Autor Wątek: Tuning z epoki.  (Przeczytany 11394 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Excalibur#1937

  • Administrator
  • Wiadomości: 1845
  • Płeć: Mężczyzna
    • Kilka ich było ;)
    • http://www.intermediaservice.pl
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #20 dnia: Listopad 23, 2010, 18:42:40 pm »
Mam takową w oryginale :) Waku również. Notabene doskonały wskaźnik, aż dziw że go w standardzie nie montują.
Best BTC/ETH & other exchange > http://tinyurl.com/bitbay
Free BTC lottery > http://tinyurl.com/frbtcns

Offline Alien#174

  • Mój Polonez - jako JEDYNY od początku w PTK
  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1136
  • Płeć: Mężczyzna
  • ***$karbnik PTK ***
    • PN CARO 1.6GLE MR'91
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #21 dnia: Listopad 24, 2010, 09:28:16 am »
Też mam waku w Polinie - rewelacyjna sprawa, takie swoisty ciśnieniowo-hydrauliczny "komputer" określający ilośc spalanej mieszanki paliwowo-powietrznej :P
Minister Zdrowia ostrzega! Polonez uzależnia!
PN Caro - burgundowe cacuszko 92' ( Polina )
Citroen C4 10' ( Lucek )

Offline DF

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1019
  • Darek F
    • Fordy Transit MkV 2.3 LPG i 2.0 LPG
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #22 dnia: Listopad 24, 2010, 11:45:11 am »
Swego czasu seryjnie były w fiatach. Nawet taki wydłubałem z jednego...
Teraz są te gupie komputery...
"Dla triumfu zła trzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili"

Precz z eurokomuną

Pozbywam się zapasów części do poloneza... więc proszę pytać...

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 24, 2010, 23:20:03 pm »
a to też jest tuning z epoki :?:
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4041
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #24 dnia: Listopad 25, 2010, 00:48:52 am »
Owszem jest. :)
Mój system to linux:

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #25 dnia: Listopad 25, 2010, 21:26:47 pm »
pytam bo się zastanawiałem w jakich modelach i kiedy to montowano :P
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013

Offline brudny#1924

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 856
  • Płeć: Mężczyzna
  • Grzegorz
    • Fiat 125p 1.5c 1987 Volvo V70 2.4T 2001
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #26 dnia: Listopad 25, 2010, 22:51:23 pm »
Grzech#1938, wiem co to jest ale usłyszałem o tym zaledwie 3 tygodnie temu nie miałem pojęcia że takie coś istniało no i zacząłem szukać i znalazłem :P
"wtedy stworzył Bóg FSO i zobaczył,że jest dobre":D
Cytat: Zoltan#1930
O!jest Ten Co Śpi Na Stojąco :)
Fiat 125p 1.5c 1987
Volvo V70 2.4T 2001
Peugeot 508 2.0 2013

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4041
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #27 dnia: Listopad 25, 2010, 22:57:06 pm »
Było tego parę rodzajów. Jeszcze taki używający "linijki diodowej" był w miarę czytelny, ale produkowali też model ze świecącą się jedną diodą i trzeba było patrzeć gdzie ona się znajduje na skali. :D Przydatność tego "obrotomierza" była średnia delikatnie mówiąc. Zwłaszcza, że nie było w nim podświetlenia i po ciemku nie było widać co pokazuje. :D
Mój system to linux:

Offline OLO

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 911
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #28 dnia: Listopad 26, 2010, 09:30:26 am »
Racja. Po ciemku diody nie świecą :)
Były:
PNC 1.6 GLE 95
PNC 1.6 DOHC 91
PNC 1.5 GLE 93 EVO 1
PNC 1.5 GLE 94 EVO 2
PNC 1.6 GLI 95 EVO 3
PNC 1.5 GLE 94 EVO 4
PNC 1.4 GLI 96 EVO 5
PNC 1.9 D 96 EVO 6
PNC 1.6 GSI 99 EVO 7

Karetka 1.6 GLI 97 EVO 8
PN 1.5 SLE 90 EVO 9

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2695
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #29 dnia: Listopad 26, 2010, 12:20:57 pm »
Cytat: "waszczo"
Jakbym miał parametry tego transformatora przy BD282, albo sam transformator to podejmuję się skopiowania, ale to będzie działać tylko z układem z przerywaczem
Jak dobrze pamietam to bylo to opisane w ktoryms radiotechniku, chyba z 1986 roku  :) Mam nawet gdzies ten numer to poszukam.  Ten transformator nalezy niestety wykonac samemu .Calosc mozna rozwiazac duzo prosciej - duzy tranzystor sterujacy cewka, w obwod bazy tranzystora wpinamy opornik o duzej wartosci w celu ograniczenia pradu plynacego przez przerywacz i baze. Praca cewki sterujemy podajac +12V albo zwierajac do masy(zalezy jaki typ tranzystora zastosujemy). Dodatkowo rownolegle z cewka nalezy wpiac diode lub warystor w celu ograniczenia przepiec powstajacych podczas pracy ktore moga uszkodzic tranzystor. Uklad ten mimo ze prosty jak budowa cepa powoduje duzo lepsza iskre i elastycznosc -zwieksza energie iskry poprzez szybsze przerwanie pradu plynacego przez cewke(co ma bezposredni wplyw na wysokosc napiecia na uzwojeniu WN cewki), eliminuje pojemnosci ktore oslabiaja iskre(kondensator) oraz pozbywa sie strat zwiazanych z iskrzeniem na przerywaczu. Mialem taki prosty ukladzik w swoim dohc na klasyku. Aha jak montujecie zgodnie z epoka to musicie jako opakowania uzyc mydelniczki :mrgreen:
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4041
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #30 dnia: Listopad 26, 2010, 12:33:35 pm »
On nie był zamontowany w mydelniczce tylko w obudowie z dwóch sklejonych ze sobą dużych plastikowych czerwonych puszek instalacyjnych.  :) A czy taki układ bez transformatora też generował by serie wyładowań zamiast pojedynczego?
Mój system to linux:

Offline Elwood#1887

  • Moderator
  • Wiadomości: 2695
  • Płeć: Mężczyzna
  • Wujek Samo Zlo
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #31 dnia: Listopad 26, 2010, 12:50:50 pm »
Cytat: "Grzech#1938"
A czy taki układ bez transformatora też generował by serie wyładowań zamiast pojedynczego?
Nie, uklad z rysunku dziala z grubsza w ten sposob ze sa dwa tranzystory z ktorych kazdy steruje swoja polowka uzwojenia transformatora, a trzecie uzwojenie zasila cewke zaplonowa. Tranzystorami steruje uklad RC - kondensatory laduja sie poprzez rezystory jakis czas i po przekroczeniu okreslonego progu napiecia tranzystor zasiala cewke, a poniewaz sa dwa to mozna uzyc roznych wartosci i uzyskac rozny czas i zwiazku z tym serie wyladowan. To tak z grubsza bo nie jestem elektronikiem  :wink: Dzisiaj bez problemu mozna zbudowac uklad bez transformatorka ktory bedzie generowal serie wyladowan za pomoca cewki zaplonowej ale wymaga to wiekszej liczby elementow
Obecny park maszynowy :
Ford Granada 4.0 '82 "No replacement for displacement "
BMW E36 323ti  '98 No LPG

waszczo

  • Gość
Tuning z epoki.
« Odpowiedź #32 dnia: Listopad 26, 2010, 15:54:32 pm »
Elwood#1887, to jak możesz to poszukaj tego Radioelektronika, w sumie też mam jakieś w domu, może akurat też znajdzie się ten numer. Szczerze mówiąc nie wnikałem w ten schemat bo jest strasznie nieintuicyjnie narysowany. Jak będę miał chwilę czasu wieczorem to spróbuje go przerysować po swojemu i sprawdzić jak to mogło działać  :)

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4041
  • Płeć: Mężczyzna
  • Polonezz rulezz
    • GLE, GLI, GSI - rodzinka rośnie. :)
Odp: Tuning z epoki.
« Odpowiedź #33 dnia: Kwiecień 22, 2011, 21:33:15 pm »
Racja. Po ciemku diody nie świecą :)
Diody owszem świecą, ale po ciemku ciężko ustalić bez podświetlenia skali która to się świeci (jak się zapalają pojedyncze). :D
Mój system to linux: