Autor Wątek: Szpera z łady w FSO??  (Przeczytany 19133 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 07, 2011, 16:20:40 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
No czekamy na jakieś recenzje dotyczące zmian w prowadzeniu się auta.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 07, 2011, 21:19:52 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no oczywiście na egzemplarzach testowych nie zaprzestane, i jak się sprawdzi to zrobie to z materiału który bedzie można zahartować (utwardzić), żeby twardość obu podzespołów była jednakowa. Ten egzemplarz to jest testowy z blachy hardox, wpiszcie w goglach i poczytajcie sobie na temat tej blachy, a jak myślicie jakim olejem zalac most z tą szperą
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 21:37:33 pm wysłana przez manieko58 »
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 07, 2011, 21:23:38 pm »

Offline Rafał

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 5735
  • Płeć: Mężczyzna
    • Renault Laguna I phII 1.9 dTi RXE+
jak myślicie jakim olejem zalac most z tą szperą
Ogólnie to polecałbym Ci zacząć pisać po polsku, aby można było bez większych problemów zrozumieć co do Nas piszesz.

Co do oleju, czytałem kiedyś, że są specjalne oleje do mostów ze szperą, musiałbyś się zagłębić w temat.
Były: Caro: 1.6 GLI Bosch, 1.4 GLI 16V, 1.4 GTI 16V, 1.6 GTI 16V, 1.6 GTC 16V 1997; Atu: 1.6 GLI Bosch 1997, Peugeot 106 1.0 Itinea 1997
Jest: Renault Laguna I phII 1.9 dTi 1999 RXE+

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 07, 2011, 21:39:31 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
no ok poprawiłem się troche ,a jak coś jest nie zrozumiałe to pytać , a ja postaram się wytłumaczyć
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 08, 2011, 20:51:27 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
znalazłem olej do mostów ze szperą CASTROL SAF-XJ 75W140 około 65zł za litr
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 10, 2011, 18:16:48 pm »

Offline Grzesiek

  • elektryk wysokich napięć
  • Sympatyk
  • Wiadomości: 343
  • Płeć: Mężczyzna
  • FSO Podlasie
    • Caro R4 Turbo EMU Black 500+
    • 12.09 Performance


A zrobiłem takie coś do testów. Ok. 50-53 HRC, po obróbce cieplnej (najtwardsza stal uzyskuje max 70HRC).

Wkrótce ląduje w dyfer na testy.
banned napisał: spędziłem tyle a tyle dni, budując coś co działało źle, ale za to mogłem się pochwalić na forum
>>500.6KM/562.7Nm https://youtu.be/pUEHL-NOYAI
Polonez R4T 100-200km/h w 5,5s
1/4 ET: 12.384s@195.12 km/h 13,192s @189,8km/h 13,015s @177,4km/h
Polonez? Tylko w Turbo.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 10, 2011, 20:35:07 pm »

saper1075

  • Gość
Witam, panowie ja mam ,,zamontowaną'' elektroszperę 100% /elektroda+szpawarka/  koszt nie wielki ,roboty niewiele, zabawa przednia. Na kjs-ach objechałem kilka mocniejszych bawarek ,most sie nie rozpadł.Olej zalewam jak najgęstszy nasz stary sprawdzony hipol i jest ok ,tylko trochę głośno ./Polonez Atu 1,4 16v 1995r+klatka+pełny pakiet załącznika ,,J ''PZM



Uploaded with ImageShack.us

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 10, 2011, 22:57:04 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Generalnie jak ktos ma jaja to proponuje elektroszpere -jest to rozwiazanie o tyle lepsze(i duzooooo tansze) ze w szperze 100 % moment jest przekazywany na drugie kolo dopiero jak jedno straci przyczepnosc, a w elektroszperze ZAWSZE niezaleznie od warunkow :D -kumpel juz chyba trzeci rok jezdzi fiatem z 1.6 OHV z zaspawanym dyfrem i jest ok. Tyle ze ma wspomaganie z poldacza :)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 10, 2011, 22:59:08 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Witam, panowie ja mam ,,zamontowaną'' elektroszperę 100% /elektroda+szpawarka/
Spawales sam kosz z satelitami czy kosz+poloski ??
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 11, 2011, 07:31:17 am »

saper1075

  • Gość
zespawałem satelitki z koszem ,ten most miał już ok 200 000 przebiegu i miał spore luzy na wałku z satelitkami począkowo spisałem go na straty więc nie miałem nic do stracenia ,nawet nie oczyściłem go dokładnie po spawaniu i przez pół roku olej zmieniałem co dwa tygodnie /zawsze były jakieś opiłki /

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 11, 2011, 14:27:28 pm »

saper1075

  • Gość
Wspomaganie też dołożyłem

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 11, 2011, 20:18:32 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)

GrzesiekBP no ładnie wyszło to już drugi prototyp
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 12, 2011, 23:01:14 pm »

GrabexX

  • Gość
to w takim razie ja zadam pytanie. mam rovera 1,4, z lekkim zamachem, dolotem i w maire wolnym wydechem. potrzebuje jakiegos sprytnego przeniesienia napedu na kjs'y (tam jest auto uzywane) najchetniej bym uzyl czegos w stylu phantom grip, ale nie moge znalezc niczego po polsku na ten temat, a elektro (bzzzzz bzzzz szpera) nie bardzo do mnie przemawia. nie stac mnie po prostu na komplet opon na tylnia os co 2 eliminacje. czy ktos ma jakis pomysl na szpere mniej niz 100%? jesli juz bylo, przepraszam, poprosze maila z informacja. :)

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 13, 2011, 18:21:59 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
czy ktoś wie jak i gdzie można zbadać %-owośc przeniesienia napędu na poszczególne koła mechanizmu ze szperą ???
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 20, 2011, 17:23:49 pm »

Offline turbonez

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 356

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #35 dnia: Marzec 17, 2011, 12:28:55 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
GrzesiekBP jaktam testowałeś już swój wynalazek? Mój testowałem na sucho na ścieranie i ten HARDOX jest troche słaby. Zrobiłem nowe z blachy gatunkowej 45 po hartowaniu uzyskały ok 30 HRC. tak one wygladają;
http://img852.imageshack.us/i/dsc01165t.jpg/
http://img822.imageshack.us/i/dsc01162km.jpg/
http://img97.imageshack.us/i/dsc01166ux.jpg/
http://img62.imageshack.us/i/dsc01161dz.jpg/

GrzesiekBP a ty z jakiego materiału robiłeś swój prototyp?
« Ostatnia zmiana: Marzec 17, 2011, 12:53:36 pm wysłana przez BARTEK#1925 »
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #36 dnia: Marzec 17, 2011, 13:18:39 pm »

Offline Bocian_s#313

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 7253
  • Płeć: Mężczyzna
    • Borostworek niepospolity 1,8 16V
http://www.turbobmw.pl/viewtopic.php?f=2&t=765
Szkoda że się trzeba logować. opisz co tam było ciekawego...
Pozdrawiam
Bocian_s#313
POLONEZ nie umiera nigdy!!
Wycisnąłem silnik jak cytrynę: 136.9KM@5140RPM i 198,1Nm@4268RPM  <shock> :d
Cytat: snikers
wierz mi, z perspektywy kogoś kto kilka lat jest na forum, męczące jest ciągłe czytanie o tym samym.

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #37 dnia: Marzec 17, 2011, 23:53:19 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Szkoda że się trzeba logować
no właśnie bo ja też jeszcze się tam nie logowałem
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #38 dnia: Marzec 19, 2011, 10:44:09 am »

Offline banned

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6636
  • Płeć: Mężczyzna
Generalnie jak ktos ma jaja to proponuje elektroszpere -jest to rozwiazanie o tyle lepsze(i duzooooo tansze) ze w szperze 100 % moment jest przekazywany na drugie kolo dopiero jak jedno straci przyczepnosc, a w elektroszperze ZAWSZE niezaleznie od warunkow

Przykro mi ale mylisz się.

W zaspawanym dyfrze zawsze masz 100% i to jest problem bo przy wejściu w zakręt trzeba przełamać przyczepność tylnej osi żeby skręcić i albo przód ma problemy z przyczepnością albo lecisz sporym bokiem co bywa że przeszkadza, a co do szpery to albo masz szperę mechaniczną o takiej czy innej zasadzie działania i tam nigdy nie ma 100% tylko za zwyczaj od 20-75% w zależności od ustawienia szpery i to wyrównanie działa bez przerwy albo masz mechanizm Torsen który daje jakieś nawet bardzo duże zeszperowanie w razie potrzeby albo masz dyferencjał elektroniczny który daje nawet 100% w razie potrzeby jeżeli jest tak zaprogramowany ,a jak parkujesz przed marketem to masz 0% jak wolny dyfer podczas gdy w szperze czy phantom gripie cały czas masz te 20 czy 60%.

Phantom Gripa ma DF "Marakant", ładnie potrafi odejść i polecieć poślizgiem ale nie ma problemu z płużeniem przodu charakterystycznego dla zaspawanych dyfrów.
« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2011, 10:49:23 am wysłana przez BXMaster »
Osiągi samochodów FSO fabrycznie mierzone z 5 osobami i 50kg bagażu na pokładzie.
Kupię części nadwozia Polonez Plus kolor 44E

Odp: Szpera z łady w FSO??
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 22, 2011, 22:13:18 pm »

Offline manieko58

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 549
  • Płeć: Mężczyzna
    • ATU + 2.2 16v (c22xe)
Phantom Gripa ma DF "Marakant", ładnie potrafi odejść i polecieć poślizgiem ale nie ma problemu z płużeniem przodu charakterystycznego dla zaspawanych dyfrów.
i własnie o to chodzi żeby jeżdzić normalnie bez problemów ze skręcaniem ,a jak trzeba to bokiem driftować
Atu + było 1.6 ohv
1.4 16v rover
1.6 16v rover
 2.0 16v c20xe opel
jest hybryda opla c22xe