Autor Wątek: Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]  (Przeczytany 6866 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« dnia: Wrzesień 05, 2004, 14:27:23 pm »

odiss

  • Gość
Czy może ktoś mi przybliżyć informacje na ten temat ? Nawet w Morawskim nie moge nic znaleŹć o ZHS.

Chodzi mi głównie o zasadę działania i jak to jest że niektóre poldki go mają a inne nie.

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2004, 16:24:44 pm »

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1210
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
ZHS czyli zawór hamowania silnikiem wystepował chyba we wszystkich polonezach, zresztą to jedna z glównych rożnic między gaŹnikami z DF a z PN - teoretycznie dzięki niemu w momencie hamowania silnikiem paliwo zostaje odcięte i dzięki temu pojawiają się też oszczęnosci w jego zużyciu - druga strona medalu to to że nikt chyba tak naprawdę nie wie jak to cholersteo regulować - odsyłam do lektury "usprawnienia poloneza" tam jest kilka metod na jego regulację - sam się nie brałem za niego nigdy bo za duży ze mnie lajkonik  :mrgreen: w tej kwestii - wiem jedno - kiedys na starym jeszcze gaŹniku miałem kłopoty z pracą na wolnych obrotach (falowanie) pomogło wymienienie membrany która znajduje się za ZHS-em
tyle ode mnie ;)
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 05, 2004, 22:09:28 pm »

Eater#851

  • Gość
ZHS odcina doplyw paliwa przy odpowiedniej wartosci podcisnienia w kolektorze ssacym.

Jak to regulowac? Ja opanowalem metode regulacji podobna do tej "metosy na opadanie obrotow" z "usprawnien poloneza".

Silnik pracuje na biegu jalowym, dodajesz gazu, puszczasz, obroty maja spasc ponizej 800 rpm, a potem sie podniesc na 850 - 900 rpm. Jesli nie odkrecic 1/4 obrotu srube regulacyjna i powtorzyc manewr. U mnie sie sprawdzilo, ale w obcenym gazniku nie mam tego ustrojstwa i tym samym pozbylem sie problemow z gaznikiem. 8)

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2004, 20:46:55 pm »

odiss

  • Gość
Według tej metody... jestem w kropce. Mam szurnięty obrotomierz który działa dopiero od 2000 (nie dot. kiedy prowadzi Eater)

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 06, 2004, 22:41:54 pm »

Eater#851

  • Gość
WYMIEN TEN GAZNIK!! 8)  innej rady nie ma...

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 09, 2004, 02:18:43 am »

Goliat#1834

  • Gość
jest metoda uniwersalna po wymianie membrany tego badziewia wkrecasz srube do oporu ,uprzednio ja oczysc i nie smaruj a potem odkrec dokładnie 1,5obrotu i powino byc w miare ok

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 09, 2004, 08:22:12 am »

Eater#851

  • Gość
Tyle tylko ze w innych egzemplarzach gaznika nie ma dwoch identycznych sprezyn... stad ta metoda regulacji nie jest dobra.

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 09, 2004, 09:53:41 am »

Goliat#1834

  • Gość
nad tym czy ta meto nie jest dobra bym polemizował, bo jest ona chyba jedna z lepszych jak na domowe warunki a  umeczyłem sie z tym zaworem dosyc długo i zeby to dobrze zrobic  to najprosciej wymienic gaznik na taki który tego zaworu niema czyli jak sie dobrze orjetuje przed 92 r. a co do sprezyn to uwiez mi ze jezeli nic z nia nie kobinowałes to w kazdym egzemplazu charakterystyka jest bardzo do siebie zblizona ale kazdy robi jak uwaza!

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 09, 2004, 13:44:11 pm »

Eater#851

  • Gość
Hmm.. a ja bede polemizowac jesli chodzi o charakterysyke tych sprezyn...
Sa rownie dokladnie jak i dokladnosc calego gaznika. A ta jak wiadomo daje duzo do zyczenia, czego efektem sa np. tzw. dziury w obrotach... 8)

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 11, 2004, 03:44:49 am »

Goliat#1834

  • Gość
Eater zgadzam sie z toba co do gaznika fso dlatego własnie ta metoda wydaje sie najrozsadniesza w moim przypadku inne albo nie dawały rezultatu albo prowadziły do dokładnie takiego połozenia sruby zho i sam dobrze wiesz ze nieda sie ustawic dokladnie tego zaworu bez laboratorium które w praktyce jest niedostepne wiec?

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 11, 2004, 08:53:39 am »

Eater#851

  • Gość
Wiec nalezy dopasowac metode regulacji do konkretnego egzemplarza...

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 12, 2004, 00:07:02 am »

Przemek#1844

  • Gość
dzis regulowalem zaworek (tzn wkrecilem i wykrecilem 1,5 obrota) i jest OK a wczesniej plywal i czasem gasl niesympatycznie (zwlaszcza jeszcze jak jeszcze nie mial 90st. mimo obr jalowego ustawionych kolo 1000) przy czym odkrylem jeszcze ze wezyk byl pekniety, wiec go grzecznie wymienilem

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 12, 2004, 02:56:23 am »

Goliat#1834

  • Gość
jednak sie sprawdza nie tylko u mnie

ZHS ?????
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 19, 2006, 11:18:43 am »

ajk#1212

  • Gość
co to jest i do czego słuzy ?? jak to ustawić ? kruciec pokrywki gażnika łaczy sie z  tym od zaworu , w tym od zaworu cos siedzi i nie wiem czy to fabrycznie czy ktos towsadził tam i po co?? proszę  o odpowiedz , jak masz głupio gadać to lepiej wcale sie nie odzywaj , dziękuje

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 19, 2006, 11:25:22 am »

Offline MaciejFSO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 281
  • Płeć: Mężczyzna
    • FSO Polonez 1.5LE '87 (2.0 DOHC)
Jest to Zawor Hamowania Silnikiem, urzadzonko, ktore ma za zadanie zmniejszac czy w ogole odcinac paliwo w czasie hamowania silnikiem.
Kazde auto jest najlepsze na swiecie pod warunkiem ze jest to auto z FSO!!!!!!!!! ;-)
2.0 DOHC, Łada brake system! :)
LPR - liga punk rocka

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 19, 2006, 11:29:49 am »

ajk#1212

  • Gość
ok  możesz cos więcej na ten temat napisac ?

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 19, 2006, 11:38:09 am »

RooS

  • Gość
w ga?niku ploneza jest taki zawor dzialajacy na podcisnienie i w momencie jak puszczarz gaz na biegu to ten zawor zamyka wszystkie dysze i puszcza paliwo tylko dysza wolnych obrotow ( w skrocie)

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 19, 2006, 11:41:52 am »

ajk#1212

  • Gość
OK JUZ JASNIEJ , ALE CIAGLE MAŁO

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 19, 2006, 12:07:58 pm »

ajk#1212

  • Gość
a w moim gazniku w tym kruccu od zaworu jak go wyciagne to wsadzone jest tam cos , ( ta mosięzna rureczka jest zatkana) powinna być czy nie ????

Zawór Hamowania Silnikiem [ZHS]
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 19, 2006, 13:19:39 pm »

Cycu_E30

  • Gość
Zawór hamowania silnikiem - w czasie pracy na biegu jałowym emulsja paliwa z powietrzenm jest zasysana kanałemdo dyszy meiszanki biegu jałowego, przeppływa kanałem.Czę?ć tej emulsjii przeływa tulejk? i otworem mieszanki do 1 przelotu. W czasie hamowania silnikiem wzrasta podci?nienie w 1 przelocie , przekraczaj?c warto?ć podci?nienia na biegu jałowym w tym przelocie i w poł?czonym z nim kanałem. Podcisnienie powoduje ugięcie sprężyny i cofnięcie przepony w wynikuczego sprężyna przesuwa trzpień , zamykaj?c przepływ przez tulejkęi otwór mieszanki. emulsja paliwa płynie tylko dysz? mieszanki biegu jałowego. gdy Prędko?ć obrotowa osi?gnie 800-900obr/min różnica ci?nien po obydwu stronach przepony zmniejszy sie i sprężyna otworzy zawór ZHS.Przestrzeń drugioejstrony przepony jest poł?czona przewodemigielitowym z pokryw? ga?nika i przestrzeni? nad komor? pływakow?. To rozwi?zanie umożliwia uzyskanie cisnienia atmosferycznego bez obawy zanieczyszczen przepony.


 :roll: