Autor Wątek: Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]  (Przeczytany 6873 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 19, 2006, 13:21:06 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Zawór hamowania silnikiem - w czasie pracy na biegu jałowym emulsja paliwa z powietrzenm jest zasysana kanałemdo dyszy meiszanki biegu jałowego, przeppływa kanałem.Czę?ć tej emulsjii przeływa tulejk? i otworem mieszanki do 1 przelotu. W czasie hamowania silnikiem wzrasta podci?nienie w 1 przelocie , przekraczaj?c warto?ć podci?nienia na biegu jałowym w tym przelocie i w poł?czonym z nim kanałem. Podcisnienie powoduje ugięcie sprężyny i cofnięcie przepony w wynikuczego sprężyna przesuwa trzpień , zamykaj?c przepływ przez tulejkęi otwór mieszanki. emulsja paliwa płynie tylko dysz? mieszanki biegu jałowego. gdy Prędko?ć obrotowa osi?gnie 800-900obr/min różnica ci?nien po obydwu stronach przepony zmniejszy sie i sprężyna otworzy zawór ZHS.Przestrzeń drugioejstrony przepony jest poł?czona przewodemigielitowym z pokryw? ga?nika i przestrzeni? nad komor? pływakow?. To rozwi?zanie umożliwia uzyskanie cisnienia atmosferycznego bez obawy zanieczyszczen przepony.



 :roll:  wystarczy :?:  :mrgreen:  ;)

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 19, 2006, 19:48:51 pm »

ajk#1212

  • Gość
objasnienie jest gites, czyli przewodzik i kruciec musz? być czyste i szczelnie poł?czone tak, a jak to ustawić zeby było dobrze???

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 19, 2006, 20:05:49 pm »

Cycu_E30

  • Gość
tego juz nie wiem  :mrgreen:   :smile:

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 19, 2006, 20:07:48 pm »

RooS

  • Gość
jest tam jakas regulacja ale podobno z tym jest  problem

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #24 dnia: Marzec 19, 2006, 20:09:22 pm »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Cytat: "CyCu#1904"
wg. mnie sie tego nei reguluje...  :smile:

Reguluje sie - tylko wyregulowanie to nie lada sztuka. Prawda jest taka, ze nie wiele osob to umie ustawic wlacznie z mechanikami ASO.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #25 dnia: Marzec 19, 2006, 20:14:01 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Metoda uproszczona - wkrec srube ZHS do oporu w prawo i wykrec o dokładnie półtora obrotu tj 540 stopni
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #26 dnia: Marzec 21, 2006, 13:53:17 pm »

Defender

  • Gość
Sorki, że zmieniam trochę temat, ale mam pytanie które mnie nurtuje od dłuższego czasu: Jeżeli jedziemy rozpędzeni z górki na biegu w aucie z wtryskiem, to komp odcina paliwo zupełnie, czyli oszczędzamy więcej niż przy je?dzie na luzie. Ale czy w ga?nikach ten zawór co go wła?nie opisujecie też odcina paliwo zupełnie, czy tylko do minimalnego (dostosowanego do biegu jałowego) stopnia, co by wychodziło na to, że bardziej się opłaca na luzie je?dzić? Inaczej mówi?c, to czy ga?nikiem jednak lepiej się kulać na luzie, czy na biegu bez gazu?

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #27 dnia: Marzec 21, 2006, 15:19:39 pm »

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2725
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Cytuj (zaznaczone)
Jeżeli jedziemy rozpędzeni z górki na biegu w aucie z wtryskiem, to komp odcina paliwo zupełnie, czyli oszczędzamy więcej niż przy je?dzie na luzie.


Odcina dopływ paliwa ale tylko do pewnej predkosci obrotowej ! Np w abimexie juz od 1400 obr komp dawkuje paliwo dla silnika. Jezeli chodzi o jazde wtryskowcem do skrzyzowania to ja zawsze dojezdzałem na luzie i nie zauwazyłem wiekszych róznic w zuzyciu paliwa niz gdybym dojezdzał na biegu. Ale mój silnik był po lekkim tuningu i w dosc kiespkim stanie technicznym wiec swoje musiał wziosc :roll:

Cytuj (zaznaczone)
Ale czy w ga?nikach ten zawór co go wła?nie opisujecie też odcina paliwo zupełnie, czy tylko do minimalnego (dostosowanego do biegu jałowego) stopnia, co by wychodziło na to, że bardziej się opłaca na luzie je?dzić? Inaczej mówi?c, to czy ga?nikiem jednak lepiej się kulać na luzie, czy na biegu bez gazu?


W gazniku polonezowskim paliwo na biegu jałowym wypływa zarówno z otworu biegu jałowego jak i otworu ZHS, podczas hamowania silnikiem dysza ZHS zostaje zablokowana i paliwo wylatuje tylko z dyszy biegu jałowego. Kiedy podcisnienie w układzie dolotowym zmiejszy sie ponizej wartosci nastawionej benzyna wypływa z obydwu dysz.


scalono ze starym o tej samej tematyce -t#1840 ;)
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG
BMW E82 125i   '10 "Ferrero Rocher Złoty Miesiąc"& No LPG

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #28 dnia: Marzec 22, 2006, 23:42:55 pm »

Defender

  • Gość
Fajnie, bardzo naukowo, ale nie dostałem konkretnej odpowiedzi na temat ga?nika. Ale domy?lam się, że jednak minimalnie mniej bierze na biegu, choć jednak zawsze co??

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #29 dnia: Marzec 23, 2006, 00:20:27 am »

Offline KGB

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 13828
  • Płeć: Mężczyzna
  • Antypartyzant
    • Plus Srebrne Caro
na wszelkich gaznikach jezdzi sie na luzie - to jest konkretna odpowiedz  :mrgreen:
Cytat: Senn#1869
Nie odpowiadasz za forum, nie moderujesz go, nie masz statusu klubowicza wiec Twoje zdanie jest nic nie warte.