Autor Wątek: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył  (Przeczytany 4947 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« dnia: Maj 18, 2010, 20:51:18 pm »

resho

  • Gość
Witam
Mam problem z tylnym lewym kołem w poldku r.95 cztery tarczówki. Za pierwszym razem fachowiec wymienił zacisk - blokowało dalej , wymienił pompe - blokowało dalej powiedział , że trzeba wymienic wszystkie przewody hamulcowe koło sie uspokoiło nadal jezdziłem nastepny fachowiec stwierdził luzne mocowanie piasty na połosi cos przyspawał przeczyscił zacisk przez miesiąc był spokój koło po jakims czasie znowu zaczeło sie blokowac nastepny fachowiec wymienił nastepny zacisk działajacy - uzywany.Koło dalej okresowe sie blokuje Poradzcie co dalej ?Felga sie nagrzewa.  Naprawa felernego koła kosztowała juz kilkaset złotych  
Pozdrawiam i z gory dziekuję :)

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 18, 2010, 21:00:07 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

 fachowiec stwierdził luzne mocowanie piasty na połosi cos przyspawał

Aż się boje spytać co przyspawał i do czego.


Pytanie jest zasadnicze:
czy każdy z tych fachowców sprawdził czy nie blokuje się gdzieś linka od ręcznego ?
Żaden nie doszedł dlaczego się zapieka ? A jak wygląda grubość klocków i tarczy z tyłu ?

Czy tłoczek podczas wkrecania był ustawiony w sposób w jaki nakazuje instrukcja ? Czyli nacięcięm do góry ?

Czy coś dziwnego dzieje się pozostałymi kołami ?

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 18, 2010, 21:33:03 pm »

resho

  • Gość
tarcza jest taka sobie, zbiera trochę srodek, klocki są ok, linka ręcznego jest nowa,fakt że fachowiec myslał że za mocno naciągnięta, ale to nie to, co do spawania--nie bylo mnie przy tym ale twierdził ze nie mogł dostać tzw, zabezpieczenia- może calej piasty -były tylko kompletne mosty  dlatego spawał bo jeszcze trochę a bym zgubił koło,
pozostałe kołka są O.K.

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 18, 2010, 21:52:38 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Cytuj (zaznaczone)

 ale twierdził ze nie mogł dostać tzw, zabezpieczenia- może calej piasty -były tylko kompletne mosty dlatego spawał bo jeszcze trochę a bym zgubił koło,


ABSOLUTNIE NIE WOLNO CI JEŹDZIĆ TYM SAMOCHODEM ! TO GROZI ŚMIERCIĄ LUB KALECTWEM i w tym momencie nie żartuje ani się nie nabijam..


Skończony kretyn ktory ci to przyspawał powinien pójść siedzieć !


Gość nie mogąc dostać pierścienia zabezpieczającego łożysko , przyspawał prawdopodobnie łożysko do półosi.

Ten pierścień nabija się na półoś na gorąco rozgrzanego do czerwoności naparzając w niego młotkiem przez rurę ! Po to żeby półoś nie wysunęła się z mostu razem z kołem.

jeżeli gość cokolwiek spawał przy półosi to półoś jest DO WYRZUCENIA ! Bo w miejscu spawu się na 100% urwie , a jak nie urwie to na 100% wypadnie z mostu !
Czyli masz 200% szans że zrobisz sobie krzywdę.


To niekoniecznie trzymają hamulce tylko może łożysko się aż tak zapieka przez jego fantastyczną interwencję ?


Zdemontuj półoś tak szybko jak to tylko możliwe i pokaż zdjęcie spawu

Wyjęcie półosi przy hamulcach tarczowych to góra 30 minut lekkiej roboty :)

Absolutnie tym nie jeździj !


Pokaż zdjęcia tak szybko jak to możliwe :D a my ci powiemy czy możesz iść z tym na policje :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 19, 2010, 23:02:22 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
Cytat: "Stingerek"
Ten pierścień nabija się na półoś na gorąco rozgrzanego do czerwoności naparzając w niego młotkiem przez rurę ! Po to żeby półoś nie wysunęła się z mostu razem z kołem.

Absolutnie się z tym nie zgodzę. Podgrzany do odpowiedniej temperatury pierścień można po prostu wsunąć na miejsce.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 19, 2010, 23:29:38 pm »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Widziałem podgrzany prawie do białości nałożony na półoś.
Szpenio musiał jeszcze wziąć rurkę taką długą nałożyć też na półoś i postukał młotkiem żeby doszedł na miejsce :)

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 20, 2010, 00:31:51 am »

Offline Maurer

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1,6 GLI '96 LPG
A ja slyszalem od "najlepszego speca od mostow w pnach w Polmozbycie" "ja to zawsze na zimno nabijam.... no, może w truckach to na gorąco" ;) A tak na serio, to bardzo grozne jest przyspawanie tego pierscienia do półosi? Pytam, bo mi już dwa razy wyjechała z tej samej strony, z góry uprzedzam - przed kontaktem z powyzszym specem:)

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 20, 2010, 11:40:52 am »

Offline Stingerek

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 6140
  • Płeć: Mężczyzna
    • Caro 1.4
    • http://www.thg.pl
Nie znam się na technologii... i materiałoznastwie, jednak nawet małpa wie że że półoś to nie jest ta sama stal co widelec, pewnie jest otpowiednio utwardzona termicznie.
Rozgrzanie jej podczas spawania powoduje ze to miejsce traci swoje właściwości.
Niech się wypowiedzą szczegółowo goście co się na tym znają tak fest.

To jest pierwsza sprawa.
Jak wiesz metal podczas rozgrzewania zmienia swoją objętość dość mocno, w związku z powyższym prawie idealnie okrągłe łożysko szlag trafia podczas spawania.

Sprawa numer dwa to samo zabezpieczenie.
Jeżeli nabijasz je na zimno to ono się rozciąga, jak każdy metal, przechodzi przez garb na półosi i przez to sie rozciąga, niestety nie jest z gumy i nie wraca do poprzednich rozmiarów, w zwiazku z czym zwieksza sie jego średnica i odporność na zsunięcie się.

Po rozgrzaniu się rozszerza do takiego stopnia że w miarę gładko przechodzi na swoje miejsce i jak stygnie to się kurczy cholernie mocno się zaciskając.

zestaw naprawczy kosztuje może 15-20zł na jedną półoś.

Wyjęcie półosi samemu to jakieś 30 minut roboty.

Trzeba tylko palnik. A jak nie ma to pierwszy lepszy fachman to wymieni za 20zł jak mu przywieziesz na gotowo półoś.

Gdzieś głęboko pod Moimi i Twoimi powiekami, tam gdzie czarów jest miasteczko spotkasz mnie...

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 20, 2010, 13:55:30 pm »

Offline Grzech#1938

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 4125
  • Płeć: Mężczyzna
    • GSI, GLI, GLE
A jak się nie ma palnika to można użyć grilla.  :mrgreen: Nawet czytałem o tym artykuł. :) Niemniej mnie jak pan mechanik wymieniał to po podgrzaniu palnikiem pierścień wsunął się na miejsce w zasadzie bez oporów.
Mój system to linux: https://www.opensuse.org/#Leap

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 08, 2011, 17:23:17 pm »

Caruso999

  • Gość
U mnie lozysko z polosi schodzilo po lekkim puknieciu mlotkiem, razem z zabezpieczeniem. Zrobilem patent z "punktowym" przyspawaniem pierscienia zabezpieczajacego. W miejscu gdzie jest nabite lozysko, delikatnie elektroda "posmarkalem" aby lozysko mialo troche miesa pod soba, nabilem lozysko, nabilem pierscien, z dlugimi odstepami czasu spawnalem w 3 miejscach i ...... ponad 20tys za mna i nic sie nie dzieje. Jak sie robi wszystko z glowa to wytrzyma.

Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 08, 2011, 21:05:57 pm »

Offline Fobik

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 346
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez 1,8 16V 1990r.
Ja w ubiegłą sobotę zmieniałem łożysko, stary pierścień naciąłęm kątówką ile mogłem (tak by nie naruszyć półosi) i naciecie osłabiło pierścień i zbiłem go razem z łożyskiem . Następnie nowe łożysko nabiłem ,a nowy pierścień nagrzałem w piecu do czerwoności i sam się wsunął jak w masełko- lekko go dobiłem rurą- i tyle. Robie tak od lat i nie zdarzyło mi sie by sie póloś wysuneła.
Przejściówka

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 25, 2011, 09:35:32 am »

Offline oprawca_1978

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 575
Jeśli ktoś zakłada pierścień osadczy łożyska półosi w Polonezie na zimno, naparzając w to młotkiem - to takim delikwentem powinien zająć się prokurator - za świadome narażanie użytkowników pojazu oraz drogi, po której się on porusza, na utratę zdrowia lub nawet życia. W instruckji wyraźnie napisane jest - że pierścień trzeba przed założeniem nagrzać do odpowiedniej temperatury, wcale nie musi się on świecić na biało. Pierścień ten osadza się na prasie, która powoduje stały, równomierny nacisk, a nie młotkiem, który daje tylko chwilowe impulsy siły. Pierścienia nie można przegrzać, bo rozszeży się za mocno i po ostygnięciu, nie wróci do swych pierwonych, przewidzianych wymiarów, gwarantujacych stosowny jego docisk do czopa półosi (jest to połączenie wtłaczane na gorąco - połączenie skurczowe). Stary pierścień najlepiej też zdjąć przez jego wcześniejsze rozgrzanie np. palnikiem, płomieniem 'grzejącym', a nie tnącym, też najlepiej na prasie. Cięcie go kątówką może spowodować uszkodzenie czopa piasty półosi, trzeba przy tym bardzo uważać.
Wszelkie próby spawania półosi, żeby zabezpieczyć pierścień przed zsunięciem się, są profanacją. Półosie wykonane są ze stali zawierającej dodatki stopowe, to jest stal półsprężysta, ona nie daje się spawać, ją można tylko przypalić elektrodą.

Jeśli heble w klasycznym Polonezie się blokują, to przede wszystkim trzeba sprawdzić, czy nie przesuwa się półośka, właśnie w wyniku zego zamontowania pierścienia oporowego łożyska. Potem trzeba sprawdzić sam zacisk - tłoczek, jego trzpień gwintowany, urządzenie kasujące luz pomiedzy tłoczkiem a klockami, stosik sprężyn talerzowych oraz dźwignię rozpieraka hamulca i jego linkę, O tym, że klocki w zacisku nie mogą sie zakleszcząć, a on sam na prowadnikach powinien dać się, po wkręceniu tłoczka, przesuwać siłą jednek ręki, pisał nie będę bo - to chyba oczywiste
Jak Kuba Bogu - tak Bóg Kubańczykom!

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 25, 2019, 21:01:53 pm »

Offline maniek1

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 442
  • Płeć: Mężczyzna
    • fiat 125p
Witam, może ktoś poleci jakie łożysko półosi 6306 2rs(jakiego producenta) jest tak duży wybór że nie wiadomo co wziąć może ktoś z was zakładał i ma przetestowaną firmę łożysk ?

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 25, 2019, 22:42:47 pm »

Offline Szymon

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 353
  • Płeć: Mężczyzna
    • B01AAA
FAG, FŁT

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 26, 2019, 04:51:34 am »

Offline wrb#1974

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 2606
  • Płeć: Mężczyzna
    • Polonez Caro 1993. FIAT DOHC 1,6 "kwadrat". poległ w mojej obronie, w walce z przeważającymi siłami wroga.
FŁT są marnej jakości, u mnie przejeździło rok i się dosłownie rozleciało. jeśli już to FAG albo SKF.
Świat dla wszystkich, Polska dla Polaków. to nie rasizm, to prawo do bycia Panem we własnym Domu.

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 26, 2019, 05:41:53 am »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Osobiście jak zakładam nowe łożysko to delikatnie zdejmuję osłonkę i dokładam na maksa tawociku , bo jak raz z ciekawości zobaczyłem ile tam jest smaru, to nie dziwne, że rozpadają się po kilku tyś. km.

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 26, 2019, 09:29:15 am »

Offline Kleofas

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 428
  • Płeć: Mężczyzna
    • Poldoford 2.0 SLE & reszta gruzów
Czasem jest mało to fakt, ale nie można pchać na maksa aż wylezie bokami bo będzie się grzać.

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 26, 2019, 10:18:16 am »

Offline jacek2

  • Sympatyk
  • Wiadomości: 323
  • Płeć: Mężczyzna
    • borewicz 89
Nie będzie się grzać. Co ma wyleźć to wylezie i bedzie hulało i hulało. Osobiście też pakuję smar dodatkowo do każdego nowo zakupionego łożyska. I nie tylko półosi...

Odp: Okresowe Blokowanie Koła Lewy Tył
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 26, 2019, 15:13:02 pm »

Offline mareks#1181

  • Klubowicz
  • Wiadomości: 1166
  • Płeć: Mężczyzna
    • Atu+ GSI
Podobnież przed założeniem sworzni też po zdjęciu osłonki gumowej dokładam ile wlezie smaru, i dodatkowo natłuszczam osłonki gumowe coby dłużej były elastyczne. Jak narazie wszystko ładnie pracuje bez zgrzytów.