie o poldkach ... :D a e36 to niby co innego przecież to nie polonez .... nie lubię czegoś takiego ale żyjemy w takim kraju. Dlatego ja postanowiłem zrobić myk że wsadzam 1.9 :D a za jakiś czas zmienie na 2.1 :D który de facto wygląda podobnie do 1.9 :) ale nie będę już zmieniał wpisu w dowodzie :) diagności i tak nie zaglądają mi pod maske ... choć powinni, a ja w łapę nie daje :). Więc podsumowując tak większość diagnostów słysząc polonez już myśli ktoś se wsadził bestie w złom ... i pieczątki niet ... chory ten kraj ale cóż. A to 2.9 chyba było rejestrowane jakiś czas temu, a jakby nie patrzeć to coraz bardziej się diagności boją przynajmniej w wawie ... bo kiedyś załatwiał mój ojciec przegląd idąc z samym dowodem a teraz żeby było po bożemu trzeba chociaż wjechać autem żeby ludzie widzieli ... Chociaż ja znalazłem jedną stacje która podbiła by mi 2.1 a przynajmniej powiedzieli mi że nie ma problemu żebym przyjechał :D :D ale niewiem jak z 3.0 :D trzeba by się dowiedzieć ...
W uszach szum, w oczach łzy, na liczniku czterdzieści trzy ;)
Sam go mam sam go pcham ;)

Odp: v6 opel w trakcie budowy
« Odpowiedź #179 dnia: Kwiecień 12, 2012, 16:05:48 pm »

Offline El-Portero2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 698
  • Płeć: Mężczyzna
    • PN 5d 1.5 1980r -> PN 3D V6 2.8i. Polonez 5D 1.5 SLE 1989r -> PN Coupe 1.5X, Polonez 1986 1.5 LE Milicja
no podobnie się czepiali do moich kół, że mogą być szersze jedynie o 25% od homologowanej serii - ja mam z tyłu 285 kapcia ale problemu nie ma żeby na przegląd ubrać inne i zaliczyć pomyślnie - co do silnika to o tej procentowości nikt nie marudził.

ale jak widać po innych forach jeżdżą takie wynalazki z dużo większą pojemnością niż 30 czy 40% więc jakoś musi to funkcjonować a widocznie niekoniecznie mieć odzwierciedlenie w świetle prawa. To jest Polska - kraj wielu możliwości.

pozdro

kusmier zmień region - albo prościej wydłub pieczątkę z ziemniaka .... nie... z buraka lepiej, bo od razu kolor właściwy będzie  ]:-> i podbij sobie sam <cwaniak2>
Dasz radę! Pozdro
Cytuj (zaznaczone)
"Moze potnij jakiegoś malucha , świat pełen jest tych co tną ale tych co spawają policzysz na palcach jednej dłoni." CRUISER