Po wymianie skrzyni biegów na tą pod roverka i bez wymiany mostu na szeroki 4,3 wiadomo, że prędkościomierz będzie przekłamywał...sposobem na to jest wymiana napędu linki prędkościomierza na ten ze starej skrzyni (pod most 3,9), a więc zamieszczam swoją fotorelacje i opis jak to zrobić.
Mamy wymontowaną skrzynię biegów, spuszczamy z niej olej, w celu ułatwienia dostępu można odkręcić wspornik tylny skrzyni i wył. św. cofania (łatwo uszkodzić konektory)
Odkręcamy opaskę trzymającą osłonę gumową wybieraka zmiany biegu i ściągamy ją.
Odkręcamy i demontuję wybierak (czerwone śruby)
Odkręcamy nakrętkę (czerwoną) ukrytą pod wybierakiem. Przesuwamy wodzik(zielony) 1 i 2 biegu w górę/dół włączając 1 lub 2 bieg.
Obracamy skrzynię i odkręcamy dekiel (czerwone śruby)
Odkręcamy ukrytą nakrętkę (czerwoną) i wykręcamy śrubę (zieloną) mocującą widełki do wodzika :mrgreen: i przesuwamy w górę/dół wrzucając tym samym 3 lub 4. Mamy teraz wrzucone dwa biegi i tym samym zablokowane wałki w skrzyni, co umożliwi nam odkręcenie nakrętki na wałku wyjściowym skrzyni.
Zrzucamy pierścień segera (czerwony) ustalający tulejkę centrowania wału napędowego i ściągamy podkładkę ze sprężyną. Odkręcamy nakrętkę, klucz 32, najlepiej oczkowy, odsadzony.
Tutaj w kolejności zdemontowane elementy.
Odkręcamy śruby i nakrętki mocujące pokrywę tylną i demontuje napęd prędkościomierza.
Ściągamy pokrywę tylną skrzyni i mamy taki widok. Strzałką zaznaczona zębatka (ślimak), którą mamy wymienić.
Wysuwamy zębatkę, ostrożnie, żeby nie zgubić kulki ustalającej, zakładamy właściwą zębatkę i składamy skrzynie w odwrotnej kolejności. Przy okazji można wymienić uszczelniacz tylny i łożysko.
Potrzebne narzędzia: Uszczelki, klucz 32 oczkowy, odsadzony (da się płaskim)
klucze 10 i 13. Należy pamiętać, że tą dużą nakrętkę trzeba dokręcić wg. książki momentem 78 Nm, czyli dość mocno.